Ilmalämpöpumpun huolto

Anonyymi

Eikö muka muuta kuulu. Tilasin huollon liikkeestä. Kaveri tuli, pesi sisäyksikön ja löi laskun. Kysyin, eikö ulkoyksikölle tehdä mitään. Vastaus, ei tarvi. Eikö muka pumpusta katoa kylmäainetta, samoin kun auton ilmastoinnista.

18

138

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisi ollut asiallista kertoa miten vanhasta laitteesta on kyse, mitähän seuraavaksi?

      • Anonyymi

        9v vanha. Kerroin sen myös huoltajalle.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti sinulla ei ollut kertoa mitään vikaa pumpun toiminnassa. Ehjää ei ole tapana korjata.

      • Anonyymi

        Miksi sitten viet autosi huoltoon, vaikkei vikaa olekkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten viet autosi huoltoon, vaikkei vikaa olekkaan.

        Autossa ja ilmalämpöpumpussa ei taida olla muita samoja osia kuin ruuvit ja mutterit, eikä niitä ole tapana huoltorasvata kummassakaan. 😂😂😂😂


    • Anonyymi

      Mahdollinen litkun lisäys on suurehko homma. Lain mukaan litku pitää pitää ottaa ilpistä talteen. Putkistosta ym. pitää imeä ilma pois. Sitten uusi litku tilalle. Ei ilpissä olevan litkun määrää muuten tiedä, sanoi tuttu ja kokenut asentaja.

    • Anonyymi

      Autoon joutuu lisäämään aineita, kun on kumiletkuja yms. jotka vuotaa ainetta ja paljon täriseviä liitoksia.

      Kodissa on kupariputket jotka ei vuoda.

      • Anonyymi

        Kyllä kaikista ilmalämpöpumpusta pääsee silloin tällöin katoamaan kylmäainetta. Liitokset puristuvat toisiinsa eikä niitä juoteta. Ulkoyksikkö on joustavilla kannakkeilla ja kompressori aiheuttaa tärinää. Eli liitokset saattavat löystyä ja alkaa hiljalleen vuotamaan. Lisäksi putkien metallissa saattaa olla epäpuhtauksia tai jännityksiä, jolloin ne saattavat hiljalleen murtua ja alkaa vuotamaan. On aika yleistä, että ilmalämpöpumppuihin joudutaan lisäämään kylmäainetta huollon yhteydessä. Huollossa pystytään varsin yksinkertaisesti käyttöpaineesta mittaamaan onko tapahtunut vuotoa.


    • Anonyymi

      Minulla on 2011 vuoden Panasonic. Huoltomiestä ei ole käytetty kun ei ole ollut tarvetta. Teen sisäyksikön putsaukset itse, väli kuukausi. Kesällä jäähdytetään eikä maksa kuin euron/vuorokausi.

      • Anonyymi

        Ilppiasentaja sanoi minullekin, että ilp on kuin jääkaappi. Ei se tarvitse huoltomiestä jos toimii hyvin. Sanoi, että tämä ala olisikin tasaisen tuottava jos pumppuja pitäisi huoltaa määräajoin.


    • Anonyymi

      Mulla on 20 vuotta vanha auto eikä kylmälaitteelle ole tehty koko aikana mitään ja kun nappia painaa niin kylmää tulee.

      • Anonyymi

        Muistat väärin, tarkista ostovuosi!


    • Anonyymi

      Minullakin on 22 vuotias auto johon ei ole koskaan tarvinnut lisätä aineita. Ja toimii.

      ILP:n vuodon syy on selvitettävä ennen lisäystä. Näin sanoo Tukeskin.

      Mistään mittareista ei vajetta näe, vaan aineet imetään pois ja mitataan paino.

      Lisättäessä kylmäainetta ja veloitettaessa gramma/kilohinnalla pitää muistaa, että pitää käyttää vaa'itettua vaakaa. Mittalaitedirektiivi.

      • Anonyymi

        Mikähän mahtaa olla polttoaine?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän mahtaa olla polttoaine?

        Lyijytön 98


    • Anonyymi

      Ilmeisesti aloittajan ILPin käyttöohjeissa kehotetaan tekemään määräaikaishuollot kuten autojen käyttöohjeissa ?
      Mitähän seuraavaksi?

      • Anonyymi

        Infantiili kyselijä iskee jälleen.

        HÄPEÄ!


    • Anonyymi

      Mitä pitää hävetä seuraavaksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe