On tommoinen 210-korinen farmarimersu, jossa on alkanut tuntumaan, että töyssyissä ja kuopissa takapyörät on alkaneet pompottaa. Takapenkkiläiset "hyppivät" melkein kattoon asti kun ajaa sopivan epätasaisuuden yli. Jouset on kunnossa ja peränkorkeuskin pysyy ihan oikealla tasolla kuormasta riippumatta. Mistähän voisi johtua? Onko iskarit lopussa, nestettä on kyllä järjestelmässä riittävästi?
farkkumersun peräpää pompottaa
10
169
Vastaukset
- Anonyymi
Mersun ominaisuus se pompottaminen on, ei syytä huoleen.
- Anonyymi
Heilahduksenvaimennus on puutteellinen, eli iskarit loppu.
- Anonyymi
Kannattaa opetella googlettamaan, tuo vaiva näyttää olevan varsin yleinen.
Löysin selityksen ja ratkaisun noin kolmessa minuutissa.
Mutta kerrotaan se nyt ääneen, siellä on samankaltaiset jousipallot kuin citroenin käyttämässä hydraulisessa jousituksessa, ja ne on "loppu".
Ne kun vaihdat niin taas toimii. - Anonyymi
Joo, oli molemmista takaiskareista yläkiinnikkeet irti. Se kiinnityskierre oli katkennut. Lopulta lähti se puslakumi sieltä välistä pois ja sitten alkoi kolisemaan kuopissa.
- Anonyymi
Nuo säädettävät jousitukset on sitten ihanan kalliita korjata.
- Anonyymi
Sitikan hydraulijousitus taitaa nykyisin olla se halvin ylläpidettävä hyvä jousitus. Sääli, että sen valmistus loppui. Ilmajousitus on käytännössä melko arvokas korjattava, vaikkei se olekaan monimutkainen. Ehkä sekin halpenee, kun se yleistyy tarpeeksi ja sitä tehdään 70 vuotta.
Ps. Nykyisin ajelen rautajousitetulla Bemarilla. Tärinään tottumiseen meni melkein vuosi. - Anonyymi
Jos/kun autolla on ajettu n 500 tkm, ei muutaman satasen korjaus ole mitenkään merkittävä. Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla. Ja ne voi vaihtaa itse. Jos hinta olisi vaihdettuna 500 euroa (oman työn arvo sata euroa), niin se on 0,1 senttiä kilometrille, 10 senttiä sadalle kilometrille. Onhan se kalliimpaa kuin pelkät rautajouset, mutta onhan ominaisuudetkin ihan eri tasolla. Ja voihan niitä rautajousia ja tavallisiakin iskareita joutua joskus vaihtamaan.
Tää mersun tasonsäätöjousitus ei ole tarkkaan ottaen säädettävä, vaan se vain pitää takajousituksen korkeuden automaattisesti aina vakiona kuormasta riippumatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos/kun autolla on ajettu n 500 tkm, ei muutaman satasen korjaus ole mitenkään merkittävä. Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla. Ja ne voi vaihtaa itse. Jos hinta olisi vaihdettuna 500 euroa (oman työn arvo sata euroa), niin se on 0,1 senttiä kilometrille, 10 senttiä sadalle kilometrille. Onhan se kalliimpaa kuin pelkät rautajouset, mutta onhan ominaisuudetkin ihan eri tasolla. Ja voihan niitä rautajousia ja tavallisiakin iskareita joutua joskus vaihtamaan.
Tää mersun tasonsäätöjousitus ei ole tarkkaan ottaen säädettävä, vaan se vain pitää takajousituksen korkeuden automaattisesti aina vakiona kuormasta riippumatta."Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla."
Kyseiseen mersuun saa aika paljon vähemmälläkin rahalla uudet iskunvaimentimet. Halvimmat mitkä löysin etupäähän maksaa 19,43 euroa kappaleelta ja takapäähän 20,86 kappaleelta.
Eli tuleehan noista halvimmillaan 80,58 euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla."
Kyseiseen mersuun saa aika paljon vähemmälläkin rahalla uudet iskunvaimentimet. Halvimmat mitkä löysin etupäähän maksaa 19,43 euroa kappaleelta ja takapäähän 20,86 kappaleelta.
Eli tuleehan noista halvimmillaan 80,58 euroa.Noi hintasi on kuin varastetulla tavaralla.
Vain takana on korkeussäätyvät iskarit. Ettet vain sekoittaisi tavallisiin/sedanin iskareihin tai käytettyihin takaiskareihin? Etuiskareitahan ei vielä 500 tkm:n kohdalla tarvitse edes vaihtaa, eli niiden hinta on pyöreä nolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi hintasi on kuin varastetulla tavaralla.
Vain takana on korkeussäätyvät iskarit. Ettet vain sekoittaisi tavallisiin/sedanin iskareihin tai käytettyihin takaiskareihin? Etuiskareitahan ei vielä 500 tkm:n kohdalla tarvitse edes vaihtaa, eli niiden hinta on pyöreä nolla.Olet oikeassa, sekotin tavallisen sedanin takaiskarit nyt väärään paikkaan. Halvimmat takaiskunvaimentimet farmariin maksaa 201,05 euroa kappaleelta.
"Noi hintasi on kuin varastetulla tavaralla."
Osoittaa vaan sitä, että tavallinen iskunvaimennin ei ole enää hinnalla pilattu. Suomalaiset varaosakaupat voi toki hinnoitella tuotteensa linjassa Suomen autoverotuksen kanssa, eli hinta on 100% muun maailman hintoihin verrattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1193694Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai242750Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso72395Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1242316Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani82054- 371637
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es581076Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t36990Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 75974Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä48908