Tollolootan patteriauto totaalinen floppi

Anonyymi

Tuulilasin 8/2021 koeajossa pimpattu (lausutaan ylihintainen) tolloloota Lepsus UX 300e patteriauto. Tätä "kehuttiin" kauan odotetuksi itämaiden sähköautoksi.

61 755 € hinnalal saa tyylittömän iltäauton, jossa on ahtaat sisätilat ja käytönnön toimintasäde 200 km, vaikka valmistaja tapansa mukaan valehtelee hitusen yli 300 km lukemia.

Nuo speksit olisivat olleet OK 10 vuotta sitten, vaan ei enää. Kirsikkana kakussa pikalautus datsunin tyyliin CHAdeMO laturilla.... jolla max. latausteho on 50 kW ja näitä latureita ei enää uusimmille latausasemille edes viitsitä rakentaa. Vrt. saman hintaiset Volvot ja Mersut lataavat 110-150 kW teholla ja tietenkin Euroopassa käytettävistä CSS pikalatausasemista.

Sattuneesta syystä koeajoraportin otsikoksi olikin laitettu "Vasta-alkajan virheet"

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tässä se kaikkein paras todiste Toyotan ylivoimaisuudesta johonkin saksalaiskikottimiin verrattuna,

        https://www.apu.fi/artikkelit/tama-oli-kesakuun-myydyin-auto-suomessa

        Kyllä nuo saksalaiset onnettomat puolivalmisteet pitäisi EU:n kieltää lailla. Valmistavat pelkkää romua, ja siitä jos mistä ne hiilidioksiidipäästöt vasta syntyvätkin! Tekisivät edes luotettavia kulkineita, mutta kun ei vaan. Aina pitää vaan markkinoida jollain typerillä hevosvoimilla, ja puoliksi valmiilla tekniikalla, joka ei markkinoinnista huolimatta ole edes totta! EI HYVÄ!


      • Anonyymi

        Taisi mennä tojohönöllä ihon alle?

        Pakkohan se on kehityksen kelkasta tippuneen itäautovalmistajan myydä kehityksen kelkasta tippuneita autoja vielä pitkään, kun mitään muutakaan myytävää ei ole.

        Onneksi Suomesta ja muista takapajuloista vielä löytyy kehityksen kelkasta tippuneita lahkolaisia, jotka ovat valmiita maksamaan hirveää ylihintaa kehityksen kelkasta tippuneesta riisikiposta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi mennä tojohönöllä ihon alle?

        Pakkohan se on kehityksen kelkasta tippuneen itäautovalmistajan myydä kehityksen kelkasta tippuneita autoja vielä pitkään, kun mitään muutakaan myytävää ei ole.

        Onneksi Suomesta ja muista takapajuloista vielä löytyy kehityksen kelkasta tippuneita lahkolaisia, jotka ovat valmiita maksamaan hirveää ylihintaa kehityksen kelkasta tippuneesta riisikiposta.

        BTW missääs viipyy ne pitkään hehkutetut tollolootan omat akkuketelmät? Alkaisi olla kiire, kun muut tarjoaa 400 km toimintasädettä ja tolloloota jää puoleen tästä.

        Etenkin lyhyen toimintasäteen kanssa olisi tarvetta myös nopealle pikalataukselle. Ups, ei tässäkään tohjo ole ihan kehityksen eturintamassa ;-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi mennä tojohönöllä ihon alle?

        Pakkohan se on kehityksen kelkasta tippuneen itäautovalmistajan myydä kehityksen kelkasta tippuneita autoja vielä pitkään, kun mitään muutakaan myytävää ei ole.

        Onneksi Suomesta ja muista takapajuloista vielä löytyy kehityksen kelkasta tippuneita lahkolaisia, jotka ovat valmiita maksamaan hirveää ylihintaa kehityksen kelkasta tippuneesta riisikiposta.

        "Pakkohan se on kehityksen kelkasta tippuneen itäautovalmistajan myydä kehityksen kelkasta tippuneita autoja vielä pitkään, kun mitään muutakaan myytävää ei ole."

        Kukaanhan ei ole pakosta myynyt mitään, vaan ihmiset ovat ihan vapaaehtoisesti ostaneet tuota maailman parasta autoa ihan omilla rahoillaan, Sinulle kaiketi ylivoimaisen vaikeata ymmärtää sellaista.


      • Anonyymi

        Pakko kun ei osaa tehdä hyvää sähköautoa.
        Tekee ne muutkin bensa-autoja vielä pitkään.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko kun ei osaa tehdä hyvää sähköautoa.
        Tekee ne muutkin bensa-autoja vielä pitkään.

        Bensaautot on jo kehitetty "valmiiksi".

        Vaan tolloloota... kauanko ovat yrittäneet sähköautoa punnertaa.... 90-luvun lopulta asti... ja tässä 25 vuoden työn tulos! Jota tojohönöt etukäteen hehkutti, että tulee oikean tiennäyttäjä ja markkinoiden valtaaja. ;-D

        60 k€ hinnalla pitäisi 400 km toimintasäde, 3-vaihelataus (vaihtovirta) sekä 100 kW pikalataus olla itsestäänselvyyksi. Eikä haittaisi, jos auto ei sisältä näyttäsi kehitysvammaisten suunnittelemalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko kun ei osaa tehdä hyvää sähköautoa.
        Tekee ne muutkin bensa-autoja vielä pitkään.

        Kerro oi hönö, että mitä automerkkiä on "pakko" myydä. Vastauksia nyt vaan pliis...


    • Anonyymi

      Nolo, nolompi, tolloloota!

      Tuulilasin artikkelissa jäi huomaamatta itäautojen perinteinen ongelma. Sisäänrakennetut laturit ovat surkeita 1-vaihelatureita! Eli mainostettu 6,6 kW latausteho onnistuu vain 32 A virralla... mikä käytännössä vaatii joko 3x32 A sähköliitännän (harvinainen) tai kalliin kotilatausaseman, joka muuttaa 3-vaihesähkön (3x16 A) 32 A 1-vaihesähköksi.

      Jos lataillaan paljon tyypillisemmästä 3x16 A voimavirtatöpselistä, niin latausteho onkin tällöin latauhybrideistä tuttu 3,7 kW ja tyhjästä täyteen lataus kestää reilut 14 h, koska törkeän ylihintaisessa itäautossa on laihialaismallin laturi, joka osaa hyödyntää 3-vaihesähköstä vain yhtä vaihetta!

      Huom lataus voi kestää yli 14 h, jos latausvirtaa pitää rajoittaa alle 16 A ettei talon pääsulakkeet pala. Ei siis välttämättä saa akkua täyteen yön aikana.

      Vrt. kunnolliset täyssähköautot lataavat melkein poikkeuksetta 3x16 A = 11 kW maksimiteholla (vaihtovirtalataus sis. rak. laturilla). Latausaika tällä teholla 5 h luokkaa tyhjästä täyteen, joten akku täyttyy yön aikana, vaikka lataustehoa välillä olisi tarpeen vähän rajoittaa. Tien päällä kunnon sähköautot pikalaturista (tasavirtalataus) mieluummin 100 kW teholla.

      Eihän oikeastaan saisi edes pikalatauksesta puhua, ellei akkuun saada puolessa tunnissa tankattua 50 % sen max. energiasisällöstä! Eli 50 kW latausteho ei ole oikeaa pikalatausta! Mutta pikku huijaustahan osaamme aina itäautovalmistajalta odottaa ;-D

      • Anonyymi

        Justjoo, kyllä se jo maailmalla tiedetään mikä konserni huijaa tarkoituksella ja suunnitellusti yli 30:n miljardin edestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justjoo, kyllä se jo maailmalla tiedetään mikä konserni huijaa tarkoituksella ja suunnitellusti yli 30:n miljardin edestä

        Tojohönöllä on nyt sokea usko hiukka koetuksella, mutta kovasti kun yrittää kääntää puhetta pois tollolootan tekniikan jämähtämisestä 90-luvulle voi itsensä melkein onnistua vakuuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojohönöllä on nyt sokea usko hiukka koetuksella, mutta kovasti kun yrittää kääntää puhetta pois tollolootan tekniikan jämähtämisestä 90-luvulle voi itsensä melkein onnistua vakuuttamaan.

        Viiksettääkö noin paljon Toyotan ylivoimainen myynti VW hönöä? Kuuntelen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justjoo, kyllä se jo maailmalla tiedetään mikä konserni huijaa tarkoituksella ja suunnitellusti yli 30:n miljardin edestä

        Hihii, on sulla epätoivoiset muistelot taas meneillään.
        Monta kymmentä miljardia dollaria Toyota joutui kustantamaan korvauksia ja korjauksiin kun pickuppien rungot katkeili ruosteen takia??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viiksettääkö noin paljon Toyotan ylivoimainen myynti VW hönöä? Kuuntelen....

        Hihii, muista vielä Valittujen Palojen lukijakyselyt.


    • Anonyymi

      Suurimmassa osassa maailmaa sähköauto on täyttä utopiaa, kun ei ole edes kunnollista sähköverkkoa kotitalouksien pientä kulutusta varten. Itselataava hybridi soveltuu hyvin noillekin markkinoille.

      Suomessakin, jonka sähköverkko on maailman kärkeä, on sähköauto vain omakotiasukkaille, jotka ajelevat pääosin kotipaikkakunnallaan ja satunnaisesti kuskaavat siellä tavaraa kevyellä peräkärryllä.

      • Anonyymi

        Ja näilläkin fossiilista polttoaineita käyttävillä autoilla ajetaan pitkälle tulevaisuuteen. Vuoteen jotain 2046?...


      • Anonyymi

        Itsesyttyvä hypetys on aikansa elänyt yritys uudelleenlämmittää kehityksen kelkasta 20 vuotta sitten tippunutta moottoritekniikkaa. Jonka kestävyyskin on niin ja näin.

        https://www.youtube.com/watch?v=8U1rs3bI-HA


      • Anonyymi

        Entä sitten?
        Toyota ei osaa tehdä vaikka kaikkensa yrittää.


    • Anonyymi

      Perinteistä Toyotaa. Seuraavan mallin pakko olla parempi kuin edellinen koska konttaa aina.
      Markkinoille tullessaa jo 10v muita perässä eli ihan normi toimintaa Toyotalta.
      Toyota voisi ottaa omakseen sloganin "eilisen tekniikkaa huomisen hinnalla".

    • Anonyymi

      Kun näitä teidän hedelmättömiä jänkkäämisiä ja toistenne nimittelyä lukee, niin kyllä pääsee helpotuksen huokaus etten omista Toyotan enkä VWn osakkeita.
      Puheista päätelleen teillä on todella paljon niissä kiinni, kun täytyy noin vimmalla omaansa puolustaa.

      Mutta oletteko huomanneet, että ei se osakkeen hintaan vaikuta vaikka kuinka väittelette.
      Siihen vaikuttaa yhtenä tekijänä autojen myyntimäärä, ja Suomen osuuskin hiuksenhienosti. Mutta täällä jänkkäämällä ette voi vaikuttaa edes Suomen myyntimääriin, puhumattakaan maailmanlaajuisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

      Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      65
      2916
    2. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

      Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      52
      2220
    3. Yksi kuoli nokkakolarissa

      Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      22
      1913
    4. Helvetistä ei ole paluuta

      Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      384
      1435
    5. Mikä on kaivattusi ammatti

      entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      66
      1343
    6. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

      Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      30
      1319
    7. Terveisiä vanhemmalle

      J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      56
      1099
    8. Järjetön Topi-ilta

      Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      1079
    9. Halutaan toisiamme

      Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      47
      963
    10. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

      Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      71
      963
    Aihe