Kaveri väittää, ettei kevarilla pääse 200 km/h.
Väitti, että 180:ssa on maksimi...mitä järkeä tässä väitteessä on?
Omallani pistelin viime kesänä 215 km ja varaa oli nopeampaankin kyytiin.
Kevarilla 200 km/h?
40
8004
Vastaukset
- Kelle
Aika tiukkaa voi tehdä...
Joskus oli Ke-Pössä myytävänä NSR 180cc sylinterillä, jonka myynti-ilmossa väitettiin kulkeneen poliisin tutkaan 208km/h. Tiedä sitten, pitääkö paikkansa. Mittarinopeutena kyllä ihan mahdollinen, mittareissa alkaa 150 niopeuksissa olla /-50km/h virhettä. - 123
180 alkaa kyllä olla maksimi. Heitä 600:nen kone kiinni niin nopeuskin nousee...
- että on olemassa
tapahtumia ja paikkoja, joissa voi pientä korvausta vastaan kellottaa niitä huippunopeuksia ja kiihtyvyyksiä. Ja huhun mukaan siitä saa oikein kuitin todisteeksi. Yli kahtasataa kulkevalla kevarilla kannattaa ilman muuta tulla kepittämään isompia..kuin myös sillä 300:taa kulkevalla 600:lla.
- Samu
Aikoinaan kun olin piikki-iässä niin kaverin aprillia europa kulki autonmittarin mukaan 195km/h vakiona.
Mutta onhan se hyvä että tuli nämä säädökset muutama vuosi sitten että mopon jälkeen saa ajaa toista, vähän isompaa mopoo ensin ennenkuin pääsee moottoripyörän puikkoihin, kun se on kuitenkin aikas iso harppaus...- Kake
Ai että vakiona 195km/h? Aika kova peli piikiks :D Välit varmaan 30/30 :P Tai sitten kusetat... Kun mitä nuo nykyajan RR-piikit menee sen 230km/h
- 123
Kake kirjoitti:
Ai että vakiona 195km/h? Aika kova peli piikiks :D Välit varmaan 30/30 :P Tai sitten kusetat... Kun mitä nuo nykyajan RR-piikit menee sen 230km/h
peräkärryssä...
- Rastafari2
Kake kirjoitti:
Ai että vakiona 195km/h? Aika kova peli piikiks :D Välit varmaan 30/30 :P Tai sitten kusetat... Kun mitä nuo nykyajan RR-piikit menee sen 230km/h
...180kmh autonmittarin mukaan vakiona. Siis kuristamattomana! Eikä kyllä varmasti ollut säädöt kohillaan... Ja Kaverilla oli samanlainen Replica, joka kulki samanmoisesti!
Sintesi oli 89-90 ja Replica 91, jos en väärin muista!!! Apriliat on kovia pelejä.
Rastafari
Taparikollinen
- nopeus testiin
kun siihen tarjoutuu mahdollisuus.Vakiona tuskin
yksikään 125 yltää tutkalla 150km/h.
T: monia vuosia mittaillut.
ps seuraa iloituksia ja testaa.- Vakio?
Mitä tarkoitat vakiolla? Lähes jokainen "kyykkypiikki" menee vakiona 150 km/h todellista, jos ei ole kuristettu 11 kW. Jos vakiona tarkoitat 11 kw, niin niistä ei kulje yksikään yli 140 km/h kuin myötätuuleen lähes hirmumyrskyssä.
- 16-v nuorille
Vakio? kirjoitti:
Mitä tarkoitat vakiolla? Lähes jokainen "kyykkypiikki" menee vakiona 150 km/h todellista, jos ei ole kuristettu 11 kW. Jos vakiona tarkoitat 11 kw, niin niistä ei kulje yksikään yli 140 km/h kuin myötätuuleen lähes hirmumyrskyssä.
ekaa pyörää.
- FZR
Kun niitä viimeisiä täystehoisina tuotuja 125sia
Testailtiin alanlehdistön toimesta, niin tehokkaimmissa katupiikeissä oli vakiona 30-35hp
Ja mitatut huiput 160 kahta puolen.
Voi ehkä tosi pienen kuskin alla vähän kutiteltuna mennä myötätuulessa sen 180kin mutta tuskin enempää. Mittarinopeudet on sitten ihan eri juttu. esim. -99 cbr600 mittari 290 todellinen 244 - honda nsr -03
jaa 215km/h ei ikinä. mikä pyörä? mitä virejä?
- Vanha herra
TM.ssä oli aikanaan testattavana yleisimmät piikit
ennen kuin tehonrajoitukset säädettiin.
Sen testin nopein oli 39-heppainen Suzuki, 161km/h.
Jammua lukuunottamatta kaikki muut kulkivat yli
150 km/h, siis Honda, Aprilia ja Cagiva, en muista
ihan varmasti oliko Kawaa mukana testissä.
Mutta, 180 km/h kevarilla? 160 ja 180 välillä on
suuri ero mitä tehontarpeeseen tulee! Esim 50-hep-
painen Kawa ER-5 on kulkenut testeissä tutkaan 170-
175 km/h, mittarilukemat ovat sitten erikseen.
Hiljattain Bike-lehdessä testattiin kuristettuja
katupiikkejä, Aprilia, Cagiva ja Honda kirjautti-
vat kaikki hieman yli 130 tutkaan.
200km/h piikillä HA HA- Ryksi
Ensinnäkin, muistan hyvin kun itse ajelin 125 tezarilla (täysteho), niin kyllähän se tuntui ja ainakin kavereille kehuttiin että kulkeehan se jotain 180kmh, vaikka 140 oli aika lähellä (alamäessä ja myötätuulessa).
Mutta faktaa on, että esim. Aprilia kehittäessään uutta Milleä (vuonna 97-98) he kertoivat tuulitunneli testien perusteella että n. 200kmh rajapyykin rikkomiseen vaaditaan n. 65hp oikealla aerodynamisella muotoilulla.
Eli kevari ei sitä kulje, lähimainkaan.. siis edes silloin "vanhoina hyvinä aikoina" :) - Wanha herra
Ryksi kirjoitti:
Ensinnäkin, muistan hyvin kun itse ajelin 125 tezarilla (täysteho), niin kyllähän se tuntui ja ainakin kavereille kehuttiin että kulkeehan se jotain 180kmh, vaikka 140 oli aika lähellä (alamäessä ja myötätuulessa).
Mutta faktaa on, että esim. Aprilia kehittäessään uutta Milleä (vuonna 97-98) he kertoivat tuulitunneli testien perusteella että n. 200kmh rajapyykin rikkomiseen vaaditaan n. 65hp oikealla aerodynamisella muotoilulla.
Eli kevari ei sitä kulje, lähimainkaan.. siis edes silloin "vanhoina hyvinä aikoina" :)Aika lähellä Sinun ilmoitustasi Aprilian testeistä
on Das Motorradissa ollut Kawasaki GPZ:n testi,
60 hp:n kyykky, mitattu huippu 197 km/h.
Toisaalta Mika Kallion 55-heppaiselle on mitattu yli
230km/h nopeuksia. Pyörän ja kuskin yhteispaino on
tosin vain 135 kiloa, sääntöjen mukainen minimipai-
no. Tavallinen katupyörähän painaa jo yksinään sen.
Silti tuntuu ihmeelliseltä, että joka toisen kundin
kuristamaton piikki kulkee 180 km/h
taitavat poikien puheet olla enempi kalajuttujen
tyylisiä, täytyyhän sitä omaa prätkää kehua! - Phantom
200 kilsan nopeuteen tai ainakin lähelle saa, kun puottaa sen lentokoneesta :-)
- Wanha Herra
Phantom kirjoitti:
200 kilsan nopeuteen tai ainakin lähelle saa, kun puottaa sen lentokoneesta :-)
Maksan Sinulle 100 vuoden bensat jos itse henkilökohtaisesti esität tuon tempun!
Harkitse tarjoustani! - Vasili *surmanajaja*
Wanha Herra kirjoitti:
Maksan Sinulle 100 vuoden bensat jos itse henkilökohtaisesti esität tuon tempun!
Harkitse tarjoustani!jos Phantom kertoi että pudottaa sen piikin alas koneesta...kuskista ei puhuttu mitään! Ota Phantom haaste vastaan:))))
- ndjjasjdtj
Wanha herra kirjoitti:
Aika lähellä Sinun ilmoitustasi Aprilian testeistä
on Das Motorradissa ollut Kawasaki GPZ:n testi,
60 hp:n kyykky, mitattu huippu 197 km/h.
Toisaalta Mika Kallion 55-heppaiselle on mitattu yli
230km/h nopeuksia. Pyörän ja kuskin yhteispaino on
tosin vain 135 kiloa, sääntöjen mukainen minimipai-
no. Tavallinen katupyörähän painaa jo yksinään sen.
Silti tuntuu ihmeelliseltä, että joka toisen kundin
kuristamaton piikki kulkee 180 km/h
taitavat poikien puheet olla enempi kalajuttujen
tyylisiä, täytyyhän sitä omaa prätkää kehua!On niitä juttuja kuultu myös et se kevari kulkis yli 300km/h. Se 200km/h vaatii paljon enemmä tehoa ku sen mitä räsästä tai mitosta saadaa pitäs saada huomattavasti pienempi ilmanvastus ni se 200km/h ylitys ois etes maholline. Nykyää tietysti laitetaa pitkät välit ja etitää pitkä alamäki jossa testataa huippuja. Eriksee on ne yksilöt jotka joku insinööri/vastaava on rakentanu ja jotka on turboahdettuja ja niissä käytetää nitrometaania polttoaineena yms.
- seppo
Onhan se mahdollista.
Isommalla sylinterillä muilla virikamoilla.
Jos ette tiedä mistä puhutte, älkää puhuko. - cagiva mito 92
Mun cagiva mito kulkee mitarin mukaan 240 ajoin tutkaan nii tutka näytti 230kmh ja risat.... :)
- kovakaveri
minun kevari kulki poka 250km poliisin tutkaan 40 kympin alueella. ei lähteny ees kortti.
- wnbe manne
kovakaveri kirjoitti:
minun kevari kulki poka 250km poliisin tutkaan 40 kympin alueella. ei lähteny ees kortti.
Miu polkkupyörä meni polliisie tutkaa 300km/h keulaki pystyssä 30 alueella Hoiii
- KesäKettu
wnbe manne kirjoitti:
Miu polkkupyörä meni polliisie tutkaa 300km/h keulaki pystyssä 30 alueella Hoiii
Itellä on pv 87cc malossi 28 lortolla muuta hilpettä. Menee muna-asennossa suoralla tiellä 130km/H mun sigmaan. Ja jättää sata nolla kaikki nelarikevarit ja A1 tehoiset. Ja kevari voi mennä 200km/H jos vaan ajaa niin kovaa...
- zbxzcbz
KesäKettu kirjoitti:
Itellä on pv 87cc malossi 28 lortolla muuta hilpettä. Menee muna-asennossa suoralla tiellä 130km/H mun sigmaan. Ja jättää sata nolla kaikki nelarikevarit ja A1 tehoiset. Ja kevari voi mennä 200km/H jos vaan ajaa niin kovaa...
ootko kuullu semmosesta ku ilmanvastus, se ei kasva samassa suhteessa ku nopeus
- måpåå
KesäKettu kirjoitti:
Itellä on pv 87cc malossi 28 lortolla muuta hilpettä. Menee muna-asennossa suoralla tiellä 130km/H mun sigmaan. Ja jättää sata nolla kaikki nelarikevarit ja A1 tehoiset. Ja kevari voi mennä 200km/H jos vaan ajaa niin kovaa...
suzuki pv:ssä ei voi olla isompaa kuin 83cc
- Yamaha tyyppi
Kyllähän kevarit saa kulkemaan, mutta ei vakiona. Itsellä on turboahdettu 250cc koneella oleva yamaha dt 125. Kulkee noin 270km/h. Mutta aikamoisia tappovehkeitä ovat näillä nopeuksilla. Pysykää vaan siinä 120 km/h:ssa.
- nSr
joo kyllä mulla honda nsr menee Gpssään 187km/h Kakspäällä ja on 180cc viilattu, boostbotle, ennakkoja muutettu, 34mm kaasari, K&N performance filtteriä yms. uskoisin että saattas mennäkki 200 jos tekee putken vielä tuolle 180cc ja isompaa kaasaria läppiä yms. mutta rahaa menee
- MP-Mies
Äärimmäisen hyvin saa virittää piikkisen koneen jotta kulkee 200km/h, erittäin erittäin tiukassa piikkiselle koneelle. Isommalla koneella tietenkin onnistuu. Ja yksi asia todellisiin nopeuksiin liittyen eli jos pyörä on vuosimallia 1980-2000 niin analogisissa mittareissa voi olla HURJIA heittoja todellisen nopeuden kanssa.
- ettenyootosissa
juu mun 145 heppane r6 menee sen 250 , jumakauta teillä on tehokkaita piikkeja jampat!
- gygyilgyil
Mun Hyosung comet 125 menee 110-118 km/h mittarinopeutta että repikää siittä äpärät.
Ei v*tulakaan mene yksikään näsäri tai mikään mukaan vastaava romu yli 160 km/h edes millään uber tuning 180 malossilla ja siankellin tehariputkilolla.
luovuttakaa jo..- kyllä_muuten_kulkee
mun nsr kulkee 150kmh suoralla ja ainoastaan kurit poistettu
- Jutustelija1
kyllä_muuten_kulkee kirjoitti:
mun nsr kulkee 150kmh suoralla ja ainoastaan kurit poistettu
Itsellä oli kolme Honda NSR 125 kevaria ysärillä, yksi -89 ja kaksi -91. Ne menevät todellista vakiona 154km/h joka on ihan kiva vauhti kevariksi.
Nopein kevari ajalta ennen 11kw aikaa oli Suzuki RG 125 -93-> joka kulki huimat 169km/h todellista.
Eli tuossa faktat, kurien kiroissa ei kyykkyjä enää piikki luokkaan leivottu entiseen tahtiin ja siksi nuo vehkeet tuolta ajalta jäävät legendoiksi kuten kasarin B-Ryhmä ralli puolelta huimine tehoineen.
Jos nykyään vielä olisi noita tuon ajan hengen mukaisia kyykky piikkejä niin kyllähän ne kehittyneellä aerodynamiikalla ja tehoilla varmasti menisivät aika haipakkaa. Mutta nuo ajat ovat menneisyyttä.
- no.kulkee.kyllä
Jos kevariksi lasketaan pyörä, jossa ainoa rajoite on max. 125 kuutioinen moottori, niin kyllähän sellaisen saa kulkemaan yli 200 km/h.
Johan 60-luvun loppupuolen 50 kuutioiset TT-pyörät (wanhat tietää mistä puhutaan) kulki parhaimmillaan tuon 200...- Jutustelija1
Bikestä luin noista rata mopoista jutun, ottivat tosiaan parhaimmillaan huippuja sen 180km/h ja renkaat oli niin kapeat ettei mutkiin paljoa kanttailtu.
- Eionnistuaina
Jutustelija1 kirjoitti:
Bikestä luin noista rata mopoista jutun, ottivat tosiaan parhaimmillaan huippuja sen 180km/h ja renkaat oli niin kapeat ettei mutkiin paljoa kanttailtu.
Jostain ulkolaisesta julkaisusta luin myös noista 50-kuutioisista raasereista, Kreidler oli kysymyksessä.
Oli testaajan mukaan vaikein laite, millä oli koskaan ajanut. Peli kulkee sen 180 km/t jockeyn kokoisen kuljettajan ajamana. Ja ajoasennon on oltava tällöin täsmälleen oikea. Pelkkä kyynärpäiden tuominen katteen takaa ilmavirtaan laskee heti nopeutta.
Koeajaja oli hieman vakiokuskia isokokoisempi eikä saanut itseään kokonaan katteen taakse aerodynaamiseen asentoon. Hänellä jäi huippunopeus jonnekin alle 140km/t ....
Kytkontä joutuu tuollaisessa luistattamaan rajusti. Kytkinpaketti onkin vaihdettava jokaisen kilpailun jälkeen. - Jutustelija1
Eionnistuaina kirjoitti:
Jostain ulkolaisesta julkaisusta luin myös noista 50-kuutioisista raasereista, Kreidler oli kysymyksessä.
Oli testaajan mukaan vaikein laite, millä oli koskaan ajanut. Peli kulkee sen 180 km/t jockeyn kokoisen kuljettajan ajamana. Ja ajoasennon on oltava tällöin täsmälleen oikea. Pelkkä kyynärpäiden tuominen katteen takaa ilmavirtaan laskee heti nopeutta.
Koeajaja oli hieman vakiokuskia isokokoisempi eikä saanut itseään kokonaan katteen taakse aerodynaamiseen asentoon. Hänellä jäi huippunopeus jonnekin alle 140km/t ....
Kytkontä joutuu tuollaisessa luistattamaan rajusti. Kytkinpaketti onkin vaihdettava jokaisen kilpailun jälkeen.Joo ei ollut helppoa elämä tuolloin.
Mutta 140km/h mopolla on huima vauhti ollut tuohon aikaan sekin.
- 50cc233kmh
Tässä kannattaa muistaa että maailman ennätys 50cm3 on 233kmh, että kyllä sen kevarin sinne 200kmh saa jos intoa ja rahaa on
( http://mobylette.mobcustom.com/record-de-vitesse-50cc-2333-kmh.html)- Jutustelija1
Joo nopeustesti vermeet on erikseen, mutta aloittaja viitannee siihen kun aletaan laittamaan kaupasta ostettua kyykkyä vireeseen ja haaveillaan huipuista.
- PekkaKontulasta
Ducatin muotoilun insinöörit 1960-luvulla lupasivat kuljettajille, että jos heille tuodaan 50 hp moottori, he voivat rakentaa (kilpa)pyörän, joka kulkee 200 km/t. Tuon ajan kilpapyörien muotoilua voi tutkia museoissa. Ilmanvastuksen määrä ei ole muuttunut, joskin tietotaito on kasvanut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle
"voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On7049139Suomi on täysin sekaisin
Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-20000103863799Sano vain suoraan, että nyt riittää
ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh432795Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.
Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja862665Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)
Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "1752505Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."
Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb552494- 1521773
Luokatonta toimintaa
Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista681602Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka
minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa141560Maailmankuulu homopingviini on kuollut
Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k61393