Mikä se SERTI oikein on?

RMP

Mikä on serti?
"Koirallani on kolme sertiä." "Koirani on sertikoira!"
En ymmärrä.

8

9080

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jermyt

en osaa sanoa mutta onneksi olkoon koirasi on pian MUOTOVALIO!!! :)

• annikki

koirasi on sertin arvoinen! eli rodukseen "täydellinen"!!! tarkempia näyttely tietoja saa muistaakseni www.kennelliitto.fi! kannattaa käydä lukaisemassa myös kirjojakin on paljon mitkä käsittelevät ylipäätään näyttelyjä!

• jaetaan jos tuomari haluaa antaa, arvostelevan tuomarin mielestä muotovalion arvoiselle koiralle.Koira menee ensin laatuarvosteluun ja jos se saa vaaleanpunaisen nauhan eli exelentin niin se on tuomarin mielestä muotovalion arvoinen.
      Niitä koiria voi olla monta jotka sitten paras uros/narttu luokissa jaetaan. Yleensä niitä serttejä tarvitaan kolme kahdelta eri tuomarilta ja koiran tulee olla 24 kuukautinen ennekuin muotovalion arvo myönnetään, käyttöroduilla on vielä joitain rotukohtaisia juttuja lisäksi.

ELI SUOMEKSI= Sertti tarkoittaa muotovalion arvoinen.
      Kansainvälisissä näyttelyissä on vielä CACIB eli kansainvälinen sertti

• koirallinen

laatupalkinto! Tuomarin mielestä koira vastaa rotumääritelmää.

• oikein

että jos saa 3vaaleanpun. nauhaa näyttelyistä 2eri tuomarilta on mv arvoinen?

• oikein kirjoitti:

että jos saa 3vaaleanpun. nauhaa näyttelyistä 2eri tuomarilta on mv arvoinen?

sertti nauha on sini valkoinen. Tarvitset sen vaaleanpunaisen nauhan eli exelentin päästäksesi kilpailemaan siitä sertistä. Siis laadusta exelent ja vielä luokkasijoitus neljän joukkoon, niin sitten pääset kilpailemaan PU/PN luokkaan ja siellä jaetaan (jos jaetaan) se sertti ja vara sertti, sekä kansainvälisissä näyttelyissä Cacib ja vara cacib.

• viittaa

enemmänkin luokitukseen, kuin johonkin muotoihin. On vissin tuo "muotovalio" Suomalaisten oma viritys jostain vieraskielisestä sanasta. Mikäli koira saa sertin, eikös se silloin sertifioida? eli luokitella.? Vai sanotaanko muotoillaan? ehkä saivartelua mutta jos joku tietää tarkan suomennoksen, voi oikaista käsityksiäni ihan vapaasti. Minulla on varaa antaa periksi mikäli olen ihan väärässä.

• kyse kummemmasta kuin

sertti = sertifikaatti = (eng.)certificate = todistus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5326
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1987
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163