Hankin Mitsubishi Electric ecodan R32 ilmavesilämpöpumpun. Se on toiminut nyt reilun kuukauden, mutta yksi asia ihmetyttää. Ilmat on oleet niin lämpimiä ettei lämmitykseen ole tarvinnut yhtään energiaa, ainoastaan lämpimän käyttöveden tekoon. Esitteet lupaa SCOP kertoimeksi 4.4. Kun katson sisäyksiköstä energia kulutuksen ja tuotetun energia, suhdeluvuksi tulee 2.0. Maallikkona kuvittelisin että kesällä tämän suhdeluvun pitäisi olla huomattavasti isompi kuin 2. Onko kellään tietoa / kokemusta asiasta?
Ilmavesilämpöpumppu
3
2925
Vastaukset
- Anonyymi
Saman laitteisto asennettiin Elokuun puolivälissä lisättynä puskurivaraajalla. Laitteisto käy, mutta säädöt on minulle oudot. Esim. ulkona 6 astetta, niin puskurivaraaja puskee verkostoon yli 40 asteista vettä joka säätyy puskurivaraajan lämpötilan mukaan? paluuveden lämpötila 38 eli eli lämmöntarve olematon tuo kaksi astetta häviää putkiston kautta laattaan. LV-varaajan lämötila 48 astetta. Ihmettelen ettei laitteisto säädä verkostoon menevän lämmitysveden lämpötilaa vaan syöttää pari astetta alempaa lämpötilaa kuin puskurivaraajassa? Laitteiston ilmoittama sähkön kulutus ja säästö antaa vaikutelman ettö KOP on n. 2?
- Anonyymi
Ei kannata ihmetellä, vaan lukea käyttöohjeet. Ne on tehty luettavaksi.
- Anonyymi
Turhaa homma, silleen eivät palstat aktivoidu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876