Olen lukenut netistä ja kaivellut muualtakin tietoa sitruunaköynnöksestä. Mutta kovin tarkkoja tietoja ei ole. No nyt minulla näyttää talvehtineen viime keväänä ostamani yksilö. Nyt aloin pohtia, pitäisikö niitä olla 2, jotta satoa joskus saisin? Nyt tämä vuoden vanha tulokas on noin 30 cm korkea.Silmut olivat jo puhkeamassa, mutta pakko oli pistää "peitteet" takaisin, kun pakkasta lupasivat ja tulikin.
Istutusvälistä ei ole löytynyt myöskään tietoa.
Sitruunaköynnös, pitääkö olla pari?
4
1848
Vastaukset
- multa
Palsamiköynnös, toiselta nimeltään sitruunaköynnöksen kukat ovat pienet, vaaleankeltaiset ja tuoksuvat.Jos se viihtyy huonosti sillä on liian laiha ja kuiva kasvupaikka. Jotta marjoja saadaan täytyy paikalla olla sekä hede, että emikasveja.
Syötävät marjat ovat punaiset ja erittäin C-vitamiinipitoiset, niissä on selvä sitruunanmaku. Siemenet sisältävät virkistäviä sekä yleiskuntoa parantavia aineita.
Näin lunttailin köynnöskasvit kirjastani (Alanko-Kahila), on erittäin monipuolinen ja hyvä kirja kaikenlaisista köynnöskasveista.Enpä siis saanut minäkään ihan oikeaa tietoa puutarhalta. Täytyypä lähteä hankinnoille ja metsästää molempia yksilöitä, jotta satoakin tulisi. Maa on kyllä hyvää ja paikka aurinkoinen,
- Kuulemma
koni kirjoitti:
Enpä siis saanut minäkään ihan oikeaa tietoa puutarhalta. Täytyypä lähteä hankinnoille ja metsästää molempia yksilöitä, jotta satoakin tulisi. Maa on kyllä hyvää ja paikka aurinkoinen,
tarvitse olla, jos uudempia lajikkeita esim. Kauppilasta. Kysykää ostopaikasta.
- Hyötyviljelijä
Kuulemma kirjoitti:
tarvitse olla, jos uudempia lajikkeita esim. Kauppilasta. Kysykää ostopaikasta.
samaan ruukkuun on istutettu sekä emi- että hedeyksilö. Näin luki ainakin kirjassa, en sitten tiedä miten tämä käytännössä taimistoilla on. Ja nykyään pitäisi olla myytävien lajikkeiden sellaisia, että marjoja tulee yksinäiseenkin köynnökseen. Itse ostin yhden komean moniversoisen taimen syksyn alemyynnistä, ehkä hankin sille vielä kavereita myöhemmin (varmuuden vuoksi).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486008Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki623699Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t162840- 1862779
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132339- 362325
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/182147- 212129
- 1491428
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2871380