minulla on sähköperämoottori asennettu kiinteästi.
Tavoite on käyttää työntöä molempiin suuntiin.
Valitettavasti tavallisen sähköperämoottorin potkuri työntää huomattavasti huonommin " toiseen " suuntaan.
Onko kenelläkään tietoa potkurista joka työntää molempiin suuntiin yhtä hyvin.
Tai onko kenelläkään kokemusta itse taivutetusta potkurista.
Lämmittämällä voisi onnistua potkurin muotoilu
sähköperämoottorin potkurin muotoilu
31
1934
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä on tuon virityksesi tehtävä ja tarkoitus? Kerro enemmän.
- Anonyymi
mitä väliä sillä on ?
Se on vielä " klassified "
työntö molempiin suuntiin
- Anonyymi
Ota mallia keulapotkurista, se toimii molempiin suuntiin. Jonkun pienen potkurin voisi jopa saada istumaan siihen pienellä nikkaroinnilla.
- Anonyymi
kokeiltu on
keulapotkurit on suunniteltu toimimaan tunnelissa ja ne ei toimi " avovedessä "
Lisäksi niissä on omat pyörimisnopeudet
Ja kaikki kokeilu MAKSAA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kokeiltu on
keulapotkurit on suunniteltu toimimaan tunnelissa ja ne ei toimi " avovedessä "
Lisäksi niissä on omat pyörimisnopeudet
Ja kaikki kokeilu MAKSAAIlmainen on savolainen sana
- Anonyymi
Kiinteästi? Se siis ei pyöri ympäri?
- Anonyymi
Haluat siis potkurin, joka toimii yhtä huonosti molempiin suuntiin?
Sähköpetämoottorin teho on muutoinkin niin onneton, että huonosti muotoiltu potkuri hukkaa tehoa liikaa. Molempiin suuntiin yhtä tehokkasdti työntävät ei ole tehokas.
Asiasi ratkaisua helpottaisi, jos kertoisit käyttötarkoituksen, jolloin joku saattaa tietää jonkin ratkaisun.- Anonyymi
Sähköpetämoottorin(?) teho on just niin onneton kuin on akkujen kapasiteetti ja purkausteho, jos akkukapasiteetti on riittävä, moottoriteho voi olla vaikka 500 kW tms.
Nykyisellä kehityslinjalla ja - menolla, jota en toki toivo koskaankaan saavutettavan, ns. sähköautojen- ja perämoottorien tehot ovat muutaman vuoden kuluttua hyvinkin sellaiset, että voidaan kayttää 100- 300 kW tehoa usean tunnin ajan yhdellä latauksella.
Asia alkaa koskea tietysti vain minimaalisen pientä osaa maailman väestöstä, mutta mikä sen estäisi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköpetämoottorin(?) teho on just niin onneton kuin on akkujen kapasiteetti ja purkausteho, jos akkukapasiteetti on riittävä, moottoriteho voi olla vaikka 500 kW tms.
Nykyisellä kehityslinjalla ja - menolla, jota en toki toivo koskaankaan saavutettavan, ns. sähköautojen- ja perämoottorien tehot ovat muutaman vuoden kuluttua hyvinkin sellaiset, että voidaan kayttää 100- 300 kW tehoa usean tunnin ajan yhdellä latauksella.
Asia alkaa koskea tietysti vain minimaalisen pientä osaa maailman väestöstä, mutta mikä sen estäisi?Sinun olisi pitänyt ymmärtää, että puhuin tavallisesta soutuveneen sähköperämoottorista. Vai ymmärsitkö tahallaan väärin?
Sähkömoottorin teho ei ole nykyisinkään mikään ongelma. Tehoa saadaan vaikka kuinka paljon, mutta käyttöä rajoittaa akkujen huono energiatiheys suhteessa hintaan. Lisäksi vesille latauspaikkojen järjestely on hankalaa ym. tämän kaltaisia seikkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun olisi pitänyt ymmärtää, että puhuin tavallisesta soutuveneen sähköperämoottorista. Vai ymmärsitkö tahallaan väärin?
Sähkömoottorin teho ei ole nykyisinkään mikään ongelma. Tehoa saadaan vaikka kuinka paljon, mutta käyttöä rajoittaa akkujen huono energiatiheys suhteessa hintaan. Lisäksi vesille latauspaikkojen järjestely on hankalaa ym. tämän kaltaisia seikkoja.Ei vaan rajoittava tekijä on raha, senhän myönnät rivien välissä itsekin!
Energiatiheys, onko se jokin uusi ja vielä virallistamaton suure?
Ennemmin sitä kai tosiaan virittelisi systeemin, jossa koko moottori kiertyy pystyakselinsa ympäri. Tehoja ei ole yhtään hukattavaksi, joten pitää tehdä homma radikaalisti. Toteutus tietysti voi olla hankala ja kalliskin. Ehkä jokin pikakiinnike, johon moottorin voi asentaa kumpaan suuntaan tahansa, ei siis varsinaisesti kierrettävä?
- Anonyymi
Niin, voi jopa olla että jää tekemättä.
- Anonyymi
Kiertyy jonkun ympäri mutta ei ole varsinaisesti kierrettävä...?
Anonyymi kirjoitti:
Kiertyy jonkun ympäri mutta ei ole varsinaisesti kierrettävä...?
Semanttisesti ei oikeastaan jos siinä on vain kaksi asentoa.
- Anonyymi
Milläs sitä alustasi sitten ohjataan? Jos minä en pääse pakilla kaislikosta, käännän vain koneen ympäri. Azipod on nykyaikaa.
- Anonyymi
Onko veneessäsi axipod?
- Anonyymi
Puota ankkuri pohjaan, kun meet kaislikkoon, ja vedä ankkuriköydestä 12V vinssillä itsesi pois sieltä. Sadan euron vinssi vetää 900 kg voimalla.
- Anonyymi
Mites se hinta siihen vinssin vetokykyyn vaikuttaa? ilmainen vinssi ei vedä yhtään ja kahdensadan euron vinssi vetää 1800kg voimalla, niinkö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites se hinta siihen vinssin vetokykyyn vaikuttaa? ilmainen vinssi ei vedä yhtään ja kahdensadan euron vinssi vetää 1800kg voimalla, niinkö?
KHIhii. Ihan hyvä, ja voithan nostaa olemassa olevan moottorin veneen keulaan, ja ajaa kaasupohjassa peräeellä kaaheata vaahtia.
- Anonyymi
Jos potkurin suunnittelussa pyritään hyvään tehoon, niin se on aina tehokkaampi vain toiseen suuntaan. Kaiva virtausdynamiikan sivut. Voit kyllä teettää symmetrisen potkurin jollain koneistamolla, mutta menetät noin kolmasosan tehosta.
- Anonyymi
Kiinnostaako siis paaluveto vai toiminta liikkeessä? Ne ovat kaksi eri asiaa. Huomaa, että myös muut kuin itse potkuri voivat tehdä tilanteesta epäsymmetrisen. Esimerkiksi sähköperämoottorin "vetolaitteen" muotoilu tai muut potkurivirtaan (sekä potkurille tulevaan että sieltä lähtevään) vaikuttavat tekijät.
Tässä esimerkiksi on mitattu eri potkureiden paaluvetoja eteen ja taakse sekä huippunopeuksia. Huomaa Axiom, joka on täysin symmetrinen. Silti paaluvedossa eroa. Huippunopeus ja paaluveto eteen huonoja. Tuossa epäsymmertiaa aiheuttaa akselin vinous ja akselituki.
https://www.darglow.co.uk/wp-content/uploads/2019/10/The-Ultimate-Propeller-Test-Yachting-Monthly.pdf - Anonyymi
ei haittaa vaikka kolmasosa tehosta häviää
Onko kukaan lämmittänyt ja taivuttanut muovipotkurin lapoja ?- Anonyymi
Voihan sen potkurin veistellä symmetriseksi?
Noin niinku korvakuulolla halpa sähköperämoottori ei kierrä täysiä kun ei teho riitä. Tästä veikkaan, että potkurin pinta-alan pienennys ei haittaa kovin paljoa kun tehot vaan loppuu kesken ei siis kierrokset tai potkurin pinta-ala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sen potkurin veistellä symmetriseksi?
Noin niinku korvakuulolla halpa sähköperämoottori ei kierrä täysiä kun ei teho riitä. Tästä veikkaan, että potkurin pinta-alan pienennys ei haittaa kovin paljoa kun tehot vaan loppuu kesken ei siis kierrokset tai potkurin pinta-ala.Eli moottori käy just niin "täysiä" kuin se sillä käytettävissä olevalla teholla jaksaa käydä, entä sitten? Voithan silputa potkuria miten kuten jos uskot että meno siitä kohenee, mitä sen moottorin tehoksi sitten ylipäätään ilmoitetaan, mitä olet mennyt ostamaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli moottori käy just niin "täysiä" kuin se sillä käytettävissä olevalla teholla jaksaa käydä, entä sitten? Voithan silputa potkuria miten kuten jos uskot että meno siitä kohenee, mitä sen moottorin tehoksi sitten ylipäätään ilmoitetaan, mitä olet mennyt ostamaan?
Testasin tieteellisesti Minn-Kotan paaluvetoa kalavaa'alla. Juu saa nauraa. Speksien mukaan 20kg - testin mukaan 13kg - täydellä 75Ah akulla. 270cm rimapohjainen kumppari kulkee 3 solmua yhdellä hengellä. Kuinka kauan - en ole kokeillut.
- Anonyymi
Tervehdys taas amatöörit ja ihmettelijät
Teiltä ei tullut yhtään rakentavaa ehdotusta
Lämmitin muovi potkurin lapoja ja väänsin lapoja
Se onnistui
Kokeilin ja nyt työntää paremmin kumpaankin suuntaan- Anonyymi
Miten kävi esim akun keston? Luuletko, että valmistajat ovat vetäneet nuo lapakulmat ja muotoilun stetsonista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten kävi esim akun keston? Luuletko, että valmistajat ovat vetäneet nuo lapakulmat ja muotoilun stetsonista?
tervehdys pönttö
sähköperämoottorin potkurit on suunniteltu työntöön pääasiassa vain yhteen suuntaan.
minä etsin potkuria joka työntää molempiin suuntiin kun vaihtaa pyörimissuuntaa
- Anonyymi
Jos kyseessä on perämoottori, niin potkuri on suunniteltu työntämistä varten. Veto eli pakitus on vain pientä siirtymistä varten. Perämoottori on niin helppo kääntää 180 astetta joten tehokasta peruutusta ei edes tarvita.
- Anonyymi
Loistavaa
Miten viisasta
Miksi minulle ei tullut mieleen
Perämoottori on asennettu kuukulkijaan kiinteästi eikö voi kääntää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loistavaa
Miten viisasta
Miksi minulle ei tullut mieleen
Perämoottori on asennettu kuukulkijaan kiinteästi eikö voi kääntääTaidat olla varsinainen eläväinen. Toiset ovat amatöörejä, ihmettelijöitä ja pönttöjä.
Vain yksi asia ei sinulle tullut mieleen, mutta kuitenkin huomasit kohteliaasti kehua miten viisas tuo toinen oli.
Tallaisia valon tuojia täällä on aina kaivattu -;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176