Aivan paskaa tämä suomen laki

Anonyymi

Asun omakotitalossa maalla ja minua piinaa naapurissa asuva perhe. Perhe on iso, mutta suurin osa lapsista on muuttanut pois kotoa. Perhe asuu minun talostani noin 50metrin päässä. Kun muutin talooni vaimoni kanssa 2013 oli naapurissa vielä kaikki lapset asumassa kotona ja he olivat oikeita tuholaisia ja maanvaivoja. Huutelivat tänne kaikkea törkyä ja samoin kylätienvarrella ohikulkijoille.Rikkoivat myös ikkunoita asumattomista taloista. Heillä ei ikinä käynyt ketään kavereita vaan suurperheen lapset olivat aivan keskenään enkä yhtään ihmettele. Kukapa haluaisi tuollaisten kanssa tekemisissä olla.

Kun isommat lapset muuttivat aikanaan pois ja jäljelle jäi vain yksi nyt 17v poika ja nyt 14v tyttö alkoi meno mennä vain pahemmaksi. Tämä poika on varastanut meidän tontilta tavaraa mm moottorisahan jonka kävin hakemassa takaisin. Pakko oli rikkoa heidän varaston munalukko, että pääsin hakemaan koneeni, mutta olin mielestäni oikeutettu siihen kaiken tämän paskan jälkeen. Tämän jälkeen perheen äiti tuli ovelleni vaatimaan korvauksia hajotetusta lukosta, mutta paiskasin vain oven nenän edestä kiinni ja postikuukusta vielä muistin huutaa et pitää huolen ettei poikansa tai tyttärensä enää astu tontilleni. Vastaukseksi hän huusi lähettävänsä miehensä ovelleni. Ei kuitenkaan näkynyt :)

Tämän tapauksen jälkeen se poika on siskonsa kanssa käynyt kolkuttelemassa ovelle ja mennyt sen jälkeen piiloon. Lopulta kun poika syyttä särki ulkokartanoni oven ikkunan niin huusin hänelle niin vihaisena ja läheltä, että juoksi pois eikä sen jälkeen hetkeen tontilleni astunut. Sain tämän vuoden alussa kuulla, että lähistöllä asuvaa vanhaa ja erittäin ystävällistä pariskuntaa ahdistelee joku hullu joka on tönäissyt vanhan rouvan kumoon ja uhannut tehdä kaikkea pahaa ja vienyt suht arvokkaita työkaluja ja matkaradion heidän rantasaunastaan. Tämä oli minulle liikaa ja en vain enää pystynyt hillitsemään itseäni. Se, että tämä hullu teinipoika kävi minua keski-ikäistä ja elämänsä kunnossa olevaa miestä piinaamassa vielä meni, mutta se, että hän käy satuttamassa lähes puolustuskyvyttömiä vanhuksia jotka eivät ole kellekään mitään tehneet ja vie heidän tavaroitaan oli minulle liikaa. Seuraavan kerran, kun tämä hullu tuli kesken tupakkahetkeni tontille ja aikoi alata uhoomaan ja tuli aiva lähelleni terassin rappusille nousin ylös ja nostin hänet taloni seinää vasten ja tein pari pikkujuttua selväksi eli ne, että hänen on parasta nyt jättää minut rauhaan ellei halua syytteitä ja, että hänen on parasta jättää tämä vanha pariskunta rauhaan, jos ei halua turpaansa ja jos hänellä varastetut tavarat vielä on niin nyt olis hyvä hetki palauttaa. Tavaroita ei kuitenkaan enää hänellä ollut niin kuin arvelinkin.


Olen vaimon kanssa monta kertaa yrittänyt saada poikaa vastuuseen, mutta aina vaaditaan todisteita joita ei ole ja sama tämän vanhan pariskunnan kanssa. Myös pojan äiti tarvittaessa todennäköisesti valehtelisi alibin pojalleen. Suomen laki on tästä aivan paska, että vaikka moni sanoo, että tämä poika on syyllinen näihin kaikkiin rikoksiin ja häiriöihin joista vain pienen osan kerroin niin se riittää pelastamaan hänet, että hän sanoo ettei ole tehnyt mitään. Kaikki tietävät, että hän on syyllistynyt näihin, mutta ei vaan voi tuomita.

Poika valikoi uhrinsa tarkkaan ja usein he ovat vanhoja, vammautuneita tai jopa pieniä lapsia joita hän kiusaa. Minä vaimoni kanssa olen poikkeus ja meidät hän sisarustensa kanssa on ottanut kohteeksi, koska asumme naapurissa ja se, että puolustamme itseämme ja omaisuuttamme vain yllyttää heitä lisää. Vaikka omien naapurien välillä on riitaa niin en usko, että kovinkaan monella se on tällaista. Kerrankin tätini valitti kuinka hänen rivitaloasunnon naapuriasunnossa asuva rouva on vain moittinut hänen istutuksiaan ja siitä saaneet muka isonkin riida pystyyn. Kerroin sitten hieman tästä kuinka ihanat naapurit minulla on ja näytin hänelle kännykältä valokuvia tuhoista joita ovat aikaan saaneet. Tätini alkoi melkein itkemään kuultuaan kuinka varsinkin tämä 17v poika ahdistelee ja kiusaa pikkulapsia ja vanhuksia. Sain kuulla kuukautta myöhemmin, että täti oli tämän aiemmin muka hirveän naapurin rouvan kanssa sopinut ja olivat jopa tätini luona juoneet teetä ja antaneet toisilleen vinkkejä puutarhan hoidossa.

38

1365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä missään tapauksessa mene poliisin juttusille. Joudut syytteeseen omankädenoikeudesta ja käräjille. Kadut sitä lopun ikääsi.

    • Anonyymi

      Niinpä ”kukaan ei tee mitään ja ongelma jostakin syystä vaan jatkuu”.

      Poliisille voi soittaa tai voi tehdä rikosilmoituksen.

      • Anonyymi

        Ei silloin kannata poliisille soittaa, jos on itse syyllistynyt rikokseen, kuten edellä on kerrottu.


      • Anonyymi

        Aloittajan kirjoituksesta sain sen käsityksen ettei kylän tai kaupungin poliisi ole kiinnostunut tutkimaan asiaa jos ei saada todisteita


      • Anonyymi

        Poliisi taannoin pisti roskikseen 114 000 rikosilmoitusta! Suoraan sanoen ei tutki. Milloinkahan alkaa rinnakkaisia lakeja tulla käyttöön oikeuslaitoksen ulkopuolelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan kirjoituksesta sain sen käsityksen ettei kylän tai kaupungin poliisi ole kiinnostunut tutkimaan asiaa jos ei saada todisteita

        Mitä tutkimista enää on, jos uhri hankkii todisteet. Poliisin luulisi tutkivan mitä tapahtui, miksi ja milloin ja kuka teki. Olen tainnut käsittää poliisin tehtävät väärin.

        "Jotenkin ihmisillä tuntuu olevan sellainen maaginen olettamus, että oikeus osaa lukea heidän ajatuksiaan. Riittää kun he ovat tuomioistuimessa läsnä. Älä kuitenkaan oleta, että sinut ymmärretään ilman että olet yrittänyt ilmaista itsesi mahdollisimman selvästi! Sama koskee oikeuksiasi: ne eivät toteudu ellet itse tiedä oikeuksiasi ja osaa pitää niistä huolen. Kukaan muu ei suomalaisessa järjestelmässä pidä niistä huolta. Holhous on kaukana suomalaisesta tuomioistuinkäytännöstä. Oikeusjärjestelmä ei kuulu hyvinvointivaltioon."
        https://www.mv.helsinki.fi/home/jproos/karajaoikeuskasikirja.htm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tutkimista enää on, jos uhri hankkii todisteet. Poliisin luulisi tutkivan mitä tapahtui, miksi ja milloin ja kuka teki. Olen tainnut käsittää poliisin tehtävät väärin.

        "Jotenkin ihmisillä tuntuu olevan sellainen maaginen olettamus, että oikeus osaa lukea heidän ajatuksiaan. Riittää kun he ovat tuomioistuimessa läsnä. Älä kuitenkaan oleta, että sinut ymmärretään ilman että olet yrittänyt ilmaista itsesi mahdollisimman selvästi! Sama koskee oikeuksiasi: ne eivät toteudu ellet itse tiedä oikeuksiasi ja osaa pitää niistä huolen. Kukaan muu ei suomalaisessa järjestelmässä pidä niistä huolta. Holhous on kaukana suomalaisesta tuomioistuinkäytännöstä. Oikeusjärjestelmä ei kuulu hyvinvointivaltioon."
        https://www.mv.helsinki.fi/home/jproos/karajaoikeuskasikirja.htm

        Kyllä viranhaltijan luulisi pyrkivän menettelemään lakien mukaan ja vieläpä perustuslain "leikisti" mainitsemaa yhdenvertaisuutta noudattaen. Tuo on ihan velvollisuus viraston työntekijälle.
        Minäkin havainnut: "Sama koskee oikeuksiasi: ne eivät toteudu ellet itse tiedä oikeuksiasi ja osaa pitää niistä huolen. Kukaan muu ei suomalaisessa järjestelmässä pidä niistä huolta."


      • Anonyymi

        Älä naurata. Ei poliisi tuollaisiin ehdi keskittyä.


    • Anonyymi

      Kyllä korjaamista olisi kunpolitikot tekee virheitä omaksi edukseen saavt vai kehuja .
      vieläkin on uskovaisen päämiisterin aikan tehty laki eläkeiden leikkauksista ja politikoidentekemät rikokset jätetään ran kaisematta jpsta tavan kansalinen olisi jo vähintään sakotettu useissa tapuksissa vankeustuomio. Mihintämä suomi on menossa kun normaali työ ei kiinosta ketään.

    • Anonyymi

      Kun herran pelko katosi ja ihmisestä tuli oman elämänsä herra menetimme toivon kipinän.

      • Anonyymi

        Ei ole koskaan Herran eikä narrin pelkoa ollut.


    • Anonyymi

      Voisitko vähän kiteyttää?

    • Anonyymi

      Ota yhteyttä "Igoreihin", hoitavat homman kerralla kuntoon.
      Suomi on nykyään yhtä mätä kuin venäjä.

      • Anonyymi

        Lakimiehetkin ihmettelee " – Juridisessakin keskustelussa tulisi käyttää sekä moraalisia että poliittisia argumentteja – myös vallitsevan oikeuden kritiikkinä. Esimerkiksi Yhdysvalloissa niin tehdään koko ajan.

        – Oikeus on – tietysti – ilmaus sekä poliittisista että moraalisista arvoista ja tavoitteista. Ja kun näin on, miksi hemmetissä niitä ei saa käyttää itse päätöksenteossa, kommentoinnissa ja lainsäädäntöhankkeista keskusteltaessa?"
        https://lakimiesuutiset.fi/partaradikaali-lars-d-eriksson-heristaa-yha-sormeaan/


      • Anonyymi

        No wi ollenkaan ole.


    • Anonyymi

      Rovaniemi palstalla kirjoitetaan myös erittain häiritsevästä naapurista.

      • Anonyymi

        Joka päivä poliisi saa satoja kansalaisten tekemiä ilmoituksia, joista ei tule lasta, ei paskaa, jos niitä ryhdytään tutkimaan. Ne on pakko jättää tutkimatta, ei yhteiskunnalla ole niihin varaa, eikä poliisilla resursseja. Ihmisten on vaan ymmärrettävä, että kylähullut ovat aina keskuudessamme, ei niistä pääse koskaan eroon.
        Jos jokaista paskajuttua ryhdytään tutkimaan, niin se vaatisi tuhansia uusia poliisin virkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka päivä poliisi saa satoja kansalaisten tekemiä ilmoituksia, joista ei tule lasta, ei paskaa, jos niitä ryhdytään tutkimaan. Ne on pakko jättää tutkimatta, ei yhteiskunnalla ole niihin varaa, eikä poliisilla resursseja. Ihmisten on vaan ymmärrettävä, että kylähullut ovat aina keskuudessamme, ei niistä pääse koskaan eroon.
        Jos jokaista paskajuttua ryhdytään tutkimaan, niin se vaatisi tuhansia uusia poliisin virkoja.

        Juuri näin. On itse tutkittava, hankittava todisteet, huom. mitä itse sanot ei ole todiste.
        Todiste on toisen kertoma huomio, valokuva, teksti jossakin, jälki maastossa, rikottu esine, katkaistu käsi jne..
        Rikosta ei tunneta yhteyksissä maanmittaus ja yksityistiekunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka päivä poliisi saa satoja kansalaisten tekemiä ilmoituksia, joista ei tule lasta, ei paskaa, jos niitä ryhdytään tutkimaan. Ne on pakko jättää tutkimatta, ei yhteiskunnalla ole niihin varaa, eikä poliisilla resursseja. Ihmisten on vaan ymmärrettävä, että kylähullut ovat aina keskuudessamme, ei niistä pääse koskaan eroon.
        Jos jokaista paskajuttua ryhdytään tutkimaan, niin se vaatisi tuhansia uusia poliisin virkoja.

        Tämmöinenkin "paskajuttu", että maanmittari sai kasvatettua myynnissä ollutta määräalaa 10 % ostajan hyväksi - taisivat olla tuttuja ennestään. Ei ollut rikos eikä poliisi käynnistänyt tutkintaa, eikä maanmittauslaitos korjannut.

        Asiaan kuuluu ettei lohkomiskarttaan laitettu pinta-alaa eikä lohkotun alan mittoja!
        Mitoista joku olisi voinut laskea pinta-alan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämmöinenkin "paskajuttu", että maanmittari sai kasvatettua myynnissä ollutta määräalaa 10 % ostajan hyväksi - taisivat olla tuttuja ennestään. Ei ollut rikos eikä poliisi käynnistänyt tutkintaa, eikä maanmittauslaitos korjannut.

        Asiaan kuuluu ettei lohkomiskarttaan laitettu pinta-alaa eikä lohkotun alan mittoja!
        Mitoista joku olisi voinut laskea pinta-alan.

        Maanmittaustoimitukselle annetaan kutsussa alkamisen kellonaika. Suunnittelut ja mittaukset alkavat kuitenkin aikaisemmin. Kuka ei tätä tiedä on sitten ymmällä varsinaisen toimituksen sujuessa kovaa vauhtia suunnittelussa mukana olleiden eduksi.
        Tällaisen vähentämiseksi https://korruptiontorjunta.fi/etusivu
        Ei tuo sivusto kuitenkaan mitään torju, antaa vain valitusosoitteita - aika turhaan.
        Yleisin vastaus taitaa olla "emme voi tehdä mitään. Valittaja uupuu paljoihin valituskanaviin.

        Kummallista, miten lainmukaiset virkamiesmenettelyt ovat niin oikeustajun vastaisia. Turhaan antavat uskoa oikeudenmukaisuuteen myyrien kaivaessa maan kantapääsi alta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maanmittaustoimitukselle annetaan kutsussa alkamisen kellonaika. Suunnittelut ja mittaukset alkavat kuitenkin aikaisemmin. Kuka ei tätä tiedä on sitten ymmällä varsinaisen toimituksen sujuessa kovaa vauhtia suunnittelussa mukana olleiden eduksi.
        Tällaisen vähentämiseksi https://korruptiontorjunta.fi/etusivu
        Ei tuo sivusto kuitenkaan mitään torju, antaa vain valitusosoitteita - aika turhaan.
        Yleisin vastaus taitaa olla "emme voi tehdä mitään. Valittaja uupuu paljoihin valituskanaviin.

        Kummallista, miten lainmukaiset virkamiesmenettelyt ovat niin oikeustajun vastaisia. Turhaan antavat uskoa oikeudenmukaisuuteen myyrien kaivaessa maan kantapääsi alta.

        Poliiseja haastateltiin:
        "Kaikki haastateltavat kokivat puutteita yhteystietojen kirjaamisessa rikosilmoituksiin.
        Haastateltavat painottivat rikosilmoituksen selkeyttä ja yhteistietojen tarkkaa keräämistä.
        Haastatteluissa nousi esille, että tutkinnan helpottamisen kannalta yhteystiedot ovat
        tärkeässä roolissa, sillä yhteystietojen saaminen voi joissain tapauksissa olla todella vaikeaa
        jälkeenpäin. "

        Tutkinta on "paskaduuni" ellei epäillyn nimi, osoite ja puhelinnumero ole rikosilmoituksessa.
        https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/152679/ONT_Kettunen-Marttila.pdf?sequence=1&isAllowed=y


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maanmittaustoimitukselle annetaan kutsussa alkamisen kellonaika. Suunnittelut ja mittaukset alkavat kuitenkin aikaisemmin. Kuka ei tätä tiedä on sitten ymmällä varsinaisen toimituksen sujuessa kovaa vauhtia suunnittelussa mukana olleiden eduksi.
        Tällaisen vähentämiseksi https://korruptiontorjunta.fi/etusivu
        Ei tuo sivusto kuitenkaan mitään torju, antaa vain valitusosoitteita - aika turhaan.
        Yleisin vastaus taitaa olla "emme voi tehdä mitään. Valittaja uupuu paljoihin valituskanaviin.

        Kummallista, miten lainmukaiset virkamiesmenettelyt ovat niin oikeustajun vastaisia. Turhaan antavat uskoa oikeudenmukaisuuteen myyrien kaivaessa maan kantapääsi alta.

        Nyt on pikkuisten diktaattorien aika yksityistiekunnissa ja maanmittauslaitoksessa ja joulukin meni, mutta lukekaas tämä
        https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009282098.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliiseja haastateltiin:
        "Kaikki haastateltavat kokivat puutteita yhteystietojen kirjaamisessa rikosilmoituksiin.
        Haastateltavat painottivat rikosilmoituksen selkeyttä ja yhteistietojen tarkkaa keräämistä.
        Haastatteluissa nousi esille, että tutkinnan helpottamisen kannalta yhteystiedot ovat
        tärkeässä roolissa, sillä yhteystietojen saaminen voi joissain tapauksissa olla todella vaikeaa
        jälkeenpäin. "

        Tutkinta on "paskaduuni" ellei epäillyn nimi, osoite ja puhelinnumero ole rikosilmoituksessa.
        https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/152679/ONT_Kettunen-Marttila.pdf?sequence=1&isAllowed=y

        Ihanaa, kun nyt voi netissä tehdä rikosilmoituksen niin ei pääse poliisi vääristelemään asiaa kirjatessa. Sitten kuulustelussa kannattaa lukea ja vaatia korjauksia ja tarkastaa, että korjatessa poliisilta ei ole lipsahtanut muitakin "korjauksia" kuten vaihtuneita kaupunkien nimiä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mikäli tiekunnassa on syrjintää, voi kääntyä yhdenvertaisuusvaltuutetun puoleen.
        Aluehallintoviraston tiedetään puuttuneen tiemaksujaan enemmän ajelleen toimintaan. Valittajalla on itsellään oltava todisteet, esim. muistiinpanoja. Viranomaiset eivät anna vinkkejä todisteiden keruusta vaan itse on kaikki mahdolliset huomiot kirjattava. https://fi.wikipedia.org/wiki/Yhdenvertaisuusvaltuutettu


    • Anonyymi

      Tällaisia ovat hullut.

      • Anonyymi

        Lestat ovat pahimpia hulluja


    • Anonyymi

      Joko olet löytänyt töitä?

    • Anonyymi

      Pienet lapset oli omassa lapsuudessa viattomia.

      Minulla oli kova kuri.

      Yhtään vingshdusta, äänen korottamista, en tuottanut naapuriin.

      Ei tuolloim pihassa oltu paitsi kesällä olin pari kertaa naapurin tytön kanssa. Laitettiin hiekkkalaatikolla teetä.

      Päiväkodissa oli kova kuri. Muutkin pienet lapset oli hiljaa. Viattomia.

      Aikuiset melusi enemmän kuin lapset. Ja sw oli ok. He maksoivat kodit ja heidän kuului saada nauttia esim pihasta.

      Olisi ollut ennen kuulumatobta että alle kouluiköiset olisivat alkaneet karjua ja mesota ja esim järjestää jotain pihamaaleja tielle.

      Em tuntenut koko lapsuuaikana ketään joka olisi edes harrastanut joukkueurheilua. Silloin hiihdettiin tsi yleisurheiltiin.

      Itse siis körsin kun naslurit laittaa, laittoi alle kouluiköisoä useamman kymmenen tielle karjumaan.

      Aivan sairaata ja kaikkea muuta kuin heikoimoia ja viattomia

      Ei hwistä itsekään yksikään tykkäisi kujnnnella sitä karjuntaa.

      Itse olin lapsena viaton, mutta ei kaikki nykyään ole.

      Teinit ei välttämättä usko mutta pienet lapset istuy hiekkalaatikolla ja ei heistä voi naapuriin tulla haittaa, tarhaan ja sen jälkeen sänkyyn.

      Ja vielä jos 30 ihnistä saaa huutaa tiellä aamusta iltaam, ei edes kadun lumitöitå tee, vaan lumiaura käy tekemässä kadun, eikö siinä samalla pitäisi köyttää energia ja voima työhön, hyödylliseen, kaavattaa naapureille mansikkaa yms

      Ikinä en olisi saanut alle kouluiän vinkaisuakaan ei saanut naapuriin tulla haittaa kivistä, sähöypalloista, jalkapalloista ym mitä nykyjengi saa.

      Viaton oikkulapsi ei pelaa tiellä jalkapalloa tietoisesti että naapurin kotonaolo vaikeutuu

      • Anonyymi

        Siis ei pätkääkään kunnioitusta muille ihmisille.

        Mutta toisaalta tämä ei ehkö ole normaalia.

        Kauempana on suurperhe valtavan isolla tontilla. 4 poikaa. En ole ikinä nähnyt kenenkään mölisevän pihassa, tai vtiellä eikä muuallakaan.


        Omat naapurini ovat poikkeus, ehkä. Muualla tehdäön lapsia ilman tuhoja naapureille


      • Anonyymi

        Onko varhaislapsuus uusi teini ikä.

        Ennen sallittiin miehille karjunta.

        Sitten teineille jonkinlainen pesäero.

        Nytkl huutaa ale kouluikäiset jengissö kuin pirut.

        Vai o ko tämä ainoa tapaus jossa vanhemmat yllyttää.


    • Anonyymi

      Suomi kallu ÄO alta kengännumeron.

      • Anonyymi

        Ai Nevalan Kallu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai Nevalan Kallu?

        Kavalan Nellu, kukkareski, joka ei opi edes liikennemerkkejä ja huijaa vanhuksilta rahat.


    • Anonyymi

      Kuulostaa lestaporukalta nämä kiusaajat.

    • Anonyymi

      Riipi jän kuuloista sakkia!

    • Anonyymi

      Niin siis eihän ihmisten löhelle voi väkisin laittaa katrastaan, sehän on väkivaltaa.

      Suostumus.

      Kyllä alle kouluiköisten paikka on kovassa kurissa, ja ei heitä minne vain voi laittaa.

      Kun vanhemmat nöyttää esimerkkiä muitten kunnioitramisesta niin ettei vie ihmisten löhelle jos tiwtää että tarkotus on tehdä haittaa.

    • Anonyymi

      Onneksi todisteita vaaditaan toisinkin päin. Yritimme elää vastaavassa tilanteessa, meiltä katosi kaikenlaista.... polttopuita, peruna ja mansikat pellosta, herneet oli revitty juuret irti, vesisäiliöön ja uima-altaaseen tuli reikiä ja lautapinoilta lensi pellit ja muovit repesivät. Lopulta piti ottaa apuvoimia ja pistää naapuri ojennukseen ja käydä ilmoittamassa, että tästä lähtien meillä on kamerat. Käynnillä ei vielä ollut kameroita.....

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      38
      771
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe