pyörän koko sigma mittariin

Anonyymi

sigma mittari näyttää ihan vituilleen ja vaikka kokeilen kaikkia pyörän kokoja ei toimi. Mulla on yamaha aerox skootteri joka huiputtaa 80kmh. etupyörän koko on 130/60-13 eikö sen pyörän koon voi tosta laskea matikalla eli 1.415? voitteko laskea mulle jos ei menny oikein vai onko edellinen omistaja laittanu vituilleen mittarin. pitääkö magneetin olla vai vanteessankiinni muttakun silloin en saa anturia sinne asti?

9

3675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

joo koon voi laskea mutta millä laskutoimituksella saat 1.415?

• Anonyymi

no katoin jonku viedeon missä pyörän koko laskettiin miten se tosta pitäis laskea ja osaisitko sinä sen laskea minulle?

• Tuuma on 2,54 cm

Renkaan leveys on 130 mm ja sen profiilisuhde on 0,60, joten 130 mm x 0,60 = 78 mm.

13 tuumaan siis lisätään katsi kertaa renkaan korkeus 78 mm, niin saadaan pyörän teoreettinen halkaisija. Tästä saatkin sitten yhden kierroksen teoreettisen etenemän itse.

Käytännössä tätä joutuu aina hienosäätämään, mutta nopeusmittari on helpompi saada tarkemmaksi kuin autoissa.

• Anonyymi

oon ihan vitun vajaa eli miten mä nyt sen lasken siihen mittariin

• Anonyymi kirjoitti:

oon ihan vitun vajaa eli miten mä nyt sen lasken siihen mittariin

Yksinkertaisempi konsti tietysti on mitata vaikka rullamitalla pyörän todellinen kokonaishalkaisija ja kertoa se piillä.

Voi olla tarkempikin, sillä tehtaat ilmoittamat rengaskoot ovat vain viitteellisiä, ja jopa rengaskuluma sekä -paineet vaikuttavat, jos oikein tarkkoja halutaan olla.

Voi pyörän kokonaisympärysmitan mitata tietysti suoraankin, mutta se vaatii jo vähän sähläämistä ja nostelua. ; )

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Yksinkertaisempi konsti tietysti on mitata vaikka rullamitalla pyörän todellinen kokonaishalkaisija ja kertoa se piillä.

Voi olla tarkempikin, sillä tehtaat ilmoittamat rengaskoot ovat vain viitteellisiä, ja jopa rengaskuluma sekä -paineet vaikuttavat, jos oikein tarkkoja halutaan olla.

Voi pyörän kokonaisympärysmitan mitata tietysti suoraankin, mutta se vaatii jo vähän sähläämistä ja nostelua. ; )

150cm taisi olla pyörän ympärysmitta. lasketaanko se siitä mutta miten se vaikuttaa siihen jos se anturi ja magneetti ei ole siinä vanteessa vaan siinä reijällisessä ympyrässä mikä on siinä ympyrän sisässä

• Anonyymi kirjoitti:

150cm taisi olla pyörän ympärysmitta. lasketaanko se siitä mutta miten se vaikuttaa siihen jos se anturi ja magneetti ei ole siinä vanteessa vaan siinä reijällisessä ympyrässä mikä on siinä ympyrän sisässä

Mitä ohjeet sanovat? Jos asennus on valmistajalla sellainen, että anturin etäisyys pyörännavasta on aina sama riippumatta mopon valmistajasta, niin muuttujana on ainoastaan pyörän ympärysmitta.

Mutta jos em. asennusväli vaihtelee eri asennuksissa eri mopoihin, niin silloinhan tietysti sekin pitää ottaa huomioon pyörän ympärysmitan lisäksi.

Jos et saanut kirjallisia ohjeita mukaan, niin varmaankin valmistajan kotisivut auttavat laskennassa.

Ja jos ei mikään muu auta, niin sitten hakuammunta käyttäen kännykän navigaattoria keskinopeuden mittaajana ja ajellaan vakaasti mopolla tasaisella tasaista nopeutta enemmän kuin muutama sekunti, vertaillaan nopeusmittarin ja GPS:n lukemia ja säädetään tarpeen mukaan.

• Anonyymi

Saitko sen oikein rengas koon selville?

• Anonyymi

152,744234817536

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      307
      7750
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      86
      6041
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3581
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2087
    5. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1936
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1921
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      37
      1736
    8. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      61
      1539
    9. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1504
    10. En mä itke

sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja
      Ikävä
      31
      1450
    Aihe