Miten yöllä nukkuessa voi tulla niin kova kantapäänkipu, ettei tahdo kävelemään päästä ?

Anonyymi

Tutkin nettiä, olisiko akillesjänne, bursiitti vai mikä, mutta ei itse pysty diagnoosia
tekemään. Olen heikkokuntoinen eläkeläinen (mm. sydänvaiva), olen yrittänyt lihaskuntoa pitää yllä minkä pystyn erilaisin pienin naurettavan vaatimattomin liikkein. Yksi liike jaloille on:
Nousen varpailleni seisomaan 10-15 kertaa (2-3 x vrk:ssa) Lonkat ei kestä enää kyykkyä. Se oli tehokas liike.
Varpaille nousukin on alkanut kipeyttää nilkkojen ja jalkaterä luita (ja jänteitä)
Joskus aamuisin tuntuu kuin olisi lasinsiruja jalkaterät ja nilkat täynnä.
(Osteoporoosikin?)
Pidän joskus parin päivän paussin. Eilen nousin varpaille vain 4 x kun tuntui jaloissa
aroilta. Nyt on oikea jalan kantapää ja se alue takaa niin arankipeä, ettei kärsi astua,
pitää linkuttaa. Kipu säteilee jalkaterään ja ylös sääreen.

Kipulääkettä en voi ottaa kuin 100 mg kerrallaan, se lisää sydänvaivoja.
Mitä tämä voi olla ja kauanko kannattaa kärvistellä, ennenkuin lääkärille menisi ?
Pari viikkoa "suunnittelin" kestää ja jos ei hellitä, niin ortopedille mennä.
Terveyskeskuslääkärin kanssa kaikki on "yhtä tyhjää".

3

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisiko plantaarifaskiitti, se oireilee juuri noin että yön jälkeen kun nousee seisaalleen, tuntuu kuin olisi neuloja kantapää alla. Useimmiten tuo syntyy kun kävelee paljain jaloin tai sukkasillaan kovalla alustalla. Tuo varpaille nousu auttaa, mutta sama liike (varpaiden kääntö ylöspäin) auttaa myös kun sen tekee vaikka istuessa käsin tai käyttämällä 2-3 senttiä tavallista kenkää korkeampia korkoja.

    • Anonyymi

      Käy verikokeissa. Larobatoriokokeet kertovat onko tulehdusta. Larobatoriokokeet voi tarkastaa sinut tutkiva lääkäri.

    • Anonyymi

      Auttaisiko erilaiset kengät, jotka eivät missään nimessä ole liian pieniä, eikä sidottu käyttäessä liian tiukasti nyöreillä. Ja alla kuvan mukaiset pohjalliset.

      Itse harmittaa valtavasti, kun en heti Crossien tullessa alkanut sen tyylisiä käyttämään. Nyt olen käyttänyt vastaavia 4 e hintaisia, aitoja en ole koskaan ostanut. Ne ovat valtavan hyviä, tosi joskus sateella liukkaita ulkona.
      Jos ostat niitä , koeta kävellä eri koolla ja mahdollisesti pari askelta silmät kiinni ja katsoi että jalkaterät ovat suorassa.
      Minulla ei ole kipuja, kivut ovat lähellä, jos kävelen useampana päivänä peräkkäin 8km/2 tuntia on pidettävä taukoa ja kävellä vain tarpeellinen.

      Toki sait jo hyviä vastauksia, mutta minä olen pärjäillyt pehmeillä "KANTAPÄILLÄ" ja otan 1 Glukosamiinin päivässä, jos muistan. Joskus muutama vuosi sitten otin Glukosamiinia 2-3 vrk kpl, 1 kuukauden ajan.

      Minä käytän aina pohjallisia, nimenomaan ja vain juuri tuon mallisia. Monet pohjalliset on "huijausta" tuo on hyvä, kunhan ottaa sen l-koon , niitä myydään mustana ja harmaana.

      https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1nFP9RFXXXXXtXXXXq6xXFXXX1.jpg?size=118254&height=800&width=800&hash=2523c2f9d404fe70b0d040a81517c9e2

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe