Milloin velka tulee ulosottoon ja onko sen pakko näkyä ulosoton sähköisillä sivuilla kun ei ole pakko lähettää vireilletuloilmoitusta jota epäilen että ei lähetä koska viimeksi nostin veroprosenttiani mutta nyt voisin aloittaa velanmaksun. Yksipuolinen tuomio annettu 18.6 jonka löysin perintätoimiston sivuilta mutta minkäänlaista tietoa ei ole tullut kirjeitse ja nyt jo 20.7. Meneekö minun veronpalautukset 3.8. maksuun vaikkei näy ulosoton eikä verotoimiston sivuilla mainintaa. Pystyvätkö ottamaan ilmoittamatta?
Vireilletuloilmoitus
3
284
Vastaukset
- Anonyymi
Parempi hereillä voidakseen nukkua
- Anonyymi
"kun ei ole pakko lähettää vireilletuloilmoitusta"
Kyllä vireilletuloiloitus tulee joka ikisestä velasta joka menee ulosottoon, siinä on myös maksutiedot jolla voi velan maksaa enne ulosmittausta. - Anonyymi
Ilmoitusta ei kuitenkaan tarvitse antaa, jos vastaajan olinpaikkaa ei ole saatu selville tai on aihetta olettaa, että ilmoitus tuntuvasti vaikeuttaa täytäntöönpanoa. Ilmoitus voi tuntuvasti vaikeuttaa täytäntöönpanoa esimerkiksi silloin, jos on aihetta epäillä, että ulosoton vastaaja aikoo kätkeä tai luovuttaa omaisuuttaan.
Näissä tilanteissa voidaan lykätä vastaajan eli velallisen tietojensaantioikeutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693