Corolla 1.6 Liftback vm. 94 ajoittain sammuu. Mistä bensapumpun releet oikein löytyy?

Anonyymi

Moi kaikki!

Meidän Corollaan ilmestyi jonkin aikaa sitten sellainen vika, että auto sammuu kesken ajon. Kun auto käynnistetään, se lähtee uudelleen käyntiin, mutta jonkin ajan päästä se taas sammuu. Välillä se ei lähde heti käyntiin, vaan on odotettava jonkin aikaa ennen kuin auto suostuu käynnistymään.

Olen jo vaihtanut bensasuodattimen, mutta se ei ole kyllä auttanut.
Ennen kuin siirryn vaihtamaan polttoainepumpun ajattelin kokeilla, onko vika sittenkin polttoainepumpun releessä. Olen kuullut, että tässä Toyotan mallissa onkin kaksi releä jotka vaikuttavat moottorin polttoaineen santiin? Toinen on varsinainen bensapumpun rele ja oliko toinen se, josta pumpun rele saa virtaa...
Anteeksi kun en osaa selittää tärkemmin, mutta toivon mukaan joku teistä ymmärtää :)

Osaisitteko kertoa, mistä auton kohdasta kyseiset releet löytyvät?
Olen etsinyt tietoa tästä asiasta netistä, mutten löytänyt suoria vastauksia. Auto on muutenkin sen verran vanha :/

Kiitoksia avustanne!

1

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sehän teillä melkein kaikilla kyselijöillä on tapana, että vaihtelette uusia osia entisten ehjien tilalle ja rahaa palaa turhaan. Tuskin enempää maksaisi käyttää autoa vaikka merkkikorjaamolla tai jos tunnet OSAAVAN asentajan, niin hänellä. Tulisi kerralla kuntoon!
      Itse en tunne Tojon rakennetta niin en osaa neuvoa. Omassa 530 tuhatta ajetussa Ranskan Rapeassani on vielä alkuperäinen 32 v sitten tehtaalla asennettu suodatin. Sytytysmoduuli siinä meni jossain 500 000 km:n kohdalla, tämän mallisissa se on tyyppivika, toisessa 200 000 ajetussa niitä on mennyt jo 3 kpl ja naapurin Volvossa useita... Ostin molempiin varalle hanskakoteloon uudet modulit, tein kiinnitysruuvit kuusiokannalla ja ostin 7 mm kiintolenkit. On sitten helpompi vaihtaa vaikka tien päällä jos hajoaa. Tehtaan jäljiltä kiinnitysruuvit olivat Torxkannalla ja ruuvit heti vesiletkun takana piilossa, kuinkas muuten...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe