On tommoinen 210-korinen farmarimersu, jossa on alkanut tuntumaan, että töyssyissä ja kuopissa takapyörät on alkaneet pompottaa. Takapenkkiläiset "hyppivät" melkein kattoon asti kun ajaa sopivan epätasaisuuden yli. Jouset on kunnossa ja peränkorkeuskin pysyy ihan oikealla tasolla kuormasta riippumatta. Mistähän voisi johtua? Onko iskarit lopussa, nestettä on kyllä järjestelmässä riittävästi?
farkkumersun peräpää pompottaa
10
108
Vastaukset
- Anonyymi
Mersun ominaisuus se pompottaminen on, ei syytä huoleen.
- Anonyymi
Heilahduksenvaimennus on puutteellinen, eli iskarit loppu.
- Anonyymi
Kannattaa opetella googlettamaan, tuo vaiva näyttää olevan varsin yleinen.
Löysin selityksen ja ratkaisun noin kolmessa minuutissa.
Mutta kerrotaan se nyt ääneen, siellä on samankaltaiset jousipallot kuin citroenin käyttämässä hydraulisessa jousituksessa, ja ne on "loppu".
Ne kun vaihdat niin taas toimii. - Anonyymi
Joo, oli molemmista takaiskareista yläkiinnikkeet irti. Se kiinnityskierre oli katkennut. Lopulta lähti se puslakumi sieltä välistä pois ja sitten alkoi kolisemaan kuopissa.
- Anonyymi
Nuo säädettävät jousitukset on sitten ihanan kalliita korjata.
- Anonyymi
Sitikan hydraulijousitus taitaa nykyisin olla se halvin ylläpidettävä hyvä jousitus. Sääli, että sen valmistus loppui. Ilmajousitus on käytännössä melko arvokas korjattava, vaikkei se olekaan monimutkainen. Ehkä sekin halpenee, kun se yleistyy tarpeeksi ja sitä tehdään 70 vuotta.
Ps. Nykyisin ajelen rautajousitetulla Bemarilla. Tärinään tottumiseen meni melkein vuosi. - Anonyymi
Jos/kun autolla on ajettu n 500 tkm, ei muutaman satasen korjaus ole mitenkään merkittävä. Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla. Ja ne voi vaihtaa itse. Jos hinta olisi vaihdettuna 500 euroa (oman työn arvo sata euroa), niin se on 0,1 senttiä kilometrille, 10 senttiä sadalle kilometrille. Onhan se kalliimpaa kuin pelkät rautajouset, mutta onhan ominaisuudetkin ihan eri tasolla. Ja voihan niitä rautajousia ja tavallisiakin iskareita joutua joskus vaihtamaan.
Tää mersun tasonsäätöjousitus ei ole tarkkaan ottaen säädettävä, vaan se vain pitää takajousituksen korkeuden automaattisesti aina vakiona kuormasta riippumatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos/kun autolla on ajettu n 500 tkm, ei muutaman satasen korjaus ole mitenkään merkittävä. Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla. Ja ne voi vaihtaa itse. Jos hinta olisi vaihdettuna 500 euroa (oman työn arvo sata euroa), niin se on 0,1 senttiä kilometrille, 10 senttiä sadalle kilometrille. Onhan se kalliimpaa kuin pelkät rautajouset, mutta onhan ominaisuudetkin ihan eri tasolla. Ja voihan niitä rautajousia ja tavallisiakin iskareita joutua joskus vaihtamaan.
Tää mersun tasonsäätöjousitus ei ole tarkkaan ottaen säädettävä, vaan se vain pitää takajousituksen korkeuden automaattisesti aina vakiona kuormasta riippumatta."Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla."
Kyseiseen mersuun saa aika paljon vähemmälläkin rahalla uudet iskunvaimentimet. Halvimmat mitkä löysin etupäähän maksaa 19,43 euroa kappaleelta ja takapäähän 20,86 kappaleelta.
Eli tuleehan noista halvimmillaan 80,58 euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla."
Kyseiseen mersuun saa aika paljon vähemmälläkin rahalla uudet iskunvaimentimet. Halvimmat mitkä löysin etupäähän maksaa 19,43 euroa kappaleelta ja takapäähän 20,86 kappaleelta.
Eli tuleehan noista halvimmillaan 80,58 euroa.Noi hintasi on kuin varastetulla tavaralla.
Vain takana on korkeussäätyvät iskarit. Ettet vain sekoittaisi tavallisiin/sedanin iskareihin tai käytettyihin takaiskareihin? Etuiskareitahan ei vielä 500 tkm:n kohdalla tarvitse edes vaihtaa, eli niiden hinta on pyöreä nolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi hintasi on kuin varastetulla tavaralla.
Vain takana on korkeussäätyvät iskarit. Ettet vain sekoittaisi tavallisiin/sedanin iskareihin tai käytettyihin takaiskareihin? Etuiskareitahan ei vielä 500 tkm:n kohdalla tarvitse edes vaihtaa, eli niiden hinta on pyöreä nolla.Olet oikeassa, sekotin tavallisen sedanin takaiskarit nyt väärään paikkaan. Halvimmat takaiskunvaimentimet farmariin maksaa 201,05 euroa kappaleelta.
"Noi hintasi on kuin varastetulla tavaralla."
Osoittaa vaan sitä, että tavallinen iskunvaimennin ei ole enää hinnalla pilattu. Suomalaiset varaosakaupat voi toki hinnoitella tuotteensa linjassa Suomen autoverotuksen kanssa, eli hinta on 100% muun maailman hintoihin verrattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34286521 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692328- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91371- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207