vanhaa kahvia

tietämätön pässi

En jaksa selittää miksi, mutta minulla on pari kiloa vuoden vanhaa kahvia, jota ei vissiin voi enää juoda.

Olen jostain kuullut, että kahvinporot ovat hyvää lannoitusainetta. Onko näin? Jos on, niin minkälaisille kasveille?

Kannattaisiko minun siis keittää koko satsi ja kaataa se esim. ruusujen juurille? Voiko raa'alla suodatinkahvilla tehdä mitään hyödyllistä?

7

3531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie

Ei se sun kahvi mitään vanhaa ole. Myyntikelvotonta kyllä, mutta ei käyttökelvotonta. Kyllä sä osaat arvioida omia aistielimiä käyttäen onko kahvi vanhaa vai ei. Ei muuta kun koeversiota keittämään ja kahvipurun koostumusta tutkimaan. :)

Mutta. Vaikka kahdi olisikin vanhaa niin ei kai sitä nyt kukaan "terve" rupea keittämään sen vuoksi että voi sitten heitellä puutarhaan. Samaa tavaraa se puutarhan kannalta on keittämättömänä kuin keitettynäkin.

• Anonyymi

eihän kahvi niin nopeasti vanhene.vaikka olis mikä päivämäärä

• Anonyymi

Mitähän muita vastaavia ongelmia aloittajalla on?

• Anonyymi

Keitin just yli vuoden vanhaa kahvia,mielestäni maku hieman kärsinyt mutta juonpa kuitenkin.😉

• Anonyymi

Voi tehdä, käytä vaikka hiusvärinä, ellet juoda arvaa. 😉

• Anonyymi

Kahvinporot on kymmeniä vuosia laitettu kaikille kasveille. Hyvin ovat voineet ei tartte muuta lannoitetta. Ehkäisee myyriä,etanoita. Mikään eläin ei tykkää kahvinporoista. Porot voi ripotella pitkin pihaa ja kasveja. Ei tartte ostaa kahvimultaa.

• Anonyymi

Hyvä että kahvinporot ovat riittäneet näin vanhan aloituksen nostamiseen !!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      344
      2742
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1519
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1360
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      56
      967
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      924
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      914
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      878
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      79
      868
    9. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    10. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      58
      826
    Aihe