Mies valehdellut veloistaan

Anonyymi

Mulle selvisi tänään että miehellä on ulosotossa yli 20 000 € kun meille kotiin tuli perintätoimiston kirje. Tää oli isku vasten kasvoja, että mies on valehdellut mulle n. 1,5v. vaikka joskus ollaan aiheesta puhuttu ja oon kysynyt ihan suoraankin hänen veloistaan onko niitä.
Oon haaveillut mm. asunnon ostamisesta yhdessä yms. ja nyt ne unelmat romuttui sitten kerralla. Meillä on myös yhteinen nelikuinen vauva.
Velat on vielä kertynyt miehen edellisen suhteen aikana, kun hänen eksällään oli peliriippuvuus ja jossain vaiheessa miehelle selvisi ettei eksä olekkaan maksanut osuuttansa vuokrasta. Noh mies sitten tyhmänä otti lainaa paristakin eri paikasta maksaakseen vuokrarästit ja tässä sitä nyt sitten ollaan. Ei saatana että vituttaa. Enkä nyt tiedä miten päin tässä sitten pitäis olla. Vituttaa ettei ole voinut kertoa totuutta heti alusta asti, ja nyt mäkin sitten saan "kärsiä" näistä sen eksän rahasekoiluista. Miehen eksä tuskin tulee mitään kuitenkaan maksamaan veloista. Ahdistaa.

14

1172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Että tämä aloitus ahdistaakin...!

    • Anonyymi

      Jep. Tuo kuvailemasi tilanne vallitsee yllättävän monessa taloudessa. Suurimmassa osassa kuitenkin vastaavissa tilanteissa velat ovat vielä piilossa toiselta osapuolelta. Näitä tulee ammatin puolesta joka viikko itselle vastaan. Usein syynä salaisille veloille mm. uhkapelit (yleisin syy), alkoholi yms. päihteet, keinottelu osakemarkkinoilla (suurin osa häviää vaikka väittäisi muuta), keinottelu ns. krypto-valuutoilla (tähän pätee sama kuin osakemarkkinoihin) sekä halu näyttää että mulla menee hyvin vaikka todellisuus jotain ihan muuta (ostetaan velaksi hienoja autoja muiden muassa)

    • Anonyymi

      Mutta tuohan selkeyttää esimerkiksi tuota asunnon hankkimista. Nyt saat sen kokonaisuudessaan omiin nimiisi. Voit jatkossa kiristää tätä epärehellistä miestäsi pillun lisäksi asumisoikeudella.

    • Anonyymi

      No olisit edes siitä hyvillään ettei ukkos ole se pelivelallinen, se vielä tästä puuttuisi. 20 000e on näissä tapauksissa aikas vähän ellette sitten ole köyhiä muutenkin ja toimeentulotuella eläviä.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Pikkuraha.


    • Anonyymi

      Millä lailla sinä kärsit näistä miehen exän aiheuttamista veloista? 20000€ on kuitenkin suhteellisen pieni summa, siinä voisi olla yksi nolla vielä perässä.
      Miestä on varmasti hävettänyt koko asia eikä hän ole uskaltanut kertoa kun on pelännyt sinun reaktiota, kirjoituksesi perusteella ihan syystäkin.

      Se on vain rahaa!

      • Anonyymi

        Kyllähän se kummasti myös minun elämääni vaikuttaa, kun miehen palkasta jää yhteisessä taloudessa useampi satanen/ kk pois velkojenmaksun takia. Ja kyllä, miestä hävetti ja hävettää edelleen asia. Siinä olet oikeassa. Kaikessa muussa oikeastaan sitten oletkin väärässä. Jonkunlainen shokki siinä kieltämättä itselle tuli kun koko suhteen on elänyt siinä uskossa että mieheltä löytyy luottotiedot ja yhdessä ollaan mm. asunnon ostoa suunniteltu. Asiassa ei olisi ollut sen kummempaa jos olisin alusta asti tiennyt, ja osannut varautua ja suunnitella asiat sen mukaan että miehellä ei vain ole varaa asioihin samaan tapaan kuin minulla.

        Varmasti on myös pelännyt eroa salaillessaan asiaa, mutta rakastan miestäni enkä halua erota. Ja mitä minun reaktioon tulee, meillä ei ole tapana huutaa tai haukkua toisiamme. Ihan rauhassa keskustellen osataan asiat hoitaa. Hän kyllä tietää sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se kummasti myös minun elämääni vaikuttaa, kun miehen palkasta jää yhteisessä taloudessa useampi satanen/ kk pois velkojenmaksun takia. Ja kyllä, miestä hävetti ja hävettää edelleen asia. Siinä olet oikeassa. Kaikessa muussa oikeastaan sitten oletkin väärässä. Jonkunlainen shokki siinä kieltämättä itselle tuli kun koko suhteen on elänyt siinä uskossa että mieheltä löytyy luottotiedot ja yhdessä ollaan mm. asunnon ostoa suunniteltu. Asiassa ei olisi ollut sen kummempaa jos olisin alusta asti tiennyt, ja osannut varautua ja suunnitella asiat sen mukaan että miehellä ei vain ole varaa asioihin samaan tapaan kuin minulla.

        Varmasti on myös pelännyt eroa salaillessaan asiaa, mutta rakastan miestäni enkä halua erota. Ja mitä minun reaktioon tulee, meillä ei ole tapana huutaa tai haukkua toisiamme. Ihan rauhassa keskustellen osataan asiat hoitaa. Hän kyllä tietää sen.

        "Kyllähän se kummasti myös minun elämääni vaikuttaa, kun miehen palkasta jää yhteisessä taloudessa useampi satanen/ kk pois velkojenmaksun takia."

        Mikäli ulosottoon menee alle tonni kuussa, niin ei niillä rahoilla asuntovelkaakaan lyhennellä.

        Aloittaja on vain aikonut siipeillä mihensä rahoilla, kauhea pettymys kun se ei onnistukkaan. Siitä syystä piti se mukulakin pyöräyttää.

        Ihan tiedoksi, elatusmaksu otetaan ensimmäisenä ulosotossa ja muut velat niiden jälkeen. Toivottavasti mies ymmärtää jättää aloittajan, ulosotto ei estä yhteishuoltajuutta.


    • Anonyymi

      Mitä ne loppujen lopuksi edes sinulle kuuluu, ne miehen velat.
      Kyllä mies hoitaa tuollaiset asiat ihan ilman sinun voivottelua ja opastusta.

      Jokainen hoitaa ensisijaisesti omat asiansa, ja jos ei miellytä, niin voi siinä vetää sitten myös omat johtopäätökset.
      Et sinä miestäsi omista...näin tasa-arvon aikana.
      Taidat olla trolli tai mikä pahempaa, kontrollifriikki.

      • Anonyymi

        Kiitos analyysistäsi. Mikään kohta ei vain osunut tällä kertaa kohdalleen.


    • Anonyymi

      Monet kommentoijista puolustamassa sitä sun ukkoa: kertoo paljon tämän keskustelupalstan tasosta. Eli toisin sanoen voi päätellä että monet tällä palstalla ovat samanlaisessa tilanteessa kuin tuo miehesi eli piilottelevat velkojaan parisuhteen toiselta osapuolelta. Ja se että moni sanoo kuinka pieni summa se 20 tuhatta on niin jokainen voi yrittää itse säästää tuon summan niin huomaa kuinka iso summa se on normaalituloiselle ihmiselle!

      • Anonyymi

        Höpö höpö nainen...
        Jokainen vastaa itse omista asioistaan. Ihan kuin parisuhde naiselle olisi joku etuoikeus toisen raha-asioiden hallintaan.
        On se totuus minkälainen tahansa, niin ainahan nainen voi valita omalta kohdaltaan miten asiassa etenee.
        Ja kyllä, jos ihminen ei ole ja elä yhteiskunnan tulonsiirtojen varassa tai ole muuten joku vihervassariluuseri, niin johan normaali ihmisluonto korjaa pelkän ahkeran työnteon kautta tuollaisen nimellisen velan.
        Ihan kuin tuo epäonninen miespolo olisi tuolle puurohuoralle velkaa sen 20 000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö nainen...
        Jokainen vastaa itse omista asioistaan. Ihan kuin parisuhde naiselle olisi joku etuoikeus toisen raha-asioiden hallintaan.
        On se totuus minkälainen tahansa, niin ainahan nainen voi valita omalta kohdaltaan miten asiassa etenee.
        Ja kyllä, jos ihminen ei ole ja elä yhteiskunnan tulonsiirtojen varassa tai ole muuten joku vihervassariluuseri, niin johan normaali ihmisluonto korjaa pelkän ahkeran työnteon kautta tuollaisen nimellisen velan.
        Ihan kuin tuo epäonninen miespolo olisi tuolle puurohuoralle velkaa sen 20 000 euroa.

        Puurohuora, kiva. Ihan ollaan molemmat työssäkäyviä aikuisia ihmisiä, ja tasapuolisesti hoidetaan yhteinen taloutemme. Kyllä se 20 000 kuitenkin vain näin yhtäkkiä tuntuu melko isolta summalta maksettavaksi. Mutta nyt kun asia on minunkin tiedossani niin voidaan tehdä tarvittavat muutokset mm. asumiseen ja elämiseen jotta velat saadaan maksettua mahdollisimman nopeasti pois.
        Rahaa se tosiaan vain on. Mutta aikamoinen shokki silti sillä hetkellä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe