Imumonnin ikäennätys???

Henna

Mulla on punakorvakilppari ja sen paras ja ainoa ystävä on (luultavasti)täpläimumonni (musta, paljon piikkejä, n. 30 cm pitkä...).
"Rölli" kalani täyttää tänä vuonna 12 v. ja olen muistaakseni lukenut että ne elävät vain n. 9-10 vuotiaiksi -luonnossa! Akvaarioissa siis lyhemmän aikaa.
Onko tämä ihan...normaali...ikä kalalle, joka asuu "saastuttavan" kilpikonnan kanssa, on aina syönyt hyvin yksipuolista ruokaa jne.?
Voisiko pitkän iän salaisuus olla kilpikonnanruoka, jota monnini "lutkuttaa" ahnaasti??

Kuinka kauan voisin vielä olettaa saavani nauttia tämän upean näköisen kalan seurasta???

5

828

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helmi

Suht vanha monni löytyy minultakin: tummaleväpleko joka on ollut minulla 10 vuotta. Pituutta 30 cm ja hyvin porskuttaa. Ei ole eläissään sairastanut ja edelleen on kovin pirteän oloinen. Toivottavasti elää siis vielä pitkään.

Juttuja olen kuullut, että voisivat elää 30-vuotiaiksikin, mutta en tiedä kuinka yleistä sellainen on.

• makemake

kyllä meilläkin on n. 7 vuoden ajan ollut partamonnipariskunta. eli siis MEILLÄ eli en tiedä kuinka kauan se on ollut muualla. oli toisella silloin ainakin rehevä parta... ja sitten meillä OLI levänuoliainen mutta ykskeikkaa se kupsahti oltuaan MEILLÄ 7 vuotta mutta partanaamat ne elää vielä täysillä!

• Jani
        makemake kirjoitti:

kyllä meilläkin on n. 7 vuoden ajan ollut partamonnipariskunta. eli siis MEILLÄ eli en tiedä kuinka kauan se on ollut muualla. oli toisella silloin ainakin rehevä parta... ja sitten meillä OLI levänuoliainen mutta ykskeikkaa se kupsahti oltuaan MEILLÄ 7 vuotta mutta partanaamat ne elää vielä täysillä!

Mun vanha ripsimonni on ollut mulla nyt hieman reilu 15 v. Se oli ostettaessa n. 6 cm. Nyt mittaa on n. 25 cm. Hyvin vielä porskuttaa :)

Kuva Mörräristä:

www.sunpoint.net/~vesihiisi/kuvat/ripsijamuut/harmaa_naama3.jpg

Sivuillani on myös paljon muita kuvia akvastani ja kaloistani :D

• imumonni

Hmm :0 Saattaa vissii elää jopa 20 vuotiaiksi :) En oo kyl varma mut jotain siitä luin :/ Oisko kellään hajua paljon normaali ikä on? :0

• monninen

Hei, minulla 16v. Partaimumonni. Samanikäinen uros kuoli 10v. Sitten, , en tiedä mihin.
      Tää naaras olla ja porskuttaa, laiska se on ollut aina, kyhjöttää tynnyrissä, joka sen pesä ja ajoittain esiintyy, kun sille päälle laiskimus tulee. On hieno ja rauhallinen , sopuisa. Oikeastaan vaan syö ja makoilee.. Hyvä ruokavalio, nirso.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      4
      1139
    2. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      162
      998
    3. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      793
    4. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      61
      722
    5. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      64
      713
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      656
    7. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      21
      618
    8. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      135
      616
    9. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      66
      589
    10. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      568
    11. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      537
    12. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55
      528
    13. Mitä sä haluat vanhus?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      47
      485
    14. 47
      478
    15. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      40
      473
    16. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      30
      463
    17. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      95
      454
    18. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      40
      453
    19. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      37
      448
    20. Kerro mies tarinasi

Miksi kaikki meni niinkuin meni? Haluaisin vieläkin ymmärtää. Tuskin saan vastausta häneltä, koska etsin aavikolta juuri
      Ikävä
      18
      440
    Aihe