Pikkuturbot saattavat tulla tiensä päähän jo 150.000 km:n ajon jälkeen

Anonyymi

Auto Bild Suomen numerossa 3/2013 julkaistiin laaja laaturaportti, jonka yhteydessä haastateltiin moottorivaurioiden saksalaista asiantuntijaa Volker Schittenhelmia:

Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri
Iskutilavuudeltaan pienet, ahdetut nykymoottorit saattavat tulla tiensä päähän jo 150 000 kilometrin jälkeen.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kummasti monella merkillä on noita tehokkaita ja kestäviä "pikkuturboja" ja osassa kyljessä hybrid. Turhaa autoon laitetaan painava "isolohko" josta on tehot kuohittu pois kuten Toyota tekee.
      Hauskaa kun Toyotan omapoika on huolissaan moottorien kestosta kun Toyotalla tuo 150tkm tarkoittaa 10-20 vuoden ajoja. Tosiasiassa nuo moottorit on suunniteltu kestämään minimissään 250tkm ilman suurempia vikoja.

      • Anonyymi

        Aina apu tulee valehtelusta kuten tässäkin.


    • Anonyymi

      Johan noilla on ajeltu yli 200 tonnii usealla kotterolla?

      • Anonyymi

        Bemarin kuutoskone vaatii purkamisen ja kokoamisen öljyvuotojen takia noilla metreillä.


    • Anonyymi

      Kovin kehnosti nuo Atkinssonitkin kestävät.
      https://www.youtube.com/watch?v=8U1rs3bI-HA
      D4-D kannet paukkuu ja VVT-i öljynsyöti ja muut ilot.
      Kovasti halpuutettu tekniikka on heikkoa.

      • Anonyymi

        "D4-D kannet"

        Uskomatonta että joku mainitsee nykyaikana dieselauton, joita Toyota ei ole valmistanut vuosiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "D4-D kannet"

        Uskomatonta että joku mainitsee nykyaikana dieselauton, joita Toyota ei ole valmistanut vuosiin.

        Uskomatonta että Vag yli kymmenen vuotta vanhoista moottori ongelmista jaksetaan vielä jauhaa päivästä toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "D4-D kannet"

        Uskomatonta että joku mainitsee nykyaikana dieselauton, joita Toyota ei ole valmistanut vuosiin.

        Eipä tuo 2013 juttu pikkuturboistakaan ihan tuore ole. Kyllä noita dieseleitä vielä taitaa olla liikenteessäkin?
        Pikkuturbot on myös kehittyneet noista aikojen alusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskomatonta että Vag yli kymmenen vuotta vanhoista moottori ongelmista jaksetaan vielä jauhaa päivästä toiseen.

        Toyotan omapoika on sellainen huomionkipeä poika jolla ei ole oikeasti mitään tieto tai kokemusta.


    • Anonyymi

      Ei hätää, Suomen nopeuksilla ei päde Saksassa tehdyt yksittäiset havainnot. Eri juttu turbon kestävyyttä ajatellen ajella 160 km/h nopeuksia kuin Suomessa 80 km/h.

    • Anonyymi

      Kummasti Volkkarin yli 150 tkm ajettuja "pikkuturbo"-autoja on ajossa ja myynnissä kuten ennenkin. 200 tkm on jo usein ylitetty ja auto on edelleen kaikkea muuta kuin ilmainen.

      • Anonyymi

        Valehtelet, skodistin mulkero. Noita ei huoli kukaan edes ilman. Remontti ajokuntoon maksaa paljonkin koko moottori porsii viimeistään 100 tkm kohdalla, kolmas turbo ja jakoketju tuossa vaiheessa menossa.

        Toyotalla sen sijaan ajetaan vähintään 500 tkm pelkällä öljynvauhdoilla.


      • Anonyymi

        Eihän niissä Volkkarin pikkuturboissa ole jakoketjua enää lähes kymmeneen vuoteen ollut ja missä onkin ne on jo uusittu paremmiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet, skodistin mulkero. Noita ei huoli kukaan edes ilman. Remontti ajokuntoon maksaa paljonkin koko moottori porsii viimeistään 100 tkm kohdalla, kolmas turbo ja jakoketju tuossa vaiheessa menossa.

        Toyotalla sen sijaan ajetaan vähintään 500 tkm pelkällä öljynvauhdoilla.

        Tojossa ei kestä korikaan 500 tkm ajaa, lahoo jo paljon aikaisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet, skodistin mulkero. Noita ei huoli kukaan edes ilman. Remontti ajokuntoon maksaa paljonkin koko moottori porsii viimeistään 100 tkm kohdalla, kolmas turbo ja jakoketju tuossa vaiheessa menossa.

        Toyotalla sen sijaan ajetaan vähintään 500 tkm pelkällä öljynvauhdoilla.

        Tero taas valheen ja epätoivon väitteillä iloon, hyvin sä vedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tero taas valheen ja epätoivon väitteillä iloon, hyvin sä vedät.

        Ja hyvin sua vedätetään... ;)


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ja liittyy aiheeseen?


    • Anonyymi

      Tosiasia on, että pikkuturbon saa helpommin rikki on/off kaasulla, kuin ahtamattoman vähän isomman moottorin. Jos joku kuvittelee, että teho / kuutiotilavuus suhteella ei ole mitään merkitystä, ei todennäköisesti ymmärrä autoista yhtään mitään.
      Kohtuullisella kaasunkäytöllä ja oikealla vaihteidenkäytöllä, pikkuturbo kestää varmasti aivan riittävän hyvin, mutta kun ostaa käytettynä ahdetun litran koneella olevan auton, ei todellakaan voi siitä päälle päin päätellä, onko kaasupojin saanut raskasta kenkää tai onko turbon tuomaa vääntöä käytetty kohtuuttomasti isoilla vaihteilla. Pienessä moottorissa, vaikka turbon takia vahvistetussakin, moni osa on melko siroja, paljon sirompia kuin isommassa saman vääntömomentin ahtamattomassa koneessa ja kyllä se näkyy kestävyydessä, mikäli osien kestävyyttä koetellaan säännöllisesti.

    • Anonyymi

      Ei ne turbokoneet kestä ei.
      -Moottori vaihdettu tehtaan toimesta noin 200 000 km kohdalla.
      -Moottori kunnostettu 8000km sitten. Koneremontista on paperit 3700e
      -Moottori vaihdettu kaksi vuotta sitten, vaihtomoottorilla ajettu nyt n. 137 tkm
      -Tehdastakuu moottori ( moottorilla ajettu n. 100000)
      -Kansiremontti 310 000km
      -Korjattu juuri moottorin ” tyyppivika ” , eli oikaistu lohkon taso ja sylinterikansi, samalla tehty venttiilit ja vaihdettu laakerit ym.
      -TEHDASUUSI MOOTTORI ASENNETTU VUONNA 2016, UUDELLA MOOTTORILLA AJETTU VAIN 41TKM! Kuten Toyota-miehet tietävät on näissä 2,2D4D moottoreissa ollut kansi-ongelmia. Siitä johtuen on tähän autoon vaihdettu tehdasuusi paranneltu versio moottorista, kuitit löytyy yli 7000 euroa!
      -Autolla ajettu 286000. Tehdasuusi moottori vaihdettu 170000km kohdalla. Moottorilla ajettu vain reilut 100000km
      -Kansi remontti tehty tammer dieselillä (3400 €)
      -Moottori kunnostettu 12000km sitten
      -Moottori kunnostettu 8000km sitten. Koneremontista on paperit 3700e
      -Täydellinen huoltokirja, mm kone vaihdettu uuteen n.170tkm ajettuna eli ei kansiongelmia!
      -Puolimoottori, kansi Ja kytkinpaketti. Vesipumppu vaihdettu 150 000km kohdalla.
      -HUOLTO 08.11.2018 MM: SYLINTERIN KANNEN OIKAISU, KANNEN& IMU/ PAKOSARJAN TIIVISTEET, KANNEN PULTIT
      -AJ 275TKM/Täydellinen huoltokirja, Moottoriremontti tehty 2014,

      Mikähän oli auton merkki?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1575
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1248
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe