Kaikki rakastavat

Mak-Ris

V. 1935 ilmestyi suomalainen elokuva "Kaikki rakastavat". Silloin rakastettiin ihmisiä.
Nyt kaikki rakastavat milloin mitäkin. Sana on laimentunut "Tykkää":n tasolle. Ihmiset rakastavat paitsi toisiaan, myös hedelmiä, ulkoilua, lepoa, matkoja, kirjoja, jne.
Nyt viime kädessä veitsiä.
Huoh.

11

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koko sana on kärsinyt inflaation. Niin kuin tunteetkin. Kun kaikki asiansa pitää kailottaa ympäri somea, toitottaa jo etukäteen ennen juhlia ja tapaamisia keitä tulee ja ennenkaikkea mitä syödään, miten siitä jää itselle tunnetta ja tunnelmaa. Kesken kokoontumisenkin pitää hypätä someen kertomaan, millä juomalla nyt kilistellään. Tietysti joka ruuan kikkare kuvataan ja lähetetään faceen ka instraan. Luuleeko joku että juuri omat pöperöt on jotain erikoista ja hienoa. Johan ne kalatkin mätänee kun jo alkuviikosta pidetään niitä julkisuudessa härskiintymässä.

      • Anonyymi

        Mitä tekemistä kommentillasi on rakkauden kanssa?

        Rakasta itseäsi, hyväksy erilaisuus, unohda kateus ja kauna.

        Rakkaus on yhteisöllisyyttä. Älä jää rakkauden saavuttamattomiin, irtaannu kielteisyydestä.

        Onnellinen jakaa onnen tunteitaan somessakin. Jaa sinäkin, niin milloin olit viimeksi onnellinen?

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekemistä kommentillasi on rakkauden kanssa?

        Rakasta itseäsi, hyväksy erilaisuus, unohda kateus ja kauna.

        Rakkaus on yhteisöllisyyttä. Älä jää rakkauden saavuttamattomiin, irtaannu kielteisyydestä.

        Onnellinen jakaa onnen tunteitaan somessakin. Jaa sinäkin, niin milloin olit viimeksi onnellinen?

        Korppis

        No saahan sitä olla onnellinen, kun on ruokaa pöydässä.


    • Anonyymi

      Rolandin poika eli kesäänsä tuli uusintana taas. Tänäaikanahan rakastellaan kaikkia yhdessätuumin.
      Poika eli kesäänsä sinänsä, niin, eihän nykyseksuelli tajua kirjainasettelua edes

    • Anonyymi

      Moraalin käsitteet olivat 1930-luvulla toiset.
      Rakastamisen tilalle on tullut rakastelu, seksi.

      • Anonyymi

        Seksikin kuuluu rakastamiseen, ei se rakastamisen tilalle sentään ole tullut.
        Muttakoska seksi on vapautunut, sitä harrastetaan ilman rakastumistakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seksikin kuuluu rakastamiseen, ei se rakastamisen tilalle sentään ole tullut.
        Muttakoska seksi on vapautunut, sitä harrastetaan ilman rakastumistakin.

        "Ystävyyttä etuisuuksien kera" elikkä oma, kotikutoinen käännökseni "friends with benefits"-termistä.
        Sitä harrastavat enemmän meistä seuraava ja heistä seuraava sukupolvi. Minulle on tosin kerrottu että seitskytluvulla etenkin kaupungeissa oli elämä villiä ja vapaata, täällä Pohjolassakin. Minä tosin olin silloin jo roomalaiskatolisen moraalin valvovan silmän alla kehitysmaassa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        "Ystävyyttä etuisuuksien kera" elikkä oma, kotikutoinen käännökseni "friends with benefits"-termistä.
        Sitä harrastavat enemmän meistä seuraava ja heistä seuraava sukupolvi. Minulle on tosin kerrottu että seitskytluvulla etenkin kaupungeissa oli elämä villiä ja vapaata, täällä Pohjolassakin. Minä tosin olin silloin jo roomalaiskatolisen moraalin valvovan silmän alla kehitysmaassa.

        Ai sinä kuullut tuohon uskontoon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai sinä kuullut tuohon uskontoon?

        Minä en kuulu mihinkään uskontoon.
        Elän sovussa ja kunnioitan kaikkia uskontoja jotka elävät sovussa toistensa kanssa. ja eivät yritä pakottaa ajatuksiaan minun päähäni. Viite roomalaiskatoliseen uskontoon oli nyt lähinnä kuvaus kultturisidonnaisuudesta, tapojen ja moraalikäsityksestä yhteiskunnassa jota on hallinnut roomalaiskatolisen kirkon tapa ajatella asioista ja jossa suurin osa lapsista on kasvatettu katolisiksi


    • Anonyymi

      Yhdysvaltalaiset viljelevät paljon puheessaan rakastaa-verbiä. Trump oli ahkera rakasta, rakasti milloin ketäkin, ennenkuin muuttui pahaksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe