Moi kaikki!
Meidän Corollaan ilmestyi jonkin aikaa sitten sellainen vika, että auto sammuu kesken ajon. Kun auto käynnistetään, se lähtee uudelleen käyntiin, mutta jonkin ajan päästä se taas sammuu. Välillä se ei lähde heti käyntiin, vaan on odotettava jonkin aikaa ennen kuin auto suostuu käynnistymään.
Olen jo vaihtanut bensasuodattimen, mutta se ei ole kyllä auttanut.
Ennen kuin siirryn vaihtamaan polttoainepumpun ajattelin kokeilla, onko vika sittenkin polttoainepumpun releessä. Olen kuullut, että tässä Toyotan mallissa onkin kaksi releä jotka vaikuttavat moottorin polttoaineen santiin? Toinen on varsinainen bensapumpun rele ja oliko toinen se, josta pumpun rele saa virtaa...
Anteeksi kun en osaa selittää tärkemmin, mutta toivon mukaan joku teistä ymmärtää :)
Osaisitteko kertoa, mistä auton kohdasta kyseiset releet löytyvät?
Olen etsinyt tietoa tästä asiasta netistä, mutten löytänyt suoria vastauksia. Auto on muutenkin sen verran vanha :/
Kiitoksia avustanne!
Corolla 1.6 Liftback vm. 94 ajoittain sammuu. Mistä bensapumpun releet oikein löytyy?
1
388
Vastaukset
- Anonyymi
Sehän teillä melkein kaikilla kyselijöillä on tapana, että vaihtelette uusia osia entisten ehjien tilalle ja rahaa palaa turhaan. Tuskin enempää maksaisi käyttää autoa vaikka merkkikorjaamolla tai jos tunnet OSAAVAN asentajan, niin hänellä. Tulisi kerralla kuntoon!
Itse en tunne Tojon rakennetta niin en osaa neuvoa. Omassa 530 tuhatta ajetussa Ranskan Rapeassani on vielä alkuperäinen 32 v sitten tehtaalla asennettu suodatin. Sytytysmoduuli siinä meni jossain 500 000 km:n kohdalla, tämän mallisissa se on tyyppivika, toisessa 200 000 ajetussa niitä on mennyt jo 3 kpl ja naapurin Volvossa useita... Ostin molempiin varalle hanskakoteloon uudet modulit, tein kiinnitysruuvit kuusiokannalla ja ostin 7 mm kiintolenkit. On sitten helpompi vaihtaa vaikka tien päällä jos hajoaa. Tehtaan jäljiltä kiinnitysruuvit olivat Torxkannalla ja ruuvit heti vesiletkun takana piilossa, kuinkas muuten...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833