Miten yöllä nukkuessa voi tulla niin kova kantapäänkipu, ettei tahdo kävelemään päästä ?

Anonyymi

Tutkin nettiä, olisiko akillesjänne, bursiitti vai mikä, mutta ei itse pysty diagnoosia
tekemään. Olen heikkokuntoinen eläkeläinen (mm. sydänvaiva), olen yrittänyt lihaskuntoa pitää yllä minkä pystyn erilaisin pienin naurettavan vaatimattomin liikkein. Yksi liike jaloille on:
Nousen varpailleni seisomaan 10-15 kertaa (2-3 x vrk:ssa) Lonkat ei kestä enää kyykkyä. Se oli tehokas liike.
Varpaille nousukin on alkanut kipeyttää nilkkojen ja jalkaterä luita (ja jänteitä)
Joskus aamuisin tuntuu kuin olisi lasinsiruja jalkaterät ja nilkat täynnä.
(Osteoporoosikin?)
Pidän joskus parin päivän paussin. Eilen nousin varpaille vain 4 x kun tuntui jaloissa
aroilta. Nyt on oikea jalan kantapää ja se alue takaa niin arankipeä, ettei kärsi astua,
pitää linkuttaa. Kipu säteilee jalkaterään ja ylös sääreen.

Kipulääkettä en voi ottaa kuin 100 mg kerrallaan, se lisää sydänvaivoja.
Mitä tämä voi olla ja kauanko kannattaa kärvistellä, ennenkuin lääkärille menisi ?
Pari viikkoa "suunnittelin" kestää ja jos ei hellitä, niin ortopedille mennä.
Terveyskeskuslääkärin kanssa kaikki on "yhtä tyhjää".

3

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olisiko plantaarifaskiitti, se oireilee juuri noin että yön jälkeen kun nousee seisaalleen, tuntuu kuin olisi neuloja kantapää alla. Useimmiten tuo syntyy kun kävelee paljain jaloin tai sukkasillaan kovalla alustalla. Tuo varpaille nousu auttaa, mutta sama liike (varpaiden kääntö ylöspäin) auttaa myös kun sen tekee vaikka istuessa käsin tai käyttämällä 2-3 senttiä tavallista kenkää korkeampia korkoja.

• Anonyymi

Käy verikokeissa. Larobatoriokokeet kertovat onko tulehdusta. Larobatoriokokeet voi tarkastaa sinut tutkiva lääkäri.

• Anonyymi

Auttaisiko erilaiset kengät, jotka eivät missään nimessä ole liian pieniä, eikä sidottu käyttäessä liian tiukasti nyöreillä. Ja alla kuvan mukaiset pohjalliset.

Itse harmittaa valtavasti, kun en heti Crossien tullessa alkanut sen tyylisiä käyttämään. Nyt olen käyttänyt vastaavia 4 e hintaisia, aitoja en ole koskaan ostanut. Ne ovat valtavan hyviä, tosi joskus sateella liukkaita ulkona.
      Jos ostat niitä , koeta kävellä eri koolla ja mahdollisesti pari askelta silmät kiinni ja katsoi että jalkaterät ovat suorassa.
      Minulla ei ole kipuja, kivut ovat lähellä, jos kävelen useampana päivänä peräkkäin 8km/2 tuntia on pidettävä taukoa ja kävellä vain tarpeellinen.

Toki sait jo hyviä vastauksia, mutta minä olen pärjäillyt pehmeillä "KANTAPÄILLÄ" ja otan 1 Glukosamiinin päivässä, jos muistan. Joskus muutama vuosi sitten otin Glukosamiinia 2-3 vrk kpl, 1 kuukauden ajan.

Minä käytän aina pohjallisia, nimenomaan ja vain juuri tuon mallisia. Monet pohjalliset on "huijausta" tuo on hyvä, kunhan ottaa sen l-koon , niitä myydään mustana ja harmaana.

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1nFP9RFXXXXXtXXXXq6xXFXXX1.jpg?size=118254&height=800&width=800&hash=2523c2f9d404fe70b0d040a81517c9e2

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      354
      12251
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      190
      11477
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      280
      6593
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      255
      5367
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      207
      3874
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      177
      3663
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      64
      2753
    8. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      178
      2507
    9. Nyt on kova paikka "suvaitsevaisille" naisille", kun naisille tuli oma taksi

ja syy siihen on kehitysmaalaiset taksisuharit, joista on koitunut paljon "ongelmia" naismatkustajille. Nimittäin "suva
      Maailman menoa
      52
      2240
    10. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      15
      1932
    Aihe