kätköpaikan löysin aarteen
lehteen kartan piirrettynä
suojaan luolaan siirrettynä.
Käytävä vie vuoren sisään
öljyä mä lamppuun lisään
pelko väijyy mielessäni
sylki kuivuu kielessäni.
Toteutuuko haaveet mulla
rikkaaksi voin vihdoin tulla
lupaavalta alkaa näyttää
kivihyllyt luolan täyttää.
Täytetty on hyllyt tarkoin
jalokivin, kultaharkoin
sormuksia suuret pinot
kolikoita kasat vinot.
Alta verkon hämähäkin
löydän vanhan juuttisäkin
tehtävään se täysin luotu
aarteita on sillä tuotu.
Havahdun pian outoon hajuun
vaikuttaa se ajantajuun
taaksepäin kai kulkee aika
aiheuttaa sen luolan taika.
Aarteen piiloon tänne tuoneet
vartijan on sille luoneet
haarniskaansa pukeutunut
sukuun vanhaan lukeutunut.
Ymmärsin nyt tarkoituksen
ahneus tuo karkoituksen
aarretta ei pois voi viedä
vartija ei sitä siedä.
Pelkää varmaan aivan suotta
vartioinut tuhat vuotta
luolan suulla loppuu taika
ulkona on nykyaika.
Yllättäen hahmo haihtuu
haarniska mun päällein vaihtuu
kädessäni vanha peitsi
ruostunut on vyössä veitsi.
Kirous on saanut mukaan
tuleekohan tänne kukaan
turhaanko mä tuhat vuotta
odottaa saan yksin suotta.
Alta vintin kattopaarteen
6
729
Vastaukset
- Anonyymi
Olet sairas, hyppää junan alle.
- Anonyymi
Lie "Joku" kademieli 🤭
- Anonyymi
Miten niiin? Tyyppi, joka osaa panna unensa tai mielikuvitusmaailmansa tuollaiseen muotoon, on eeerittäin lahjakas. Kiwa, että hän panee juttujaan (myös?) tänne luettavaksi. - Nm. Arvaa oma tilasi
Hyvä tarina,
noinkin hassusti voi käydä ahneelle,
saada niskaansa tuhat vuotisen karkotuksen.
Ilmankos ahneus on yksi kuolemnsynneistä ja
olen kuullut sanottavan, että ahneella cvoi olla p...nen loppu.- Anonyymi
Kiitos <3
- Anonyymi
Kun ahneus ja maallinen mammona ottavat ihmisen valtaansa, niin ei hän koskaan tyytyväinen ole, vaan haluaa jatkuvasti lisää.
https://www.youtube.com/watch?v=Ik-ZCpNPJ5Q
Kiitos runosta!
kylmätotuus
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195870- 173326
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192966Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6382203Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1622138Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja711454Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421425Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31228Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061146Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641117