Toivoisin saavani neuvoja tilanteessa, jossa melko tuore ystävyyssuhde on ajautunut karille. Olen pitkään ihmetellyt ystäväni tietynlaista kylmyyttä suhteessamme. Hän kyllä haluaa kovasti yrittää olla ystäväni mutta käyttäytyy ajoittain kylmästi, ”epäsosiaalisesti” ja välttelevästi, kuulemma ahdistuu ja väsyy seurassani. Suuresti tähän vaikuttaa varmasti se, että itse olen käyttäytynyt ymmärtämättömästi…
…nimittäin, mitä enemmän olen nyt lukenut Aspergerin oireyhtymästä, olisin suorastaan huojentunut siitä tiedosta, että tällä nuorella ystävälläni voisi olla tällainen ”ominaisuus”. Se selittäisi niin paljon ja auttaisi meitä ehkä korjaamaan ystävyytemme. Lähes kaikki ominaisuudet osuu yksiin siihen miten hän käyttäytyy ja miten itsekin kokee itsensä ja ympäristönsä. Aluksi epäilin herkkää narsismia mutta hän on kuitenkin todella kiltti, ihana ja muutenkin rakastettava persoona, joten ”assius” on varmaankin paljon lähempänä.
En voi kuitenkaan mennä suoraan tällaista asiaa kysymään?! Miten voisin ottaa asian esiin loukkaamatta häntä? Haluan ehdottomasti pitää hänet läheisenä ystävänäni vaikka ymmärrän nyt että halu ”läheisyyteen” ei ehkä ole molemminpuolinen… Pidän hänestä todella paljon ja haluan ehdottomasti pitää hänet elämässäni. Miten osaisin olla hänelle parempi ystävä?
Ystävällä Asperger?
Anonyymi
0
101
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä992045Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2891854Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3221667Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2031546- 301153
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941093Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht891057- 511037
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤631032- 581018