On tommoinen 210-korinen farmarimersu, jossa on alkanut tuntumaan, että töyssyissä ja kuopissa takapyörät on alkaneet pompottaa. Takapenkkiläiset "hyppivät" melkein kattoon asti kun ajaa sopivan epätasaisuuden yli. Jouset on kunnossa ja peränkorkeuskin pysyy ihan oikealla tasolla kuormasta riippumatta. Mistähän voisi johtua? Onko iskarit lopussa, nestettä on kyllä järjestelmässä riittävästi?
farkkumersun peräpää pompottaa
10
145
Vastaukset
- Anonyymi
Mersun ominaisuus se pompottaminen on, ei syytä huoleen.
- Anonyymi
Heilahduksenvaimennus on puutteellinen, eli iskarit loppu.
- Anonyymi
Kannattaa opetella googlettamaan, tuo vaiva näyttää olevan varsin yleinen.
Löysin selityksen ja ratkaisun noin kolmessa minuutissa.
Mutta kerrotaan se nyt ääneen, siellä on samankaltaiset jousipallot kuin citroenin käyttämässä hydraulisessa jousituksessa, ja ne on "loppu".
Ne kun vaihdat niin taas toimii. - Anonyymi
Joo, oli molemmista takaiskareista yläkiinnikkeet irti. Se kiinnityskierre oli katkennut. Lopulta lähti se puslakumi sieltä välistä pois ja sitten alkoi kolisemaan kuopissa.
- Anonyymi
Nuo säädettävät jousitukset on sitten ihanan kalliita korjata.
- Anonyymi
Sitikan hydraulijousitus taitaa nykyisin olla se halvin ylläpidettävä hyvä jousitus. Sääli, että sen valmistus loppui. Ilmajousitus on käytännössä melko arvokas korjattava, vaikkei se olekaan monimutkainen. Ehkä sekin halpenee, kun se yleistyy tarpeeksi ja sitä tehdään 70 vuotta.
Ps. Nykyisin ajelen rautajousitetulla Bemarilla. Tärinään tottumiseen meni melkein vuosi. - Anonyymi
Jos/kun autolla on ajettu n 500 tkm, ei muutaman satasen korjaus ole mitenkään merkittävä. Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla. Ja ne voi vaihtaa itse. Jos hinta olisi vaihdettuna 500 euroa (oman työn arvo sata euroa), niin se on 0,1 senttiä kilometrille, 10 senttiä sadalle kilometrille. Onhan se kalliimpaa kuin pelkät rautajouset, mutta onhan ominaisuudetkin ihan eri tasolla. Ja voihan niitä rautajousia ja tavallisiakin iskareita joutua joskus vaihtamaan.
Tää mersun tasonsäätöjousitus ei ole tarkkaan ottaen säädettävä, vaan se vain pitää takajousituksen korkeuden automaattisesti aina vakiona kuormasta riippumatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos/kun autolla on ajettu n 500 tkm, ei muutaman satasen korjaus ole mitenkään merkittävä. Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla. Ja ne voi vaihtaa itse. Jos hinta olisi vaihdettuna 500 euroa (oman työn arvo sata euroa), niin se on 0,1 senttiä kilometrille, 10 senttiä sadalle kilometrille. Onhan se kalliimpaa kuin pelkät rautajouset, mutta onhan ominaisuudetkin ihan eri tasolla. Ja voihan niitä rautajousia ja tavallisiakin iskareita joutua joskus vaihtamaan.
Tää mersun tasonsäätöjousitus ei ole tarkkaan ottaen säädettävä, vaan se vain pitää takajousituksen korkeuden automaattisesti aina vakiona kuormasta riippumatta."Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla."
Kyseiseen mersuun saa aika paljon vähemmälläkin rahalla uudet iskunvaimentimet. Halvimmat mitkä löysin etupäähän maksaa 19,43 euroa kappaleelta ja takapäähän 20,86 kappaleelta.
Eli tuleehan noista halvimmillaan 80,58 euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla."
Kyseiseen mersuun saa aika paljon vähemmälläkin rahalla uudet iskunvaimentimet. Halvimmat mitkä löysin etupäähän maksaa 19,43 euroa kappaleelta ja takapäähän 20,86 kappaleelta.
Eli tuleehan noista halvimmillaan 80,58 euroa.Noi hintasi on kuin varastetulla tavaralla.
Vain takana on korkeussäätyvät iskarit. Ettet vain sekoittaisi tavallisiin/sedanin iskareihin tai käytettyihin takaiskareihin? Etuiskareitahan ei vielä 500 tkm:n kohdalla tarvitse edes vaihtaa, eli niiden hinta on pyöreä nolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi hintasi on kuin varastetulla tavaralla.
Vain takana on korkeussäätyvät iskarit. Ettet vain sekoittaisi tavallisiin/sedanin iskareihin tai käytettyihin takaiskareihin? Etuiskareitahan ei vielä 500 tkm:n kohdalla tarvitse edes vaihtaa, eli niiden hinta on pyöreä nolla.Olet oikeassa, sekotin tavallisen sedanin takaiskarit nyt väärään paikkaan. Halvimmat takaiskunvaimentimet farmariin maksaa 201,05 euroa kappaleelta.
"Noi hintasi on kuin varastetulla tavaralla."
Osoittaa vaan sitä, että tavallinen iskunvaimennin ei ole enää hinnalla pilattu. Suomalaiset varaosakaupat voi toki hinnoitella tuotteensa linjassa Suomen autoverotuksen kanssa, eli hinta on 100% muun maailman hintoihin verrattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1127287
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t374265törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/373762Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu4001980- 321467
- 351458
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi701456Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen1791122Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv121108Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:111030