Kia Rio iskarit.

Anonyymi

Kia Rio ajettu 53tkm. Kun lähtee parkkipaikalta, niin etupää huojuu ja pomppii, kun ajaa jalkakäytävän yli. Onko kellään mennyt iskarit vaihtoon Rio:ssa jo noilla kilometreillä?

33

1790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sori eka tulikin, siis sama kysymys tuplana. Sori.

    • Anonyymi

      Itsellä hajosi KIA:ssa iskunvaimennin, mutta ei ihan noin pienillä kilometreillä. Oireet eivät olleet pomppiva etupää, vaan kolahtelu ja yleensäkin kulmikkaalta tuntuvat eturenkaat / aina epätaiselta tuntuva motarin asfaltti, alkuun oireilikin juuri sillä tavalla, että ajattelin juuri asfaltoidun motarin olevan se syyllinen ratissa tuntuviin tärinöihin. Ihan pienellä nopeudella etupää kyllä kolahteli, mutta mitään pomppimista en huomannut. Saattaa tietysti olla että eri tavoilla hajoava iskari oireilee eri tavoin.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta.
        Toinen seikka on juuri tuo, että tien pienet epätasaisuudet ovat alkaneet tuntua. Hiljaisella nopeudella tien röpelöisyys tuntuu ratissa asti.

        Harmittaa, kun ei oikein tiedä mikä on. Yhdelle korjaamolle soitin ja sanottiin vain, ettei voi olla noilla kilometreillä iskarit loppu.
        No, pitänee vain varata aika iskareitten vaihtoon ja pyörien suuntaukseen mitään kyselemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.
        Toinen seikka on juuri tuo, että tien pienet epätasaisuudet ovat alkaneet tuntua. Hiljaisella nopeudella tien röpelöisyys tuntuu ratissa asti.

        Harmittaa, kun ei oikein tiedä mikä on. Yhdelle korjaamolle soitin ja sanottiin vain, ettei voi olla noilla kilometreillä iskarit loppu.
        No, pitänee vain varata aika iskareitten vaihtoon ja pyörien suuntaukseen mitään kyselemättä.

        Ostitko Rion juuri äskettäin käytettynä vai onko ollut uudesta asti?
        Itse muistan jo vuonna 2016 koeajolla havainneeni Rion jousituksen melko laajaliikkeiseksi esim. hidastetöyssyjä ylittäessä, ainakin verrattuna edelliseen autooni. Koeajoauto oli liikkeen esittelyauto, joten varmasti kunnossa.
        Onko iskareissa vuotoja? Jos ei, tointaakohan niitä vaihtaa ennen kuin katsastuksessa olet käynyt ja nähnyt tulokset?
        Onko rengaspaineet varmasti oikeat, eikä esim. liian korkeat tai liian matalat? Ei kai alustaa ole kolhittu muuten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostitko Rion juuri äskettäin käytettynä vai onko ollut uudesta asti?
        Itse muistan jo vuonna 2016 koeajolla havainneeni Rion jousituksen melko laajaliikkeiseksi esim. hidastetöyssyjä ylittäessä, ainakin verrattuna edelliseen autooni. Koeajoauto oli liikkeen esittelyauto, joten varmasti kunnossa.
        Onko iskareissa vuotoja? Jos ei, tointaakohan niitä vaihtaa ennen kuin katsastuksessa olet käynyt ja nähnyt tulokset?
        Onko rengaspaineet varmasti oikeat, eikä esim. liian korkeat tai liian matalat? Ei kai alustaa ole kolhittu muuten?

        Ostin käytettynä parisen vuotta sitten. Helmikuussa 50 tkm huollossa kaikki ok.
        Nuo Rio:n rengaspaineet erikoiset. Karmissa olevan tarran mukaan pitäisi olla 2,7 bar. Ite olen laittanut 2,4 bar, kun en oikein vanhana ukkona saa nieltyä tuollaisia paineista.
        Rio:n jousitus on kyllä löysä ja laajaliikkeinen.

        Kiitos vinkeistä sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin käytettynä parisen vuotta sitten. Helmikuussa 50 tkm huollossa kaikki ok.
        Nuo Rio:n rengaspaineet erikoiset. Karmissa olevan tarran mukaan pitäisi olla 2,7 bar. Ite olen laittanut 2,4 bar, kun en oikein vanhana ukkona saa nieltyä tuollaisia paineista.
        Rio:n jousitus on kyllä löysä ja laajaliikkeinen.

        Kiitos vinkeistä sinulle.

        Muistin väärin. Ei ole 2,7 bar, vaan 185/65 15 oli viralliset paineet eteen 2,5 bar ja taakse 2,3 bar.
        Vanhasta muistista vedin koko sarjan 2,4 bar, joten ei kovin pahasti pielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistin väärin. Ei ole 2,7 bar, vaan 185/65 15 oli viralliset paineet eteen 2,5 bar ja taakse 2,3 bar.
        Vanhasta muistista vedin koko sarjan 2,4 bar, joten ei kovin pahasti pielessä.

        Pistä ne paineet ensin isommiksi niin loppuu huojuminen.
        Halvempaa on sen jälkeen viedä iskaritestiin eikä heti vaihdattaa niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistä ne paineet ensin isommiksi niin loppuu huojuminen.
        Halvempaa on sen jälkeen viedä iskaritestiin eikä heti vaihdattaa niitä.

        ei kannata paineita liian koviksikaan laittaa kun sitten se vasta meno muuttuukin täristäväksi kun rengas ei jousta yhtään.
        2,4 baria on oikeastaan aika sopivat paineet, ei ole ihan litussa renkaat, mutta ei vielä liian kovatkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kannata paineita liian koviksikaan laittaa kun sitten se vasta meno muuttuukin täristäväksi kun rengas ei jousta yhtään.
        2,4 baria on oikeastaan aika sopivat paineet, ei ole ihan litussa renkaat, mutta ei vielä liian kovatkaan.

        Nykyaikaiset renkaat on suunniteltu korkeammalle paineilla kuin mitä oli 90 luvulla.
        Vierintävastusta on pienennetty ym muutoksia. Myös autojen jousitus on suunniteltu toimivan korkeammilla rengaspaineilla. Rio on kuitenkin painavampi kuin mitä oli keskikokoiset autot 30 vuotta sitten. Renkaisiin voi myös olla tullut rakenne vaurioita mitkä ilmenee juuri kaikessa muussa kuin suoraan ajettaessa.
        Papat ei vaan ole päässeet autoiluasioissa 2000 luvulle vaikka ovat ostaneet uudehkon auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistä ne paineet ensin isommiksi niin loppuu huojuminen.
        Halvempaa on sen jälkeen viedä iskaritestiin eikä heti vaihdattaa niitä.

        Kokeillaan.
        Kiitos vinkistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kannata paineita liian koviksikaan laittaa kun sitten se vasta meno muuttuukin täristäväksi kun rengas ei jousta yhtään.
        2,4 baria on oikeastaan aika sopivat paineet, ei ole ihan litussa renkaat, mutta ei vielä liian kovatkaan.

        Katsotaan hetki kovempia ja palataan 2,4 bar, jos ei apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikaiset renkaat on suunniteltu korkeammalle paineilla kuin mitä oli 90 luvulla.
        Vierintävastusta on pienennetty ym muutoksia. Myös autojen jousitus on suunniteltu toimivan korkeammilla rengaspaineilla. Rio on kuitenkin painavampi kuin mitä oli keskikokoiset autot 30 vuotta sitten. Renkaisiin voi myös olla tullut rakenne vaurioita mitkä ilmenee juuri kaikessa muussa kuin suoraan ajettaessa.
        Papat ei vaan ole päässeet autoiluasioissa 2000 luvulle vaikka ovat ostaneet uudehkon auton.

        Puhut asiaa papoista. Ostin ekan auton 1984 ja paineet renkaissa oli max 2,0 bar. Nykyiset paineet renkaissa on aina ottanut jotenkin vastaa. Johtunee iästäni 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikaiset renkaat on suunniteltu korkeammalle paineilla kuin mitä oli 90 luvulla.
        Vierintävastusta on pienennetty ym muutoksia. Myös autojen jousitus on suunniteltu toimivan korkeammilla rengaspaineilla. Rio on kuitenkin painavampi kuin mitä oli keskikokoiset autot 30 vuotta sitten. Renkaisiin voi myös olla tullut rakenne vaurioita mitkä ilmenee juuri kaikessa muussa kuin suoraan ajettaessa.
        Papat ei vaan ole päässeet autoiluasioissa 2000 luvulle vaikka ovat ostaneet uudehkon auton.

        Olen 46-vuotias pappa, ja olen kokeillut ns. ekopaineita, tosin eräällä toisella autolla kuin Riolla ja korkeilla paineilla auto muuttui täristäväksi ja kovaksi, epämukavaksi ajaa, kun laskin paineet lähemmäs kahta baria, ajo muuttui mukavammaksi.
        Riossahan tosin on vakiona melko korkeaprofiiliset renkaat, joista koeajoissa moittivat mm. ohjausta epämääräiseksi, mutta onhan ne mukavammat kuin matalaprofiiliset vanteenpäälliset, joissa pitää ollakin se korkea paine, ettei heti olisi töyssy ottamassa vanteeseen kiinni.
        Mullakin on semmoinen katukiveyksen ylitys parkkipaikalta lähtiessä ja hiljaa ajan siitä yli kun muuten rytkyää niin epämukavasti siitä yli mennessä. Mutta niin se tekee muillakin autoilla kuin Riolla.
        Ostin oman Rion uutena vuonna 2016 ja mielestäni se on edelleen melko samanlainen ajettava kuin uudekseltaan. Kirjoittelin aiemmin tuonne niitä esittelyauton koeajokokemuksiani tuonne ylemmäs.
        Takajarruissa on ollut pieniä laahausongelmia, mutta ei muita vikoja vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 46-vuotias pappa, ja olen kokeillut ns. ekopaineita, tosin eräällä toisella autolla kuin Riolla ja korkeilla paineilla auto muuttui täristäväksi ja kovaksi, epämukavaksi ajaa, kun laskin paineet lähemmäs kahta baria, ajo muuttui mukavammaksi.
        Riossahan tosin on vakiona melko korkeaprofiiliset renkaat, joista koeajoissa moittivat mm. ohjausta epämääräiseksi, mutta onhan ne mukavammat kuin matalaprofiiliset vanteenpäälliset, joissa pitää ollakin se korkea paine, ettei heti olisi töyssy ottamassa vanteeseen kiinni.
        Mullakin on semmoinen katukiveyksen ylitys parkkipaikalta lähtiessä ja hiljaa ajan siitä yli kun muuten rytkyää niin epämukavasti siitä yli mennessä. Mutta niin se tekee muillakin autoilla kuin Riolla.
        Ostin oman Rion uutena vuonna 2016 ja mielestäni se on edelleen melko samanlainen ajettava kuin uudekseltaan. Kirjoittelin aiemmin tuonne niitä esittelyauton koeajokokemuksiani tuonne ylemmäs.
        Takajarruissa on ollut pieniä laahausongelmia, mutta ei muita vikoja vielä.

        Tää on just tätä. Takajarrut laahaa ja renkaat pompottaa. Kunnon auto alle niin johan helpottaa kärvistely!


    • Anonyymi

      Kuka noita korean kippoja ostaa. Saa vaan ainaisen riesan. Ostakaa kunnon länsiauto. Loppuu se kärvistely.

      • Anonyymi

        Osta BMW niin alkaa kyrvästely...


      • Anonyymi

        Kuten Skoda tai VW, niin sitten alkaa vasta remppaa paikkaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta BMW niin alkaa kyrvästely...

        Tai Audi Haudi, teinien ja huonon itsetunnon omaavien automerkit.


    • Anonyymi

      Olisi kiva kuulla miten tässä kävi. Menikö iskarit vaihtoon jo pienellä km lukemalla?
      Laatu ja hinta taitaa kulkea yhdessä.
      Rio olisi sopivan kokoinen ja hintainen perheen toiseksi autoksi. Mutta jos laatu on kuraa, ei kannata edes harkita.

      • Anonyymi

        Ei mennyt vielä. Uudesta asti olleet kesärenkaat meni vaihtoon. Yokohamat Rengas Sopista alle ja meno parani 90% ja pomppoilu väheni. Lisäksi auto ei seilaa enää. Kummasti ominaisuutensa menettäneet renkaat tekee ihmeitä.

        Ensi kesänä tulee 65-70tkm täyteen, joten kesälomarahat menee uusiin jousiin ja iskareihin.

        Laatu Rio:ssa on varmasti riittävä tälläiselle työmiehelle, jolle 10k sijoitus autoon on maksimi. Toki, jos olisi rahaa millä mällätä, niin ajelisin jollakin muulla.
        Jos itse ajelet paremmalla, niin hyvä ja tulet reippaasti auttamaan, kun näet Kia Rio:n tienposkessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mennyt vielä. Uudesta asti olleet kesärenkaat meni vaihtoon. Yokohamat Rengas Sopista alle ja meno parani 90% ja pomppoilu väheni. Lisäksi auto ei seilaa enää. Kummasti ominaisuutensa menettäneet renkaat tekee ihmeitä.

        Ensi kesänä tulee 65-70tkm täyteen, joten kesälomarahat menee uusiin jousiin ja iskareihin.

        Laatu Rio:ssa on varmasti riittävä tälläiselle työmiehelle, jolle 10k sijoitus autoon on maksimi. Toki, jos olisi rahaa millä mällätä, niin ajelisin jollakin muulla.
        Jos itse ajelet paremmalla, niin hyvä ja tulet reippaasti auttamaan, kun näet Kia Rio:n tienposkessa.

        Siis tarkoitin uudet renkaat tekee ihmeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mennyt vielä. Uudesta asti olleet kesärenkaat meni vaihtoon. Yokohamat Rengas Sopista alle ja meno parani 90% ja pomppoilu väheni. Lisäksi auto ei seilaa enää. Kummasti ominaisuutensa menettäneet renkaat tekee ihmeitä.

        Ensi kesänä tulee 65-70tkm täyteen, joten kesälomarahat menee uusiin jousiin ja iskareihin.

        Laatu Rio:ssa on varmasti riittävä tälläiselle työmiehelle, jolle 10k sijoitus autoon on maksimi. Toki, jos olisi rahaa millä mällätä, niin ajelisin jollakin muulla.
        Jos itse ajelet paremmalla, niin hyvä ja tulet reippaasti auttamaan, kun näet Kia Rio:n tienposkessa.

        Hyvä juttu että Renkaiden vaihto auttoi.
        Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, liian pienet paineet renkaissa tuhoaa ne aika nopeasti.
        Ratin kääntöä olen harjoitellut yli 40 v, ja muutamat renkaat käyttäny loppuun.
        Autosi olisi voinut parantua vielä enemmän Michelin renkailla.
        Oliko alkuperäiset Kumhot tai Hankookit?
        Ei varmaan ihan parasta laatua.
        Suosittu auto tuo Rio. Meidänkin parkkipaikalla niitä on muutama. Saa nähdä tuleeko yksi lisää kun pitää ostaa 2 auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä juttu että Renkaiden vaihto auttoi.
        Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, liian pienet paineet renkaissa tuhoaa ne aika nopeasti.
        Ratin kääntöä olen harjoitellut yli 40 v, ja muutamat renkaat käyttäny loppuun.
        Autosi olisi voinut parantua vielä enemmän Michelin renkailla.
        Oliko alkuperäiset Kumhot tai Hankookit?
        Ei varmaan ihan parasta laatua.
        Suosittu auto tuo Rio. Meidänkin parkkipaikalla niitä on muutama. Saa nähdä tuleeko yksi lisää kun pitää ostaa 2 auto.

        Kävi niin, että edelliset renkaat Hankookit piti niin tautista meteliä, joten kysyin hiljaista rengasta. Rengas Sopin kaveri sanoi Yokohamat ovat markkinoiden hiljaisimmat tai ainakin heillä myynnissä olevista hiljaisimmat, joten valinta osui tällä perusteella Yokohamaan.

        Kyllä kaveri asiaa puhui. Hiljaiset ovat nämä Yokohamat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävi niin, että edelliset renkaat Hankookit piti niin tautista meteliä, joten kysyin hiljaista rengasta. Rengas Sopin kaveri sanoi Yokohamat ovat markkinoiden hiljaisimmat tai ainakin heillä myynnissä olevista hiljaisimmat, joten valinta osui tällä perusteella Yokohamaan.

        Kyllä kaveri asiaa puhui. Hiljaiset ovat nämä Yokohamat.

        Hyvä tietää tuokin.


    • Anonyymi

      Ihmeitä tekee ku vaihtaa autoa ja merkkiä. Ostakee vw niin saatte parasta laatua. Toistan, rio pitää viedä kauppaan ja hakea kunnon volsu.

      • Anonyymi

        Mulla oli kaveri, joka otti salipenkistä 250kg. Kovasti ylenkatsoi muita, joilla ei oikein rauta noussut. Kerran sitten sanoin, että jos kaikki ottaisi 250kg penkistä, niin ethän sinä enää olisi mikään kingi. Kaveri jäi hölmistyneenä hiljaiseksi.

        Sama teillä volsu, bemari ja mersumiehet. Jos kaikilla olisi kunnon auto, niin eihän oma menopeli enää tuottaisi mitään mielihyvää siitä, että mulla sentäs on jotakin.

        T. Aloittaja Kia mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli kaveri, joka otti salipenkistä 250kg. Kovasti ylenkatsoi muita, joilla ei oikein rauta noussut. Kerran sitten sanoin, että jos kaikki ottaisi 250kg penkistä, niin ethän sinä enää olisi mikään kingi. Kaveri jäi hölmistyneenä hiljaiseksi.

        Sama teillä volsu, bemari ja mersumiehet. Jos kaikilla olisi kunnon auto, niin eihän oma menopeli enää tuottaisi mitään mielihyvää siitä, että mulla sentäs on jotakin.

        T. Aloittaja Kia mies.

        Enpä nyt tiedä onko Kia Rio mitenkään huono auto, mulla ainakin on jo yli 5 vuotta pelannut ihan hyvin, mikään entisistä autoistani ei pelannut näin pitkään ilman vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä nyt tiedä onko Kia Rio mitenkään huono auto, mulla ainakin on jo yli 5 vuotta pelannut ihan hyvin, mikään entisistä autoistani ei pelannut näin pitkään ilman vikoja.

        Kyllä Kia Rio on hyvä auto.

        Sitä kun 6-kymppinen lähestyy, niin on elämänkokemusta ja jätän provosoitumisen väliin. Olenkin pojalleni opettanut, että jätä kaikki provoyritykset omaan arvoonsa. Jos femakko tai bemarimies provoilee kahvipöydässä, niin lähde pois on mun neuvo.

        Raamattu neuvoo hienosti, että "huono seura hyvät tavat turmelee" ja "vain houkka uskoo joka sanan"

        Noilla neuvoilla pärjää jo pitkälle, varsinkin jos jättää provoilijat yksin provoilemaan.


    • Anonyymi

      Vittuakotäällä joku ”asiantuntijaraati arvuuttelee mikä on vialla, syitä on niin monia kuin ehdottelijoitakin. Korjaamolle niin siellä se selviää.

      • Anonyymi

        Käsittääkseni keskustelupalstalla on oma pointtinsa. Veikkaan, että palstaa lukee useakin asiantuntija, joiden kommentit on tervetulleita.


      • Anonyymi

        Ja ne korjaamotko kaiken tietää?
        Monesti vaihtavat ehjiä osia ja laskuttavat turhasta kun eivät löydä vikaa.


    • Anonyymi

      Mitenkä on jakoketjut kestänyt 1.2 moottoreissa?
      Nettiautossa muutama tapaus mihin on tehty jakopääremppa reilusti alle 100 tkm.
      Ihmettelin joskus aiemmin kun oli AKn myynnissä just reilu satku ajettu ja tehty jakopääremppa. Volkkarissa näitä on ollut mutta harvemmin muissa merkeissä.

      • Anonyymi

        Ainakin apulaitehihna ja sen pyörät on nopeasti kuluvaa kamaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      855
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe