Mistä saa tietoa ennakkoperintönä annetun tontin nykyarvo
Ennakkoperintönä tontti
5
286
Vastaukset
- Anonyymi
Esimerkiksi oman paikkakuntasi osaavalta LKV-pätevyyden omaavalta kiinteistönvälittäjältä, kirjallisena se toki maksaa muutamasta satasesta muutamaan tonniin.
- Anonyymi
Miksi haluat tietää tontin nykyarvon? Perinnönjaossa käytetään lähtökohtaisesti - ellei muusta sovita - lahjan antoajakohdan arvoa.
PK 6:5
"Ennakkoperintöä vähennettäessä on omaisuudelle pantava se arvo, mikä sillä vastaanotettaessa oli, jollei asianhaaroista muuta johdu." - Anonyymi
Suomessa vanhemmat antavat yli 18 vuotiaille ennakoperintöä ,erillaisissa muodoissa.
Perilliset vain eivät ilmoittele näistä saamisistaan perukirjoitustilaisuudessa.
Peräkammarin perillinen on kovin vaitinainen 40 vuoden asumissesta täysihoidolla.
Tyttäret joiden kauppalaskuja vanhemmat ovat makselleet 10 vuosia vaikenevat,saamisistaan.Uuusia autoja on osteltu perillisille.
Tarkistusta vaatisi vainajien tilitietojen seurantaa viimeisten 10 vuoden ajalta.- Anonyymi
Miten vaikeaa saada tarkistusta 10 viimeisen vuoden ajalta?
Eikö kaikkien osakkaitten pitäisi suostua?
Se tytär jolle on ostettu auto ei varmaan suostu, että muut saisivat tietoa?
Miten menetellä?
- Anonyymi
Tavanomaisia elantokuluja voi maksaa lahjaverotta kenen tahansa puolesta, eikä niitä lasketa ennakkoperinnöksikään, niinpä peräkamaripojan saama ylöspito ei vaikuta hänen perintöönsä, eikä se, että tyttären kauppa- ja sähkölaskuja on maksettu, kunhan maksaja on maksanut suoraan laskun saajalle, esim. joko kassalla tai omalta pankkitililtään laskuttajan tilille. Sen sijaan tavara, jota ei voida pitää elankokuluna, kuten vapaa-ajan matka tai raha, joka on annettu suoraan lahjansaajan käteen tai tämän tilille on periaatteessa ennakkoperintöä, ellei testamentissa tai lahjakirjassa muuta määrätä. Mitä kauemmin ja pienemmästä lahjan arvosta on kyse, esim. yli kymmenen vuotta, sitä epätodennäköisemmin lahjaa pidetään ennakkoperintönä. Tavanomaisia lahjoja, esim. syntymäpäivänä, ei pidetä ennakkoperintönä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391