Moi kaikki!
Meidän Corollaan ilmestyi jonkin aikaa sitten sellainen vika, että auto sammuu kesken ajon. Kun auto käynnistetään, se lähtee uudelleen käyntiin, mutta jonkin ajan päästä se taas sammuu. Välillä se ei lähde heti käyntiin, vaan on odotettava jonkin aikaa ennen kuin auto suostuu käynnistymään.
Olen jo vaihtanut bensasuodattimen, mutta se ei ole kyllä auttanut.
Ennen kuin siirryn vaihtamaan polttoainepumpun ajattelin kokeilla, onko vika sittenkin polttoainepumpun releessä. Olen kuullut, että tässä Toyotan mallissa onkin kaksi releä jotka vaikuttavat moottorin polttoaineen santiin? Toinen on varsinainen bensapumpun rele ja oliko toinen se, josta pumpun rele saa virtaa...
Anteeksi kun en osaa selittää tärkemmin, mutta toivon mukaan joku teistä ymmärtää :)
Osaisitteko kertoa, mistä auton kohdasta kyseiset releet löytyvät?
Olen etsinyt tietoa tästä asiasta netistä, mutten löytänyt suoria vastauksia. Auto on muutenkin sen verran vanha :/
Kiitoksia avustanne!
Corolla 1.6 Liftback vm. 94 ajoittain sammuu. Mistä bensapumpun releet oikein löytyy?
1
292
Vastaukset
- Anonyymi
Sehän teillä melkein kaikilla kyselijöillä on tapana, että vaihtelette uusia osia entisten ehjien tilalle ja rahaa palaa turhaan. Tuskin enempää maksaisi käyttää autoa vaikka merkkikorjaamolla tai jos tunnet OSAAVAN asentajan, niin hänellä. Tulisi kerralla kuntoon!
Itse en tunne Tojon rakennetta niin en osaa neuvoa. Omassa 530 tuhatta ajetussa Ranskan Rapeassani on vielä alkuperäinen 32 v sitten tehtaalla asennettu suodatin. Sytytysmoduuli siinä meni jossain 500 000 km:n kohdalla, tämän mallisissa se on tyyppivika, toisessa 200 000 ajetussa niitä on mennyt jo 3 kpl ja naapurin Volvossa useita... Ostin molempiin varalle hanskakoteloon uudet modulit, tein kiinnitysruuvit kuusiokannalla ja ostin 7 mm kiintolenkit. On sitten helpompi vaihtaa vaikka tien päällä jos hajoaa. Tehtaan jäljiltä kiinnitysruuvit olivat Torxkannalla ja ruuvit heti vesiletkun takana piilossa, kuinkas muuten...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221094Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73849