Viedessäni ajoneuvon merkkiliikkeeseen varmistaakseni minkälaisen ajoneuvon ja millaisella historialla/tiedoilla olen hankkimassa käytetyn auton, auton määräaikaishuoltohistoriassa alkoi heräämään kysymysmerkkejä.
Veho on ilmeisesti asiaakkaan pyynnöstä nollannut ajoneuvon (2018 plug-in-hybrid) määräaikaishuollon tarpeen (A3) vaihtamalla vain öljyn.
Veholta ei vastauksia tipu miksi määräaikaishuolto on nollattu vaikka se tosiasiallisesti heiltä saadun kuitin mukaan sitä ei ole suoritettu.
Määraikaishuollon ajankohta olisi nyt kesällä, mutta tietokone ei sitä vaadi nollauksen takia. A3 määräaikaishuollon arvo 600 - 700eur
Suhteellisen uuden ajoneuvon määräaikaishuollon skippaaminen olisi varmaan vaikuttanut tavalla tai toisella, joku täällä varmaan osaisi sanoa kuinka negatiivisesti ajonevon arvoon tai hintaan jos asianmukaista ylläpitoa ei suoritettu.
Olen tarkistanut laajasti ajoneuvon rekisterit, ei ole kolariajoneuvo ja aikaisemmin A1 ja B2 määräaikaishuollot suoritettu asiallisesti ja ajanmukaisesti.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Ajoneuvossa ei siis mitään muuta häikkää.
Käytetyn auton määräaikaishuolto nollattu suorittamatta itse toimenpiteitä
22
590
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mitenkä totesit ettei huoltoa ole oikeasti tehty?
Merkkiliike ei oikeasti tuollaiseen ryhdy tekemättä ohjelman mukaisia töitä.- Anonyymi
Veho lähetti kuitin toimenpiteestä, jolloin määräaikaishuolto nollattu. Kuitin mukaan ajoneuvoon tehty vain ja ainostaan moottoriöljyn vaihto.
Kyseisenä ajankohtajan öljyä ei olisi edes pitänyt vaihtaa, koska siinä vaiheessa sillä oli ajettu merkkiliikkeen mukaan vain hieman yli 3000km edellisestä määräaikaishuollosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veho lähetti kuitin toimenpiteestä, jolloin määräaikaishuolto nollattu. Kuitin mukaan ajoneuvoon tehty vain ja ainostaan moottoriöljyn vaihto.
Kyseisenä ajankohtajan öljyä ei olisi edes pitänyt vaihtaa, koska siinä vaiheessa sillä oli ajettu merkkiliikkeen mukaan vain hieman yli 3000km edellisestä määräaikaishuollosta.Sittenhän kaikki on hyvin. Voit teettää mieleisesi huollot, kun tärkein on jo tehty.
Kannattaa selvittää mitä huoltoja tuohon kohtaan kuuluu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sittenhän kaikki on hyvin. Voit teettää mieleisesi huollot, kun tärkein on jo tehty.
Kannattaa selvittää mitä huoltoja tuohon kohtaan kuuluu.Jees näin luultavasti eteenpäin.
Yhden huoltovälin skippaaminen ei aiheuta teknisiä ongelmia, eikä käytännössä vaikuta jälleenmyyntihintaan, joten ko. auton ostajan kannattaa teettää seuraava huolto (mahdollisesti) täydennettynä edellisen huollon tekemättömillä tarkistuksilla. Mersuissakaan ei vissiin voi nollata huoltoilmaisinta, joka ei ole jo ilmoittanut huollontarpeesta, joten tämä huolto jää nollaamatta.
Suomen olosuhteita voidaan kuvailla "vaikeiksi" joten voiteluhuolto (moottoriöljyn vaihto suodin) kannattaa joka tapauksessa tehdä vuoden välein säntillisesti vaikka ajokilometrimäärät eivät täyttyisikään.- Anonyymi
Kiitos hyvästä vinkistä
- Anonyymi
Mitähän siihen huoltoon sitten olisi kuulunut? Useissa siihen ei varsinaisia toimenpiteitä kuulu muuta kuin öljynvaihto. Loput työt voi olla luokkaa pyyhinsulkien tarkastus, pesunestemäärän tarkastus, jarrupalojen tarkastus, jne. Eli mitä tärkeää on jäänyt huollossa tekemättä?
- Anonyymi
Listan mukaan sytytystulpat, moottorin ilmansuodatin ja polttoainesuodatin, jarruneste, jäähdytysneste, raitisilmasuodatin, öljyn ja öljyfiltterin vaihto, automaattivaihteiston öljyn vaihto.. onhan noita.
Anonyymi kirjoitti:
Listan mukaan sytytystulpat, moottorin ilmansuodatin ja polttoainesuodatin, jarruneste, jäähdytysneste, raitisilmasuodatin, öljyn ja öljyfiltterin vaihto, automaattivaihteiston öljyn vaihto.. onhan noita.
Eli homma tulee kuntoon teetettäessä seuraava "pikkuhuolto" isona, jossa tehdään kaikki edellisessä huollossa laiminlyödyt työt.
- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Eli homma tulee kuntoon teetettäessä seuraava "pikkuhuolto" isona, jossa tehdään kaikki edellisessä huollossa laiminlyödyt työt.
Homma tulee suoritettua sillä, että persaukinen vanhan mesen omistaja teetää "huollon" jollain sellaisella. joka lyö sen "Merkkihuollon leiman" Siihen huoltokirjaaan, ja siinäpä se!
Muuta ei tarvita, ja arvo säilyy.... Anonyymi kirjoitti:
Homma tulee suoritettua sillä, että persaukinen vanhan mesen omistaja teetää "huollon" jollain sellaisella. joka lyö sen "Merkkihuollon leiman" Siihen huoltokirjaaan, ja siinäpä se!
Muuta ei tarvita, ja arvo säilyy....Tarkoitin tietysti homman tulemista kuntoon teknisessä mielessä, en paperityön... ; )
- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Tarkoitin tietysti homman tulemista kuntoon teknisessä mielessä, en paperityön... ; )
No sitä en tiennyt, että olisit rehellinen mesen omistaja, Sorry....
Anonyymi kirjoitti:
No sitä en tiennyt, että olisit rehellinen mesen omistaja, Sorry....
Levitetäänpä rehellisyyden ja reilun pelin aatetta spekuloimalla, että eikö Vehon pitäisi tulla seuraavan huollon hinnasta reilusti vastaan jos käytettyä autoa ollaan Veholta ostamassa ja aloittajan tarina voidaan todentaa? ; )
- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Levitetäänpä rehellisyyden ja reilun pelin aatetta spekuloimalla, että eikö Vehon pitäisi tulla seuraavan huollon hinnasta reilusti vastaan jos käytettyä autoa ollaan Veholta ostamassa ja aloittajan tarina voidaan todentaa? ; )
Asia eteni niin, että kysellessäni noiden öljyjen ja filtterien vaihdon kuittien perään ilmeni, että autolle oli lisäksi tehty korjaustoimenpiteitä. En saanut kuittia silti kummastakaan ja autoa minulle myyvä yritys valitteli, ettei Veho suostu antamaan heillekään tarkempia tietoja.
Kun yllätyin uudesta tiedosta että asiaan liittyi myös korjaustoimenpiteitä ja kysyin niistäkin, Veho päätti vedota yksityisyyden suojalakiin ettei heidän tarvitse kertoa mikä siinä on ollut rikki ja mitä sille on tehty. Veho kehoitti pyytämään edelliseltä omistajalta lupaa saada tietää mitä korjaukset olivat.
Maksoin lakimiehelle 6euroa kysyen mikä tämä yksityisyyden laki oikein on ja lakimies painotti, että päinvastoin on autoa myyvän tahon vastuu kertoa kaikki tieto auton kunnosta ja historiasta, eikä Vehollakaan ole mitään salattavaa koska kaikki on julkista tietoa edellisestä omistajan nimeä myöten (trafista saa parilla eurolla). Lakimies kehoitti vaikeimmassa tilanteessa ottamaan yhteyttä kilpailu-ja kuluttajavirastoon ja jos vielä sittenkin kieltäytyvät kertomasta niin seuraava askel olisi käräjät mutta hän sanoi ettei yksikään autoa myyvä liike ole vastustanut kuluttajaviraston vaatimuksia.
Päätin soittaa tästä autoa myyvälle yritykselle, ja ilmeni että auto olikin heidän firmalle ostettu käyttöön. Kaiken lisäksi korjauksesta oli laskutettu heitä, ja että heillä oli koko tämän ajan Vehon lähettämä lasku, jossa ilmeni sekä työselite, että vikakoodit ja mitä korjauksia oli tehty.
Ajoneuvon moottori oli savuttanut ja käynti oli epätasainen. Ilmeni, että helmikuussa kampikammion huohotuksen venttiilissä oli toimintahäiriö. Ilmaputkessa ja turboahtimen suuaukolla oli ollut öljyä ja ahdimessa oli öljyvuotoa akselilta. Autoon oli vaihdettu uusi turboahdin tiivisteineen, uudet sytytystulpat ja välijäähdytin pesty.
Auto saattaa olla nyt täysin kunnossa korjauksen jälkeen, mutta kiinnostaisi mikä muu kuin auton moottorin huudattaminen kylmällä olisi tuon aiheuttanut. Alkaa herätä kysymyksiä mikä kaikki muu on autossa kärsinyt, muttei vielä mennyt rikki?
Summasumarum, vaikuttaa olevan tätä päivää että a) autoa myyvät liikkeet tahalleen jättävät kertomatta asioita b) korjausfirmat vetoavat yksityissuojalakiin, jos halutaan hankkiutua kyselijöistä eroon.
Tästä jää vaan paskan maku suuhun kun asioista voisi vaan suoraan kertoa kun niitä kysytään. Pohdin koko koko kaupan perumista pelkästään huonon asiakaspalvelun takia, vaikka auto olisi ok. Ihan vastaavaa autoa ei tällä hetkellä samoilla hinnoilla ole myynnissä mutta tänään pitäisi päättää perunko kaupat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homma tulee suoritettua sillä, että persaukinen vanhan mesen omistaja teetää "huollon" jollain sellaisella. joka lyö sen "Merkkihuollon leiman" Siihen huoltokirjaaan, ja siinäpä se!
Muuta ei tarvita, ja arvo säilyy....Mersuissa on sähköinen huoltokirja. Älä sekoita tojotan vihkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia eteni niin, että kysellessäni noiden öljyjen ja filtterien vaihdon kuittien perään ilmeni, että autolle oli lisäksi tehty korjaustoimenpiteitä. En saanut kuittia silti kummastakaan ja autoa minulle myyvä yritys valitteli, ettei Veho suostu antamaan heillekään tarkempia tietoja.
Kun yllätyin uudesta tiedosta että asiaan liittyi myös korjaustoimenpiteitä ja kysyin niistäkin, Veho päätti vedota yksityisyyden suojalakiin ettei heidän tarvitse kertoa mikä siinä on ollut rikki ja mitä sille on tehty. Veho kehoitti pyytämään edelliseltä omistajalta lupaa saada tietää mitä korjaukset olivat.
Maksoin lakimiehelle 6euroa kysyen mikä tämä yksityisyyden laki oikein on ja lakimies painotti, että päinvastoin on autoa myyvän tahon vastuu kertoa kaikki tieto auton kunnosta ja historiasta, eikä Vehollakaan ole mitään salattavaa koska kaikki on julkista tietoa edellisestä omistajan nimeä myöten (trafista saa parilla eurolla). Lakimies kehoitti vaikeimmassa tilanteessa ottamaan yhteyttä kilpailu-ja kuluttajavirastoon ja jos vielä sittenkin kieltäytyvät kertomasta niin seuraava askel olisi käräjät mutta hän sanoi ettei yksikään autoa myyvä liike ole vastustanut kuluttajaviraston vaatimuksia.
Päätin soittaa tästä autoa myyvälle yritykselle, ja ilmeni että auto olikin heidän firmalle ostettu käyttöön. Kaiken lisäksi korjauksesta oli laskutettu heitä, ja että heillä oli koko tämän ajan Vehon lähettämä lasku, jossa ilmeni sekä työselite, että vikakoodit ja mitä korjauksia oli tehty.
Ajoneuvon moottori oli savuttanut ja käynti oli epätasainen. Ilmeni, että helmikuussa kampikammion huohotuksen venttiilissä oli toimintahäiriö. Ilmaputkessa ja turboahtimen suuaukolla oli ollut öljyä ja ahdimessa oli öljyvuotoa akselilta. Autoon oli vaihdettu uusi turboahdin tiivisteineen, uudet sytytystulpat ja välijäähdytin pesty.
Auto saattaa olla nyt täysin kunnossa korjauksen jälkeen, mutta kiinnostaisi mikä muu kuin auton moottorin huudattaminen kylmällä olisi tuon aiheuttanut. Alkaa herätä kysymyksiä mikä kaikki muu on autossa kärsinyt, muttei vielä mennyt rikki?
Summasumarum, vaikuttaa olevan tätä päivää että a) autoa myyvät liikkeet tahalleen jättävät kertomatta asioita b) korjausfirmat vetoavat yksityissuojalakiin, jos halutaan hankkiutua kyselijöistä eroon.
Tästä jää vaan paskan maku suuhun kun asioista voisi vaan suoraan kertoa kun niitä kysytään. Pohdin koko koko kaupan perumista pelkästään huonon asiakaspalvelun takia, vaikka auto olisi ok. Ihan vastaavaa autoa ei tällä hetkellä samoilla hinnoilla ole myynnissä mutta tänään pitäisi päättää perunko kaupat.Normihuoltojen lisäksi tehtyjä korjauksia ei Vehon todellakaan tarvitse/saa antaa. Yksityisyydensuoja on tässä kohtaa vahva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normihuoltojen lisäksi tehtyjä korjauksia ei Vehon todellakaan tarvitse/saa antaa. Yksityisyydensuoja on tässä kohtaa vahva.
Huoltopritin sähköisenä kuka tahansa saa mistä tahansa autosta mikä Veholla tai jossain muualla huollettu, josta pääsy Mersun sähköiseen tietokantaan.
Korjaukset ei kuulu tähän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Listan mukaan sytytystulpat, moottorin ilmansuodatin ja polttoainesuodatin, jarruneste, jäähdytysneste, raitisilmasuodatin, öljyn ja öljyfiltterin vaihto, automaattivaihteiston öljyn vaihto.. onhan noita.
Niinpä, ei noissa ole mitään niin kamalan kriittistä, että huoltovälin pidentyminen sinällään aiheuttaisi vielä ongelmia. Moottorin öljynvaihto on se tärkein. Mutta kannattaa teettää ne puuttuvat, jos vielä puttuu, niin heti kun mahdollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia eteni niin, että kysellessäni noiden öljyjen ja filtterien vaihdon kuittien perään ilmeni, että autolle oli lisäksi tehty korjaustoimenpiteitä. En saanut kuittia silti kummastakaan ja autoa minulle myyvä yritys valitteli, ettei Veho suostu antamaan heillekään tarkempia tietoja.
Kun yllätyin uudesta tiedosta että asiaan liittyi myös korjaustoimenpiteitä ja kysyin niistäkin, Veho päätti vedota yksityisyyden suojalakiin ettei heidän tarvitse kertoa mikä siinä on ollut rikki ja mitä sille on tehty. Veho kehoitti pyytämään edelliseltä omistajalta lupaa saada tietää mitä korjaukset olivat.
Maksoin lakimiehelle 6euroa kysyen mikä tämä yksityisyyden laki oikein on ja lakimies painotti, että päinvastoin on autoa myyvän tahon vastuu kertoa kaikki tieto auton kunnosta ja historiasta, eikä Vehollakaan ole mitään salattavaa koska kaikki on julkista tietoa edellisestä omistajan nimeä myöten (trafista saa parilla eurolla). Lakimies kehoitti vaikeimmassa tilanteessa ottamaan yhteyttä kilpailu-ja kuluttajavirastoon ja jos vielä sittenkin kieltäytyvät kertomasta niin seuraava askel olisi käräjät mutta hän sanoi ettei yksikään autoa myyvä liike ole vastustanut kuluttajaviraston vaatimuksia.
Päätin soittaa tästä autoa myyvälle yritykselle, ja ilmeni että auto olikin heidän firmalle ostettu käyttöön. Kaiken lisäksi korjauksesta oli laskutettu heitä, ja että heillä oli koko tämän ajan Vehon lähettämä lasku, jossa ilmeni sekä työselite, että vikakoodit ja mitä korjauksia oli tehty.
Ajoneuvon moottori oli savuttanut ja käynti oli epätasainen. Ilmeni, että helmikuussa kampikammion huohotuksen venttiilissä oli toimintahäiriö. Ilmaputkessa ja turboahtimen suuaukolla oli ollut öljyä ja ahdimessa oli öljyvuotoa akselilta. Autoon oli vaihdettu uusi turboahdin tiivisteineen, uudet sytytystulpat ja välijäähdytin pesty.
Auto saattaa olla nyt täysin kunnossa korjauksen jälkeen, mutta kiinnostaisi mikä muu kuin auton moottorin huudattaminen kylmällä olisi tuon aiheuttanut. Alkaa herätä kysymyksiä mikä kaikki muu on autossa kärsinyt, muttei vielä mennyt rikki?
Summasumarum, vaikuttaa olevan tätä päivää että a) autoa myyvät liikkeet tahalleen jättävät kertomatta asioita b) korjausfirmat vetoavat yksityissuojalakiin, jos halutaan hankkiutua kyselijöistä eroon.
Tästä jää vaan paskan maku suuhun kun asioista voisi vaan suoraan kertoa kun niitä kysytään. Pohdin koko koko kaupan perumista pelkästään huonon asiakaspalvelun takia, vaikka auto olisi ok. Ihan vastaavaa autoa ei tällä hetkellä samoilla hinnoilla ole myynnissä mutta tänään pitäisi päättää perunko kaupat.Ei se välttämättä tarvitse edes erityistä huudattamista. Joissain autoissa jopa on huohottimella tapana jäätyä talvella, jolloin saattaisi ruikkia öljyt moottoritilaan mittatikun reiästä. Kuullostaa hieman erikoiselta, että öljyn imeytyminen turboon voisi sen rikkoa, mutta kai se on mahdollista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379