Toivoisin saavani neuvoja tilanteessa, jossa melko tuore ystävyyssuhde on ajautunut karille. Olen pitkään ihmetellyt ystäväni tietynlaista kylmyyttä suhteessamme. Hän kyllä haluaa kovasti yrittää olla ystäväni mutta käyttäytyy ajoittain kylmästi, ”epäsosiaalisesti” ja välttelevästi, kuulemma ahdistuu ja väsyy seurassani. Suuresti tähän vaikuttaa varmasti se, että itse olen käyttäytynyt ymmärtämättömästi…
…nimittäin, mitä enemmän olen nyt lukenut Aspergerin oireyhtymästä, olisin suorastaan huojentunut siitä tiedosta, että tällä nuorella ystävälläni voisi olla tällainen ”ominaisuus”. Se selittäisi niin paljon ja auttaisi meitä ehkä korjaamaan ystävyytemme. Lähes kaikki ominaisuudet osuu yksiin siihen miten hän käyttäytyy ja miten itsekin kokee itsensä ja ympäristönsä. Aluksi epäilin herkkää narsismia mutta hän on kuitenkin todella kiltti, ihana ja muutenkin rakastettava persoona, joten ”assius” on varmaankin paljon lähempänä.
En voi kuitenkaan mennä suoraan tällaista asiaa kysymään?! Miten voisin ottaa asian esiin loukkaamatta häntä? Haluan ehdottomasti pitää hänet läheisenä ystävänäni vaikka ymmärrän nyt että halu ”läheisyyteen” ei ehkä ole molemminpuolinen… Pidän hänestä todella paljon ja haluan ehdottomasti pitää hänet elämässäni. Miten osaisin olla hänelle parempi ystävä?
Ystävällä Asperger?
Anonyymi
0
120
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1274474- 1553759
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1033506Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia412859- 1361806
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta381602Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk251258Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211231Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231173Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421165