vesivuoto katossa

Peugeot206

Ostin Peugeot -00, ja nyt huomasin, että vettä vuotaa sisäkatosta valon kohdalta. Onko tietoa mitä tällainen korjaus maksaa? Voiko vesivuoto johtua, esim antennin kohdasta? Mitä teen?

4

2836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiivistemassa auttaa

      Hei.
      Ei ole omakohtaista kokemusta asiasta, mutta ainakin matkailuautoissa / vaunuissa käytetään läpiviestien tiivistämiseen kumimaista tiivistemassaa (lienee nimi butyylimassa). Se ei kovetu. Valmistaja aineella lienee sama kuin ns. sika-flexin valmistaja. Aineet ovat kuitenkin eriä. Silikoni ei ole hyvä - se vanhenee ja menettää aijan oloon tiiveystoimintansa.

      H-autossa lienee ko. antennin alla tiiviste, mutta jos se ei pidä niin éd. mainittu massa ollenee hyvä ratkaisu. Älä sottaa paikkoja äläkä kiristä antennia liian tiukalle jottei se menetä muotoansa. Sotattu alue puhdistuu esim. tärpätillä. Käytä suojakäsineitä - tarttuu lujasti sormiin.

      • tomi

        Tuttu juttu!! vesi tulee antennin reijästä,helppo ja halpa korjaus!!
        Käyt ostamassa merkki liikkeestä alkuperäisen antennin jalan,otat pienen ruuvarin ja irroitat katto valon jonka alta löydät antennin johdon ja jalan liitoksen!! 8mm hylsyllä irroitat näkyvän ruuvin jolloin antennin jalka irtoaa yläpuolelta.
        Putsaa kattopelti kunnolla antennin alta ja asenna uusi jalka uuden tiivisteen kera mikä tulee antennin jalan mukana,kiristä silleen spivasti,ei liian tiukalle mutta kutenkin tarpeeksi tiukalle ettei vuoda!!
        Ja sit vaan kattovalo takas ja ja sateenvarjo narikkaan,helppo ja varma juttu!! Jos ei onnistu niin otappa yhteyttä,vaihdan sen kädenkäänteessä!!
        T.peso expertti!!Ammattini!!


    • Landman

      Luulen et ei siinä välttämättä vuoda antennin reikä... Siinä voi olla myös näin, että sinne kertyy kosteutta kun on lauhaa ja pakkasta... Eli kun kurkkaat sinne kattoverhoilun alle jos on helmipisaroita katto täynnä niin siihen kannattee laittaa liimattavaa eristettä miel sellasta joka ei ime vettä. Olen uusiin autoihin joutunu laittaan kun kerää pirusti kosteutta sinne. Toki se antennin reikäki kannattee varmistaa vuotaako siitä, sen kyl huomaa selvästi verhoilun alta. Eli kato itse verhoilun alta vaan ja sinne jotain mattoa alle et ei ole pelkällä pellillä. Mattoa saa varaosalikkeistä...

    • kmk

      oma kokemukseni on vankka, kuten joku muukin kirjoitti, -antennin juuressa oleva tiiviste ei pidä, minä lisin sinne sopivaa tiivisteainetta ja Ok. Kattovalon kohdalta alhaaltapäin auki ruuvi seur.auki jne-tämä oli minulla 205.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      111
      2323
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      437
      1719
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1373
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      19
      1275
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      84
      1266
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1174
    7. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      307
      1132
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      192
      1074
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      52
      1061
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      212
      930
    Aihe