Kysymys nainen

Anonyymi

Onko vaihdevuodet jo ovella?

27

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oh, olipa typerä kysymys. Tietysti ne siltä tulevat, kun aika on ja niinkuin kuuluukin. Toistaiseksi niistä ei ole merkkejä. Mutta aika outoa ja ihanaa ollut kun ei ole enää kuukautisia kohdunpoistoon jälkeen. Ihanaa siksi, että kuukautiskivut olivat minulla aina todella suuret ja voi luoja sitä verimäärää! 🙄

      Joten jotain hyvää tuosta minulle niin kauheasta leikkauksestakin (ja nukutuksesta). Nyt se kuitenkin on aika onnellisesti ohi.

      • Anonyymi

        Syövän takiako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syövän takiako?

        Ei, ei johtunut syövästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, ei johtunut syövästä.

        . . . Vaan yhdestä massiivisesta verenvuodosta. En mennyt heti sairaalaan, mutta n. reilua kuukauutta myöhemmin kun olin naistentautien polilla ja kerroin tapahtuneesta ja ottivat verikokeet, joista selvisi että verenhukka oli ollut liian suuri ja sydämenpysähdys ei ollut kaukana.

        Kohtu poistettiin, ettei näin enää käy, siis uutta verenvuotoa. Syy oli tod.näköisesti kohdun sisäinen adenomyoosi, en ole vielä tarkastanut ovatko patologian vastaukset valmistuneet, olen nyt vain lomaillut ja nauttinut kesästä 🥰


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        . . . Vaan yhdestä massiivisesta verenvuodosta. En mennyt heti sairaalaan, mutta n. reilua kuukauutta myöhemmin kun olin naistentautien polilla ja kerroin tapahtuneesta ja ottivat verikokeet, joista selvisi että verenhukka oli ollut liian suuri ja sydämenpysähdys ei ollut kaukana.

        Kohtu poistettiin, ettei näin enää käy, siis uutta verenvuotoa. Syy oli tod.näköisesti kohdun sisäinen adenomyoosi, en ole vielä tarkastanut ovatko patologian vastaukset valmistuneet, olen nyt vain lomaillut ja nauttinut kesästä 🥰

        Kohdunpoisto kuitenkin yleensä varhentaa vaihdevuosien alkamista 2-3 vuodella. Mutta minusta saavat tulla, koska tulevat. Nyt vain nautin kuukautisten poisjäännistä, olihan niissä kestämistä vuosikaudet, ei ihan kaikilla noin kivuliaat ja hankalat ole. Ei kuitenkaan mitenkään harvinaistakaan. Oh' tätä naiseutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohdunpoisto kuitenkin yleensä varhentaa vaihdevuosien alkamista 2-3 vuodella. Mutta minusta saavat tulla, koska tulevat. Nyt vain nautin kuukautisten poisjäännistä, olihan niissä kestämistä vuosikaudet, ei ihan kaikilla noin kivuliaat ja hankalat ole. Ei kuitenkaan mitenkään harvinaistakaan. Oh' tätä naiseutta!

        Poistivatko munasarjat samalla? Kun olen kuullut, että joillakin on poistettu kohtu, mutta munasarjat kun ovat jääneet, on kierto jatkunut edelleen. Itselläni poistettiin lääkkeillä kuukautiset. Hyvä niin, kun kärsin aina runsaista ja pitkistä vuodoista. Nyt on pirteämpi olo, kun ei ole raudanpuuteanemiaa. Ja ei tässä iässä enää kuulu kiertoa ollakaan. Minun vv-oireet katosivat pikkuhiljaa kk:sten poisjäämisen jälkeen. Paljon liikuntaa, ulkoilua ja terveellinen ruokavalio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poistivatko munasarjat samalla? Kun olen kuullut, että joillakin on poistettu kohtu, mutta munasarjat kun ovat jääneet, on kierto jatkunut edelleen. Itselläni poistettiin lääkkeillä kuukautiset. Hyvä niin, kun kärsin aina runsaista ja pitkistä vuodoista. Nyt on pirteämpi olo, kun ei ole raudanpuuteanemiaa. Ja ei tässä iässä enää kuulu kiertoa ollakaan. Minun vv-oireet katosivat pikkuhiljaa kk:sten poisjäämisen jälkeen. Paljon liikuntaa, ulkoilua ja terveellinen ruokavalio.

        Ei poistettu munasarjoja, koska vaihdevuoteni eivät olleet vielä alkaneet. Oma hormonitoiminta on hyväksi elimistölle, ja näin se jatkuu. Munatorvet katkaistiin syöpäriskin pienentämiseksi, kuten yleensä tehdäänkin.

        Jos munasarjat poistetaan, silloinhan vaihdevuodet käynnistyvät samantien.

        Raudanpuuteanemiaa oli minullakin runsaiden kuukautisten vuoksi ja huimausta siitä johtuen kuukautisten aikana.


    • Anonyymi

      Ja tämä aihe kiinnostaa sinua, koska... ?

    • Anonyymi

      Kierto ja hormonit toimii, hukassa ollut libidokin kurkistelee taas, perkele sentään. En onneks anemisoidu enää, kiitos kohdunpoiston. Mutta joo, eiköhän tässä viihdevuodet ala vähiin käymään enneku loppuu.

      T❤️‍🔥

      • Anonyymi

        Hanki semmonen pyrolyysiuuni. 🔥🔥 Pääset puhdistuksen kanssa vähemmällä.


    • Anonyymi

      Jokaiselle naiselle ne tulee ennemmin tai myöhemmin. Olen niin vanha jo ett pahin on kärsitty.

    • Oliskin, niin ei tarvis endoon mitään hoitoa.

    • Anonyymi

      Aloittaja on aika turhaan täällä palstalla, jos ei edes tiedä minkä ikäinen kaivattunsa on.

      • Anonyymi

        Kaikella lailla turhaan ☝🏻


    • Anonyymi

      Toisille tulee jo 30v. Ei voi tietää. On niin yksilöllistä. Vielä vuotaa kerran kuussa.

    • Anonyymi

      Menneet ovat, aikaisin olivat ja myös poistettu kohtu. ettei enää tarvii vaivoissa kärvistellä.

    • Anonyymi

      Kyllä varmaankin vaihdevuodet ovat jo ovella, mikäli ei kuolema korjaa.
      Entä sinulla, joko on testopaussi ovella?

      • Anonyymi

        Ei terveellä miehellä ole sellaista. Feministien toiveajattelua ja lumetestoja myyvien kaupustelijoiden luomaa harhaa.


    • Anonyymi

      Odotan niitä innolla, ei kuukautisia ja saa olla kauhea vanha akka, tai olenhan kyllä nytkin kun sille päälle satun :D Jos mun kaivatulle olisi väliä sillä niin hän ei oikeasti rakastaisi minua. Ei ole minun ongelma jos hän ei ole jatkanut sukuaan, itsellä se asia hoidettuna. Olisihan varmaan ihana ajatus saada rakastamansa kanssa yhteinen lapsi, mutta meidän tapauksessa meidän hankalien luonteiden lopputulos ei olisi varmaan ihana ;) Ja kun tunnustin hänelle tunteeni, ne olivat vielä kaukana tulevaisuudessa silloin yli 10v sitten, oma vika jos nyt haikailisi sellaista.

    • Anonyymi

      Vielä ei ole näkynyt.

    • Anonyymi

      Mistäpä sitä tietää, vaan mun tuurilla tuskin vaan. Kärsin nuorempana todella epäsäännöllisistä kuukautisista. Saattoivat tulla luonnostaan tyyliin pari kolme kertaa vuodessa. Pillereillä vuoto oli säännöllistä, mutta ovulaatiota ei tosiaan ollut kuin se muutama kerta vuoteen. Munasoluja siis on jäänyt varastoon verrattuna sellasiin, jolla kuukautiset ja ovulaatio olis säännölliset. Nyt menkat tulee kyllä jo suorastaan kellon tarkkuudella.

    • Anonyymi

      Ihanaa kun on se vaihe ettei ole menkkoja riesana 💛

      • Anonyymi

        Kyllä, eikä menkat ole enää hidastamassa seksielämää - ei pakollisia taukoja runsaana vuotopäivinä! Ja omat kuukautiset kestivät vielä aina seitsemän päivää 🙄.


    • Anonyymi

      Sillä tiedolla et tee mitään.

    • Anonyymi

      Iän puolesta ”pitäisi” olla ainakin esioireita, muttei ole. Kierrosta ei ole tietoa kun on hormonikierukka (vie osalla vuodon ja suurimmalla osalla tekee ne hyvin niukoiksi). VV-oireet yleensä näkyy ensin runsaantuvina ja lyhentyvinä kiertoina.

      Olen saanut yli 40v lapsen kerrasta melkein viikko ennen ovulaatiota. Edes nuorilla onnistumisen mahdollisuus on olematon noin kaukana ovulaatiosta. Voimakas ovulaatio tuntui kummassakin munasarjassa vajaan vuorokauden. välein. Onneksi ei tullut kaksosia. 😂 Hedelmällisyyden pitäisi tippua rajusti 10v ennen vaihdevuosia. Tuosta päätellen ei ole ihan heti tulossa. Tulee kun tulee, kaikilla ne on kuitenkin edessä.

    • Anonyymi

      Ketä tälläiset kiinnostaa? Ei onneks, mutta eipä haittaisi lapsi kiintiö täys!

    • Anonyymi

      Pyöröoveissa ruuhkavuosia ei ehdi lukea🤭

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe