Mitä mieltä venekerhoista

Anonyymi

Kuulutaanko kerhoihin ainoastaan venepaikan vuoksi vai onko muitakin syitä

28

1092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Telakointi ja katsastus myös, mutta eikös ne ole aivan hyviä syitä. En koskaan ole ymmärtänyt sitä että joidenkin mielestä jokin muu asia olisi tärkeämpi ja menisi näiden peruspalveluiden edelle.

    • Anonyymi

      Telakoinnin ja katsastuspalveluiden lisäksi pursiseurojen jäsenillä on käytössä edullisesti seurojen omat yhteiskäytössä olevat tukikohdat ainakin täällä Saimaan alueella. Lisäksi seurat järjestävät jäsenilleen erilaisia veneilyyn liittyviä koulutus tapahtumia. Nuo ovat tosin olleet nyt tauolla koronatilanteen vuoksi.

      • Anonyymi

        Opettaako seurat noissa koulutustapahtumissa myös kielioppia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettaako seurat noissa koulutustapahtumissa myös kielioppia?

        Oliko tuo päiväsi tähtihetki?


    • Anonyymi

      Myös Päijänteellä voi vierailla pientä maksua vastaan kaikkien veneilyseurojen tukikohdissa, saunat, nuotiopakat ja huussit käytössä. Tämä on minulle tärkein syy seuraan kuulumiseen.

    • Anonyymi

      Vartiointi on monessa venekerhossa tärkeysjärjestyksessä heti venepaikan jälkeen.

      • Anonyymi

        Vartiointi kuuluu venepaikan hintaan.
        Kuulin, että yhden veneseuran tapoihin kuului vahtivuorot, eli jos kuuluit seuraan niin jouduit vahtivuoroon ja käymään satamassa poliisina 😂


      • Anonyymi

        Tarkoitat varmaan sitä talkoovoimin tapahtuvaa naapurin kyttäystä. Saaritukikohdan huussintyhjennys on myös kivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan sitä talkoovoimin tapahtuvaa naapurin kyttäystä. Saaritukikohdan huussintyhjennys on myös kivaa.

        No sinun kommentteja ei kukaan lue, kommentoinut jokaiseen vene peräkanaa keskusteluun todella järkevää 😂
        Idiootti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiointi kuuluu venepaikan hintaan.
        Kuulin, että yhden veneseuran tapoihin kuului vahtivuorot, eli jos kuuluit seuraan niin jouduit vahtivuoroon ja käymään satamassa poliisina 😂

        "Yhden veneseuran"? Mahtaako löytyä yhtään satamaa pitävää veneseuraa, jossa venepaikkaan ei sisältyisi vartiovuorovelvoite? Se on ihan nomikäytäntö ja yksi houkutus valita veneseuran satama, koska se koetaan turvallisemmaksi.

        (Vahtivuoro perustuu venepaikkaan, ei seuran jäsenyyteen. Ei missään seurassa sellainen jäsen, jolla ei ole venettä seuran satamassa, joudu väijyyn.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yhden veneseuran"? Mahtaako löytyä yhtään satamaa pitävää veneseuraa, jossa venepaikkaan ei sisältyisi vartiovuorovelvoite? Se on ihan nomikäytäntö ja yksi houkutus valita veneseuran satama, koska se koetaan turvallisemmaksi.

        (Vahtivuoro perustuu venepaikkaan, ei seuran jäsenyyteen. Ei missään seurassa sellainen jäsen, jolla ei ole venettä seuran satamassa, joudu väijyyn.)

        Kyllä Itäsellä Suomenlahdella on satamia, joissa on vain kameravalvonta ja vartiointiliike hoitaa valvonnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Itäsellä Suomenlahdella on satamia, joissa on vain kameravalvonta ja vartiointiliike hoitaa valvonnan.

        Mielenkiintoista. Ilmeisesti siellä sitten on rahakkaampaa tai ainakin rahoistaan huolettomampaa väkeä kuin esim. pääkaupunkiseudulla, jossa tyypillisesti kaikilla seuroilla on väijyvuorot.
        Ajatuksena kai on, että ratkaisu on a) halvempi b) tehokkaampi. Halvempi se varmasti on pelkkää rahaliikennettä ajatellen ja tehokkaampi siihen nähden, että maksettu vartija vain seuraisi kameroita ja kävisi ehkä pari kertaa yössä.
        Toisaalta on havaintoja siitä, ettei se veneenomistajien väijy aina niin pitävä suoja ole sekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Ilmeisesti siellä sitten on rahakkaampaa tai ainakin rahoistaan huolettomampaa väkeä kuin esim. pääkaupunkiseudulla, jossa tyypillisesti kaikilla seuroilla on väijyvuorot.
        Ajatuksena kai on, että ratkaisu on a) halvempi b) tehokkaampi. Halvempi se varmasti on pelkkää rahaliikennettä ajatellen ja tehokkaampi siihen nähden, että maksettu vartija vain seuraisi kameroita ja kävisi ehkä pari kertaa yössä.
        Toisaalta on havaintoja siitä, ettei se veneenomistajien väijy aina niin pitävä suoja ole sekään.

        Meidän kerhossa pääkaupunkiseudulla kokeiltiin joskus vartiointiliikkeen käyttöä. Vartija saapui silloin tällöin autolla paikalle, teki kierroksen ja poistui. Vorot odottivat vartijan poistumista, ja iskivät sen jälkeen. Kokeilu taisi jäädä lyhyeksi. Kerhon jäsenten vartiointi näkyy, ja jäsenet katsovat myös muilta osin veneiden perään, kiinnitykset, uppoamisriskit y.m.


    • Anonyymi

      Liityin näiden vuoksi. Sitten löytyikin laiturikavereita ja kaikki auttaa kaikkia,.minä tietysti myös.

    • Anonyymi

      Parasta on kerhoporukan kanssa juamisillat ja sit on hauskaa ja niitä on riittävästi.

    • Anonyymi

      Todennäköisesti yleisin primäärisyy on juuri venepaikka (laituri ja telakka). Myös tuo jonkun mainitsema vartiointi vaikuttaa, sillä venekerhojen satamat koetaan usein turvallisemmiksi kuin kunnalliset, joiden laitureille pääsyä ei läheskään aina edes portti rajoita.
      Varmasti myös ne saaritukikohdat kiinnostavat monia. Ja purjevenepuolella on jonkin verran sitten niitä, jotka liittyvät päästäkseen osallistumaan kilpailuihin, jopa vaikka vene olisi muualla kuin seuran satamassa.
      Luulen, että katsastus ei ole kovin tärkeällä sijalla, vaikkei toki monikaan sitä koe esteeksikään seuraan liittymiselle.

    • Anonyymi

      Saaritukikohdat, talkoot, yhteiset tapahtumat, katsastus (alennus venevakuutukseen) telakointipaikka. Onhan se kiva yöpyä palvelusatamissa, mutta siellä on ainakin meillä ollut yksinäistä. Kun menee seuran saareen, siellä on tuttuja. Juttuseuraa saunan lauteilla.

    • Anonyymi

      On ihan parasta kun saa laiturikavereiden emänniltä ohi kirjanpidon isoo kainaloo kerhon saaritukikohdan hämyssä.

      • Anonyymi

        Puhutko omasta kokemuksestasi?


    • Anonyymi

      Riippuu seurasta ja mitä se seuran jäsenyys tarjoaa.
      Itse erosin seurasta joka tarjoaa vain (kalliin) venepaikan ja kuulemma jonkun paikan jossain saaressa jossa voi käydä paistamassa makkaraa.
      Nyt olen kaupungin venepaikassa yli 100€ pienemällä vuosimaksulla. Ikävä tuli muutamaa kaveria joiden kanssa oli mukava heittää läppää laiturissa.

    • Anonyymi

      Useimmiten seuran paikka tarkoittaa, että olet 1 tai 2 yötä vartiossa per kausi.
      Ainakin Helsingin kaupungin venepaikkojen laiturit ovat suojattuja eikä rosmot niihin helposti pääse.
      Perämoottorivarkaudet tehdääm usein ajamalla veneellä kohteeseen ja noukkimalla moottori kyytiin. Tuohon ei aitaukset auta eikä usein edes se kopissa istuskeleva vartijakaan.
      Valvontakamera on todella hyvä juttu ja tämänpäivän kamerat ottavat vielä HD kuvaa josta varas on tunnistettavissa.

      • Anonyymi

        Olen eri mieltä Helsingin kaupungin laiturien suojauksesta. Moni paikka on täysin suojaamaton, veneet suoraan kiinni yleisessä rannassa. Vilkas rantaelämä tarjoaa niissä jonkinlaisen suojan. Kaupungin laitureissa, joissa on lukittu portti, ei ole kerhojen tarjoamaa vartiointia, ja näin ollen ovat täysin suojaamattomia veneellä tuleville varakaille ja ilkivallan tekijöille. Porttien yli tai sivujen kautta on helppoa kulkea, koska esim. piikkilanka on kielletty kväline estää varkaita , myös kerhojen osalta. Varashan voi satuttaa itsensä. Näkyvä yövartiointi on ainoa mikä toimii edes joten kuten, hyvänä lisänä valaistus eri muodoissa, ja kameravalvonta.


    • Anonyymi

      Ihan parasta on kotona rannassa ikioma laituripaikka.

      • Anonyymi

        Komppaan tätä. Silti maksan pursiseuran jäsenyydestä. Miksikö? Katsastus, koulutukset/infoillat/jne sekä saaritukikohdat käytettävissä. Tämä aloittajan kysymykseen vastauksena.


    • Anonyymi

      Itse erosin kerhosta, kun tarvisin vain venepaikan. Olen puuveneilijä ja olen hoitanut venettäni 40 vuotta, joten tunnen sen varsin hyvin. En tarvitse katsastusmiestä koputtelemaan venettäni nailonvasaralla ym. Runkokatsastus ei tuo itselleni mitään lisäarvoa. Tunnen ja tiedän veneeni paremmin kuin kukaan katsastusmies, saati jos hänellä ei ole mitään kokemusta puuveneistä. Lisäksi tarvikekatsastus, jossa katsellaan merkkikuviot ja sammuttimet sun muut. Osaan katsoa nämä itsekin. Kävipä niin, että puutappisarja sattui puuttumaan katsastushekellä, niin eipä muuta kuin varaamaan uusi katsastusaika kalenteriin. Ei käynyt, että näytän rannassa kun tapaamme nuo tapit. Siis tärkeilyltä tuntuu monasti klubin toiminta. Lisäksi 2 kertaa vartiointi alkoi olemaan liikaa. Yksi olisi ollut vielä ok. Nyt on siis yksi kausi takana kaupungin paikalla ja olen tyytyväinen. Tosin ei ole klubin tukikohtaa saaressa, jossa en koskaan käynyt klubissa ollessani. Olin siis saman klubin jäsen 44 vuotta.olin 18v, kun liityin klubiin. Nyr olen tyytyväinen, kun en ole enää klubissa ja veneily jatkuu

      • Anonyymi

        Itse erosin kerhosta kun toiminta alkoi olla pelkkää vajapaikkojen vuokrausta jäsenille ja vesillelaskupaikan ylläpitoa. Seuran sääntöjen "seuran tarkoitus" osio ei ketään kiinnostanut (ellei sitä käytetty verukkeena avustusrahahakemuksissa) ja niiden asioiden edistäminen aiheutti pelkkää vastarintaa. Ei turvallisuussuunnitelmia, aktiivista jäsenhankintaa, nuorisotoimintaa, kursseja, yhteisretkiä, kilpailuja, ei mitään, kunhan omalle kalustolle oli ikuisesti halpa säilytyspaikka joihin seuraan eksyneet uudet jäsenet saisivat jonottaa ikuisuuden elleivät rakentaisi omaa vajaa (omalla kustannuksellaan tietty) tai odottaisi jonkun jäsenmaksusta vapautetun "kunniajäsenen" potkaisevan tyhjää.


      • Anonyymi

        Nauti onnestasi!


    • Anonyymi

      Kuulun isoon pursiseuraan. Täysi palvelu!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3310
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2862
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      24
      2699
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2638
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2524
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2355
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1823
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1630
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1486
    Aihe