Miten vesisäiliöstä tuli lentävä lautanen?
Alkuperäisissä piirustuksissa säiliön muoto ei muistuttanut lentävää lautasta.
Katsoimme vesitornin piirustuksia ja vesisäiliön muotoa, vedin kynällä muutaman viivan ja sanoin silloiselle kaupungininsinöörille, nyt vesisäiliö näyttää kauempaa katsottuna lentävää lautasta, kaupungininsinööri sanoi joo hyvältä näyttää laitetaan noin.
Paikalla oli myös silloinen vesilaitos insinööri.
Kokkolan vesitornin lentävä lautanen.
5
60
Vastaukset
- Anonyymi
Leventämällä säiliötä saadaan veden tilavuus määrää isommaksi ja matalampi korkeus riittää, koska isompi vesimassa tuottaa suuremman paineen.
Jos kapeampi vesisäiliö vaatii enenmmän vesisäiliön korkeutta ja myös korkeamman tornin.- Anonyymi
Kysymys edelliselle iso tekoallas sen pohjalle tulee reikä onko paine korkeampi kuin jos allas olisi vain 1/10 osa altaasta?
Molemmista vettä tulee saman kokoisesta putkesta yhtä paljon, jos putken kokoa suurennetaan niin vesimäärä nousee.
Talon vieressä on vesitorni jossa on vettä yhden järven verran, mutta koska talo on korkeampi kuin vesitorni niin talon yläkertaan ei tule vettä, eli ei suuri vesimäärä lisää painetta vaan paine riippuu vesitornin korkeudesta
Tietysti voi olla paineenkorotus pumppuja, mutta se sitten eri asia...............
Paineen mittauksen erityisaluetta ei käsitellä tässä jutussa, koska tässä eli hydrostaattiseen paineeseen ei vaikuta astian muoto.
Yhden cm vesipatsaan aiheuttama hydrostaattinen paine on noin 1 mbar.
- Anonyymi
Ei ole oikein turvallista maalata sitä vesitornia, kun siellä näyttää olevan tasanteella ennen vesisäiliötä säteilylähteitä eli näitä 3G ja 4G lähettimiä, kentien 5G lähettimiä.
Niiden läheisyydessä ei ole turvallista oleskella, kuten tuossa vesitornin taidemaalaus projektissa tulevat olemaan.- Anonyymi
Polliisin laitteita siellä on kuuntelemassa rapajuoppojen örinää.
- Anonyymi
Kerroin Ohtamaalle autokoulussa kuinka Perhossa ala-asteella hampaani paikannut hammaslääkäri asensi mikrosiru seurantalaitteen suuhuni. Olen aivan varma tästä sillä suuni oireilee aina kylmällä ilmalla. Tulen maalaamaan lauantaina ja otan omat maalit mukaan ja piiitkän siveltimeni, hah hah haaa!!!...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749