Mikä sinua askarruttaa tänään ?

Anonyymi

Pohdiskeletko tulvia ? Vai mietitkö kumpaa katselisit rallia vai rakkauslauluja ?
Anna sielusi "laulaa" ja aivonystyräsi puhua :)))

130

1151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyin Jesseltä helteistä.
      - Sinullako on kuuma? Hah!
      Jesse oli joutunut keräämään tuhkia tulisesta järvestä.
      Järven haltija oli kieltäytynyt hommasta.
      Jesse mutisi jotain faijansa asenteista.
      Minun ei olisi pitänyt, mutta sanoin kuitenkin.
      - Noh, koita pärjätä, minä hyppään tästä Suomalaisen Järven viileään syleilyyn.
      Jostain syystä jalkani lipsahti.
      Kierähdin Nokkosten peittämään kosteikkoon.

      H.

      • Anonyymi

        Kulteliini on sitten nokkosten polttama .... voi voi ....kuka sua nyt hoitee ja voitelee...
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulteliini on sitten nokkosten polttama .... voi voi ....kuka sua nyt hoitee ja voitelee...
        mimmimum-..mi

        Kyllä se on sun hommia.


    • Anonyymi

      Minua ei nyt mietitytä tulvat ....ne olivat katastrofaaliset ....ei voi mitään ....
      Rakkauslauluja kuuntelen ...kun Rallin tulos ja uusinta nähdään varmasti vielä ....
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Aika iso tuho noista tulvista tuli ....ihmishenkiä tähänmennessä 183 ....ja paljon muuta tuhoa ...
        mimmimum-..mi


    • Anonyymi

      En pohdiskele tulvia, mitä se auttaisi, ralli on typerää touhua.

    • Anonyymi

      miksi A-kirjain on sama kuin D-kirjain?

      • Anonyymi

        Ei ole sama .


    • Anonyymi

      Äsken huomasin jutun, mikä pisti mietityttämään uskovaisen valikoivaa ajatuksenjuoksua ja yritystä manipulidoita muita ajattelemaan kuin uskovainen.

      Ihmisryhmän solvaaminen onkin "teologista keskustelua" !!!

      "Kristillisdemokraattien puheenjohtaja Sari Essayahin mielestä pykälää kiihottamisesta kansanryhmää vastaan ei pitäisi soveltaa kansanedustaja Päivi Räsäsen (kd) tapauksessa. Teologisia keskusteluja ´ei pitäisi viedä raastupaan´."

      Vai "t e o l o g i s i a" keskusteluja ?! Olkoonpa keskustelu teologinen tai ei,
      siinä esitetyt mielipiteet eivät saa olla IHMISOIKEUKSIEN vastaisia.

      Ko. asiaa onkin jo jauhettu, ettei siitä sen enempää, mutta käsitykseni Essayah'n pienistä olemattomista älynystyröistä kyllä vahvistui. Ei jatkoon !

      • Kommenttisi on ihmisoikeuksien vastainen, sillä jokaisella on ihmisoikeus seisoa periaatteittensa takana, olipa ne sitten teologisia, ateistisia, evolutionistisia ...

        Ei ole ihmisoikeuksien mukaista kahlita kaikki samaan "vallitsevaan" mielipiteeseen.


    • Anonyymi

      Maallinen oikeuslaitos päättää Suomessa ihmisoikeisloukkauksista. Ei Raamattu.
      Eikä Essayah.

      • Niin ja lain mukaan uskovilla on samat ihmisoikeudet kuin muillakin.

        "Ihmisoikeudet ovat jokaiselle ihmiskunnan jäsenelle yhtäläisesti kuuluvia oikeuksia."


    • Anonyymi

      Minäkin olen sitä mieltä että raamattua ja lakia ei pidä sekoittaa toisiinsa, eli ei raastupaan.
      Raamatun teksteissä on kummallisia, jopa järkyttäviä lauseita, niitä voi lausua hän ken raamattuun uskoo. Mutta lain kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
      Päivin puheet raamattuun vedoten olisi kuulunut jättää omaan arvoonsa, eikä alkaa lainkaan pohtimaan niiden lainmukaisuutta.
      Uskovana noudatan raamatun sanaa niiltä osin kuin sopivat tähän päivään. Yksi tärkeimmistä on: kohdelkaa toisia niinkuin itseänne haluaisitte kohdeltavan.

      Pohtimisesta. Tuttava piipahti ja viimeksi keskustelimme Suomen kestämättömästä taloustilanteesta. Vain pieni osa tekee tuottavaa työtä ja iso osa, me sen osan muassa, saa rahaa suoraan valtion kassasta. Ja jotkut päättäjät sanovat ettei Suomen velka ole huolestuttava. Meistä se on, murehdimme vaikka emme asialle mitään voikaan.

      Ja ilosta. Siivosin kodin ennen tuttavan tuloa. Ihana ilta teille jaaritellessa siistissä kodissa ja jäljellä olevia herkkuja popsien.

      • Anonyymi

        Eihän se mitään kun olisi paasannut raamattuaan ja seissyt maailman tappiin mielipiteensä takana - hiljaa mielessään, mutta kun alkoi raamatun perusteella
        tuomita ihmisiä. Olisi pitänyt mölyt mahassaan. Oma vika jos tuomitaan.
        Ei lääkäri ja pitkän uran eduskunnassa tehnyt ihminen voi eikä saa olla niin tyhmä,
        että moiseen mokaan sortuu. Vai voiko ? Tekeekö usko tyhmäksi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se mitään kun olisi paasannut raamattuaan ja seissyt maailman tappiin mielipiteensä takana - hiljaa mielessään, mutta kun alkoi raamatun perusteella
        tuomita ihmisiä. Olisi pitänyt mölyt mahassaan. Oma vika jos tuomitaan.
        Ei lääkäri ja pitkän uran eduskunnassa tehnyt ihminen voi eikä saa olla niin tyhmä,
        että moiseen mokaan sortuu. Vai voiko ? Tekeekö usko tyhmäksi ?

        Älyllinen vähälahjaisuus voi olla edellytys, että uskoo mihin vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se mitään kun olisi paasannut raamattuaan ja seissyt maailman tappiin mielipiteensä takana - hiljaa mielessään, mutta kun alkoi raamatun perusteella
        tuomita ihmisiä. Olisi pitänyt mölyt mahassaan. Oma vika jos tuomitaan.
        Ei lääkäri ja pitkän uran eduskunnassa tehnyt ihminen voi eikä saa olla niin tyhmä,
        että moiseen mokaan sortuu. Vai voiko ? Tekeekö usko tyhmäksi ?

        """Eihän se mitään kun olisi paasannut raamattuaan ja seissyt maailman tappiin mielipiteensä takana - hiljaa mielessään,"""

        "Hiljaa mielessään"? "Olisi pitänyt mölyt mahassaan?" Kuulostaa (kommunistiselta) diktatuurilta, että on ajattelunvapaus, mutta ei sananvapautta. Siihenkö haluat Suomenkin menevän.

        Näyt osaavan tuomita Päivin ilman Raamattuakin vaikka et liene edes juristi.
        Millä oikeudella sinä tuomitset?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """Eihän se mitään kun olisi paasannut raamattuaan ja seissyt maailman tappiin mielipiteensä takana - hiljaa mielessään,"""

        "Hiljaa mielessään"? "Olisi pitänyt mölyt mahassaan?" Kuulostaa (kommunistiselta) diktatuurilta, että on ajattelunvapaus, mutta ei sananvapautta. Siihenkö haluat Suomenkin menevän.

        Näyt osaavan tuomita Päivin ilman Raamattuakin vaikka et liene edes juristi.
        Millä oikeudella sinä tuomitset?

        En tuomitse Päppö Räsästä. Hämmästelen hänen ajattelemattomuuttaan ja itsensä korottamisen lain yläpuolelle. Olkoon niin tyhmä kuin haluaa, itsepähän seuraukset kantaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tuomitse Päppö Räsästä. Hämmästelen hänen ajattelemattomuuttaan ja itsensä korottamisen lain yläpuolelle. Olkoon niin tyhmä kuin haluaa, itsepähän seuraukset kantaa.

        Silloin mennään Suomen lain yläpuolelle, jos estetään uskonnon- ja sananvapaus.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Silloin mennään Suomen lain yläpuolelle, jos estetään uskonnon- ja sananvapaus.

        Pitäkööt jokainen uskon omana tietonaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäkööt jokainen uskon omana tietonaan.

        Ollaanpa siinä ahdasmielinen.
        Entä poliittisen kantansa (ellei ole vihervasemmistolainen) tai seksuaalisen suuntauksensa ...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älyllinen vähälahjaisuus voi olla edellytys, että uskoo mihin vaan.

        Jos uskoo Raamatun sanaan, niin ei hän usko mihin vain,, hän uskoo Raamattuun.


    • Minua huolestuttaa s-postiini tullut viesti, jossa on muka kaapattu tietoni ja pian tyhjentyy ilmeisesti pankki tilini, mutta ei ehkä, koska pyydettiin lähettämään rahaa, että minun salaiset tietoni ei välity eteenpäin.??

      Olen mukamas selaillut, siis oikein katsellut joitain aikuisviihde sivustoja ja masturboinut siellä ja nyt ne pian julkaistaan, mikäli en lähetä rahaa sen estämiseen?

      Kirje oli pitkä ja perusteltu, kuinka he/hän oli päässyt tietoihini ja jopa kuvannut minua?

      Voi "pyhä jysäys" jos joku menee tuohon lankaan, että lähettää rahansa.

    • Anonyymi

      Laissa kai kielletään solvaaminen ? Ainakin siitä voi saada rangaistuksen.

      • Eipä pidä sitten solvata Päivi Räsästä.
        Tässäkin ketjussa on jo potentiaalisia linnakundeja siitä syystä.


    • Anonyymi

      Saa joulupukkiinkin uskoa. Ja horoskooppeihin. Miksei Jumalaan. Ihan vapaasti.

      • Anonyymi

        Minua askarruttaa toinen aikuisista kaksoistyttäristäni.
        Toisen kanssa menee ihan hyvin.
        Mutta tää toinen on röyhkeä. Tulee joka kerta paha mieli, kun sätsättää.

        Ihan varmaan olen kasvattanut samalla tavalla.
        Varsinkin kaksosten vanhempana on erityisen varovainen, että olisi tasapuolinen.

        No, onhan niitä isompiakin huolia.
        Mutta just nyt askarruttaa tää tyttö.
        En tarvitse neuvoja, mutta kerron kun kysytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua askarruttaa toinen aikuisista kaksoistyttäristäni.
        Toisen kanssa menee ihan hyvin.
        Mutta tää toinen on röyhkeä. Tulee joka kerta paha mieli, kun sätsättää.

        Ihan varmaan olen kasvattanut samalla tavalla.
        Varsinkin kaksosten vanhempana on erityisen varovainen, että olisi tasapuolinen.

        No, onhan niitä isompiakin huolia.
        Mutta just nyt askarruttaa tää tyttö.
        En tarvitse neuvoja, mutta kerron kun kysytään.

        Sinusta ja "kasvatuksestasi" riippumatta kaksoset voivat olla erilaisia
        riippuen heidän elämästään ja elämäntilanteestaan.
        Miksi vaadit samaa nöyryyttä ja kuuliaisuutta toiselta mihin toinen alistuu ?
        Ihminen on yksilö.
        Ole ystävällinen ja kysy vaikka mistä kiikastaa, voitko auttaa jossakin asiassa tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua askarruttaa toinen aikuisista kaksoistyttäristäni.
        Toisen kanssa menee ihan hyvin.
        Mutta tää toinen on röyhkeä. Tulee joka kerta paha mieli, kun sätsättää.

        Ihan varmaan olen kasvattanut samalla tavalla.
        Varsinkin kaksosten vanhempana on erityisen varovainen, että olisi tasapuolinen.

        No, onhan niitä isompiakin huolia.
        Mutta just nyt askarruttaa tää tyttö.
        En tarvitse neuvoja, mutta kerron kun kysytään.

        Kaksi tytärtäni ovat myös noin erilaisia. Toisen kanssa pystyy puhumaan mistä vaan. Toinen tökkii minua ja usein kun tavataan, jää paha mieli ja kysyvä olo, mitä tein väärin.
        Olen miettinyt mikä riivaa, ehkä vain on silloin paha olo, eikä minulla ole mitään tekemistä sen pahan kanssa, mutta satun olemaan kohteena.


    • Anonyymi

      Minua ehkä askarruttaa se, että kaikkia mielipiteitä pitää kunnioittaa.
      Äärioikeiston (ml. persut) yhteisiä nimittäjiä ovat mm:
      rasismi, nationalismi, anti-intellektualismi ja väkivallan ihannoiminen.

      Miten niitä voi kunnioittaa ? Nehän on sitä mieltä, että ne on oikeassa.
      Rasismi, nationalismi, anti-intellektualismi ja väkivallan ihannoiminen on niitten mielipide ja asenne.
      En kunnioita. En muutakaan minkä moskaksi tiedän.
      Minulla on myös oikeus mielipiteeseen.

      • Eihän kunnioitus tarkoita sitä, että pitää olla samaa mieltä.
        Toisen mielipidettä voi kunnioittaa
        antamalla hänen olla sitä mieltä, mitä mieltä hän on.

        Jokainenhan on omasta mielestään oikeassa.

        Ei kunnioitus vaadi samanmielisyyttä.


    • Anonyymi

      Asemaltaan arvovaltaiset henkilöt ovat alkaneet Suomessa harrastaa uskon diktatuuria. Henkistä arvovaltaa tai auktoriteettiä heillä ei ole kuin korkeintaan omiensa keskuudessa.

    • Anonyymi

      alotukseen:

      Ei oikeesti mikään

      sitä vaan ihmettelen nykyisin joka päivä milloin kuolen,
      kun olen niin huonossa kunnossa,
      aina vaan herään uuteen päivään,
      se ihmetyttää vanhaa kipeetä,,,

    • Anonyymi

      Räsänen on upea tyylikäs älykäs nainen
      Ja osaa poseerata, puhuu seksikkäällä äänellä

      Perussuomalaiset ateisteista homoseksuaaleihin tukevat Räsäsen puheoikeutta ja esiintymisvapautta

    • Anonyymi

      Mikä imakka kipu voi tulla yöllä nukkuessa kantapäähän, enemmän akillesjänteen puolelle, ettei meinaa päästä kävelemään ?

      • Anonyymi

        Akillesjänteen limapussitulehdus eli bursiitti ?


    • Aloitukseen,
      molemmat sopivat ja saavat sieluni soimaan,
      niin ralli kuin rakkauslaulutkin.

      Mutta nyt ei arveluta mikään,
      enemmänkin jännittää edessä oleva viikko.
      naistenviikolla on monta juhlaa, niin tänäkin vuonna.
      Jännityksellä vain odotellaan,

    • Anonyymi

      Sitä tässä mietin, koska ne kauan odotetut ja ennustetut sateet ja ukkoset tulevat Etelä-Suomeen ?
      Sataako jossain päin Suomea nyt ?

    • Anonyymi

      ...askarruttaa, että kannattaako tälle palstalle tulla. Liikaa hörhöjä, ääriajattelua ja ilkeitä ihmisiä.

      • Ethän sinä pysty tulemaan, kun olet jo. Aika aktiivinen näyt olevankin nimimerkistä päätellen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ethän sinä pysty tulemaan, kun olet jo. Aika aktiivinen näyt olevankin nimimerkistä päätellen.

        Tellukka taitaa kuulua Te-ryhmään Tenhon ja Teron kanssa.

        No, naisia kohtaan olen kohteliaampi, jos he pysyvät roolissaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tellukka taitaa kuulua Te-ryhmään Tenhon ja Teron kanssa.

        No, naisia kohtaan olen kohteliaampi, jos he pysyvät roolissaan.

        Juon minä joskus teetäkin, mutta useinmiten kahvia.


    • Anonyymi

      Ai että kun hienoa ....Kalle Rovanperä voitti Viron osakilpailun ....kaikkien aikojen nuorin voittaja...Olen vieläkin ihan "kananlihalla" käsivarsista....jännää oli...
      Tuli isältäkin tippa silmään ....niinkuin Latvalallekin ....
      mimmimum-..mi

      • Tykkäätkö sinä oikeasti rallista, vai pitääkö sinun vain olla tykkäävinäsi "kulteliinin" mieliksi?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tykkäätkö sinä oikeasti rallista, vai pitääkö sinun vain olla tykkäävinäsi "kulteliinin" mieliksi?

        Kyllä tykkään ihan oikeasti ....poikani kanssa usei katselin ....nyt hän on erikoistunut formuloihin ....minä en niinkään. Tänään niitäkin tulee..
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tykkään ihan oikeasti ....poikani kanssa usei katselin ....nyt hän on erikoistunut formuloihin ....minä en niinkään. Tänään niitäkin tulee..
        mimmimum-..mi

        No minä en ole siinä koskaan nähnyt muuta kuin joutavaa renkaitten kuluttamista ja bensan polttamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tykkään ihan oikeasti ....poikani kanssa usei katselin ....nyt hän on erikoistunut formuloihin ....minä en niinkään. Tänään niitäkin tulee..
        mimmimum-..mi

        Muistelen sinun 60 ikäryhmään tullessasi suhtautuneen ralliin torjuvasti, mieli on näköjään muuttunut.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No minä en ole siinä koskaan nähnyt muuta kuin joutavaa renkaitten kuluttamista ja bensan polttamista.

        Rallit ja formulat ovat älyttömiä ja turhia kisoja, tuhlataan ja saatutetaan joutavalla tavalla, kun tavallisten autoilijoiden kurimusta pahennetaan ja heitä syyllistetään.


    • Anonyymi

      Sataako jossain päin Suomea ? Kysyy tyttö sadepisarain niitä kaivaten

      • Anonyymi

        Kiitos tiedoista toisten kaksosten äidit!
        En ole siis yksin.

        Tätä tilannettahan eivät muut kuin kaksosten äidit tiedosta ja eivät osaa antaa arvioitaan "nöyrryttämisistä" ym.

        Kertokaa lisää te kaksosten äidit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedoista toisten kaksosten äidit!
        En ole siis yksin.

        Tätä tilannettahan eivät muut kuin kaksosten äidit tiedosta ja eivät osaa antaa arvioitaan "nöyrryttämisistä" ym.

        Kertokaa lisää te kaksosten äidit!

        Jos ketkä niin kaksosten vanhemmat ovat oppineet joustamista ja olemaan tasapuolisia.
        Oli se minulle tosi luonteen kehittämiskoulutus kun sain kaksoset.
        Ei ole kade niitä äitejä, jotka ovat saaneet kolmoset.

        Kyllä kai tässä on kyseessä jonkinlaiset geenit.
        Olen huomannut että tää toinen kaksostyttö on tullut enemmän isänsä äitiin ja tämä vaivalloisempi omaan äitiini (joka oli todella hankala).

        Tuo olikin hyvä ja lohduttava huomio!


    • Anonyymi

      Se harmittaa kun naapurit häiritsee kaikenlaisella "esityksellä"!

      • Anonyymi

        Miksi seuraat naapurien esityksiä? - Nm. Joku kyylä varmaan


      • Anonyymi

        Onko naapurisi joku esiintyvä taiteilija?


    • Anonyymi

      Eilen satoi niin vähän ettei tulvaa tarvitse pelätä, ralli on persiistä ja rakkauslaulut imeliä jos liikaa kuuntelee.
      Ilma on viilentynyt, nyt on hyvä olla ulkosalla.

    • Anonyymi

      Noh, sote nyt sitten varmaankin tulee, vaikka maakuntaveroa kannattaa tutkimuksen mukaan vain noin 20 % aikusväestöstä.
      Se minua arkarruttaa miten sote-tietojärjestelmät hankitaan?
      Olen sitä mieltä, että ne pitää hankkia läpeensä Suomesta ja suomalaisin voimin tehtynä. Suomessa on teknologia korkealla tasolla ja samoin sen kehitystaso on hyvä. Saamme kyllä toimivat systeemit itse tehtyä. Puristusta vain ja sen jälkeen voimme myydä järjestelmiä ulkomaillekin. Kyse on ainakin kolmen miljardin euron hankinnasta.

      • Anonyymi

        Ei se onnistu, kun olemme EU:ssa.
        Kaikki yli 135 000 euron hankinnat on kilpailutettava EU-alueella.
        Olisi nähtävä asia jotenkin rakennusurakkana tai rakenneurakkana (hallinnon rakenteitahan nyt kovasti pyritään uudistamaan), silloin raja olisi 5,2 miljoonaa euroa. Alhainen taso sekin on, mutta tilaajan eli valtion pitää jakaa ja valvoa asia pienurakoina, eikä antaa jonkin suuren yhtiön tehtäväksi, joka sitten käyttää alaurakoitsijoita. Valtiolle lisää valvontaväkeä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mää söin aamulla kaulapuuloa ja sitte ku on kalkkipäivä meen ostaan kalkkia.

    • Anonyymi

      Pakistanin ja Afganistanin riidat kärjistyvät
      A:n lähettilään tytär kidnapattiin kidutettiin ja palautettin Islamabadissa
      ja A vetää diplomaatit maasta

      • Anonyymi

        Minkälaisia riitoja niillä on ollut ?


    • Anonyymi

      Toyota vetää herneet nenään olympialaisista eikä päästä toimitusjohtajaansa eikä ketään olympialaisiin vaan panee urheiluhullut kahleisiin tarvittaessa ei me viititä kun ei kukaan katsele edes
      Tokion kisojen
      pelkkää urheilua ei rahaa olympialiike jne.
      on suportoitu 3 miljardilla yrityksiltä
      sehän ei ole raha kisa ei raha juuri mikään 3000 miljoonaa dollaria

    • Anonyymi

      Al Jazeera haastattelee suomalaisia triathlonisteja Lahdessa
      Tiina Boman
      en tunne
      miten menee viruksen kanssa psykologiaa tarvitaan jne.

      Tällaiset haastattelut tehdään niin että isot BBC jne. myyvät toimittajan
      tekemään jutun pienille Al Jazeera kun ison toimittaja on Lahdessa

    • Anonyymi

      Tämä pistää miettimään miten taas jaksaa, kun hellehelvetti alkaa.
      Tuore kuukausiennuste: Ensi viikolla alkaa helleputki, jolle ei näy loppua
      Uusi kuukausiennuste lupaa lämpöä pitkälle elokuulle saakka. Alkava helleputki voi kuitenkin olla edellistä kosteampi.

    • Anonyymi

      Tänään on askarruttanut leppälastujen tekeminen savustuspönttöön.

    • Tänään askarruttaa jättikurpitsani elämä,
      niitä on neljä kaverusta,
      ne kukkivat komeasti keltaisin isoin kukin,
      pienet pyöreät kurpitsat tipahtelevat välillä lehtien suojaan.
      Mikä näitä kaveruksia oikein vaivaa,
      näyttää siltä etteivät jättikurpitsata ehdi aikaiseksi tänä kesänä.

      Olenkohan ollut laiska kastelija
      vai muuten vain unohdan ne omiin oloihinsa liian pitkäksi aikaa.

    • Anonyymi

      Hain postin iltauutisten jälkeen. Nyt askarruttaa todella, miten nykyisenä nopeitten ja tehokkaitten tietokoneyhteyksien aikana vakuutusyhtiö ei saa tietoja kulkemaan joka paikkaan heti, helposti ja tehokkaasti. - Nm. Kuinka monta kertaa vielä

      • Anonyymi

        Kyllähän se tieto menee nopeasti, kunhan ihmiset saavat käsiteltyä asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se tieto menee nopeasti, kunhan ihmiset saavat käsiteltyä asiat.

        Täh? Tieto on mennyt monta kertaa ja ovat tietoisia, jos osaavat kirjoittaa osoitteen oikein (en selitä). Silti lähettävät laskun, huomautuksen, irtisanomisen ja ulosoton vireillepanon. - Nm. Reklamoin satavarmasti


    • Anonyymi

      Askarruttaa tuo vaimon sydämen klaffi kun ei avaa kunnolla, tänään legurissa ei muutosta sitten 3 kuukauden , jos huononee nii sit leikkaukseen :´-( https://youtu.be/fc9mGeFwM4Q

      Per-kel

      • Anonyymi

        Toivon ja toivotan parasta, Per-kel !


    • Anonyymi

      Sitä vaan kun lähes joka toiselle nuoremmalle tulee long-covid, oireita voi kestää puoli vuotta tai ehkä lopun elämää, mitä ei vielä tiedetä.

    • Anonyymi

      Mikään ei askarruta, mutta tähän voisi jotain kirjoitella.

      Mies kysyi vaimolta, mitä tekisit, jos voittaisin lotossa,

      nainen siihen, että ottaisin rahoista puolet ja jättäisin sinut.

      Mies sanoi, että voitin juuri lotossa 12 euroa, tossa sulle kuusi euroa ja läheppäs lätkimään.

    • Anonyymi

      Olen odotellut paljon kaivattuja muita aloituksia kuin politiikkaa.
      Kaipaajat eivät tunnu saavan niitä aikaan. Nostin tämän ylös, tähän voi kirjoitella
      mistä vain. Antaa palaa !

    • Anonyymi

      harmittaa, pesin pyykkiä ja eikös vaan ollu nenäliina yhden vaatteen taskussa, kyllä on "kopistelemista" 😁

      • Hauska juttu, oikeat nenäliinat ovat melkein katoavaa kansanperinnettä.

        Nykyään vaan paperiin pyyhitään nenämme.
        Isälle aikoinaan lapsena ostin aina nenäliinoja joululahjaksi
        ja joskus kun opin virkkaamaan, saivat kaikki tätini joululahjaksi
        pienen virkatun pitsin nenäliinan reunassa.

        On mulla joskus käsilaukussa kun mennään johonkin tärkeään paikkaan
        kangasnenäliina ja hajuvettä siihen ropsautettuna.
        Nykyään harvemmin...


    • Anonyymi

      Harmittaa turhautuminen, kun ei ole mustikoita poimittavaksi. Onneksi on uintilampi. Siellä on pieniä liuriaisia kaverina. Toivottavasti eivät ole vaarallisia.

      • Anonyymi

        Varsinais-suomessa on löydetty valkoisia mustikoita ...aika jännä ilmiö ....geenivirhe ..
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinais-suomessa on löydetty valkoisia mustikoita ...aika jännä ilmiö ....geenivirhe ..
        mimmimum-..mi

        Jos ne eivät olleet vielä kypsyneitä ?


    • Anonyymi

      Eräs vuosien ajan palstakiusaamista harrastanut henkilö uhkaili myös silloin tällöin IP-osoitteitten jäljittämisellä (sekä rekattuna ja anonyyminä). Kukaan muu ei ole koskaan viitannut IP-osoitteisiin. Taas on ilmaantunut IP-osoitteisiin viittaava palstakiusaaja, Johtavatko jäljet samalla sylttytehtaalle ?

      • Anonyymi

        Se tyyppi on ymmärtänyt pysyä hiljaa vähän aikaa, mutta purkaa aggressioitaan
        anonyymipersuna.
        Toinen kirjoittaa myös rekattuna ja anona.


    • Anonyymi

      Se huolestuttaa,
      kun Sanna Marin on liian laiha,
      aina vaan näyttää laihtuvan, posket jo kuopalla,
      näyttää luurangolta jolla on rypistyvä iho vielä suojana,
      hänen pitäisi hiukan lihoa ettei äänestäjät huolestu .

      • Anonyymi

        Katto peiliin.


    • Anonyymi

      Tämä nainen lähtee hammaslääkäriin ....ja pelkää niin kamalasti....
      mimmimum-..mi

    • Minua huolestuttaa kuilujen syventyminen ja vastakohtien kärjistyminen. Tapojen raaistuminen ja nuorten sieluelämän haurastuminen. Gangsterikulttuuri ja liikaherkkyys.
      Nyt juuri:
      mitä teen kaikilla noilla keltaisilla ja vihreillä kesäkurpitsoilla jotka kasvaa jättkokoisiksi?

      • Anonyymi

        Pikkelsiä tekemään.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Pikkelsiä tekemään.

        Taidan säästää kunnes tytär tulee niin lahjoitan sille. Sitten se jakaa eteenpäin, ensin anopille, sitten työkavereille. Viimeisenä keinona laitaa korillinen kadunvarteen ja tarjota ilmaiseksi ohikulkijoille. Itse pakastan raasteena ja siivutettuna talven keittoihin ja ohukkaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....mutta tykkään kurpitsapikkelsistä lisukkeena. Ostan kaupasta - Saarioisten.

        onko se tuubissa vai purkissa ????? minäki ostan heti maistiaiseksi,


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • En ole oikein innostunut pikkelsiin ja oikeasta kurpitsasta tulee parempi. Kesäkurpitsasta teen moussakaa ja lasagnea, mutta liika on aina liikaa.

      • Anonyymi

        Naapureille jakamaan ylimääräiset ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naapureille jakamaan ylimääräiset ?

        Naapurimme molemmilla puolin kasvattavat myös kesäkurpitsaa :)


    • Anonyymi

      Sitä hetken pohdin kun tuli sateinen päivä eikä ole tänään ulkotouhuissa niin mukava olla, että imuroisinko vähän, vaikka yhden huoneen verran alkuun. mutta sitten tulin järkiini ja tuumin että jos on selvinnyt pari kuukautta imuroimatta niin kai vielä muutama päivä menee näin.
      Kun oli noita hellepäiviä ja yleensä päivittäin jossain vaiheessa kuitenkin oli tuulisiakin hetkiä, niin pitämällä ovet apposen avoinna sekä talon pohjois- että eteläpuolelta ilmavirta pyöritti ja kuljetti isompia pölykoiria kivasti ulos...

      • :)
        Tarvii laittaa korvan taa tuo menetelmä. On tosin pakko tarkkailla sitten että tuulen suunta on oikea.


    • Anonyymi

      Teen tuulen lehtipuhaltimella, lähtevät pölyt nurkista vikkelästi. En tuota muualla käytäkään, ostin edullisesti vähän käytetyn puhaltimen ihan tätä varten.

    • Anonyymi

      Huoneilman on terveellistä olla melko pölytöntä.

    • Hieman on askarruttanut nuo mustelmat,
      tuleeko niitä vanhoille helpommin ja haihtuvatko hitaammin kuin nuoremmillea.

      Maskun oven edessä ritilä potkaisi pari viikkoa sitten
      ja vei mummon kumoon kunnolla.
      Humalikoksi luulivat kun ritilöiltä itseni löysin.
      Onneksi selvisin säikähdyksellä. Onneksi ei luita poikki.
      Mutta mustelmat ovat tosi hitaasti hiipuneet,
      Keltaisen kukervaksi ovat lommot muuttuneet.
      Suurin murhe kun mieleiset ja hyvät nilkkurit
      pitää nyt roskikseen heittää. Ennalta ehkäisyksi.

      • Anonyymi

        Ikäihmisen ainoa turvallinen jalkine on tukeva, hyvin omaan jalkaan 'istuva', kevyt ja pehmoinen lenkkarikenkä. - Nm. Urheilukaupasta löytyy asiantuntemus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikäihmisen ainoa turvallinen jalkine on tukeva, hyvin omaan jalkaan 'istuva', kevyt ja pehmoinen lenkkarikenkä. - Nm. Urheilukaupasta löytyy asiantuntemus

        Se riippuu myös tilasta ja olosuhteista ynnä omien hoksottimien pirteydestä yms. Ritilätasot ja esim. kauppojen eteisten kuramatot ovat vaaralliset nastakengillä liikuttaessa, ritilätasot muillakin kengillä. Mustikkaan tms. ei viitsi matalavartisilla jalkineilla lähteä eli saappaat tulee jalkoihin, joku vähäkuvioinen ja kesällä mukavalta tuntuva kenkä voi olla liukas märällä asvaltilla jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikäihmisen ainoa turvallinen jalkine on tukeva, hyvin omaan jalkaan 'istuva', kevyt ja pehmoinen lenkkarikenkä. - Nm. Urheilukaupasta löytyy asiantuntemus

        Pidä lenkkareitas vaan itse lättyjalka.
        Hämmästys, hämmästys !!! Ei ois muuten tiedettykään,
        että URHEILUkaupoissa on lenkkarituntemusta. Herramujeekale sentään !!!
        KIITOS että kerroit, jos joku on ostoaikeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä lenkkareitas vaan itse lättyjalka.
        Hämmästys, hämmästys !!! Ei ois muuten tiedettykään,
        että URHEILUkaupoissa on lenkkarituntemusta. Herramujeekale sentään !!!
        KIITOS että kerroit, jos joku on ostoaikeissa.

        Mulla ei ole lättäjalkoja, mutta sulla on selvästi "lätty"pää. - Nm. Revi siitä


    • Anonyymi

      Marginaaliryhmien terrori enemmistöä kohtaan.
      Olemme liukuneet tilanteeseen jossa pienryhmät ovat suojassa kaikelta kritiikiltä ja em. ryhmien oikeudet kulkevat kaiken muun edellä.
      Olkoon sitten kyse spektrin eri väreistä, etnisestä taustasta tai mistä tahansa vastaavasta.
      Nainen, nainen, nainen joka paikkaan johtajaksi onkin oma lukunsa.

    • Minua askarruttaa nyt juuri parikin asiaa; kummallekaan en oikein mahda mitään.
      Metsäpalot, tulvat, veden paljous tai sen vähyys, ilmastonmuutokset joihin jotkut taulapäät ei vieläkään usko (sykliset ilamston lämpenemiset ja viilenemiset, jääkaudet jne. jotka seuraavat toisiaan, kaikki totta mutta ei ne kaikki tapahdu yhden ihmisen elinaikana: ihmiskunta likaa omaa pesäänsä, tuhoaa omaa planeettaansa ennätysvauhtia ja se ei ole normaalia.
      Toinen asia onkin sellainen jolle voisint ehdä jotain, mutta tähän mennessä kotikonstit eivät ole tehonneet: kirvat kurpitsoissani ja tomaateissani. Leppäkerttuja on näkynyt työssään syömässä kirvoja, mutta liian vähän, mäntysuopalius ja mitkään myrkyt eivät sovellu käytettäväksi kasveissa jotka tuottavat syötävää hedelmää.
      Kolmas asia mitä olen miettinyt näinä viime päivinä on että mitähän ne vielä keksii että urheilijat juoksisivat lujempaa, hyppäisivät korkeammalle, heittäisivät pitemmälle, joka olisi sallittua ja kaikkien mahdollisuuksien rajoissa?

      • """ilmastonmuutokset joihin jotkut taulapäät ei vieläkään usko """

        Enpä ole eläessäni vielä tavannut sellaista taulapäätä, joka ei usko ilmastonmuutoksiin, jos on ainakin kansakoulun käynyt.

        """sykliset ilamston lämpenemiset ja viilenemiset, jääkaudet jne. jotka seuraavat toisiaan, kaikki totta mutta ei ne kaikki tapahdu yhden ihmisen elinaikana"""

        En ole vielä sellaistakaan tavannut, joka kuvittelisi niitten tapahtuvan yhden ihmisen elinaikana. Vai montako jääkautta lienet itse jo elänyt?


      • Anonyymi

        Kysäse tuota kirvajuttua puutarhaihmisiltä siis ammattilaisilta tai neuvonta-alan henkilöltä.
        Niitä oli ainakin ennen kirkonkylissä, vaan miten tänään.
        Kysyvä löytää, ja sokealle avataan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysäse tuota kirvajuttua puutarhaihmisiltä siis ammattilaisilta tai neuvonta-alan henkilöltä.
        Niitä oli ainakin ennen kirkonkylissä, vaan miten tänään.
        Kysyvä löytää, ja sokealle avataan.

        Olen jo kokeillut kaikki konstit mitä minulle on neuvottu.
        Ongelma on siinä, että kirvat saa kyllä tainnutettua, mutta ne myrkyt jäävät sitten hedelmiin, joista tulee syömäkelvottomia. Luonnonmentelmät, kuten leppäkertut, eivät ole riittäneet.
        Mutta jatketaan tiedusteluja. Kohta tuleekin halla ja sitten kirvat saa kyytiä.


      • Tellukka kirjoitti:

        """ilmastonmuutokset joihin jotkut taulapäät ei vieläkään usko """

        Enpä ole eläessäni vielä tavannut sellaista taulapäätä, joka ei usko ilmastonmuutoksiin, jos on ainakin kansakoulun käynyt.

        """sykliset ilamston lämpenemiset ja viilenemiset, jääkaudet jne. jotka seuraavat toisiaan, kaikki totta mutta ei ne kaikki tapahdu yhden ihmisen elinaikana"""

        En ole vielä sellaistakaan tavannut, joka kuvittelisi niitten tapahtuvan yhden ihmisen elinaikana. Vai montako jääkautta lienet itse jo elänyt?

        Ilmaston lämpeneminen ja napajäätikköjen sulaminen on menossa nyt vauhdilla, jota ei ole nähty aikaisemmin. Maailman johtavat tiedemiehet ovat sitä mieltä että ilmaston nopea lämpeneminen/kasvihuoneilmiö ja saastuminen on suurin yksittäinen uhka tulevaisuudellemme. Ja se tulevaisuus on aivan liian lähellä.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Ilmaston lämpeneminen ja napajäätikköjen sulaminen on menossa nyt vauhdilla, jota ei ole nähty aikaisemmin. Maailman johtavat tiedemiehet ovat sitä mieltä että ilmaston nopea lämpeneminen/kasvihuoneilmiö ja saastuminen on suurin yksittäinen uhka tulevaisuudellemme. Ja se tulevaisuus on aivan liian lähellä.

        Älä nyt. Ihanko totta.

        Miten minulta on tuollainen uutinen päässyt menemään ohi kokonaan.
        Onko se jotain nyt ihan lähipäivinä uutisoitua?


      • Anonyymi

        Koetappas laitta kurpitsojen ja tomaattiem
        juurelle hunajaa lautaselle tai jos ei ole
        hunajaa niin sokeri vesiliuosta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koetappas laitta kurpitsojen ja tomaattiem
        juurelle hunajaa lautaselle tai jos ei ole
        hunajaa niin sokeri vesiliuosta

        Huomenaamulla laitan hunajaa kannattaa varmaan kokeilla! Kiitos vinkistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koetappas laitta kurpitsojen ja tomaattiem
        juurelle hunajaa lautaselle tai jos ei ole
        hunajaa niin sokeri vesiliuosta

        Toimiiko tämä ohje luumupuun juurellakin? - Nm. Luumuton


    • Anonyymi

      Mietin miten yksin vanhempi ihminen on selvinnyt korona-ajasta. Miten hänen lapsensa ja lapsenlapsensa voivat. Ja tuntuu siltä, ettei siitä olen kuin vähän aikaa kun olimme nuorempia ja lapsemme olivat pieniä.

    • Olympialaisten seuraaminen ei huolestuta. Suomen taso urheilu maana on hankala nykymaailmassa kun raha tässä ratkaisee, Norjalaisten menestyminen on asennoitumin ja kansan tuki.

      Urheilu suoritukset.

      • Anonyymi

        ...urheilu maa, asennoitumin, tuollaiset huolettavat.


    • Anonyymi

      Askarruttaa. Katson netistä ulos lähtiessä, mikä etana näyttää miltäkin. Tuhoan espanjansiruetanat niin että kerään hanska kädessä muovipussiin, laitan toisen päälle, poljen huolella joka kohdasta littanaan, etteivät kärsi ja laitan seka-roskikseen.
      Ja harmittaa kun en sitten kuitenkaan enää ulkona muista eroja, etten vain tappaisi sitä kilttiä ja hyödyllistä etanaa.

      • Anonyymi

        Espanjansiruetana ei kuole "littanaan" painamalla eikä niitä hävitetä, kuten kerrot. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Espanjansiruetana ei kuole "littanaan" painamalla eikä niitä hävitetä, kuten kerrot. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin

        Onhan se kumma jos ei kuole, kun pää on murskana. - Nm. On erilaisia tapoja


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onhan se kumma jos ei kuole, kun pää on murskana. - Nm. On erilaisia tapoja

        Yeap, se on kyllä metkan "kumma". - Nm. Luonnotonta


    • Anonyymi

      Miten pääsisimme palstan mielenterveyshoidon tarpeessa olevista eroon ?
      He eivät kykene hallitsemaan nettietikettiä. Mikseivät heidän läheisensä ole sen verran inhimillisiä, että ohjaisivat heitä hoitoon ? Retorinen kysymys vain.

      • Meillehän tämä on tarkoitettukin.
        Mutta kuinkas sinäkin täällä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Meillehän tämä on tarkoitettukin.
        Mutta kuinkas sinäkin täällä.

        Onhan tämä tämmöstä mielenrategiaa, lainatakseni Antti Rokkaa tuntemattomasta.


    • Anonyymi

      alotuksentekijälle :

      tämä sinun otsikko,,,
      mikä, miksi,milloin, miksi kysyt,,,,

      • Anonyymi

        Eikö olekin. hyvä olla olemassa joku ketju, johon voi kirjoittaa mistä aiheesta vain ?
        Aina on uusi päivä ja uudet kujeet.


    • Anonyymi

      Muistatko vielä jonkun lehden palstan "Kerro huolesi Hertta-rouvalle" ?
      Olikohan se Hopeapeilissä vai Eeva-lehdessä vai missä ?
      Olisi mielenkiintoista lukea,
      minkälaisia huolia ja vastauksia 50-60 vuotta sitten oli,
      jos arkistosta löytyisi niitä.

      Siihen aikaan piti istua alas ja alkaa kirjoittaa paperille huolensa, laittaa paperi kuoreen, liimata postimerkki ja viedä kirje postitettavaksi lehden toimitukseen,
      niin saattoi viikkojen päästä saada palstalla "asiantuntijan" neuvon.

      Nyt voi kirjoittaa someen ja saa samantien 100 neuvoa, joista 90% on mollausta eikä lopuistakaan ehkä ole mitään hyötyä ?

      En tiedä oliko Hertta-rouvan neuvoista apua, mutta kysymykseen oli aina suhtauduttu arvostuksella ja vakavuudella. Vastaus oli aina ystävällinen.

    • Anonyymi

      Minulta on mennyt jonkunlainen kunnioitus noita miespappeja , nuorempia kohtaan. Esiintyvät kaikenlaisissa kissanristiäisissä,seksikumppanin haussa ym.

      • Anonyymi

        Kerro tarkemmin havainnoistasi :)))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Isä tuomittiin pahoinpitelystä.

      Tulikohan oikeudelle nyt ylilyönti? Eihän tuon isän antama kurinpito niin vakavaa ollut. Tuomio olisi ollut aivan ymmärr
      Maailman menoa
      206
      2623
    2. Norja ottaa öljyrahastoista 40 mrd. Suomen pitäisi ottaa työeläkevaroista

      Irtoraha kiertoon, jotta talous saadaan elpymäään. https://yle.fi/a/74-20116257 "Norjan hallitus kasvattaa öljyrahasto
      Maailman menoa
      447
      2368
    3. Arja Koriseva paljastaa erikoisesta asumisjärjestelystä Pekka-rakkaan kanssa: "Voin ottaa..."

      Arja Koriseva viettää tänä vuonna 35-vuotistaiteilijajuhlaa ja kisaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Lue Arja Koris
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1418
    4. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      27
      1387
    5. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      71
      1251
    6. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      86
      988
    7. Hyvää yötä tänne

      Kun nukkumaan käytte. Ei vanha mies ole kellekään mitään. 😐🌌🌃✨❤️🐺😊
      Ikävä
      133
      955
    8. Rita Niemi-Manninen kommentoi yllättäen Aki-miehensä suoritusta Selviytyjissä: "Olisi pitänyt..."

      Rita Niemi-Manninen ja Aki Manninen herättävät vahvoja mielipiteitä… Nyt Rita Niemi-Manninen kisaa rankassa tosi-tv-kis
      Suomalaiset julkkikset
      7
      954
    9. Mä en kestä näin unta

      Missä nukuit vieressäni. Käännyit otit lusikkaan ja kuiskasit korvaani. "Minä rakastan sinua kulta". 💔
      Ikävä
      70
      940
    10. Olet suloisinta mitä tiedän

      Kun katsoit minua, en pystynyt katsomaan sinua takaisin koska pelkään että näet mitä sinua kohtaan tunnen. Ihastelen sin
      Ikävä
      22
      853
    Aihe