Toivoisin saavani neuvoja tilanteessa, jossa melko tuore ystävyyssuhde on ajautunut karille. Olen pitkään ihmetellyt ystäväni tietynlaista kylmyyttä suhteessamme. Hän kyllä haluaa kovasti yrittää olla ystäväni mutta käyttäytyy ajoittain kylmästi, ”epäsosiaalisesti” ja välttelevästi, kuulemma ahdistuu ja väsyy seurassani. Suuresti tähän vaikuttaa varmasti se, että itse olen käyttäytynyt ymmärtämättömästi…
…nimittäin, mitä enemmän olen nyt lukenut Aspergerin oireyhtymästä, olisin suorastaan huojentunut siitä tiedosta, että tällä nuorella ystävälläni voisi olla tällainen ”ominaisuus”. Se selittäisi niin paljon ja auttaisi meitä ehkä korjaamaan ystävyytemme. Lähes kaikki ominaisuudet osuu yksiin siihen miten hän käyttäytyy ja miten itsekin kokee itsensä ja ympäristönsä. Aluksi epäilin herkkää narsismia mutta hän on kuitenkin todella kiltti, ihana ja muutenkin rakastettava persoona, joten ”assius” on varmaankin paljon lähempänä.
En voi kuitenkaan mennä suoraan tällaista asiaa kysymään?! Miten voisin ottaa asian esiin loukkaamatta häntä? Haluan ehdottomasti pitää hänet läheisenä ystävänäni vaikka ymmärrän nyt että halu ”läheisyyteen” ei ehkä ole molemminpuolinen… Pidän hänestä todella paljon ja haluan ehdottomasti pitää hänet elämässäni. Miten osaisin olla hänelle parempi ystävä?
Ystävällä Asperger?
Anonyymi
0
165
Luetuimmat keskustelut
- 521070
Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍113994Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust51982Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,7874- 89816
Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.4684Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista25637Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it190633- 73607
- 57603