Sysmään ei saatukaan torivalvojaa

Anonyymi

– Lähetin toimintasuunnitelman kilpailutuksen pohjalta, mutta minulla ei ollut mitään mahdollisuutta tehdä budjettia. Uskoin, että haun 20 000 euron vuosituotolle olisi laskennallinen pohja. Myöhemmin selvisi, että tuotot olisivat jääneet lähes nollilla. Kuluvan vuoden tuottoennuste oli todella heikko. Kesän suunnittelu toukokuussa on jo liian myöhäistä. Lisäksi torimyyjät olivat haluttomia tekemään pidempää päivää.
– Kunnalla ei kerta kaikkiaan ole resursseja palkata erillistä työntekijää hoitamaan torialuetta. Käytännössä projektiassistentti Tarja Järvinen hoitaa tällä hetkellä paikkavarauksia.
Konsulttifirmoihin kyllä resurssit riittää, mutta ei työntekijään hoitamaan torialuetta.
Torielämä kuolee tällä tyylillä....

25

1390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sysmän päättäjät eivät tajua torin arvoa. He eivät tajua kuinka hyvä kauppapaikka se olisi paikallisille jos se saataisiin toimimaan. Torille tultaisiin ostoksille kauempaakin jos tiedettäisiin siellä varmasti olevan myyjiä. Kesään kuuluu tori, torikahvio ja iltatori, niistä nauttisi niin paikalliset kuin mökkiläiset, sekä turistit jotka muuten ajavat vain ohi Sysmän.

      • Anonyymi

        Sysmäläistollot ne taas yrittää leikkiä älyllistä. Torikauppa, kuten kaupankäynti yleensä, perustuu asiakaspohjan laajuuteen ja sitä kautta kannattavuuteen. Menehän tollo seistä töröttämään tyhjän pantiksi torillesi, muutaman tuloksettoman viikon jälkeen voitkin sitten kertoa kaupankäyntisi tuloksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sysmäläistollot ne taas yrittää leikkiä älyllistä. Torikauppa, kuten kaupankäynti yleensä, perustuu asiakaspohjan laajuuteen ja sitä kautta kannattavuuteen. Menehän tollo seistä töröttämään tyhjän pantiksi torillesi, muutaman tuloksettoman viikon jälkeen voitkin sitten kertoa kaupankäyntisi tuloksesta.

        Kyllä torilla olisi elämää ,jos saataisiin myyntikojut pois kauppojen edestä ! Ja kaikki torille myymään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sysmäläistollot ne taas yrittää leikkiä älyllistä. Torikauppa, kuten kaupankäynti yleensä, perustuu asiakaspohjan laajuuteen ja sitä kautta kannattavuuteen. Menehän tollo seistä töröttämään tyhjän pantiksi torillesi, muutaman tuloksettoman viikon jälkeen voitkin sitten kertoa kaupankäyntisi tuloksesta.

        Kylähän on kesäisin täynnä kuin turusenpyssy, paikallisena pitää välttää kaupassa käyntiä päiväsaikaan, aikaisin aamulla ja myöhään illalla ei ole ruuhkaa, muulloin on.
        Torilla tulee asioitua kerran-pari viikossa, sen lisäksi Valmakaupassa ja Mytäjäisellä, marketeissa tosi harvoin. Tiedän monta jotka ostaisivat torilta vaikka kaiken tarvitsemansa, jos siellä olisi vaan myyjiä joilta ostaa.


    • Anonyymi

      Muualla en ole nähnyt parkkialuetta keskellä toria. Paraatipaikalla autot.

      • Anonyymi

        Inffo kioskilla kakarat melskaa ja sotkeevat ! Ja torilla ajaavat yökaudet pillurallia ja kuminpolttoa . Niin nauttikaa siitä !


    • Anonyymi

      Siellä jossakin teltan nurkalla olis niin kiva istuksia ja katsella ketkä torilla käyvät. Keiden kanssa, mitä ostivat ja muita havaintoja. Epäilen, että varsinaiset myytävät olisi Sysmässä pantu pakettiin torilla aika sassiin.

    • Anonyymi

      Kyllähän Sysmässä on "valvojia" ihan riittävästi jo nyt. Mopopoikavahtija, kadunauraus ja koiranpaska, lämpötolppa, vuoktatalon urkkija, koronamaski emännän käytetyistä housuista, kahvilavahti ym. ym. Sysmän munat ja voit ei tarvi toria kaupantekoon.

      • Anonyymi

        Että sillai eihän siellä ole mitään valvottavaa . Eikä näitä kuminpolttajiakaan ole kuriin saatu eikä roskaajia !


    • Anonyymi

      Paljon isompiakin toreja pyörii ilman valvojaa. Ihan ufoilua ollut tuo suunnitelma.

    • Anonyymi

      Suomeen ei tarvita lisää valvontaa vaan lisää toimintaa. Pistäkää kunnanjohtaja töihin tai vaihtoon.

    • Anonyymi

      Perjantaina taas Roinilan lihatilan auto Sysmän torilla klo 9.00-10.00
      Perjantaina ja lauantaina kirjakyläpäivät ja paistettuja muikkuja

      • Anonyymi

        Ja korona leviää.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja korona leviää.....

        Vähemmän se leviää torilla ulkoilmassa kuin marketin lihatiskin/kassajonoruuhkissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähemmän se leviää torilla ulkoilmassa kuin marketin lihatiskin/kassajonoruuhkissa.

        Totta, siellä ne sillinhajuiset pönöttää ja levittää.


    • Anonyymi

      Menkää piikille niin ei leviä! Tarviikos sinne mennä limoja heittämää! Olkaa ihmisiksi.

      • Anonyymi

        Rokotetut levittävät tautia ihan samalla tavalla kuin ei rokotetut. tauti vain iskee kovemmin ei rokotetuihin.


    • Anonyymi

      Rokotetut ei levitä tautia vaan rokottamattomat! Tämä sama koronakahjo kylvää paskatietoaan joka palstalle. Varttukoon kun korona iskee, loppuu horinasi!

      • Anonyymi

        Israel kertoi maanantaina, että Pfizerin koronarokote ei estä tartuntoja ja oireetonta tautia niin hyvin kuin aiemmin luultiin. Että näin... lisää rokotteita niin kohta alkaa sivuoireita tulemaan.


      • Anonyymi

        Humpuukia . Kyllä levittäävät tarttuu samalla lailla ovat niitä oireettomia levitäjiä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Humpuukia . Kyllä levittäävät tarttuu samalla lailla ovat niitä oireettomia levitäjiä !

        Rokotetut ei levitä tautia vaan rokottamattomat Sysmässäkään! Tämä sama koronakahjo kylvää paskatietoaan joka palstalle. Varttukoon kun korona iskee, loppuu horinasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rokotetut ei levitä tautia vaan rokottamattomat Sysmässäkään! Tämä sama koronakahjo kylvää paskatietoaan joka palstalle. Varttukoon kun korona iskee, loppuu horinasi!

        Sinun kannattaisi ehkä tutustua aiheeseen paremmin. Kyllä rokotetut voivat myös olla taudin kantajia ja levittäjiä, myös oireettomina, eivät kuitenkaan yhtä tehokkaita kuin oireiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaisi ehkä tutustua aiheeseen paremmin. Kyllä rokotetut voivat myös olla taudin kantajia ja levittäjiä, myös oireettomina, eivät kuitenkaan yhtä tehokkaita kuin oireiset.

        Tätä juuri tarkoitin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rokotetut ei levitä tautia vaan rokottamattomat Sysmässäkään! Tämä sama koronakahjo kylvää paskatietoaan joka palstalle. Varttukoon kun korona iskee, loppuu horinasi!

        Tässä sinulle lainaus THL:n sivulta: Miltä koronavirusrokotteet suojaavat? Suojaavatko koronarokotteet koronatartunnalta?
        Koronavirusrokote tarjoaa suojaa koronavirustautia ja erityisesti sen vakavia muotoja vastaan.

        Koronarokotteet estävät hyvin myös virusinfektiota ja viruksen erittymistä sekä tarttumista ihmisestä toiseen. Tämän perusteella ajatellaan, että koronarokotteet voivat edesauttaa niin sanotun epäsuoran suojan syntymistä.

        Koronarokotus ei kuitenkaan täysin poista tartunnan saamisen ja tartuttamisen riskiä. Siksi on tärkeää, että myös rokotteen saaneet huolehtivat turvaväleistä, käyttävät maskia, pesevät käsiä ja noudattavat muita ohjeita viruksen leviämisen ehkäisemiseksi.


    • Anonyymi

      Korvikkeeksi saatiin toripaikannukkuja. Eilen 23 aikaan tämä virkailija makoili infokioskin vieressä ja todennäköisesti vietti siinä yönsä. Sentään on jotain edistystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      137
      1337
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe