Onko vankila hotelli

Anonyymi

Kurkistus kiven sisään-
Suomessa rikollinen voi suorittaa rangaistustaan esimerkiksi merinäköalaa ihaillen tai lampaita hoitaen. Tässä jutussa esitellään 15 vankilan sellit, oleskelutilat ja pihapiirit yllättävine yksityiskohtineen. Näin aloittaa eräs iltapäivälehti juttunsa.
Voin kertoa käsitykseni ja mielipiteeni vain kokemukseni pohjalta, ja tämä on oma mielipiteeni. Ainakin 90-luvun puolivälissä vankila oli huono hotelli tai hyvä matkustajakoti, eli riippuu mihin sitä vertasi. Esimerkiksi vielä 70-luvun alussa armeijan putkarangaistukset olivat kovempia kuin, vaikkapa nämä vankilan 90-luvun varmuusosastot. Itse olin armeijassa 70-alussa ja vietin siellä putkassa 44 vrk. Ja putkarangaistus silloin siellä oli klo 22-06 nukkumista, jos nukutti, sänky ainakin laskettiin seinältä alas, tuoksi ajaksi. Muu aika siellä putkassa oli sitten kirjojenlukemista, paitsi klo 11-12 välinen tunti käveltiin parkkipaikalla. Mutta mieluummin siellä putkassa istui kuin kitkutti ajaa polkupyörällä 20 km renselit ja tussarit selässä. Sitten 90-luvun puolivälin tienoilla vankilassa ollessani, siellä oli hyvät oltavat. Oli oma huone (selli) oma wc. Herätyksestä huolehtivat vartijat, kuten myöskin ovien sulkemisesta ja avaamisesta. Minut pyydettiin heti sinne mentyäni kirjuriksi, sain liikkua osastojen välillä vapaasti, kuten myöskin muurien ulkopuolella. Minulla oli siellä vankeina paljon tuttuja, murhaajasta aina pienempiin rikollisiin. Sitä tuomiota "kärsimään" mennessäni minut siirrettiin Pieksämäen ratapihalla vankilankuljetusautosta vankivaunuun, äijät tussarit ojolla vartiossa. Kun astuin vaunuun niin porukka tunsi minut, mutta minä en porukkaa. He tunsivat minut, koska minulla oli silloin pari kapakkaa ja porukkaa pyöri siellä, toinen oli tällä vankila paikkakunnalla, eli porukka kävi vankilaan tullessa ja lähtiessä siellä kapakassa ehtoollisella. Vankivaunuissa kuljetettiin syystä että myöhästyin vähän siitä päivästä kun piti saapua vankilan "hotelliin". En ollut rikollinen vaan juoppo. Eikä armeija ei ollut minun juttu, joten suoritin sen kevyesti? joten en saanut sieltä passia. Eli vankila on HOTELLI.

1

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi vankilan selli, ei ole hotellitasoa.

      - Ei ole puhelinta
      - Ei ole TV:ssä seksikanavia
      - Chat puuttuu
      - Minibaari puuttuu, ei ole edes jääkaappia
      - Ilmastointi, selli mon kuin sauna kesällä ja jääkaappi talvella
      - Hovimestarin kutsunappi sellissä oven vieressä
      - Ovea ei voi lukita sisältäpäin
      - Ovisilmästä ei näe ulos, mutta ulkoa näkee sisään
      - Ikkunoissa on rautaa, näköalaa ei ole
      - Sänky, paskalle haiseva ohut patja, nukkuminen kidutusta
      - WC paperia käytetään raksalla hiekkapaperina
      - Siivous, itse siivoat, roskikset tyhjennät ja petaat vuoteesi
      - Muut asukkaat idiootteja ja narkkareita
      - Ei naisia, jos sattuisit niistä pitämään, muuten poikarakkautta
      - Ruoka, aamusin liisteripuuroa, päivällä haarukkakeittoa, illalla multapotuja ja litkukastiketta
      - Kahvi on nessiä tai omalla pannulla halpaa peräruisketta
      - WC haisee sille itselleen ja kun sellikaveri käy asialla niin ihana maalaisromattinen haju tayttää sellin

      Tervetuloa Sölrnäisten vankila-hotelliin, majoitusajat 1 kuukaudesta 13 vuoteen. Ilmainen ! Vaatii jonkun kepposen tekiemisen ennen asutusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9669
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      399
      4148
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      88
      2872
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2604
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      197
      2587
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1657
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1600
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe