Puolisavolainen näkkyy haittoovan ainakkii yhtä ihmistä

Anonyymi

Hyvä on sekkii. Äsken tässä saunalämmössä katselin rastasemoa, joka siitä vain otti poikueelle vietäväksi ison madon. Millä ihmeen lihaksilla lintu sen tekee? Vastaus on nähtävästi jotain muuta. Kuulon ja näön oltava tosi tarkka tipillä, sillä ne jo tutuksi käyneet tarkkailut antavat olettaa madon nousevan maasta. Sateen jälkeen urakkaa löytenee enemmänkin, koska silloin rastas kuuntelee vain hetken ja sitten meneekin toinenkin hetki linnun saadessa otteen kastikkaasta, ei lierosta.

Minun murteellani kastikas on se suurin mahdollinen onkimatolaji Suomessa. Sen tunnistaa etupäässä olevista väkäskarvoista, jotka pitävät madon tiukasti kiinni omassa kodissaan.

Rastasemo vähät välittää väkäsistä ja jollain ihmeen kaupalla nappaa kokonaisen madon joka kerta. Se jos mikä vaatii taitoa, jota meillä ihmisillä ei ole. Mehän olemme kuulema jonkun ison amerikkalaisen järjestön mukaan ainoa laji maapallolla, joka elää jälkeen ydinpommien käytön!

Unelma on suuri, jopa yli minunkin ymmärrykseni.

Google on taas ollut ahkerana, ja nyt on tulossa markkinoille tietokone, joka ohjaa ihmistä sen koneen käyttöön. Juu. Microsoft on jo sitä pitkään tehnyt antamalla markkinoille käyttöjärjestelmän, josta ei edes itse taida kaikkea tietää.

Ruotsalaisittain humbuugia.

Minua ei hävetä pitää kodissani neljää eri käyttöjärjestelmää. Android on vain kotiverkossa, samoin linux. Vintoosa on tabletissa, jonka avaan silloin kun on puolusvoimien lippupäivä. Sillekin on syynsä, sille avaamisellle. Kotiverkossa vintoosa myös, vaikka yrittää koko ajan nettiin.

Käyttöjärjestelmänä on vanha Darwin (BSD), jota en ole vielä onnistunut murtamaan, en millään kaavalla. Muut olen jo aukaissut vain pitääkseni nimikkeeni.

Rastaasta loppuun asti, koska nyt alkoi tosissaan väsyttämään. Ulkona 18°C, joka kdin sisälle saatuna ilmastona tuntuutosi hyvältä. Liekö sillä mitään perää, jos olen aamulla poistunut jonnekin. Aina pitää toivoa olla uudelleen näkemisestä. Minulle se tarkoittaa naapurin rouvan näkemistä tai sitten sitä toivomaani kissaa, joka tuo tullessaan joko rotan tai sitten oravanpoikasen.

Silloin, kissa ja minä, keskustellaan asiat aivan uudeksi pelkällä synkällä katseella molemmat! Hyvää yötä kaikille!

0

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa meni synnyttämään

Hyvinkään sairaalaan. https://www.seiska.fi/kotimaa/maisa-torppa-saapui-synnyttamaan-mikko-rakas-kuvasi-kultaansa-videokameralla-katso-kuvat?utm_sou
        Kotimaiset julkkisjuorut
        229
        12028
      2. 78
        3856
      3. Neekererijoukko nöyryytti suomalaispoliisia

Poliisin oli pakko sanoa jatkakaa rikastamista.
        Oulu
        138
        2062
      4. Veneessä asuminen

Moi Tässä on mieleen hiipinyt ajatus että muuttaisin veneeseen kun lapset tuosta katoaa omille teilleen. Se ei tapahdu ihan heti niin tässä oon koitta
        Yleistä veneilystä
        44
        2031
      5. Mama Aitolehti syömässä

Ja säilyttää maskia käsivarressa. No onpa hygieenista.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        87
        1944
      6. Voi Pikkarainen

Sun viimeisin insta kuva. Oot sit oikein taas asetellut Martinan shakkerin pöydälle ja kattokaa, Nalakin näkyy, unohdit vaan Fiatin avaimet. Teidän ka
        Kotimaiset julkkisjuorut
        67
        1716
      7. Anne Aitolehti ei ole ottanut koronarokotusta

Jopa Martina on ottanut yhden. Turisee näitä tietoja instassaan, eli ihan julkista tietoa on. Ja Espanjassa ovat. Hohhoijaa tuota typeryyttä.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        87
        1642
      8. Maisan vihaajille ikäviä uutisia

Kaikista epäonnentoivotuksista ja muusta perseilyistä huolimatta Maisa ja Mikko saivat ihanan tyttövauvan. Voimia vihaajille 😁
        Kotimaiset julkkisjuorut
        143
        1471
      9. Poliisi vaatii viittä miestä vangittavaksi epäiltyinä Seinäjoella marraskuun lopulla tapahtuneesta

Onkohan kukaan seuraamassa tai katsomassa oikeuden papereita. löytyyköhän vinkkejä henkilöistä sitten m-infosta tai y-laudalta?
        Seinäjoki
        59
        1466
      10. Onko ässien suhteen bilettäjä sittenkin Sofia

Stefu yrittää pitää työmoodia päällä ja natku vaan bilettää? https://www.seiska.fi/kotimaa/sofia-belorf-ja-stefan-therman-herattivat-huomiota-aamuvarh
        Kotimaiset julkkisjuorut
        77
        1366
      Aihe