saab 99 turbo

muistaako kukaan tämmöstä ja miten kauaa tätä myytiin suomessa

16

2424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitä valmistettiin 1977–1980, joten eiköhän myytykin aika tarkkaan sama aika.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eka ikioma auto oli 80-luvulla vm 1975 Saab 99. Turbosta nähtiin vaan nuoren pojan kosteaa unta 😜

      • Anonyymi

        Eka oma auto Saab 93 farmari vm. -62 joskus 60 luvun puolivälin jälkeen. Myöhemmässä vaiheessa tuli ajoon myös 900 Turbo Combi Coupe ja vielä 900 APC turbo sedan.


    • Anonyymi

      Kauhea ajaa, ohjaus veteli ikävästi kiihdytettäessä, hyvä että sai tiellä pysymään.

    • Anonyymi

      Turboa ennen SAABin tehokkain malli oli ruiskunoneella varustettu 99 EMS. Se oli loistava ajaa ja tehoa oli riittävästi. Tästä on paljonkin kokemusta.

      Turbo oli myös hyvä ajettava, mutta vaati kokeneen kuskin. Potkua oli niin paljon, että huonolta kuskilta saattoi lähteä lapasesta.

      Petro-versiossa oli sama lohko kuin turbossa, joten Petroja on muutettu myöhemmin turboiksi.

      Alkupään turbo-koneet olivat herkkiä vikaantumaan, jos ei lämpöjä laskenut hallitusti ajon jälkeen. Eli konetta pitää käyttää tyhjäkäynnillä muistaakseni ainakin minuutti, ennen sammuttamista.

      • Anonyymi

        Hyvä ajettava ei lähde lapasesta.


    • Anonyymi

      Ekat turbo vehkeet oli kovasana ohitus kaistalla!😀😃😄

      • Anonyymi

        Etkä ollut silloin vielä syntynytkään.


    • Anonyymi

      Saabeissa oli ennen kunnon koneet . Eikä näitä tämän päivän kitukasvuisia leluja,

      Saabeilla saattoi ajaa 500000 tuhatta ilman mitään koneremonttia ,Näille leluille on 300000 tuhatt kova sana.

      • Anonyymi

        Alkupään Turbosaabien turbot kestivät non 100. 000 km. Eivätkä olleet mitään huippuluotettavia ja turboviive oli kuin aasin potku. Ei mikään järin mielyttävä kokemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkupään Turbosaabien turbot kestivät non 100. 000 km. Eivätkä olleet mitään huippuluotettavia ja turboviive oli kuin aasin potku. Ei mikään järin mielyttävä kokemus.

        Näin oli. Jouduin -80 luvulla duunissa ajamaan Metsäntutkimuslaitoksen turbo-saabia. Kun painoi tallaa ei tapahtunut ensin mitään ja sitten raivoisa potku ja keula osoitti milloin mihinkin. Paskin ajamani auto, no ehkä ne Metlan Ladat oli vielä surkeampia. Eivät kyllä olleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin oli. Jouduin -80 luvulla duunissa ajamaan Metsäntutkimuslaitoksen turbo-saabia. Kun painoi tallaa ei tapahtunut ensin mitään ja sitten raivoisa potku ja keula osoitti milloin mihinkin. Paskin ajamani auto, no ehkä ne Metlan Ladat oli vielä surkeampia. Eivät kyllä olleet.

        Meilläpäin saabismia sanottiin sairaudeksi ja olihan siinä niinä aikoina kaikenlaista ongelmaa, suurta ja pientä mutta loppua kohti paransi juoksuaan. Kansa vaan ei oikein jaksanut innostua kaikesta saabismista. Käteen jäävä vaihdekeppikään ei oikein herättänyt luottamusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meilläpäin saabismia sanottiin sairaudeksi ja olihan siinä niinä aikoina kaikenlaista ongelmaa, suurta ja pientä mutta loppua kohti paransi juoksuaan. Kansa vaan ei oikein jaksanut innostua kaikesta saabismista. Käteen jäävä vaihdekeppikään ei oikein herättänyt luottamusta.

        Viimeinen oikea Saab oli 9000, yläindeksi-saabit olivat Opeleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meilläpäin saabismia sanottiin sairaudeksi ja olihan siinä niinä aikoina kaikenlaista ongelmaa, suurta ja pientä mutta loppua kohti paransi juoksuaan. Kansa vaan ei oikein jaksanut innostua kaikesta saabismista. Käteen jäävä vaihdekeppikään ei oikein herättänyt luottamusta.

        "Saabismi on sairaus, joka ei tartu köyhiin" oli tarkasti ottaen koko sanonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin oli. Jouduin -80 luvulla duunissa ajamaan Metsäntutkimuslaitoksen turbo-saabia. Kun painoi tallaa ei tapahtunut ensin mitään ja sitten raivoisa potku ja keula osoitti milloin mihinkin. Paskin ajamani auto, no ehkä ne Metlan Ladat oli vielä surkeampia. Eivät kyllä olleet.

        Saabin pienen sillipurkin jälkeen Metlalle hankittiin edustusautoksi Chevrolet Caprice, sillä kelpasi pääjohtaja Eljas Pohtilaa kyyditä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1549
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1166
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      49
      992
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      185
      871
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      730
    7. 59
      640
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      32
      630
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      624
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      77
      558
    Aihe