Useamman vuoden olen ihmetellyt miksi kaikki Bella 703-malliset veneet kulkevat matka-ajossa keula syvällä. Ei tarvi olla kummoinenkaan aallokko kun vettä alkaa lentämään keulan yli. Kovemmassa tuulessa alkaa olla jo vaarallinen, keula sukeltaa helposto isoon aaltoon.
Miksi veneen runko on tuollainen ja kuka urpo ostaa tuollosen tyynen kelin veneen? Aivan kuin runko olisi liian pieni kantamaan isoa hyttiä.
Bella 703 rungon alimitaisuus
3
101
Vastaukset
- Anonyymi
Kurkkaapa joskus maalla olevan Bellan peräpohjaan.
- Anonyymi
Voisiko olla, että suuniteltu suurempaan matka nopeuteen, jolloin keula nousee ja perä kantaa?
Ja hitaammin ajaessa on keula painoinen. - Anonyymi
Bella 703 on rungoltaan "kehitetty" Hamariina/Bella 640, joka myöhemmin oli Bella 660 uudella sisustuksella. Tuolloin tehoa oli 8-15 hv ja huippunopeus 6-7 solmua. Runkomuoto oli kopioitu vanhasta puuveneestä.
Sitten haluttiin lisää vauhtia ja samasta perusrungosta tuli 7000AC, 702 ja 703. Noissa rungon takaosa tehtiin kantavaksi ja konetehoksi 27-48 hv, jolloin vauhtia saatiin 9-13 solmua. Rungon keulaosa on ilmeisesti täysin identtinen 70-luvun puolivälin Hamariinan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1183862Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe563185- 793157
- 193105
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans63041- 292805
- 542537
- 192277
- 632260
- 622119