60.000km huoltokustannukset: Corolla-1.276 euroa vs ID.3-328 euroa

Anonyymi

Kun tuolla toisessa ketjussa kovasti kyseltiin sitä että kuinka paljon sähköauton huoltaminen euroissa maksaa niin ajattelin avata tässä oman ketjun niin voidaan keskittyä suoraan faktaan euroista turhan inttämisen sijasta.
Otsikossa olevat huoltohinnat ovat TM:n vertailuissa laskemia lukuja viisiovisten vertailusta viimevuodelta ja tuoreesta sähköautojen vertailusta.

Eli kyllä sähköautoihin siirtyminen on iso loikka parempaan suuntaan kuluttajan kannalta myös huoltokulujen suhteen. Corollan hultokustannukset ovat neljä kertaa suuremmat kuin sähköauton. Ei ihme että tojon huollossa on kylmä rinki hanurissa kun pappojen kuppaaminen loppuu. Tai voihan se olla että Toyotan sähköautoja joutuu käyttämään kalliissa huolloissa niinkuin polttiksiakin.

91

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä Toyota osaa vaarien kuppaamisen tavalla tai toisella oli auto millainen hyvänsä. ensin tulee reilu panttimaksu ja sitten tiuha huolto-ohjelma ja kun Toyotalla on lähes aina sähkö yhdistettynä bensakoneeseen, niin 15tkm väleinhän sitä pitää vähintään seisottaa hallissa kalliisti.
      Luulisi ettei huoltoja tarvitsisi noin usein jos kerran bensakone ei käy kuin puolet ajasta, eli oikea huoltoväli olisi 2v./30tkm kumpi ensin täyttyy, mutta eihän se Toyotan kohdalla onnistu.

      • Anonyymi

        Ei kait vaan isokkuiset sähkauto kovin kallitaa oon

        Eksi tesla maksa halvimilaan ,70 000€ eikös sillä jo monta h uoltoo tee 25 € autoon ja ei model s kovin k j mmoinne kirppu ole t isätiloitaan esim f t kkukorolaan verttuna.


    • Anonyymi

      Tojohönön kasetti meni näköjän taas kerran täysin jumiin kun todellisuus lävähti päin näköä.
      Aika epätoivoinen soperrus ja satujen sepitys.
      Kuinka tyhmä pitäisi olla että mikään tuollainen menisi läpi. Tai kuinka tyhmä pitää olla että kuvittelisi kenenkään uskovan noita satuja?

      Vain tojotisti pystyy tuollaiseen.

      • Anonyymi

        Viittaan siis tähän:"Meni ID.3 akku ja softat vaihtoon, onneksi tehdas tuli puolet vastaan.ä, kirjoittaa saksalainen autolehti...."

        Kertoo aika paljon mikä on älyllisyyden tason ero.

        Ja vittuilut sikseen. Olisi kiva keskustella autoista jokseenkin asiapohjalta ja pienellä vittuilulla höystettynä. Se on kuitenkin mahdotonta jos tojotistien vastaukset ovat vain tuollaista sekavaa valehtelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittaan siis tähän:"Meni ID.3 akku ja softat vaihtoon, onneksi tehdas tuli puolet vastaan.ä, kirjoittaa saksalainen autolehti...."

        Kertoo aika paljon mikä on älyllisyyden tason ero.

        Ja vittuilut sikseen. Olisi kiva keskustella autoista jokseenkin asiapohjalta ja pienellä vittuilulla höystettynä. Se on kuitenkin mahdotonta jos tojotistien vastaukset ovat vain tuollaista sekavaa valehtelua.

        Sulla on varmaankin linkki?
        Akkuissa on pidempi takuu mitä ID.3 on edes valmistettu, eli kovin onnettomia on pojan yritykset, kertoo paniikista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on varmaankin linkki?
        Akkuissa on pidempi takuu mitä ID.3 on edes valmistettu, eli kovin onnettomia on pojan yritykset, kertoo paniikista.

        "kovin onnettomia on pojan yritykset, kertoo paniikista."

        Kasetti jumissa todellisuuden edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kovin onnettomia on pojan yritykset, kertoo paniikista."

        Kasetti jumissa todellisuuden edessä.

        Se on tyypillistä kun joutuu puolustelemaan Toyotaa, kyllä siinä väkisin jää heikoille ja itsetunto kärsii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tyypillistä kun joutuu puolustelemaan Toyotaa, kyllä siinä väkisin jää heikoille ja itsetunto kärsii.

        Täähän on toyota palsta ja tääl l ä puhutaan ja kehytaa tojoo

        Vaakinpalstalla han ei käy nykyään kukaan k ärkevä

        Päästähuijari


    • Anonyymi

      Ompas järkyttävät erot jo pelkissä huolloissa ja pitää muistaa, että ID:llä ajaminen on kovin halpaa.
      Toyotan omapojan huolen ja paniikin alkaa jo kyllä ymmärtämään.

    • Anonyymi

      Muista palstan annista 95% ajokortittoman laitoshoidokin mielikuvitus vöyhkäystä. ÄLÄ RUOKI MIELIKUVITUS MAAILMASSA ELÄVÄÄ MT TROLLIA. ÄLÄ RUOKI MT TROLLIA ÄLÄ RUOKI MT TROLLIA Mielikuvitus maailmassa elävä ajokortiton laitoshoidokki vöyhkää SUOLEN autopalstoilla 20 h/vrk 365. . Sata vöyhköys spammia päivään tää laitoshoirokin VIIIHRET/ AJANKULUU

      • Anonyymi

        Aina väliin kirjoitetaan asiaakin, mutta Toyotan omapoika yrittää niitä peitellä ja kääntää puheet parempiin kilpailijoihin.


    • Anonyymi

      Kovin hiljaista on asiakirjoituksissa kun laittaa kylmä luvut esiin.

      Huoltokustannukset

      1200 euroa / 300 euroa per 60.000km

      Polttoainekustannukset

      9 euroa / 2 euroa per 100km.

      hankkimiskustannus

      31.000 euroa / 33.000 euroa.

      Ei löydy selkärankaa ottaa asiaa sellaisena niinkuin se on.

      • Anonyymi

        Kyllä tätä ketjua on yritetty peitellä ja perseilty muilla palstoilla, se on ainoa konsti missä Toyotan omapoika on parhaimmillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tätä ketjua on yritetty peitellä ja perseilty muilla palstoilla, se on ainoa konsti missä Toyotan omapoika on parhaimmillaan.

        "se on ainoa konsti missä Toyotan omapoika on parhaimmillaan."

        Aika vaikeaa kehittää selkärankaa kesken elämää jos on syntynyt ilman sellaista ja elänyt pitkään ilman.


      • Anonyymi

        Mistä saa uuven ID 3:n 33 000e?
        Volkkarilla hinnastossa hinnat alkaen 35 120.66€, siis perusmalli pienimmällä akulla, jota ei kovin moni osta!


    • Anonyymi

      Jokin mättää jos uudesta autosta pitää maksaa yli 20 000 €.

      • Anonyymi

        Suomessa uuden auton keskihinta on noin 33.000 euroa. Ei siis se mitä pyydetään vaan se mitä ihmiset maksavat uudesta autosta.

        Ei kaikki elä niin surkeasti kuin sinä.


      • Anonyymi

        Eikä tämä 33.000 ole se mitä ökyt maksavat vaan se mikä on suomalaisten keskiarvo.


        Olisiko nyt taas kerran tilanne missä joku täysin ulkopuolinen kommentoi tilannetta josta hänellä ei ole mitään kokemusta? Joku risaperse ottaa kantaa uusien autojen kauppaan.

        On aivan ok jos kerrot että valtaosa suomalaisista ostaa joitain tonnin pommeja mutta se on aivan eri maailma kuin uusien autojen markkinat. Suutari pysköön lestissään.


      • Anonyymi

        "Jokin mättää jos uudesta autosta pitää maksaa yli 20 000 €."

        Suomen ostetuimmat autot jo vuosikymmeniä ovat olleet Octavia, Golf, Qashqai ja Corolla. Nuo autot ovat vieneet leijanaosan markkinoista. Kaikki niistä maksavat yli 20.000 euroa.

        Aika typerä kommentti sinulta. Suomen kansa on valinnut autonsa selkeästi vähän paremmasta ryhmstä kuin alle 20.000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa uuden auton keskihinta on noin 33.000 euroa. Ei siis se mitä pyydetään vaan se mitä ihmiset maksavat uudesta autosta.

        Ei kaikki elä niin surkeasti kuin sinä.

        Taitaa olla että käytetyn ostajat ajattelee järkevimmin. Ei polteta turhaan autoon rahaa hankintaan kun ei näe hyötyä.


    • Anonyymi

      Millähän noihin Toyotan huoltokuluihin päästään - ei ainakaan pelkillä määräaikaishuolloilla. Yhtä kaikki sähköauton huollot ovat halvemmat.

      • Anonyymi

        Tuota kannattaa kysyä Toytalta. 60.000km tarkoittaa neljää kertaa marmoritiskillä joista kertakäynti maksaa 300 euroa. Jos jollakulla on parempaa tietoa kuin TM:llä niin tässä olisi hyvä tilaisuus jakaa sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota kannattaa kysyä Toytalta. 60.000km tarkoittaa neljää kertaa marmoritiskillä joista kertakäynti maksaa 300 euroa. Jos jollakulla on parempaa tietoa kuin TM:llä niin tässä olisi hyvä tilaisuus jakaa sitä.

        Tulee 2 kpl noin 320 € huoltoa (30000 ja 60000) sekä 2 kpl noin 145 € huoltoa (15000 ja 45000) mikä tekee noin 930 €. (Tai 610 € jos viimeistä ei ehdi tehdä ennen 60000 täyttymistä.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee 2 kpl noin 320 € huoltoa (30000 ja 60000) sekä 2 kpl noin 145 € huoltoa (15000 ja 45000) mikä tekee noin 930 €. (Tai 610 € jos viimeistä ei ehdi tehdä ennen 60000 täyttymistä.)

        Eiköhän Toyota olisi oikaissut asian jos TM olisi julkaissut väärää tietoa. Olisi ollut monta kuukautta aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee 2 kpl noin 320 € huoltoa (30000 ja 60000) sekä 2 kpl noin 145 € huoltoa (15000 ja 45000) mikä tekee noin 930 €. (Tai 610 € jos viimeistä ei ehdi tehdä ennen 60000 täyttymistä.)

        Eiköhän TM ole käyttänyt Toyotan maahantuojan antamia huoltohintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän TM ole käyttänyt Toyotan maahantuojan antamia huoltohintoja.

        Minä olen käyttänyt Toyota-liikkeessä toteutuneita huoltohintoja. Onko TM-hinnoissa sitten mukana jotain rengaskuluja tai vastaavaa - en tiedä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee 2 kpl noin 320 € huoltoa (30000 ja 60000) sekä 2 kpl noin 145 € huoltoa (15000 ja 45000) mikä tekee noin 930 €. (Tai 610 € jos viimeistä ei ehdi tehdä ennen 60000 täyttymistä.)

        Sähkövolkkareissahan ei ole mitään kilometreihin sidottua huoltoa vaan ainoastaan tarkastus kahden vuoden välein. Jos ajaa 60.000km alle kahteen vuoteen niin ID.3:n huoltokulut on pyöreä nolla.

        Ja niille nillittäjille jotka änkyttävät ettei sähköautosta ole paljon ajavalle niin voin laskea valmiiksi. Jos pieniakkuisimmasta ID.3:lla ajaa päivittäin puolet sen akkukapasiteetista eli noin 150 km niin vuodessa kilometrejä tulee 54.750.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen käyttänyt Toyota-liikkeessä toteutuneita huoltohintoja. Onko TM-hinnoissa sitten mukana jotain rengaskuluja tai vastaavaa - en tiedä?

        Corollan huoltokulut ovat kalliimmat, mutta noihin kun lisää vakuutukset niin id.3 tuleekin jo melkein kalliimmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corollan huoltokulut ovat kalliimmat, mutta noihin kun lisää vakuutukset niin id.3 tuleekin jo melkein kalliimmaksi.

        "melkein kalliimmaksi"

        Päivä alkoi hyvällä vitsillä. Kai sen että ID.3 on halvempi voi sanoa myös noin. "Melkein kalliimpi".
        Tää on hyvä. LOL.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee 2 kpl noin 320 € huoltoa (30000 ja 60000) sekä 2 kpl noin 145 € huoltoa (15000 ja 45000) mikä tekee noin 930 €. (Tai 610 € jos viimeistä ei ehdi tehdä ennen 60000 täyttymistä.)

        TM ottaa huoltojen hinnat suoraan merkkiliikkeen huoltohinnastosta, eli ihan turha väittää vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corollan huoltokulut ovat kalliimmat, mutta noihin kun lisää vakuutukset niin id.3 tuleekin jo melkein kalliimmaksi.

        TM:n viimeisessä numerossa on neljän sähköauton vertailu jonka ID.3 voitti ja sen yläpitokulut on joukon ylivoimaisesti halvimmat.
        Mukana Mese, Citikka ja Hyny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "melkein kalliimmaksi"

        Päivä alkoi hyvällä vitsillä. Kai sen että ID.3 on halvempi voi sanoa myös noin. "Melkein kalliimpi".
        Tää on hyvä. LOL.

        Tulee kalliimmaksi ellei ole maksimibonukset - sanotaan näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corollan huoltokulut ovat kalliimmat, mutta noihin kun lisää vakuutukset niin id.3 tuleekin jo melkein kalliimmaksi.

        "Corollan huoltokulut ovat kalliimmat, mutta noihin kun lisää vakuutukset niin id.3 tuleekin jo melkein kalliimmaksi."


        Itse laskin Lähitapiolan vakuutuslaskurilla vakuutukset itselleni ja sain eroksi liikennevakuutukselle kaskolle yhdeksän euroa vuodessa. Corollan eduksi kylläkin mutta ei yhdeksän euron erolla kiritä juurikaan kiinni sitä että huoltokustannuksissa on tonnin ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän TM ole käyttänyt Toyotan maahantuojan antamia huoltohintoja.

        TM hakee joka merkkiin huoltohinnat aina pääkaupunkiseudun merkkihuolloista.
        Jos joku kokee sen vääryydeksi, tehköön valituksen kuluttajaviranomaisille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corollan huoltokulut ovat kalliimmat, mutta noihin kun lisää vakuutukset niin id.3 tuleekin jo melkein kalliimmaksi.

        Corolla farmarina on kyllä eri kokoluokan auto kuin pikkuinen ID 3. Voi olla hankalaa tunkea koiraa tai lastenvaunuja ID 3:n takakonttiin. Mitä Toyotan huoltoväleihin tulee,niin saisivat olla pidemmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla farmarina on kyllä eri kokoluokan auto kuin pikkuinen ID 3. Voi olla hankalaa tunkea koiraa tai lastenvaunuja ID 3:n takakonttiin. Mitä Toyotan huoltoväleihin tulee,niin saisivat olla pidemmät.

        Ainahan voi valita ID 4:n jos tuo on liian pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla farmarina on kyllä eri kokoluokan auto kuin pikkuinen ID 3. Voi olla hankalaa tunkea koiraa tai lastenvaunuja ID 3:n takakonttiin. Mitä Toyotan huoltoväleihin tulee,niin saisivat olla pidemmät.

        Pikkuinen ID3? ID3 ei ole farmari-korinen. Sen tavaratila on suurempi kuin Corolla HB:ssä. Pikkuautoissa on on eniten tingitty takatiloista!

        Minkä auton takatiloista on TM:n vertailun yhteydessä sanottu näin? Vinkkinä sanon ettei kyseessä ole ID3:
        "Oviaukko on huomattavan ahdas. Oviverhoilu on paksu, ja ovi avautuu niukasti. Takana istutaan korkealla ja ryhdikkäästi, mutta ahtaasti. Jo normaalimittaisella pää osuu kattoon. Varvastila on niukka, mutta polvitilaa on runsaasti. Reisituenta on heikko."

        Minkä auton takatiloista on TM:n koeajon yhteydessä sanottu näin? Vinkkinä sanon ettei kyseessä ole farkku Corolla:
        "Taakse kulku on helppoa, valaistus on todella hyvä ja tilaa on paljon. Isofix-kiinnikkeet ovat luukun alla ja turvaistuimien asennus on melko vaivatonta."


    • Anonyymi

      Vai volkkarissa 60tkm huoltokulut 300e 😂 ja lehmät lentää.. Ihan sama millä voimalinjalla.

      • Anonyymi

        Tojohönölle sähköauto on liian ihmeellinen asia ymmärrettäväksi. Sanopa tojohönö mitä sinä huoltaisit sähköautossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojohönölle sähköauto on liian ihmeellinen asia ymmärrettäväksi. Sanopa tojohönö mitä sinä huoltaisit sähköautossa.

        Painava sähköauto Suomen tiestöllä tarvitsee uusia niveliä joka vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painava sähköauto Suomen tiestöllä tarvitsee uusia niveliä joka vuosi.

        Tojotistin kasetti ei kestä totuutta. Pakko valehdella.


      • Anonyymi

        Huolto 2 vuoden välein riippumatta kilometreistä, ei sähköautossa ole kauheasti huollettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painava sähköauto Suomen tiestöllä tarvitsee uusia niveliä joka vuosi.

        Puhutaan huolloista. Meillä muilla paremmilla merkeillä ajavilla nuo on korjauksia ja ilmeisesti kaikki kuluvien osien vaihdot ja korjaukset kuuluu huollot nimikkeen alle. Toyotalla puhutaan ilmeisesti silloin isommasta huollosta kun vaihdetaan puoli-moottori, niveliä ja vähän hitsaillaan koria?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painava sähköauto Suomen tiestöllä tarvitsee uusia niveliä joka vuosi.

        "Painava sähköauto Suomen tiestöllä tarvitsee uusia niveliä joka vuosi."
        Niin, niveliähän on olemassa vain yhtä kokoa, jotka Corollassa kestää maailman tappiin, mutta ID3:ssa vain vuoden, vai mitä?
        Enpä ole ihan äskettäin hullumpaa lukenut, että auton paino määrää nivelien kulumisen. Osien mitoituksella ei vissiin ole mitään tekemistä asian kanssa.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painava sähköauto Suomen tiestöllä tarvitsee uusia niveliä joka vuosi.

        Toki, jos ne on tehty japsimitoituksella.


      • Anonyymi

        Ajossa on bensa volkkari, käytettynä ostettu yli 10v ikäinen, 3000eur

        70000km huoltokulut, alle 200eur reippaasti. Jarrupalatkin tuossa ja 4 öljyn vaihtoa

        Todellisuutta


    • Anonyymi

      Juuri tätä mt trolli haluaa. . Dissaus provoon yli 30 kommenttia. Älä ruoki mt trollia. ÄLÄ RUOKI MT TROLLIA.

      • Anonyymi

        Aloitus oli ihan täyttä asiaa ja faktaa.
        Miksi Toyotan omapoika haluaa sen unohtaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus oli ihan täyttä asiaa ja faktaa.
        Miksi Toyotan omapoika haluaa sen unohtaa?

        Totuus ja todistetut faktat ovat tojotistille trollausta.

        Kuten avauksessa mainitsin niin nimenomaan joku tojotisti itse vaati suureen ääneen ID.3n huoltokuluja. Nyt kun ne julkaisi niin se muka onkin dissaista.

        Hupaisaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus ja todistetut faktat ovat tojotistille trollausta.

        Kuten avauksessa mainitsin niin nimenomaan joku tojotisti itse vaati suureen ääneen ID.3n huoltokuluja. Nyt kun ne julkaisi niin se muka onkin dissaista.

        Hupaisaa.

        Tuossa on totuus.


    • Anonyymi

      Ja ajatelkaa, VW:n huolto on vain 2 vuoden välein riippumatta kilometreistä.
      Toyotalla jos ajaa enemmän, niin huoltoja tulee lisää ja ero kasvaa entisestään.

      • Anonyymi

        "Toyotalla jos ajaa enemmän,"

        No nyt kyllä vitsin murjaisit. Kuka paljon ajava ikinä ostaisi Toyotan? Trafin tiilastot kertovat hyvin selvästi että Toyotalla ajetaan hyvin vähän.
        Jos ajaa paljon niin merkki ei ole Toyota.


    • Anonyymi

      Itselataavat ovat jo antiikkia.

      • Anonyymi

        Kyllähän sen näkee mitä nykyisin tulee markkinoille. Kaikki on ladattavia. Toyotallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sen näkee mitä nykyisin tulee markkinoille. Kaikki on ladattavia. Toyotallakin.

        Ja huoltohinnat kammottavan suuret, vaikka sähköpuoli ei tarvitse huoltoa ja bensakone pääsee helpommalla, mihin perustuu??


    • Anonyymi

      Aika iso edistysaskel omistajan kannalta kun sähköauton huoltokustannukset putoavat yhteen neljäsosaan polttiksiin verrattuna.

      Ja sähköön menee vain viidesosa bensalaskuun verrattuna.

      Ei ihme että sähköautojen päälle yritetään heittää lokaa.

    • Anonyymi

      Hyvin voisi hankkia tuollaisen ID3:sen, mutta luotto Tekniikan Maailmakin haukkui sen meluisaksi ja käyttöliitymän sekavaksi. Tosin meluisuuskin piti lukea tekstistä, kun se oli piilotettu arvosteluissa

      • Anonyymi

        Ei ollut meluisa, arvosana 8.
        Ethän sinä Toyotan omapoika voisi todellisessa elämässä ostaa Volkkaria, tosin se vaatisi rahaa ja ikää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut meluisa, arvosana 8.
        Ethän sinä Toyotan omapoika voisi todellisessa elämässä ostaa Volkkaria, tosin se vaatisi rahaa ja ikää.

        Tiedän kyllä teidät räkänokka teinit, jotka tänne suollatte sontaa, kannattaisi alkaa hankkimaan elämää


    • Anonyymi

      Id3 kestää myös pitempään. Kori on galvanoitu ja sähkökone on huoltovapaa.

      • Anonyymi

        ID.3:n kantavat rakenteet ovat pääasiassa alumiinia eli ruostepeikko ei Volsuun pysty iskemään.


      • Anonyymi

        Galvanoitu tai sinkitty kori on kaikissa autoissa ja ollut jo pitkään.

        Onko sinulla jokin pakkomielle tuon ID3 kanssa? Koska sait omasi?

        Sen mitä itse olen tuohon tutustunut niin vähän ämpärimuovisen olinen harmaa sisältä. Nelivetokin loistaa poissaolollaan.

        Sähkömoottorin huollottomuudesta ei voi olla varma. Esimerkiksi BMW käyttä sähköautoissaan hiiiliharjakoneita mihin harjat pitää vaihtaa määrävälein.

        Varmasti sähköauton osto on edessä mutta tuo ID3 ei nyt ostoinnostusta herätä. Ennemmin ajan nykyisellä nelivuotiaalla minkä taka luukussa lukee Quattro. Se ei ole niin ämpärimuovinen kuin tuo volkkari, enkä muutenkaan huolisi vajaavetoista rimpulaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Galvanoitu tai sinkitty kori on kaikissa autoissa ja ollut jo pitkään.

        Onko sinulla jokin pakkomielle tuon ID3 kanssa? Koska sait omasi?

        Sen mitä itse olen tuohon tutustunut niin vähän ämpärimuovisen olinen harmaa sisältä. Nelivetokin loistaa poissaolollaan.

        Sähkömoottorin huollottomuudesta ei voi olla varma. Esimerkiksi BMW käyttä sähköautoissaan hiiiliharjakoneita mihin harjat pitää vaihtaa määrävälein.

        Varmasti sähköauton osto on edessä mutta tuo ID3 ei nyt ostoinnostusta herätä. Ennemmin ajan nykyisellä nelivuotiaalla minkä taka luukussa lukee Quattro. Se ei ole niin ämpärimuovinen kuin tuo volkkari, enkä muutenkaan huolisi vajaavetoista rimpulaa.

        Hihii, kateus on rumaa ja selittely lisää sitä.
        Auto tehdään tiettyyn hintaluokkaan ja jostain joutuu tinkimään jos ei tehdä kallista pienelle asiakaskunnalle suunnattua autoa.
        Sun mielikuvitus Audi taitaa olla kuitenkin halvempi ja osarilla ostettu ja siksi ID.3 jää haaveeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Galvanoitu tai sinkitty kori on kaikissa autoissa ja ollut jo pitkään.

        Onko sinulla jokin pakkomielle tuon ID3 kanssa? Koska sait omasi?

        Sen mitä itse olen tuohon tutustunut niin vähän ämpärimuovisen olinen harmaa sisältä. Nelivetokin loistaa poissaolollaan.

        Sähkömoottorin huollottomuudesta ei voi olla varma. Esimerkiksi BMW käyttä sähköautoissaan hiiiliharjakoneita mihin harjat pitää vaihtaa määrävälein.

        Varmasti sähköauton osto on edessä mutta tuo ID3 ei nyt ostoinnostusta herätä. Ennemmin ajan nykyisellä nelivuotiaalla minkä taka luukussa lukee Quattro. Se ei ole niin ämpärimuovinen kuin tuo volkkari, enkä muutenkaan huolisi vajaavetoista rimpulaa.

        "Sähkömoottorin huollottomuudesta ei voi olla varma. Esimerkiksi BMW käyttä sähköautoissaan hiiiliharjakoneita mihin harjat pitää vaihtaa määrävälein."

        Kun katsoo auton huolto-ohjelmaa niin asia on varma. Ei Volsuun tarvitse vaihtaa mitään sen takia että johonkin bemariin tarvii vaihtaa. Volsuun tuollaisia ei tarvitse vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, kateus on rumaa ja selittely lisää sitä.
        Auto tehdään tiettyyn hintaluokkaan ja jostain joutuu tinkimään jos ei tehdä kallista pienelle asiakaskunnalle suunnattua autoa.
        Sun mielikuvitus Audi taitaa olla kuitenkin halvempi ja osarilla ostettu ja siksi ID.3 jää haaveeksi.

        Hihii. Sähköpokswageneiden korjaukset ovat sikakalliita, ja viipyvät pajalla viikon!.🤣😅

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautojen-maine-horjui-luotettavuustutkimuksessa-korjaamokaynteja-kertyi-paljon-korjausajat-venyivat-ja-lasku-oli-kova/0720fa13-0e32-491a-b284-4e96348f99da


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähkömoottorin huollottomuudesta ei voi olla varma. Esimerkiksi BMW käyttä sähköautoissaan hiiiliharjakoneita mihin harjat pitää vaihtaa määrävälein."

        Kun katsoo auton huolto-ohjelmaa niin asia on varma. Ei Volsuun tarvitse vaihtaa mitään sen takia että johonkin bemariin tarvii vaihtaa. Volsuun tuollaisia ei tarvitse vaihtaa.

        Ei VW:n huolto-ohjelmissa ole Tsi-katastrofimoottorien tai Dsg-laatikoiden vaihtojakaan mutta niin vaan ne hajoavat aina reilusti ennen aikojaan. Sähkösätösten murheet ovatkin sitten sellaisella softatasolla ettei niitä osaa korjata tehdaskaan.


    • Anonyymi

      Tojo tyhjentää kuskin lompakon vaikka ei olisi edes vikaa.

      • Anonyymi

        Todellakin, pää tyhjeni jos kaupanteko hetkellä ja neste korvasi vajauksen.


    • Anonyymi

      Latauskelvottomien bensalaskun lisäksi niiden huoltokustannukset ovat monininkertaiset sähköautoiihn verrattuna. Nämä ovat merkkiliikkeen veloittamat huoltokulut.

      • Anonyymi

        Monessako merkkiliikkeen huollossa olet autoasi käyttänyt?


      • Anonyymi

        Minkälainen ladattava auto sinulla mahtaa olla? Kerro kokemuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen ladattava auto sinulla mahtaa olla? Kerro kokemuksia?

        Omien kokemusten jakaminen netissä on yhtä tyhjän kanssa. Vain typerys uskoo mihinkään sellaiseen jota joku kertoo netissä. Nigerialaiskirjeillä huijattavaa typeryssakkia. Siksi tässäkin avauksessa viitataan TM:n julkaisemiin huoltokustannuksiin jotka on saatu merkkihuolloista. Se on luotettavaa tietoa eikä riipu mitenkään siitä millaisia kokemuksia minulla tai sinulla on.
        Älkää olko tyhmiä. Älkää luottako mihinkään tarinaan netissä ilman luotettavaa lähdetietoa.

        Luotettava lähdetieto on Toyotan ja VWn huoltohinnasto. Se kertoo kuinka tojon huoltaminen on sikakaölista sähkövolsuun verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monessako merkkiliikkeen huollossa olet autoasi käyttänyt?

        Ei ole vielä tarvinnut käyttää, mutta jos se on luokkaa 150 euroa/2 vuotta niin en ole mitenkään harmissani. Toyotan huoltojen hinnat on kerrottu autolehtien vertailuissa ja testeissä ja ne on kovin korkeat, aina kalliimmat kuin verrokeilla.


    • Anonyymi

      Renkaat ilmeisesti eivät kuulu huoltamiseen. Erikoissarja renkaita kumpaankin autoon maksaa kenties 800 euroa. Lehtikirjoitusten mukaan sähköautojen renkaat kuluvat kaksi kertaa nopeammin. Silloin 60 000 matkalla Toyotassa on vielä pintaa renkaissa, mutta VW tuotteen autoon laitetaan uudet renkaat.

      Nyt on vaikea sanoa, kummalla ajaminen on halvempaa vaikka bensiinikulut lasketaan mukaan. Maksaahan ID.3 paljon enemmän. Myydään auto 60 tkm ajettuna. Mitä omistaja saa VW tuotteesta, sitä harva taitaa tässä maassa tietää. Luottaisin Toyotaan tässä asiassa, vaikka varmasti hyvä auto myös VW:n tuotekin on.

      • Anonyymi

        "Lehtikirjoitusten mukaan sähköautojen renkaat kuluvat kaksi kertaa nopeammin. Silloin 60 000 matkalla Toyotassa on vielä pintaa renkaissa, mutta VW tuotteen autoon laitetaan uudet renkaat."

        Nyt taas lipsahti tojotistilla valehtelun puolelle. Eikä varmaan aivan vahingossa. Sähköautoista Teslat voivat kuluttaa renkaita vähän nopeammin kuin polttikset kun niissä on niin massiivinen vääntö ja kuskeilla on taipumus antaa niille kenkää liikennevaloissa. Kun pystyy.

        Jos et ole valehtelija niin asia on helppo korjata laittamalla linkki lähdetietoon joka kertoo että sähköautossa renkaat kulunut kaksi kertaa nopeammin.

        Muutenkin menee taas sepitetyn selityksen puolelle. Huoltohinnat on selkeä ja se kertoo kuinka paljon kalliimpaa tojon huoltaminen on. Miksi nillittää? Eikä kasetti kestä todellisuutta?


      • Anonyymi

        Kovin epätoivoisia yrityksiä Terolla vetää joku rengaskulu juttuun mukaan, hihii!
        Pitäisi vielä ymmärtää ja lukea ajatuksella noita lehtien juttuja ettei kusaise nilkoilleen.


    • Anonyymi

      Toyotassa on luokkansa halvimmat huollot ja legendaarinen kestävyys ei tarvii pajalla seisottaa kuten volkkaria öljyä palaa ja dsg nylkyttää

      • Anonyymi

        Ja valheella onneen yrittää epätoivoinen Toyotan omapoika.
        Toyotan huollot on aina luokkansa kalleimmat ja tuo muille keksityt ongelmat kertoo itsetunnon puutteesta ja epätoivosta. Ei Toyotasta hyvää saa vaikka kuinka muita yrittää dissata, mutta ilmeisesti se on elämäsi tärkein asia toimia aasialaisen bulkkituotteen kunnian puolustajana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja valheella onneen yrittää epätoivoinen Toyotan omapoika.
        Toyotan huollot on aina luokkansa kalleimmat ja tuo muille keksityt ongelmat kertoo itsetunnon puutteesta ja epätoivosta. Ei Toyotasta hyvää saa vaikka kuinka muita yrittää dissata, mutta ilmeisesti se on elämäsi tärkein asia toimia aasialaisen bulkkituotteen kunnian puolustajana?

        On se ihmehomma kun tojohönön mieli ei kestä totuutta vaan on pakko yrittää valehdella. Mutta miten voi olla noin surkea valehtelija. Miksi valehdella kun tietää ettei kukaan usko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se ihmehomma kun tojohönön mieli ei kestä totuutta vaan on pakko yrittää valehdella. Mutta miten voi olla noin surkea valehtelija. Miksi valehdella kun tietää ettei kukaan usko?

        Klonksvagenin omapoika on kuulemmma mielenterveysongelmainen hörhö, jolle kuulemma jotkut jutut jää vähän päälle. KOETETAAN YMMÄRTÄÄ KUITENKIN HÄNEN ONGELMAANSA.


    • Anonyymi

      Bensa auto käytettynä reippaasti alle 10teur hintaisena on se kannattavin pitää. Ja niitä ihmiset eniten hankkivat. Rahaa ei haluta todellakaan tuhlata ja nostaa kk menoja turhaan josta ei hyötyä.

      Ajatellaan sitä että voit hankkia 5000eur virheettomän auton jota voi käyttää seuraavat jopa 10 vuotta. Uuden corollan ostaja maksaa mitä 25 000 - 30 000eur jos se hybridi

      Reilun 20 000eur säästö. Ei kk menoja, ilmaiset huollot, polttoaineet, vakuutukset. Todella pitkäksi ajaksi

      • Anonyymi

        Toyota on pitkäikäinen vain jos sillä ei aja tai vastaavasti korjaa sitä isolla rahalla.
        Hauskoja muutenkin nämä köyhien jutut ja perustelut miksi kannattaa hankkia vanhoja romuja, koska niiden kulut on halvimmat. Miksiköhän toiset ostaa uusia autoja, veikkaan, että ne on mukavia hyviä, ja sitä varten käydään töissä, että voi nauttia uusista asioista ja monista maksavista asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on pitkäikäinen vain jos sillä ei aja tai vastaavasti korjaa sitä isolla rahalla.
        Hauskoja muutenkin nämä köyhien jutut ja perustelut miksi kannattaa hankkia vanhoja romuja, koska niiden kulut on halvimmat. Miksiköhän toiset ostaa uusia autoja, veikkaan, että ne on mukavia hyviä, ja sitä varten käydään töissä, että voi nauttia uusista asioista ja monista maksavista asioista.

        Muutenkin uusien autojen vertaaminen vanhoihin katiskoihin on täysin turhaa. Vähän eri luokan pelejä autoina.

        Tässä verrataan kahden uuden auton huoltokistannuksia. Eihän tuollaista vanhaa katiskan kannata enää huoltaakaan muuta kuin vaihtaa itse öljyt.
        No sähköautoissa ei enää ole huoltoja sen enempää uusissa kuin vanhoissakaan.


    • Anonyymi

      Latauskelvottomat Toyotat ovat viisi kertaa kalliimpia ajaa ja neljä kertaa kalliimpia huoltaa. Aika pässi pitää olla jos pitää tuota jotenkin hyvänä asiana.

      No, Lahkolaisuus ja järki harvoin asuvat samassa päässä.

      • Anonyymi

        Itselataavan ja sähköauton hinnanerotuksella Toyotalla ajaa kaksikymmentä vuotta. Minimissään kaikkine kuluineen ilman jatkojohtojen vetoja.


      • Anonyymi

        VWn akkutakuu lupaa että 70% rangesta jäljellä 160tkm jälkeen. Taitaa mennä auton toisella omistajalla akku vaihtoon. Se on halpaa lystiä se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VWn akkutakuu lupaa että 70% rangesta jäljellä 160tkm jälkeen. Taitaa mennä auton toisella omistajalla akku vaihtoon. Se on halpaa lystiä se.

        Ei niitä vanhanaikaisia volkkarin sähköautoja kukaan osta riesakseen 10 vuoden kuluttua.


    • Anonyymi

      Missään tapauksessa 60tkm ajoilla ei corollan huoltokulut ole tonnia.

      Muutama satanen korkeintaan todellisuudessa. Näin ainakin meillä

      • Anonyymi

        Tonni on kevyttä kauraa kun audin, bmw tai mb vie huoltoon.


      • Anonyymi

        TM on ottanut hintansa Toyotan hinnastosta. Luuletko ettei Toyota olisi vaatinut oikaisua jos TM julkaisisi ylihintaisia tietoja sen autoista?
        Varmasti vaatisi ja TM joutuisi oikaisemaan sen. Aivan samalla tavalla kun joutui oikaisemaan kun julkaisi aivan liian kalliita vakuutusmaksuja sähköautoille.
        Julkisen sanan neuvosto on hyvin tarkka siitä ettei lehdissä julkaista väärää tietoa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe