Kokeilin hieman ubuntussa World of Warcratia ja en ollut tyytyväinen. Esim ambient occlusion varjot mättää, jonnekin tulee ja jonnekin ei. Myös vaikka Anti-aliasing on täysillä, hahmot tekevät sahalaitaa. Ehkä kyseessä on Nvidian haluttomuus tehdä linukseille kunnollisia ajureita? Windowsissa ei näitä ongelmia ole ollut. Eikö linuksit ole tehty ollenkaan pelaamista varten?
Ubuntu ja ambient occlusion?
7
108
Vastaukset
- Anonyymi
Linuksit eivät ole suunniteltu nopeatempoiseen pelaamiseen. Linuksin kerneli pystyy vain tuhannen millisekunnin välein vaihtamaan prosessien ajoaikaa eikä sen syystä pelit toimi kuin sekunnin viiveellä.
- Anonyymi
Olisi aika jo päivittää linuksin kerneli. Varsinaisesti se on päivitetty viimeksi 1973 jolloin koodi kopioitiin Unixista.
- Anonyymi
Asensitko varmasti viralliset oikeat nvidian ajurit, etkä mitään avointa lähdekoodia?
- Anonyymi
Ja asensiko Ubuntun version pelistä eikä mitään Wine paskaa?
- Anonyymi
Ei liity Ubuntuun. nVidian ajurit löytyvät Ubuntu 18.04 LTS:lle ja toimivat ihan hyvin.
Ambient occulsionin voi toteuttaa monella tavalla: https://en.wikipedia.org/wiki/Ambient_occlusion#Variants
On huomioitavissa että sen mittakaava ei aina huomioi objektien todellista kokoa, ja sitä tosiaankin voidaan toteutaa niin että ei aina ole käytössä koska se voi myös tehdä artefaktia. Ambient occulsionia voidaan myös esilaskea eikä piirronaikana ole kuin esilasketut.
Antialiasing säätöjen kanssa voi myös helposti munailla kun pitäisi esimerkiksi tietää, onko kyseessä forward vai deferred rendering. Grafiikkamoottori mikä käyttää deferred renderingiä, vaihtoehtoja on se että mitään antialiasointi säätöjä EI tehdä ajurista, tai sitten käytetään FXAA:ta joka tekee yksinkertaisen jälkikäsittely antialiasoinnin. Muut antialiasointiasetukset mitä ajurista tehdään, toimivat oikein vain forward rendering grafiikkamoottorilla.
Näiden tietojen perusteella, vika todennäköisesti on käyttäjässä.- Anonyymi
Tuo epäonnistunut Google-käännös todistaa ettet ymmärrä 3d-grafiikasta enempää kuin hevonen helikopterista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo epäonnistunut Google-käännös todistaa ettet ymmärrä 3d-grafiikasta enempää kuin hevonen helikopterista.
Selitäppä sitten maailman viisaimpana 3d-grafiikkafyysikkona että kuinka se asia sitten on, vai onko taas tullut vain mutuiltua...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512852
- 562658
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692078
- 452072