Leukemia??

Anonyymi

Heips! Olen 14-vuotias tyttö. Minulla on aika kova sairauden pelko, mutta nyt olen oikeasti alkanut huolestumaan oireistani. Minulla oli ensin oikea käsivarsi ja hartia älyttömän kipeä, sitten oikea jalka. Kivut hellittivät noin viikoksi. Sitten alkoi niskakivut ja selkäkivut, sekä pieni kipu oikeassa jalassa uudestaan (mutta kuitenkin sellainen kipu jonka huomaa). En liiku melkeinpä yhtään ja katson paljon puhelinta. Pientä päänsärkyä on myös ollut noin 3 päivää. Huomasin myös pohkeessa noin 2cm halkaisijaltaan olevan tumman mustelman, sekä pienen ympyrän muotoisen mustelman sen alapuolella. En muista, että olisin itseäni kolhinut mitenkään lähiaikoina. Olen alkanut miettimään, josko nämä olisivat leukemian varhaisia oireita? Kivut vaihtelevat, välillä on hieman kovempaa kipua ja välillä ei ole melkein ollenkaan kipua. En ole nukkunut kovin hyvin, sillä yöllä ajatukset aina laukkaavat ja olen yksin syöpäpelkojeni kanssa. Olen todella peloissani, enkä uskalla mennä lääkäriin kuulemaan diagnoosia, jos se onkin syöpä. Tuntuisi maailmanlopulta.

4

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitkäaikainen väsymys ja kuume liittyy leukemiaan. Veri menee huonoksi eli seuraa anemia.

Ei noista oireitasi mikään viittaa vakavaan sairauteen! Mustelmakin tulee usein muusta syystä, kuin iskusta. Esimerkiksi jokin painaa sitä kohtaa.

Jos et liiku lainkaan, niin verenpaineesi todennäköisesti nousee ja se voi tuoda ongelmia myöhemmin. Kivut ovat yleisiä kaikilla - toiset reagoivat niihin vain herkemmin, koska kivun tunne syntyy aivoissa. Suosittelen liikuntaa sinulle, koska se piristää ja väsyttää ja turhat murheetkin vähenevät.

• Anonyymi

Ihan ku ois omaa tekstiä lukenut. Oon ihan kamalan luulosairas, joka kesä tulee jotain outoja oireita joita sitten pelkään monta kuukautta. Nelosluokasta saakka ollut tällästä sairaudenpelkoa.
      Nyt kesäloman alussa huomasin kaksi mustaa mustelmaa pohkeessa, ja siitäkös sitte paniikki alkoi. Oon kaks kuukautta ny kuvitellut itelleni kipuja, mustelmia tuli lisää. Kerran vuosi vertakin nenästä, ja nyt oon huomannut veripisteitä. 37,3 astetta lämpöä yhessä vaiheessa. En ole saanut mitään aikaiseksi peloiltani ja yliajattelu vaan pahentaa oireita.
      Lääkärille pääsin onneksi, kerroin oireista ja määräsi verikokeisiin jossa katottas verensokeri ja jotain muuta arvoja, mahdollisesta sairaudesta sanoi ettei melko varmasti ole mitään.
      Eipä lääkärikäynti auttanut, panikoin edelleen joka päivä näitä oireita. Kaksi isoa mustelmaa ei ole lähtenyt, ne on ollut nyt 2 kuukautta pohkeessa ja niistä on jäänyt kivuttomat tummat jäljet.
      Jos oireet pelottaa nii yritä olla panikoimatta, pahentaa vain asiaa. Mene puhumaan lääkärille niistä, sieltä sitten ohjataan testeihin jos tarve

• Anonyymi

Ole kiltti ja mene lääkäriin. Siellä sinua voidaan auttaa, ja hoitaa. Jos et koskaan saa tietää, se jää vaivaamaan sinua loppuelämäksi.

• Anonyymi

14 v. On koulua käyvä.Mene puhuman kouluhoitajalle asiastasi. Tällä emme voi sinua autaa,emme tukea. Sillä voit olla todella 50v.mies nainen joka heitää vain läpää.Normaali 14 v. Puhuu myös asioista,jotka painaa lähikasvattajalle,mummille ja kumeille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      315
      7329
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2136
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1347
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1221
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe