On tommoinen 210-korinen farmarimersu, jossa on alkanut tuntumaan, että töyssyissä ja kuopissa takapyörät on alkaneet pompottaa. Takapenkkiläiset "hyppivät" melkein kattoon asti kun ajaa sopivan epätasaisuuden yli. Jouset on kunnossa ja peränkorkeuskin pysyy ihan oikealla tasolla kuormasta riippumatta. Mistähän voisi johtua? Onko iskarit lopussa, nestettä on kyllä järjestelmässä riittävästi?
farkkumersun peräpää pompottaa
10
133
Vastaukset
- Anonyymi
Mersun ominaisuus se pompottaminen on, ei syytä huoleen.
- Anonyymi
Heilahduksenvaimennus on puutteellinen, eli iskarit loppu.
- Anonyymi
Kannattaa opetella googlettamaan, tuo vaiva näyttää olevan varsin yleinen.
Löysin selityksen ja ratkaisun noin kolmessa minuutissa.
Mutta kerrotaan se nyt ääneen, siellä on samankaltaiset jousipallot kuin citroenin käyttämässä hydraulisessa jousituksessa, ja ne on "loppu".
Ne kun vaihdat niin taas toimii. - Anonyymi
Joo, oli molemmista takaiskareista yläkiinnikkeet irti. Se kiinnityskierre oli katkennut. Lopulta lähti se puslakumi sieltä välistä pois ja sitten alkoi kolisemaan kuopissa.
- Anonyymi
Nuo säädettävät jousitukset on sitten ihanan kalliita korjata.
- Anonyymi
Sitikan hydraulijousitus taitaa nykyisin olla se halvin ylläpidettävä hyvä jousitus. Sääli, että sen valmistus loppui. Ilmajousitus on käytännössä melko arvokas korjattava, vaikkei se olekaan monimutkainen. Ehkä sekin halpenee, kun se yleistyy tarpeeksi ja sitä tehdään 70 vuotta.
Ps. Nykyisin ajelen rautajousitetulla Bemarilla. Tärinään tottumiseen meni melkein vuosi. - Anonyymi
Jos/kun autolla on ajettu n 500 tkm, ei muutaman satasen korjaus ole mitenkään merkittävä. Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla. Ja ne voi vaihtaa itse. Jos hinta olisi vaihdettuna 500 euroa (oman työn arvo sata euroa), niin se on 0,1 senttiä kilometrille, 10 senttiä sadalle kilometrille. Onhan se kalliimpaa kuin pelkät rautajouset, mutta onhan ominaisuudetkin ihan eri tasolla. Ja voihan niitä rautajousia ja tavallisiakin iskareita joutua joskus vaihtamaan.
Tää mersun tasonsäätöjousitus ei ole tarkkaan ottaen säädettävä, vaan se vain pitää takajousituksen korkeuden automaattisesti aina vakiona kuormasta riippumatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos/kun autolla on ajettu n 500 tkm, ei muutaman satasen korjaus ole mitenkään merkittävä. Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla. Ja ne voi vaihtaa itse. Jos hinta olisi vaihdettuna 500 euroa (oman työn arvo sata euroa), niin se on 0,1 senttiä kilometrille, 10 senttiä sadalle kilometrille. Onhan se kalliimpaa kuin pelkät rautajouset, mutta onhan ominaisuudetkin ihan eri tasolla. Ja voihan niitä rautajousia ja tavallisiakin iskareita joutua joskus vaihtamaan.
Tää mersun tasonsäätöjousitus ei ole tarkkaan ottaen säädettävä, vaan se vain pitää takajousituksen korkeuden automaattisesti aina vakiona kuormasta riippumatta."Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla."
Kyseiseen mersuun saa aika paljon vähemmälläkin rahalla uudet iskunvaimentimet. Halvimmat mitkä löysin etupäähän maksaa 19,43 euroa kappaleelta ja takapäähän 20,86 kappaleelta.
Eli tuleehan noista halvimmillaan 80,58 euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uudet iskarit saa nykyään jo neljällä sadalla."
Kyseiseen mersuun saa aika paljon vähemmälläkin rahalla uudet iskunvaimentimet. Halvimmat mitkä löysin etupäähän maksaa 19,43 euroa kappaleelta ja takapäähän 20,86 kappaleelta.
Eli tuleehan noista halvimmillaan 80,58 euroa.Noi hintasi on kuin varastetulla tavaralla.
Vain takana on korkeussäätyvät iskarit. Ettet vain sekoittaisi tavallisiin/sedanin iskareihin tai käytettyihin takaiskareihin? Etuiskareitahan ei vielä 500 tkm:n kohdalla tarvitse edes vaihtaa, eli niiden hinta on pyöreä nolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi hintasi on kuin varastetulla tavaralla.
Vain takana on korkeussäätyvät iskarit. Ettet vain sekoittaisi tavallisiin/sedanin iskareihin tai käytettyihin takaiskareihin? Etuiskareitahan ei vielä 500 tkm:n kohdalla tarvitse edes vaihtaa, eli niiden hinta on pyöreä nolla.Olet oikeassa, sekotin tavallisen sedanin takaiskarit nyt väärään paikkaan. Halvimmat takaiskunvaimentimet farmariin maksaa 201,05 euroa kappaleelta.
"Noi hintasi on kuin varastetulla tavaralla."
Osoittaa vaan sitä, että tavallinen iskunvaimennin ei ole enää hinnalla pilattu. Suomalaiset varaosakaupat voi toki hinnoitella tuotteensa linjassa Suomen autoverotuksen kanssa, eli hinta on 100% muun maailman hintoihin verrattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341038- 68964
- 39897
- 71863
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54822Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774