Aihe

Imumonnin ikäennätys???

Henna

Mulla on punakorvakilppari ja sen paras ja ainoa ystävä on (luultavasti)täpläimumonni (musta, paljon piikkejä, n. 30 cm pitkä...).
"Rölli" kalani täyttää tänä vuonna 12 v. ja olen muistaakseni lukenut että ne elävät vain n. 9-10 vuotiaiksi -luonnossa! Akvaarioissa siis lyhemmän aikaa.
Onko tämä ihan...normaali...ikä kalalle, joka asuu "saastuttavan" kilpikonnan kanssa, on aina syönyt hyvin yksipuolista ruokaa jne.?
Voisiko pitkän iän salaisuus olla kilpikonnanruoka, jota monnini "lutkuttaa" ahnaasti??

Kuinka kauan voisin vielä olettaa saavani nauttia tämän upean näköisen kalan seurasta???

5

466

Vastaukset

• Suht vanha monni löytyy minultakin: tummaleväpleko joka on ollut minulla 10 vuotta. Pituutta 30 cm ja hyvin porskuttaa. Ei ole eläissään sairastanut ja edelleen on kovin pirteän oloinen. Toivottavasti elää siis vielä pitkään.

Juttuja olen kuullut, että voisivat elää 30-vuotiaiksikin, mutta en tiedä kuinka yleistä sellainen on.

• kyllä meilläkin on n. 7 vuoden ajan ollut partamonnipariskunta. eli siis MEILLÄ eli en tiedä kuinka kauan se on ollut muualla. oli toisella silloin ainakin rehevä parta... ja sitten meillä OLI levänuoliainen mutta ykskeikkaa se kupsahti oltuaan MEILLÄ 7 vuotta mutta partanaamat ne elää vielä täysillä!

• makemake kirjoitti:

kyllä meilläkin on n. 7 vuoden ajan ollut partamonnipariskunta. eli siis MEILLÄ eli en tiedä kuinka kauan se on ollut muualla. oli toisella silloin ainakin rehevä parta... ja sitten meillä OLI levänuoliainen mutta ykskeikkaa se kupsahti oltuaan MEILLÄ 7 vuotta mutta partanaamat ne elää vielä täysillä!

Mun vanha ripsimonni on ollut mulla nyt hieman reilu 15 v. Se oli ostettaessa n. 6 cm. Nyt mittaa on n. 25 cm. Hyvin vielä porskuttaa :)

Kuva Mörräristä:

www.sunpoint.net/~vesihiisi/kuvat/ripsijamuut/harmaa_naama3.jpg

Sivuillani on myös paljon muita kuvia akvastani ja kaloistani :D

• Hmm :0 Saattaa vissii elää jopa 20 vuotiaiksi :) En oo kyl varma mut jotain siitä luin :/ Oisko kellään hajua paljon normaali ikä on? :0

• Hei, minulla 16v. Partaimumonni. Samanikäinen uros kuoli 10v. Sitten, , en tiedä mihin.
      Tää naaras olla ja porskuttaa, laiska se on ollut aina, kyhjöttää tynnyrissä, joka sen pesä ja ajoittain esiintyy, kun sille päälle laiskimus tulee. On hieno ja rauhallinen , sopuisa. Oikeastaan vaan syö ja makoilee.. Hyvä ruokavalio, nirso.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa tahtoo Mikon kanssa yhteisen lapsen

On kuitenkin kiire sillä sairaus voi paheta ja se kaataisi vauvahaaveet: "Lentoemäntänä työskentelevä mediapersoona Maisa Torppa, 29, kertoo tuoreess
      110
      9356
    2. Onko Stefan Therman monimiljonääri?

Jotkut väittävät että on, toisten mielestä pelkkä velka-elvis jolle kohta käy köpelösti. Mikä on totuus?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      7217
    3. Maisuliini vongannut vieraalta mieheltä

Käsi pystyyn kenelle tuli yllärinä: https://www.seiska.fi/Uutiset/Maisa-Torppa-taas-suhdeskandaalissa-Yritti-iskea-kaasonsa-miehen-ystavat-hylkasivat
      283
      4901
    4. Turun seudulla löydetty ensimmäiset uudelleen koronaan sairastuneet

Taitaa rokotukset mennä hukkaan, kun ei tulekaan immuniteettiä. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5039e73d-b54b-4edd-a962-a3c841d846d7
      Maailman menoa
      91
      3156
    5. Jättiselvitys: He saivat 100 000 euroa Business Finland tukea

Jättiselvitys Business Finlandin koronatuista: he saivat 100 000 euroa, yli tuhat peruutti hakemuksensa https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007660
      Maailman menoa
      53
      2780