muistaako kukaan tämmöstä ja miten kauaa tätä myytiin suomessa
saab 99 turbo
16
2258
Vastaukset
- Anonyymi
Sitä valmistettiin 1977–1980, joten eiköhän myytykin aika tarkkaan sama aika.
- Anonyymi
KOEAJOSSA - SAAB 99 TURBO -80 (4K)
https://www.youtube.com/watch?v=GELH8Hn2UA4 - Anonyymi
Eka ikioma auto oli 80-luvulla vm 1975 Saab 99. Turbosta nähtiin vaan nuoren pojan kosteaa unta 😜
- Anonyymi
Eka oma auto Saab 93 farmari vm. -62 joskus 60 luvun puolivälin jälkeen. Myöhemmässä vaiheessa tuli ajoon myös 900 Turbo Combi Coupe ja vielä 900 APC turbo sedan.
- Anonyymi
Kauhea ajaa, ohjaus veteli ikävästi kiihdytettäessä, hyvä että sai tiellä pysymään.
- Anonyymi
Turboa ennen SAABin tehokkain malli oli ruiskunoneella varustettu 99 EMS. Se oli loistava ajaa ja tehoa oli riittävästi. Tästä on paljonkin kokemusta.
Turbo oli myös hyvä ajettava, mutta vaati kokeneen kuskin. Potkua oli niin paljon, että huonolta kuskilta saattoi lähteä lapasesta.
Petro-versiossa oli sama lohko kuin turbossa, joten Petroja on muutettu myöhemmin turboiksi.
Alkupään turbo-koneet olivat herkkiä vikaantumaan, jos ei lämpöjä laskenut hallitusti ajon jälkeen. Eli konetta pitää käyttää tyhjäkäynnillä muistaakseni ainakin minuutti, ennen sammuttamista.- Anonyymi
Hyvä ajettava ei lähde lapasesta.
- Anonyymi
Ekat turbo vehkeet oli kovasana ohitus kaistalla!😀😃😄
- Anonyymi
Etkä ollut silloin vielä syntynytkään.
- Anonyymi
Saabeissa oli ennen kunnon koneet . Eikä näitä tämän päivän kitukasvuisia leluja,
Saabeilla saattoi ajaa 500000 tuhatta ilman mitään koneremonttia ,Näille leluille on 300000 tuhatt kova sana.- Anonyymi
Alkupään Turbosaabien turbot kestivät non 100. 000 km. Eivätkä olleet mitään huippuluotettavia ja turboviive oli kuin aasin potku. Ei mikään järin mielyttävä kokemus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkupään Turbosaabien turbot kestivät non 100. 000 km. Eivätkä olleet mitään huippuluotettavia ja turboviive oli kuin aasin potku. Ei mikään järin mielyttävä kokemus.
Näin oli. Jouduin -80 luvulla duunissa ajamaan Metsäntutkimuslaitoksen turbo-saabia. Kun painoi tallaa ei tapahtunut ensin mitään ja sitten raivoisa potku ja keula osoitti milloin mihinkin. Paskin ajamani auto, no ehkä ne Metlan Ladat oli vielä surkeampia. Eivät kyllä olleet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin oli. Jouduin -80 luvulla duunissa ajamaan Metsäntutkimuslaitoksen turbo-saabia. Kun painoi tallaa ei tapahtunut ensin mitään ja sitten raivoisa potku ja keula osoitti milloin mihinkin. Paskin ajamani auto, no ehkä ne Metlan Ladat oli vielä surkeampia. Eivät kyllä olleet.
Meilläpäin saabismia sanottiin sairaudeksi ja olihan siinä niinä aikoina kaikenlaista ongelmaa, suurta ja pientä mutta loppua kohti paransi juoksuaan. Kansa vaan ei oikein jaksanut innostua kaikesta saabismista. Käteen jäävä vaihdekeppikään ei oikein herättänyt luottamusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meilläpäin saabismia sanottiin sairaudeksi ja olihan siinä niinä aikoina kaikenlaista ongelmaa, suurta ja pientä mutta loppua kohti paransi juoksuaan. Kansa vaan ei oikein jaksanut innostua kaikesta saabismista. Käteen jäävä vaihdekeppikään ei oikein herättänyt luottamusta.
Viimeinen oikea Saab oli 9000, yläindeksi-saabit olivat Opeleita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meilläpäin saabismia sanottiin sairaudeksi ja olihan siinä niinä aikoina kaikenlaista ongelmaa, suurta ja pientä mutta loppua kohti paransi juoksuaan. Kansa vaan ei oikein jaksanut innostua kaikesta saabismista. Käteen jäävä vaihdekeppikään ei oikein herättänyt luottamusta.
"Saabismi on sairaus, joka ei tartu köyhiin" oli tarkasti ottaen koko sanonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin oli. Jouduin -80 luvulla duunissa ajamaan Metsäntutkimuslaitoksen turbo-saabia. Kun painoi tallaa ei tapahtunut ensin mitään ja sitten raivoisa potku ja keula osoitti milloin mihinkin. Paskin ajamani auto, no ehkä ne Metlan Ladat oli vielä surkeampia. Eivät kyllä olleet.
Saabin pienen sillipurkin jälkeen Metlalle hankittiin edustusautoksi Chevrolet Caprice, sillä kelpasi pääjohtaja Eljas Pohtilaa kyyditä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.1763887Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki143071Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma252791Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne552681PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist542572Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv882547Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest112310Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k852018- 1461880
Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle2021837