LINNUTON RIIHIMÄKI - KUULLOSTAISI VAPAUTTAVALLE

Anonyymi

Kirjoitelkaa omista lintuhavainnoistanne viime päiviltä.

27

912

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei niinkään, missä olette viime päivinä nähneet lintuja, vaan mistä yht¨äkkiä hävisivät. Kenen piha on nyt tyhjänä, tai lähipuisto, metsä.

• Anonyymi

Meidän kerrostalojen pitkältä pihalta hävisivät joskus 15 iltapäivällä/illalla. Illalla jo ihmettelin. missä kaikki linnut ovat. Lepäämässä hellepäivän jälkeen? Seuraavana aamuna neljän aikoihin, en nähnyt enkä sen jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän kerrostalojen pitkältä pihalta hävisivät joskus 15 iltapäivällä/illalla. Illalla jo ihmettelin. missä kaikki linnut ovat. Lepäämässä hellepäivän jälkeen? Seuraavana aamuna neljän aikoihin, en nähnyt enkä sen jälkeen.

Siis katosivat 15.7.2021.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävelin lähistöllä ja huomasin tietyn alueen, jolla en havainnut yhtään lintua. Osaan sanoa, minkä "rajan" jälkeen rupesi näkymään, mutta en kerro tässä, vaan raportissa, jonka kasaan, kun viitsin ja lähettelen harkinnan mukaan ensi talvena ajatellen seuraavaan lintukautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennakoi aikaista talven tuloa.

• Anonyymi

SEn jälkeen, kun muut linnut katosivat, pääskysiä vielä lenteli useampia porukoita. Minä: aha, häätö ei ole ulottunut tuohon korkeuteen. Sitten porukat vähenivät. Eilen iltapäivällä mietin, koska viimeksi varmasti näin. Ei ollut eilen ip:llä eikä tänään.

Pääskyset saattavat alkaa muuttonsa jo heinäkuussa.

• Anonyymi

Pääskysiä lenteli aamulla ja nyt taas näkyy.

• Anonyymi

Kävin aamulla urheilupuistossa lenkillä. Pelikentän tekonurmella oli lintuja ihan parvellinen nokkimassa ?!? Ehkä itikoita voisi sieltä löytyä.

• Anonyymi

KORJAUS: on oikea nurmikko. Vieressä on tekonurmi.

• Anonyymi
      • Anonyymi

joo, vastaa minun paljain silmin tihrustelua, mutta vakiovieraani tunnen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joo, vastaa minun paljain silmin tihrustelua, mutta vakiovieraani tunnen

Minua on turha yrittää pilkata tuolla videolla. En ole lintuharrastaja. En ole opetellut tunnistamaan lajeja enkä harrasta lintujen kuvaamista. OLEN ELÄINSUOJELIJA, ainakin ollut, enpä paljon mitään jaksa nykyään.

Yrittelin ruokintaa, mutta kaupunkioloissa jyrkän rinteen yläreunalla talvisissa oloissa oli liian vaativaa, kun vielä naakkaparvetkin saapuivat ja rotat ja ympäristön ikkunoista ammuskeltiin lintuja ja oravia sadistisesti.

Nyt helleputken aikana, kun oli rutikuivaakin, panin alapihan päätyihin laakeat vesiastiat. (siellä ei ole muuta kuin pyykinkuivaustelineet.)Se oli liikaa, eihän edes kielletä, että linnut häädettiin, vaan kerrottiin motiivi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua on turha yrittää pilkata tuolla videolla. En ole lintuharrastaja. En ole opetellut tunnistamaan lajeja enkä harrasta lintujen kuvaamista. OLEN ELÄINSUOJELIJA, ainakin ollut, enpä paljon mitään jaksa nykyään.

Yrittelin ruokintaa, mutta kaupunkioloissa jyrkän rinteen yläreunalla talvisissa oloissa oli liian vaativaa, kun vielä naakkaparvetkin saapuivat ja rotat ja ympäristön ikkunoista ammuskeltiin lintuja ja oravia sadistisesti.

Nyt helleputken aikana, kun oli rutikuivaakin, panin alapihan päätyihin laakeat vesiastiat. (siellä ei ole muuta kuin pyykinkuivaustelineet.)Se oli liikaa, eihän edes kielletä, että linnut häädettiin, vaan kerrottiin motiivi.

Kun täällä ilmoitin olevani eläinsuojelija, ainakin entinen, niin hetihän sitä työmaa löytyi. Kävin paikalla, tein havaintoja ja vähän kirjoitin palstalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun täällä ilmoitin olevani eläinsuojelija, ainakin entinen, niin hetihän sitä työmaa löytyi. Kävin paikalla, tein havaintoja ja vähän kirjoitin palstalle.

googlatkaa eläinsuojejeluvalvoja Anja Eerikäinen, niin voitte lukea, mistä Suomessa lähdettiin liikkeelle 1976.
        Googlaamalla löytyy loppupuoleltaan valkopesty historia. Eerikäinen hankki toiminnallaan paljon vihamiehiä. Lopulta hänet pahoinpideltiin huonoon. Yritti kait palailla työhänsä,mutta pahoinpideltiin henkihieväriin vammautuneeksi. Tästä ei näköjään voi lukea netistä.
        Aulangon joutsenten jäljiltä minulla on tappouhkaus päälläni, "jos kerron", En usakalla kertoa, mitä keskuspuiston hanhista seurasi.

En puutu savilammikoiden tilanteeseen.

• Anonyymi

Mökkirannassa varpusenpoikanen jota emo ruokki.

• Anonyymi

Naakkoja, puluja, variksia, tiaisia, kanahaukka ja sarvipöllö on tässä nyt näkynyt.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu yksi sääntöjen vastainen viesti. Minun kirjoittama.

Kysyin siinä minne varikset ovat hävinneet. Kysyn vielä uudelleen. Olen tottunut näkemään ja kuulemaankin niitä täällä harjun päällä, urheilupuistossa, Peltsin lammen ympäristössä- Jne.

Joku aika sitten ihmettelin, mitä oikein tapahtuu. Tuossa harjun eteläpuolella varis rääkyi joko henkensä hädässä tai poikasia puolustaessaan.Sitä kesti kerralla reilun ajan ja toistui useana päivänä. Kun loppui , varis ja joitakin muita lintuja lensi tuosta ikkunan edestä länteen.
      En ole nähnyt naakkojakaan.

SIIS MINNE JA MIKSI/MITEN HÄÄDETTYNÄ/TAPETTUNA OVAT HÄVINNEET??????

• Anonyymi

Olen tänään reissuillani nähnyt 2 varista. Käräjäkosken lähistöllä ja Peltsin lammen ohittavan tienvierusnurmikolla, missä niitä yleensä on porukoittain erikokoisia.

Pari päivää sitten näin yhden vanhan vaakun. Istui puussa ja kun näki minut , lähti lentämään pois. On vanhukselle tulossa yksinäinen talvi.

• Anonyymi

Tänään on ollut jo lintuja. Joskus kai 8 aikoihin menin pihalle ihmettelemään tsirkutusta ja vilinää ilmassa ja puissa. Iso räkättirastasparvi lenteli täällä harjun päällä. Muutama muukin laj oli parven suojissa tullut.
      Ja yksi varis.

Lähdin ajamaan 54 tielle. Uramossa näin 2 yksittäistä varista tiellä ja 54sen penkoilla muutaman yksittäisen lisää.

Vettä oli tullut savilammikoillekin ja pinta "harventunut"- Laulujoutsen perhe tallella. Mutta mitenkän jallujen avio-onni. Toinen oli siirtynyt joutsenten kanssa samaan lampeen ja toinen jäänyt sinne toiseen yksinään.

• Anonyymi

Toivottavasti en ole antanut tappolistaa, kun kerroin noin suunnilleen paikat. missä näin. Kerroin sen takia, että havainnollistin, miten harvassa niitä on.

Jotakin on tapahtunut.

• Anonyymi

Ainakin tuhat naakkaa lentää joka ilta syksyllä prisman yli viereiseen puistoon. Siinä riittää meteliä ja ulostetta kadut täynnä

• Anonyymi

onko lentänyt tänä syksynä?

• Anonyymi

Kuulostaisi hyvältä. Itse juuri muutin jarrumiehenkadun tiirahelvetistä pois. Alkukesästä 2kk 24/7 tiirojen kirkumista, kadut, parvekelasit, pihat ja autot tiiranpaskassa ja kun poikaset maassa niin käyvät vielä kimppuunkin paskiaiset !

• Anonyymi

Hämeenlinnassa on ollut vuosien ajan "lokkihelvetti" keskustassa. Tänä kesänä ei ollut. Siitä mainittiin lehdessä ja somessa.

Rupesi kysymyksiä tulemaan: miten se on toteutettu. Ensin ylimalkaisia vastauksia: ei vihata lokkeja, mutta niiden on parempi elää muualla. Lisää tiukkoja kysymyksiä. No joo, meillä oli palkattu häiritsijä. Häiritsi lokkeja niin, etteivät voineet rakentaa pesiä entiseen tyyliin.- Kysymyksiä???

Sitten luvattiin avata asia kokonaan. Kirjoittaa kuvaus ja opas, jota voidaan antaa muihinkin kaupunkeihin.

• Anonyymi

Aika hyvä idea

• Anonyymi

Noin viisisataa hanhea paineli pari viikkoa sitten kohti etelää. Ihmettelin miksi hanhet lensivät vatsa ylöspäin. Eivät halunneet kuulemma nähdä ainuttakaan Riksulaista näytteliä tai poliitikkoa.

• Anonyymi

TÄMÄ LINNUTON olisi ollut minulle vapauttava: ei enää lintujen rääkkämisen todistamista.

Nk. kytät tietävät, olen koko kesän liikkunut lätäköltä lätäkölle. Joskus piipahdin peltsin lammellakin. Siellä oli jkv. sorsia. Kai jostakin syötävää löysivät. Syksyllä kävin katsomassa ruskan etenemistä. Vähän kokeilin tällä viimeisimmällä ostoksella kuvata.
      Sorsat olivat nälkäisiä. Heti uivat kohti, kun rannalla käveli. Lopulta siellä ei voi kävellä, kun syöksyivät kohti ja nousivat maallekin ja kohti.-MITENKÄHÄN NIIDEN KÄVI- Nälkäisenä ei jaksa lentää muualle.

Sitten TÖRMÄSIN HML palstalla sorsien talvehtimisjuttuun ja jouduinkin satojen sorsien nälkään näännyttämisen keskelle. ONNEKSI ON HUONOT KELIT. Stalkkerit tuskin pystyvät pakottamaan minua käymään siellä.

Siis vuosien jälkeen Hämeenlinnassa on yllättäen lopetettu talviruokinta. Sorsat ovat niin nälkäisiä, etteivät pystyisi muuttamaan eivätkä varmaan enää osaisi. Viime kesän poikasia on suuret määrät.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2636
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2272
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2150
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1752
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      289
      1447
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe