Leukemia??

Anonyymi

Heips! Olen 14-vuotias tyttö. Minulla on aika kova sairauden pelko, mutta nyt olen oikeasti alkanut huolestumaan oireistani. Minulla oli ensin oikea käsivarsi ja hartia älyttömän kipeä, sitten oikea jalka. Kivut hellittivät noin viikoksi. Sitten alkoi niskakivut ja selkäkivut, sekä pieni kipu oikeassa jalassa uudestaan (mutta kuitenkin sellainen kipu jonka huomaa). En liiku melkeinpä yhtään ja katson paljon puhelinta. Pientä päänsärkyä on myös ollut noin 3 päivää. Huomasin myös pohkeessa noin 2cm halkaisijaltaan olevan tumman mustelman, sekä pienen ympyrän muotoisen mustelman sen alapuolella. En muista, että olisin itseäni kolhinut mitenkään lähiaikoina. Olen alkanut miettimään, josko nämä olisivat leukemian varhaisia oireita? Kivut vaihtelevat, välillä on hieman kovempaa kipua ja välillä ei ole melkein ollenkaan kipua. En ole nukkunut kovin hyvin, sillä yöllä ajatukset aina laukkaavat ja olen yksin syöpäpelkojeni kanssa. Olen todella peloissani, enkä uskalla mennä lääkäriin kuulemaan diagnoosia, jos se onkin syöpä. Tuntuisi maailmanlopulta.

4

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitkäaikainen väsymys ja kuume liittyy leukemiaan. Veri menee huonoksi eli seuraa anemia.

      Ei noista oireitasi mikään viittaa vakavaan sairauteen! Mustelmakin tulee usein muusta syystä, kuin iskusta. Esimerkiksi jokin painaa sitä kohtaa.

      Jos et liiku lainkaan, niin verenpaineesi todennäköisesti nousee ja se voi tuoda ongelmia myöhemmin. Kivut ovat yleisiä kaikilla - toiset reagoivat niihin vain herkemmin, koska kivun tunne syntyy aivoissa. Suosittelen liikuntaa sinulle, koska se piristää ja väsyttää ja turhat murheetkin vähenevät.

    • Anonyymi

      Ihan ku ois omaa tekstiä lukenut. Oon ihan kamalan luulosairas, joka kesä tulee jotain outoja oireita joita sitten pelkään monta kuukautta. Nelosluokasta saakka ollut tällästä sairaudenpelkoa.
      Nyt kesäloman alussa huomasin kaksi mustaa mustelmaa pohkeessa, ja siitäkös sitte paniikki alkoi. Oon kaks kuukautta ny kuvitellut itelleni kipuja, mustelmia tuli lisää. Kerran vuosi vertakin nenästä, ja nyt oon huomannut veripisteitä. 37,3 astetta lämpöä yhessä vaiheessa. En ole saanut mitään aikaiseksi peloiltani ja yliajattelu vaan pahentaa oireita.
      Lääkärille pääsin onneksi, kerroin oireista ja määräsi verikokeisiin jossa katottas verensokeri ja jotain muuta arvoja, mahdollisesta sairaudesta sanoi ettei melko varmasti ole mitään.
      Eipä lääkärikäynti auttanut, panikoin edelleen joka päivä näitä oireita. Kaksi isoa mustelmaa ei ole lähtenyt, ne on ollut nyt 2 kuukautta pohkeessa ja niistä on jäänyt kivuttomat tummat jäljet.
      Jos oireet pelottaa nii yritä olla panikoimatta, pahentaa vain asiaa. Mene puhumaan lääkärille niistä, sieltä sitten ohjataan testeihin jos tarve

    • Anonyymi

      Ole kiltti ja mene lääkäriin. Siellä sinua voidaan auttaa, ja hoitaa. Jos et koskaan saa tietää, se jää vaivaamaan sinua loppuelämäksi.

    • Anonyymi

      14 v. On koulua käyvä.Mene puhuman kouluhoitajalle asiastasi. Tällä emme voi sinua autaa,emme tukea. Sillä voit olla todella 50v.mies nainen joka heitää vain läpää.Normaali 14 v. Puhuu myös asioista,jotka painaa lähikasvattajalle,mummille ja kumeille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1635
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1275
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      90
      1182
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1106
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1102
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      991
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      942
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      907
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      771
    Aihe