Minun noin 10 vuotta vanha, 8 tonnin halkaisukoneeni voima ehtyy. Kun aiemmin jopa 40 cm koivupölkyt halkesivat ristiterällä, nyt eivät ohuetkaan. Laitetta on käytetty kesämökin tarpeisiin, pari viime vuotta ristiterän kanssa.
Hydrauliöljyä on eikä se vuoda. Sähkömoottorin ääni ei ole muuttunut. Onko laite vain tullut tiensä päähän?
Laitteen merkki on S.T.R. Log Splitter HLS8T.
Väsyykö halkaisukone?
Anonyymi
3
432
Vastaukset
- Anonyymi
Siinä on vipu, josta käännetään halkaisu päälle. Omani alkoi falskaamaan, joten vipua täytyi pitää käsin painamalla pohjassa, jotta voimaa tuli.
- Anonyymi
Oletko vaihtanut hyd. Öljyt milloin
- Anonyymi
Kysyjällä lienee näitä halvempia kiinassa valmistettu halkaisukone. Hydraulipumpun ja sylinterin materiaalit ja tiivisteet ovat mitä ovat.
Toisaalta en tiedä onko länsimaissa valmistettuja hydraulisia halkasukoneita ollenkaan.
On mahdollista ettei koneesu tuota painetta siinä määrin kuin uutena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706