Vaihtokaara, en suosittele

Anonyymi

Erittäin epäasiallista käytöstä niin myyjiltä kuin itse toimitusjohtajalta.
Viimeisimmät viestit vaihdoin toimitusjohtajan kanssa. Mielestäni viestini ovat hyvinkin asiallisia, mutta toimitusjohtajan viestit taas eivät.
Viestejä edelsi puhelu, jossa johtaja syytti ja vähätteli asiakkaan kokemaa kohtelua. Erittäin paljon mentiin asian sivusta, kun kyseessä oli auton vika, mutta toimitusjohtajaa ei yhteistyö kiinnostanut.

Viestissäni on kohta :(Tähän mennessä kaikki viat ja remontit on jouduttu myös itse kustantamaan, joka ei mielestäni ole oikein kun autokaupasta on kulunut viikko.
Viikon korjaamolla olon jälkeen auto on ollut nyt neljä päivää meillä ja auto pitää viedä takaisin korjaamolle.)
Tällä kohdalla tarkoitettiin että myös me olemme joutuneet maksamaan korjauskuluja.
Tämä olikin ainoa kohta johon johtaja otti kantaa ja syytti valehtelijaksi yms.
Hän halusi väkisin tulkita kohdan toisin kuin olen tarkoittanut.
Kovasti sieltä uhkailtiin omilla asianajajilla ja syytettiin asiakasta.
Puhelun jälkeen huomasin että ei auta kun viedä asia asianajajien kautta eteenpäin.
Viestini johtajalle:

Heippa. Asianajajani on yhteydessä kauppakirjojen, myynti ilmoitusten ja myyntihetken jälkeen tapahtuneen tapahtuma historian kanssa liikkeeseenne ja tekee kirjelmän teille.
Kaikki asioiminen mitä myyjän kanssa kaupan teon jälkeen on tapahtunut on ollut erittäin vaikeaa.

Ja ostajan kannalta on jäänyt todella negatiivinen kuva tähän mennessä hoidetuista asioista.
Tämän ilmoitinkin jo myyjälle että tälläistä ei pitäisi autokaupan ostajan kannalta olla.
Myyjälle varmasti tärkeää olisi että autoliike säilyttäisi hyvän ja puhtaan maineen. Näin ei kuitenkaan ole ollut.
Myynti ilmoituksessa luki että erikoisvanteet, mutta todellisuudessa kontissa oli vain erittäin huono kuntoiset kumit.( ilman vanteita)
Kaksi päivää oston jälkeen syttyy kaikki merkkivalot ja auto seisoo viikon korjaamolla. Auto haettiin kolme päivää sitten korjaamolta jonka jälkeen vaihdelaatikko nykii eikä vaihda vaihteita eli vaihdelaatikossa on vikaa.

Tähän mennessä kaikki viat ja remontit on jouduttu myös itse kustantamaan, joka ei mielestäni ole oikein kun autokaupasta on kulunut viikko.
Viikon korjaamolla olon jälkeen auto on ollut nyt neljä päivää meillä ja auto pitää viedä takaisin korjaamolle.

Mieheni työskentelee poliisissa esimies tehtävissä, joka auton myös minulle osti ja myös hän on saanut todella tylyä kohtelua. Hän hoiti kaikki aiemmat kanssa käymiset liikkeen kanssa aina tähän päivään saakka.

Tämän historian perusteella meillä on ollut kyllä pitkä pinna ja jokainen joka samassa tilanteessa olisi kokisi turhautumista.

yksinkertaistetusti autoliikkeellä on kuuden kuukauden kuluessa auton luovutuksesta lähes aina velvollisuus korjata auto veloituksetta tai jos autoliike ei korjaukseen suostu niin autokauppa voidaan purkaa.

Kuitenkin kuluttajansuojalain 5 luvussa purkukynnys on varsin matala. Autokauppa voidaan purkaa lähes kaikissa tapauksissa, jos korjaus ei ole onnistunut tai esimerkiksi autoliike vaatii korjauksesta korvausta.
Yst.-

Toimitusjohtajan vastaus:
Meiltä on ohjeistettu teitä ottamaan Vianorilta vikadiaknoosi ja kustannusarvio. Sen jälkeen otamme kantaa asiaan. Myynti-ilmoituksessa ei ole mitään mainintaa kaksista renkaista. Ette myöskään ole maksaneet kaikkia itse vaan mekin olemme jo osallistuneet kustannuksiin. Mielestäni sillä ei ole mitään merkitystä onko miehesi poliisi, pappi tai muurari. Se ei vaikuta tähän asiaan mitenkään. Väitteenne ovat ristiriitaisia.
Onko poliisimiehesi tonkinut asioita, koska puhuu muista keisseistä??
Tietoturvarikos???

Vastaukseni
Poliisilla tarkoitin että hän työskentelee eri ihmisten kanssa ja kärsivällisyyttä vaaditaan jo pelkästään työn puolesta. Teillä
On tyylinä haastaa riitaa mutta tämä on vain lisänä minulle tulevaan oikeuden käyntiä varten.

Puhelussa käydyssä keskustelussa mainitsin ohimennen että olen kuullut että kyseistä firmaa vastaan on viety aiemminkin juttuja eteenpäin.
Johtaja ei kuitenkaan viitsinyt puhelussa kysyä mistä olisin asiasta kuullut( ei tarvitse kun googlettaa aiempia keskusteluja ja kokemuksia ja tälläiset kokemukset asiakkaiden keskustelussa pienellä paikkakunnalla leviää kulovalkean tavoin) toimitusjohtaja tuttuun tyylinsä alkoi syyttämään asiakasta ja laittoi kyseisiä törkyviestejä.
Johtaja alkoi syyttämään minua valehtelusta, koska olin kirjoittanut ed. Viestiin kaksista renkaista.
Mieheni kävi myyjän kanssa puhelimessa keskustelua ennen Raisioon menoa että onhan mukana kaikki mitä
Kuuluukin.
Myyjä sanoi että talvirenkaat ovat huonot, mutta muuten kaikki kunnossa.

Mutta jos ja kun jo toimitusjohtajan yhteistyö on tätä luokkaa niin ei muu auta kun asia viedä eteenpäin.

20

1484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Turha valittaa. Itse ostit halvan rikkinäisen auton. Ihan oma vika. Mistä näitä ääliöitä riittää.

    • Anonyymi

      LIIKE ON VASTUUSSA........

    • Anonyymi

      Oletkohan kilpailija.

    • Anonyymi

      Anonyymi
      26.10.2020 14:39


      Ei kamalaa, mutta ajoin sen vähän päälle 100km Raisioon katsomaan autoa.
      Iso liike, sai ajattelemaan että tämähän tulee onnistumaan.
      Menin koe ajolle.
      Heti kun laitoin kakkos vaihteen silmään, alkoi outo ääni, kuin jarrupalat lopussa, tai vastaavaa. Tutkin lisää. Takakontti ei aukea, ei edes avaimella. Puhutaan citymaasturista, jonka taka luukun ikkunan saa auko, avaan sen, ok. Avaan sen uudelleen, korjatakseni luukun lukon, ja pam, osa jää käteen. Tunnelma menee synkemmäksi.
      Ajan takaisin ja kerroin kokemuksista.
      Hän alkaa valittaa että miksi valitan. Perus "ei täasä uutta autoa myydä".
      Siksi kysytään myyjältä asiat ennen lähtöä kauempaa, autoa katsomaan.
      Sovittiin että he korjauttavat taka luukun, mutta eivät ikkunan avaajaa ( koska sinähän sen rikoit haha). Sitten mietin. Muuten hyvä. Otan auton, mutta koitan vielä varmuuden vuoksi turvaistuimet.
      Otin renkaat ulos, nostin penkit pystyyn, ja keski paikan turvavyön lukitus mekanismi oli ihan musertunut. Ollut vahvassa puristuksessa. Muovi irtosi kosketuksesta. Vyö meni lukkoon noin. Joka toinen kerta, ei tuntunut vahvalta. Hihna myös revennyt hieman. Sanoin asiasta, näytin, ja vastaus oli että toimii, ei muovilla väliä, menmyt leimasta, mitä sä valitat, sun vaihto autossas on enemmän vikaa, ei tää uus auto ole, ei korjata jne... Suussa alkoi maistua kunnon paska.
      Pyysin esimiestä, hän tuli kyllä heti. Tarkisti, hymyili vienosti, ja jauhoi samat paskat purkkiin, kuin "kusettaja automyyjä kirjasta" suoraan. Katsoivat kuin halpaa makkaraa, en tiedä mihin ja kehen vaikuttaa, mutta satun olemaan puoliksi ulkomaalainen, tummempi, syntynyt Suomessa, suomalainen äiti, ja kasvatus, ja asiakaspalvelu TYÖ historia. Näin myps kuinka muut asiakkaat nauttivat hyvästä palvelusta, vitsien kera. Itse vittuilusta ja töykeästä valittamisesta. Noh.

      Vielä siitä esimiehestä. Hänhän tarkisti turvavyön kaaraspuolen, eli lukon. Oli "ok". Varmasti kuulemma, jota vahvasti epäilen.
      Hän kokeili takaluukkua, joka mustisesti aukesi, ja udestaa aukesi. Ja sitten hän oikein nauttien ilmoitti, katsomatta minua kohti, että ei tätä tarvitsekaan korjata, vähän öljyä vaan.
      Edellinen myyjä kokeili yli 30 kertaa, ja minä väh. Sen 20, ja kun 2 kertaa aukeaa, niin ei korjata.
      Ja vielä loppuun, kun sanon että en usko että turvavyö on ok noin, niin minua kutsutaan valittavaksi. (Muistakaa, erikseen kysyin puhelimessa että toimiiko kaikki vyöt ja lukitukset, koska 3 turvaistuinta). Ja kyllä vastattiin.
      Sitten loppuun sanoit että, ei todellakaan tällä menolla tule kauppoja, niin sieltä vastataan " parempi niin, kun valitat niin peinestä" , vaikka asiat "oli" jo tarkistettu ennen lähtöä kaupalle.

      Uskomaton paikka, en suosittele missään nimessä. Jos tuollaista tekevät "halvan" auton ostajalle, niin luuletteko etteikö tekisi kalliimmalle?
      Auto pitää saada myytyä!
      Suojalait ovat tapauskohtaisia.
      Eivät mene läpi, heidän sanoja nämä siis.
      Törkeä paikka.
      Varovasti sielä.

      Anonyymi
      25.11.2020 00:44

      Mulla samanlainen kokemus tuosta liikkeestä, en nyt ole ihan varma oliko tuo sama myyjä mutta muistaakseni oli. Mullekin kehuttiin puhelimessa auton olevan virheetön mutta paikanpäällä huomasin ettei myyjä ollut edes tsekannut autoa ja siinä oli vähän yhtä sun toista, joku vikavalo paloi ja polttimoita rikki sekä auto piti käydessään ihan outoa ääntä. Mulla meni täysin luotto tuohon myyjään ja kun kerroin etten olekaan enää autosta kiinnostunut niin alkoi pilkallinen pottuilu johon yhtyi vielä joku toinenkin myyjä joka sattui osumaan siihen paikalle. En muista että minua olisi koskaan nöyryytetty missään samalla tavalla. Olin aivan pöyristynyt enkä viitsinyt vastata siihen mitenkään vaan lähdin pois. Eikö noilla myyjillä ole minkäänlaista asiakaspalvelukoulutusta tai edes maalaisjärkeä? Ei tällaisen jälkeen tule astuttua saman liikkeen ovesta niin kauan kun on muita paikkoja jossa sinua edes vähän kunnioitetaan.

    • Anonyymi

      No joo on liike.

    • Anonyymi

      Markkinoinnissa tai asiakassuhteessa ei saa antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja, jos tiedot ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt.

      14 § (5.1.1994/16)

      Sellaisena kuin se on -ehto
      Jos tavara on myyty ""sellaisena kuin se on"" tai samankaltaista yleistä varaumaa käyttäen, siinä katsotaan kuitenkin olevan virhe, jos:

      1) tavara ei vastaa niitä tietoja, jotka myyjä on ennen kaupantekoa antanut sen ominaisuuksista tai käytöstä ja joiden voidaan olettaa vaikuttaneen kauppaan;

      2) myyjä on ennen kaupantekoa laiminlyönyt antaa ostajalle tiedon sellaisesta tavaran ominaisuuksia tai käyttöä koskevasta olennaisesta seikasta, josta hänen täytyy olettaa tienneen ja josta ostaja perustellusti saattoi olettaa saavansa tiedon, ja laiminlyönnin voidaan olettaa vaikuttaneen kauppaan; tai

      3) tavara on huonommassa kunnossa kuin ostajalla sen hinta ja muut olosuhteet huomioon ottaen on ollut perusteltua aihetta edellyttää. (13.12.2001/1258)

      15 § (13.12.2001/1258)

      Virheellisyyden määräävä ajankohta
      Tavaran virheellisyyttä on arvioitava sen perusteella, millainen tavara on ominaisuuksiltaan vaaranvastuun siirtyessä ostajalle. Myyjä vastaa virheestä, joka tavarassa on ollut tänä ajankohtana, vaikka virhe ilmenisi vasta myöhemmin.

      Virheen oletetaan olleen olemassa vaaranvastuun siirtyessä ostajalle, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa tästä ajankohdasta, jollei toisin osoiteta tai oletus ole virheen taikka tavaran luonteen vastainen.


      Ostaja saa 1 momentin estämättä vedota tavaran virheeseen, jos:

      1) myyjä on menetellyt törkeän huolimattomasti tai kunnianvastaisesti ja arvottomasti;

      2) virhe perustuu siihen, että tavara ei ominaisuuksiltaan täytä vaatimuksia, jotka sille on asetettu tuoteturvallisuuslain (914/86) nojalla taikka muissa terveyden tai omaisuuden suojelemiseksi annetuissa säännöksissä tai määräyksissä; tai

      3) virhe perustuu siihen, että tavara on muuten terveydelle tai omaisuudelle vaarallinen.

    • Anonyymi

      Jestas mitä valittaja. Ei kai 20 vuotta vanha loppuun ajettu auto voi olla uudenveroinen. Naisia ei saisi päästää auto kaupoille.

    • Anonyymi

      Eikös tuossa kaksi edellistä jotka kokemuksistaan kirjoitti ollut miehiä, mikäli lukutaidon omaat, mutta rivien välistä lukien taitaa teksti mennä suoraan lähipiiriin.

    • Anonyymi

      KUINKA VANHA AUTO? PALJONKO AJETTU? PALJONKO MAKSOI? MIKÄ MERKKI? KOSKA TAPAHTUI?

    • Anonyymi

      Naisten marinoita. Ei miehet itke samalla lailla tai sitten kyseessä sukupuolettomat nykyihmiset.

      • Anonyymi

        Taitaa sinultakin lukutaito puuttua, kun edelliset kirjottajat ovat miehiä. Mielelläni kyllä lukisin yhden keskustelu ketjun, jossa tätä kyseistä firmaa ihan kehuttaisiin, mutta kun ei vaan millään ole löytynyt.
        Muilla liikkeillä esim. Facebook sivuista on tehty läpinäkyvät, jotta asiakkaat voivat käydä kokemuksiaan ja arvosteluja kirjoittamassa. Kyseinen liike on sen sarakkeen päättänyt ottaa pois käytöstä, mistä sitten lie johtuu että eivät halua asiakkaille mahdollisuutta kommenttia tai arvostelua niin positiivisesta tai negatiivisesta kokemuksesta jättämässä.
        Koska ei firman henkilökunta kestä minkäänlaista kritiikkiä ja ainoa keinot mitä osataan on hyökkäys, koska sosiaaliset taidot ovat olemattomat💁
        Mutta näistä kirjottajista näkee ja huomaa että lähipiiriin tai kenties ihan liikkeen sisään osuu ja uppoaa kirjoitus, ei kukaan muu tätä firmalle tyypillistä kommenttia käy heittämässä☺️🌞


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa sinultakin lukutaito puuttua, kun edelliset kirjottajat ovat miehiä. Mielelläni kyllä lukisin yhden keskustelu ketjun, jossa tätä kyseistä firmaa ihan kehuttaisiin, mutta kun ei vaan millään ole löytynyt.
        Muilla liikkeillä esim. Facebook sivuista on tehty läpinäkyvät, jotta asiakkaat voivat käydä kokemuksiaan ja arvosteluja kirjoittamassa. Kyseinen liike on sen sarakkeen päättänyt ottaa pois käytöstä, mistä sitten lie johtuu että eivät halua asiakkaille mahdollisuutta kommenttia tai arvostelua niin positiivisesta tai negatiivisesta kokemuksesta jättämässä.
        Koska ei firman henkilökunta kestä minkäänlaista kritiikkiä ja ainoa keinot mitä osataan on hyökkäys, koska sosiaaliset taidot ovat olemattomat💁
        Mutta näistä kirjottajista näkee ja huomaa että lähipiiriin tai kenties ihan liikkeen sisään osuu ja uppoaa kirjoitus, ei kukaan muu tätä firmalle tyypillistä kommenttia käy heittämässä☺️🌞

        Tyypillistä naisen narinaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa sinultakin lukutaito puuttua, kun edelliset kirjottajat ovat miehiä. Mielelläni kyllä lukisin yhden keskustelu ketjun, jossa tätä kyseistä firmaa ihan kehuttaisiin, mutta kun ei vaan millään ole löytynyt.
        Muilla liikkeillä esim. Facebook sivuista on tehty läpinäkyvät, jotta asiakkaat voivat käydä kokemuksiaan ja arvosteluja kirjoittamassa. Kyseinen liike on sen sarakkeen päättänyt ottaa pois käytöstä, mistä sitten lie johtuu että eivät halua asiakkaille mahdollisuutta kommenttia tai arvostelua niin positiivisesta tai negatiivisesta kokemuksesta jättämässä.
        Koska ei firman henkilökunta kestä minkäänlaista kritiikkiä ja ainoa keinot mitä osataan on hyökkäys, koska sosiaaliset taidot ovat olemattomat💁
        Mutta näistä kirjottajista näkee ja huomaa että lähipiiriin tai kenties ihan liikkeen sisään osuu ja uppoaa kirjoitus, ei kukaan muu tätä firmalle tyypillistä kommenttia käy heittämässä☺️🌞

        Kyllä nyt on naisellista ruikutusta.


    • Anonyymi

      AUTOLIIKKEET PYSTYVÄT BLOKKAAMAAN KOMMENTEISTA KAIKKI HUONOT KOMMENTIT, VAIN KEHUT PÄÄSTETÄÄN LÄPI. SE SIITÄ AVOIMUUDESTA.

    • Anonyymi

      TÄN AUTOLIIKKEEN KANSSA IHMISET VAROVAISUUTTA! TUTTU OSTI AUTON JA KAIKKI MAHDOLLINEN SALATTIIN. MYÖHEMMIN VASTA SELVISI SITÄ SUN TÄTÄ JOKA OLTIIN YRITETTY PITÄÄ PIILOSSA

    • Anonyymi

      Turhaa valitusta. Halvalla ei voi saada uutta autoa.

    • Anonyymi

      Liike on lain mukaan vastuussa, ja kaikki liikkeet varmasti tietävät tämän.

      Jos olisit millään tavalla puhtaalla pussilla matkassa, tai kirjottaisit totta, olisit ottanut yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Älkää hyvät lukijat menkö näin helppoon...

    • Anonyymi

      En suosittele minäkään. Todella epäasiallista käytöstä. Autosta puuttui takalasin pyyhkijä, koko mekanismi, vararengas, auton oma tunkki ja vaikka auto oli muka liikkeen juuri katsastama, selvisi 50km ajettua, että jarrut olikin aivan loppu, niin palat, kun levytkin. Reklamaatiosta huolimatta, väittävät, että kaikki ok, ja pyyhkijäkin on ollut pakko olla paikoillaan. Täysin vastuutonta toimintaa.

    • Anonyymi

      Takalasin pyyhkimen kunto ei vaikuta katsastukseen. ELIKKÄ SEN EI TARVITSE TOIMIA KATSASTUKSESSA. T.INSSI VAAN..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe