Kuinka pitkälle historiaan olette päässeet tutkimuksissanne?

Anonyymi

Mille vuosisadalle olette enimmillään päässeet tutkimuksissanne? Mulla alkaa tulla vastaan jo ajanlaskun alkuvuosikymmeninä eläneitä.

32

1494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aatamin isoisän veljiä ja siskoja juuri tässä järjestelen kohdilleen.

      • Anonyymi

        puppua


    • Anonyymi

      Sukupuuni jatkuu pisimmillään n. 1200-luvulle. Moni sukuhaara tyssää kuitenkin n. 1500-luvulle.

      Jos tarinoihin Matti Kurjesta on uskominen, niin sitten kaiketi sukupuuta voi jatkaa vielä paljon pidemmälle.

      Eiköhän melkein kaikki Euroopassa ole kuninkaallisten jälkeläisiä ja Kaarle Suuren jälkeläisiä, vaikka sitä onkin mahdotonta todistaa.

      • Anonyymi

        Millaisia dokumentteja olet selaillut ja tutkinut, kun olet päässyt niin kauas. Miten innistut lukemaan vanhoja tekstejä ja mitä kieltä on käytetty?
        Rippikirjat Suomessa on aloitettu 1680-luvulla. Silloin papit pantiin kirjoittamaan kirjoihin tiedot seurakuntalaisistaan, ja siihen tietenkin liittyi verotus.
        Mitä dokumentteja on löydettävissä 1200-luvulle, paitsi aatelissuvut.


      • Anonyymi

        Tuo minua ihmetyttääkin! Pistin omat sukulaiseni, mitä tiedän ja Geni.com ilmoittaa kuinka olen sukua Kustaa Vaasalle, Ehnrooteille, Ehrenströmille, saksalaisille kuninkaille sun muille! Virhe tulee siinä, että aleneva verisukulaisuus on eri asia kuin avioliittojen kautta tullut haara. Serkun vaimo aatelissuvusta 500-vuotta sitten ei minusta pitäisi tehdä sukulaista heidän sukuunsa. Muutama aatelinen 1400-1700 luvulta yhdistää puoli Eurooppaa niihin.

        Kaupallinen voitontavoittelu ohjaa nuo netti-sukututkimussivut liioitteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia dokumentteja olet selaillut ja tutkinut, kun olet päässyt niin kauas. Miten innistut lukemaan vanhoja tekstejä ja mitä kieltä on käytetty?
        Rippikirjat Suomessa on aloitettu 1680-luvulla. Silloin papit pantiin kirjoittamaan kirjoihin tiedot seurakuntalaisistaan, ja siihen tietenkin liittyi verotus.
        Mitä dokumentteja on löydettävissä 1200-luvulle, paitsi aatelissuvut.

        Jos suvussa on yksikin aatelinen isovanhempi, se avaa tien tavallisesti 1400-1200-luvulle. Sitä aiemmat eivät ainakaan minulla ole olleet aatelisia, ja tiedot loppuvat 1100-luvulta. Eiköhän koko aateli-järjestelmä syntynytkin myöhemmin. 1560-luvulta nykyaikaan löytyvät kirkonkirjojen pohjalta, koska silloin Suomea asutettiin kuninkaan käskystä pohjoisempaan. Jos suvussa olisi ollut kuninkaallisia, sitten kai voisi olla vieläkin vanhempaa ”tietoa”, kuin 1200-luku. Tosin kuninkaalliset naivat vain ylintä aatelia ja sitäkin harvoin, joten kuninkaiden jälkeläisiä löytyy tosi harvoin sukututkimuksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo minua ihmetyttääkin! Pistin omat sukulaiseni, mitä tiedän ja Geni.com ilmoittaa kuinka olen sukua Kustaa Vaasalle, Ehnrooteille, Ehrenströmille, saksalaisille kuninkaille sun muille! Virhe tulee siinä, että aleneva verisukulaisuus on eri asia kuin avioliittojen kautta tullut haara. Serkun vaimo aatelissuvusta 500-vuotta sitten ei minusta pitäisi tehdä sukulaista heidän sukuunsa. Muutama aatelinen 1400-1700 luvulta yhdistää puoli Eurooppaa niihin.

        Kaupallinen voitontavoittelu ohjaa nuo netti-sukututkimussivut liioitteluun.

        Vain verisukulsisuus on oikeaa sukulaisuutta. Siis esi-isät ja äidit. Ei ex:ät ja avioliittojen kautta .


    • Eikö se ollut niin, että pari prosenttia Keski-Euroopan väestöstä on suoraan alenevassa polvessa sukua hunni Attilalle? ; )

      • Anonyymi

        Entä Tsingis-kaanille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä Tsingis-kaanille?

        Molemmat olivat kovia panemaan, ja molemmat olivat miehiä, joille ei sanottu ei. ; )


    • Anonyymi

      Voisiko Jeppe Kurjen äiti olla Cecilia Folkunga?
      Olen Jeppe Kurjen jälkeläinen ja sain mensan testistä maksimituloksen, eli olen ainakin älykkäämpi kuin 99% ihmisistä. Olen myös huomattavan roteva. Ovatko Birger Jaarlin jälkeläiset huippuälykkäitä? Voisiko älykkyys periytyä kuninkaallisilta esi-vanhemmilta?

      • Anonyymi

        "the most recent studies showing heritability for IQ as high as 80%"

        Typerää kun jotkut ovat uskoneet sokeasti kirkonmiehen sukujohtoja. Kirkonmiehen mielestä Jakob "Jeppe" Kurjen äiti ei olisi ollut Cecilia Folkunga. Ei taida tämä kirkonmies kuulua kyseiseen sukuun.


    • Anonyymi

      Urgh nuorempi on esi-isäni

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Isän puolelta menee ainakin viittä eri kautta Folkunga-sukuun.

    • Anonyymi

      Noista vanhimmista esivanhemmista vähän...
      Noin 20 % äidin ensimmäisten aviolasten isistä ei ole se äidin aviomies. Tämä pystytään nykyään jo geenitesteillä todistamaan vaan maksaahan se.
      Ei tarvitse mennä kovin monta sukupolvea taaksepäin, kun kuvitteellinen esi-isä on taatusti kuvitteellinen eikä geneettinen.
      Vaan eipähän koko sukututkimus olekaan kuin meidän joutilaitten ajankuluamme ja historiaan perehtymistä.

    • Anonyymi

      Sylkitestit on avartaneet sukua tuhatluvulle, kertoo pikkusisko.
      Kamala pulina päässä kun en luota syljen todistusvoimaan.

      • Anonyymi

        Höpön höpöä, ei sylkitestejä enää oteta. Testi otetaan nykyisin rapsuttamalla irtosoluja posken sisäpinnalta.


    • Anonyymi

      Minulla ei ole yhtäkään sukulaista keskiajalla. Sen jälkeen kyllä.

    • Anonyymi

      Darvinistit uskovat ihmisen kehittyneen apinasta. Tälläkin palstalla on monta, jotka eivät ole kehittyneet sitten vähääkään...

      • Anonyymi

        Omakohtainen tuntemus?


    • Anonyymi

      "Mulla alkaa tulla vastaan jo ajanlaskun alkuvuosikymmeninä eläneitä."

      Niin. Niitä kuuluisa Jeesuksen poikia?

    • Anonyymi

      1200 luvulle.

    • Anonyymi

      Kyllä se on nyt noin 200 vuotta ennen ajanlaskumme alkua kun alkaa suku olla selvillä. Vähän siinä just ajanlaskun alkuaikoina sekoittaa se yksi sukuhaara kun eräs isä ei ehkä ollutkaan oikea isä ja silleen mutta noin muuten se menee kohdilleen.

    • Anonyymi

      1640-luvulle. Sitten tulee siirtymä Saksaan josta ei ole tietoja

    • Anonyymi

      Pääsin 1640-luvulle. Silloin saksalaisen nimen omaava mies on kirjattu seurakunnan jäseneksi. Etu- ja sukunimi on suomennettu ääntämisasultaan lähimmiksi suomalaisiksi nimiksi.

    • Anonyymi

      Suomessa ei voi asiakirjojen pohjalta päästä sukupuiden osalta varmasti kuin 1500-luvulle. Netistä löytyy paljon kauemmaksi taaksepäin meneviä sukurakenteita, muitta niiden uskottavuus Suomen osalta on pieni.

      Yksi syy vanhempien tietojen epäilyttävyyteen on se, että 1 600-luvulla ruotsalaiset aateliset rakentelivat arvostustaan nostaakseen vailla juuri mitään liityntää todellisuuteen sukupuita, jotka menivät vaikkapa Kaarle Suuren kautta Egyptin faaraoihin asti. Mukana saattoi olla lisäksi Raamatun henkilöitä ja kreikkalaisia jumalia. Netistä näkee, että tätä tarustoa on liitetty tuoreelta historialtaan suhtkoht. paikkakansapitäviin sukupuihin.

    • Anonyymi

      Suhteellisen tervejärkisetkin ihmiset hurahtavat itsepetokseen, kun geenistä löytyy heille sopivaa tietoa. Geni on täynnä virheitä joita sinne on syötetty joko tahallaan, tai tahattomasti. Ainoa tapa on kerätä kirkon kirjoista tieto, eikä sekään anna täyttä varmuutta mistään.

    • Anonyymi

      1300-luvulle

    • Anonyymi

      Faaraoiden aikaa alkaa tulla vastaan.

    • Anonyymi

      Minulle tulee 1100- luvulle. Saksalaisia, tanskalaisia ritareita, ja aatelisia. Sen alemmas en pääse.
      1700- luvulta tuntuu kaikki suomalaiset ja jopa johkut jenkkijulkkikset olevan serkkuja. Outoa.

    • Anonyymi

      Yksi esiäitini syntyi Kuusamossa 1728. Oli saamelainen. Joku minua viisaampi on löytänyt hänestä taaksepäin vähän matkaa ja vastaan tuli aito Lapin noita, samaani Aikia Aikianpoika s noin 1595. Sai noidan opit kymmenvuotiaana isältään.
      Löytyy netistä nimihaulla.
      Tunsin aikanaan Loviisassa samoja oppeja osanneen henkilön. Sanoi, että opittuja on taidot, ei itsestään ilmenneitä. Monia tapauksia tiedän... Teki mieli käydä opissa, mutta eipä sitten tullutkaan käytyä. Taisi olla väärä valinta minulla, mutta eipä ollut ainut!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe