Olen erittäin pettynyt Pispalan Radion alasajosta! Miksi Suomen Radio- ja Viestintäjärjestö ei auttanut vaikeuksissa ollutta jäsentä paremmin ja pelastanut asemaa Bauerin kynsistä? Miksi Pispalan omistajalla ei ollut lojaalisuutta pienten paikallisradioiden etua ajavaa järjestöä kohtaan, vaan myi radion varoittamatta Bauerille?
Suomen Radio- ja Viestintäjärjestön rooli
13
671
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo on todella erikoinen juttu. Luulen, ettei muut asemat todellisuudessa tienneet tästä kytköksestä. Jotakin setelinippua on tarjottu, koska Pispala möi periaatteensa radion lopetuksen mukana. Tämä ehkä selventää asiaa, että miksei Sea FM hakenut Tampereen taajuutta. He kuitenkin olivat yhteistyöradio.
- Anonyymi
Jaa... Mikähän mahtaa olla Suomen Radio- ja Viestintäjärjestön jäsenmaksu
- Anonyymi
Jos hoitaa huonosti bisneksenä sen siitä saa. En nyt tarkoita erityisesti mitäänn kanavaa. Sitten on toki tuo ihan aito asia minkä nostat esille. Lupia myöntävien järjestöjen tulisi olla paljon tasapuolisempi laajentumisien kanssa. Moni pienempi toimija kamppailee olemassa olostaan, koska ei ole saanut kuuluvuuteensa hakemiaan laajennuksia. Moni hyväkin kanava kuolee, koska kuuluvuus alue ja on liian pieni houkuttelemaan mainostajia.
- Anonyymi
Lisään vielä, että itse yritän tukea kuuntelemalla käytännössä ainoastaan näitä pienempien itsenäisten kotimaisten toimoijoiden kanavia. Sen teen myös mielelläni, koska jos on samantasoinen kanava tai selvästi parempia joita ainakin yksi kuuluu onneksi FM taajudella alueellani, miksi kuuntelisin huonompaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä, että itse yritän tukea kuuntelemalla käytännössä ainoastaan näitä pienempien itsenäisten kotimaisten toimoijoiden kanavia. Sen teen myös mielelläni, koska jos on samantasoinen kanava tai selvästi parempia joita ainakin yksi kuuluu onneksi FM taajudella alueellani, miksi kuuntelisin huonompaa.
Tuet? Miten se vaikuttaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuet? Miten se vaikuttaa?
Kysyntä kertoo että taajuuksia kannattaa hakea
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyntä? Millä pieni radioasema mittaa tarpeellisuutensa? Soittaako radioasema kuuluvuusalueella asuville ihmisille kysymällä, kuuntelevatko nämä asemaa ja kuinka paljon? Ei ole ihmekään, että juonnettua lähetystä ei ehdi tekemään, kun on koko ajan soittelemassa kuuntelijoille. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyntä? Millä pieni radioasema mittaa tarpeellisuutensa? Soittaako radioasema kuuluvuusalueella asuville ihmisille kysymällä, kuuntelevatko nämä asemaa ja kuinka paljon? Ei ole ihmekään, että juonnettua lähetystä ei ehdi tekemään, kun on koko ajan soittelemassa kuuntelijoille. :D
En ole asiantuntija, mutta näin radiokuuntelijan näkökulmasta tarpeellisuuden merkkejä ovat: Tieto siitä, että kanavaa kuunnellaan ja sillä on merkitystä kuulijoille, tieto siitä missä päin kanavaa kuunnellaan, yhteyden otot kanavaan viesteillä yms.
Bassolla ja Spirit FM:llä ehdittiin, mutta lopputulos oli rahat loppu ja enää hengissä on Bassoradio vain nimenä. Sama kanavahan se ei enää lainkaan ole Bauerille myynnin jälkeen. Kyllä varmasti monilla kanavilla juontaisivat jokapäivä jonkin verran, jos olisi varaa kustantaa enemmän työvoimaa eikä 1-2 ihmisen pitäisi keskittyä kaikkeen. Siis aivan kaikkeen kuten käytännössä taitaa olla ainakin SEA FM:llä. Pari ihmistä hoitaa kaiken kanavaan liittyvän itse ei ole erikseen tyyppejä joka hommaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten on vielä se raha. Vaikka kysyntää on, ei ole mitään takeita saako jonkun taajuuden. Pienemmällä vähän rahaa omaavalla toimijalla ei ole jatkuvasti varaa kokeilla ja hakea taajuksia, josko tällä kertaa me saisimme sen. Taajuksien haustakin kun pitänee maksaa. Tarkkaa summaa en tiedä, mutta jostain muistan lukeneeni 1000-3000 € väliltä per haettu taajuus. Sellaisen perus kuukausipalkan verran.
Toisaalta taas pienempi toimija ei voi hakea joka peräkylään (vaikka haluaisi laajentua), jos hoitaa itse mastohommatkin, vaikka haluaisi. Liian suuri kulu erä ajaa 500 - 600 kilsaa suuntaansa korjaamaan kuuluvuushäiriöitä. Vielä suurempi kuluerä palkata joku toinen tekemään se. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten on vielä se raha. Vaikka kysyntää on, ei ole mitään takeita saako jonkun taajuuden. Pienemmällä vähän rahaa omaavalla toimijalla ei ole jatkuvasti varaa kokeilla ja hakea taajuksia, josko tällä kertaa me saisimme sen. Taajuksien haustakin kun pitänee maksaa. Tarkkaa summaa en tiedä, mutta jostain muistan lukeneeni 1000-3000 € väliltä per haettu taajuus. Sellaisen perus kuukausipalkan verran.
Toisaalta taas pienempi toimija ei voi hakea joka peräkylään (vaikka haluaisi laajentua), jos hoitaa itse mastohommatkin, vaikka haluaisi. Liian suuri kulu erä ajaa 500 - 600 kilsaa suuntaansa korjaamaan kuuluvuushäiriöitä. Vielä suurempi kuluerä palkata joku toinen tekemään se.Näin valitettavasti on
- Anonyymi
Saa nähdä saako taas tällä lupakierroksella vain kaikki taajudet Sanoma ja Bauer & heidän yhteiatyökuppanit toimijat ja Lähiradiot, jotka taas myy sitten itensä Sanomalle vai oisko vaihteeksi Bauer.
- Anonyymi
Olihan siellä Patmos Lähetyssäätiöllä ja joillain muillakin. Tuskin nuo kaikki on sellaisia jotka sopisi kummankaan noiden ison palvelusekmenttiin. Matin rengas radio.
- Anonyymi
Harami.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522206
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.971463Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3481461- 1851360
- 681111
- 35988
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59960Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31949Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta28885Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46859