Useamman vuoden olen ihmetellyt miksi kaikki Bella 703-malliset veneet kulkevat matka-ajossa keula syvällä. Ei tarvi olla kummoinenkaan aallokko kun vettä alkaa lentämään keulan yli. Kovemmassa tuulessa alkaa olla jo vaarallinen, keula sukeltaa helposto isoon aaltoon.
Miksi veneen runko on tuollainen ja kuka urpo ostaa tuollosen tyynen kelin veneen? Aivan kuin runko olisi liian pieni kantamaan isoa hyttiä.
Bella 703 rungon alimitaisuus
3
108
Vastaukset
- Anonyymi
Kurkkaapa joskus maalla olevan Bellan peräpohjaan.
- Anonyymi
Voisiko olla, että suuniteltu suurempaan matka nopeuteen, jolloin keula nousee ja perä kantaa?
Ja hitaammin ajaessa on keula painoinen. - Anonyymi
Bella 703 on rungoltaan "kehitetty" Hamariina/Bella 640, joka myöhemmin oli Bella 660 uudella sisustuksella. Tuolloin tehoa oli 8-15 hv ja huippunopeus 6-7 solmua. Runkomuoto oli kopioitu vanhasta puuveneestä.
Sitten haluttiin lisää vauhtia ja samasta perusrungosta tuli 7000AC, 702 ja 703. Noissa rungon takaosa tehtiin kantavaksi ja konetehoksi 27-48 hv, jolloin vauhtia saatiin 9-13 solmua. Rungon keulaosa on ilmeisesti täysin identtinen 70-luvun puolivälin Hamariinan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1214550Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv692632Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?801665Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91146- 66872
- 21853
- 41845
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu120833Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N67807Olisin valmis tutustumaan uudelleen
En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.50789