Olen tässä pikkuhiljaa huomannut että Debianissa on muuttunut tietyt jutut. Esim jotkin verkkoihin liittyvät komennot ja nyt huomasin että komentoa chmod ei löytynyt Debian testing -asennuksesta.
Mikä on syy näille muutoksille? Ärsyttää kun pitäisi opetella uusia tapoja tehdä vanhat tutut jutut.
Debian ja komentojen muuttuminen
9
794
Vastaukset
- Anonyymi
Linuks aina sekava. Kannattaa poestaa moinen kura!
- Anonyymi
Meillä saimaalla ei kura-linukseja käytetä! Tai oli yksi joka käytti mutta se itse sitoi jalkansa ja kätensä selän taakse ja myllynkiven kaulaan ja lähti uimaan Ruotsiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä saimaalla ei kura-linukseja käytetä! Tai oli yksi joka käytti mutta se itse sitoi jalkansa ja kätensä selän taakse ja myllynkiven kaulaan ja lähti uimaan Ruotsiin.
SAIRASTA!! HAKEUDU HOITOON!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saimaalta pääsee uimalla vain ja ainoastaan itään päin mutta Wintrolli ei sitäkään ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saimaalta pääsee uimalla vain ja ainoastaan itään päin mutta Wintrolli ei sitäkään ymmärrä.
Saimaan kanavalta pääsee Itämereen..
- Anonyymi
Nyt puhut kyllä ihan potaskaa. esimerkiksi mainitsemasi chmod ei ole mihinkään pian julkaistavasta uudesta Debianista hävinnyt. Olet joko typottanut komennon tai sitten sulla on ollut caps lock päällä kirjottaessasi komentoa. Mistään ei myöskään löydy mitään mainintaa, että chmod ei muka olisi mukana. Eli nyt kyllä keksit tuon omasta päästäsi.
Ja mitähän verkkoyhteyksiin liittyviä komentoja mahdat tarkottaa? Ei sekään ole miksikään nykyisen Debian Busterin jälkeen käsittääkseni muuttunut.testing-jakelussa voi tosin olla bugeja, mutta chmod:in puuttuminen olisi kyllä aika suuri bugi.
chmod on tulee coreutils-paketista joka on "essential" paketti eli sen ei todellakaan pitäisi puuttua- Anonyymi
malaire kirjoitti:
testing-jakelussa voi tosin olla bugeja, mutta chmod:in puuttuminen olisi kyllä aika suuri bugi.
chmod on tulee coreutils-paketista joka on "essential" paketti eli sen ei todellakaan pitäisi puuttuaPiti näköjään asentaa toi coreutils. Omituista. Noh, tämähän ei tosiaan ole vielä julkaistu versio että ehkä se selittää.
Käsittmättömän huono on tämä keskustelun laatu täällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti näköjään asentaa toi coreutils. Omituista. Noh, tämähän ei tosiaan ole vielä julkaistu versio että ehkä se selittää.
Käsittmättömän huono on tämä keskustelun laatu täällä."Käsittmättömän huono on tämä keskustelun laatu täällä."
Niin on ja se on noiden windowshihhuleiden syytä kun ne sotkee jokaisen keskustelun, myös täällä vaikka täällä keskustelun pitäisi olla asiallista eikä trollaamista.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?475937Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki593504- 1862759
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t132685mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132309- 322245
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/182037- 181845
- 1481399
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2811322