Tavoitteena on tehdä verosuunnittelua ja minimoida verot. Miten toimin?
Alaikäiset lapseni omistavat puoliksi mökkikiinteistön, johon minulla on elinikäinen hallintaoikeus. Tarkoitus on rakentaa ko. palstalle uusi mökki minun ja puolisoni rahoilla (250 000 €). Alkuun uusi mökki on koko perheen käytössä, mutta aikanaan jää tietysti lapsille.
Miten tämä kannattaa hoitaa, jottei tule (turhia) lahja- tai perintöveroja maksettavaksi?
Uuden mökin rakentaminen tontille, jonka lapseni omistavat
5
597
Vastaukset
- Anonyymi
Jaa, mistähän saisit oikean ja vedenpitävän vastauksen. Kun ole tullut siihen tulokseen , että ” laki on niinkuin se luetaan” . Kun katselee näitä juttuja tulee siihen tulokseen ,ettei mikään ammattiryhmä muut , kuin lakimiehet ole eri mieltä just , vaikka on kysymys samasta asiasta. Niin paljon ne riitelee keskenään. Ihan inhottaa, missä niiden moraali on.
- Anonyymi
Anna tontin olla rauhassa. Osta oma tontti uuden miehesi kanssa ja mellasta siinä miten haluat.
Mikä ihmeen vimma ihmisillä aina on yrittää rakentaa toisten tonteille??- Anonyymi
Ongelma ei ole lasten tontille rakentaminen. Lapsilla ei ole mitään sitä vastaan, että heidän palstalleen rakennetaan mökki vanhempien rahoilla.
Ongelma, haaste ja kysymys on verojen minimoimisesta. Miten se tehdään?
- Anonyymi
"Ongelma ei ole lasten tontille rakentaminen. Lapsilla ei ole mitään sitä vastaan, että heidän palstalleen rakennetaan mökki vanhempien rahoilla.
Ongelma, haaste ja kysymys on verojen minimoimisesta. Miten se tehdään?"
Ei sitä tehdä mitenkään.
Verot menevät täysimääräisinä jpssain vaiheessa. Tässä tapauksessa varmaan jo rakennusvaiheessa, siitä rakennuksesta kun tulee automaattisesti osa kiinteistöä.
Tietenkin voisi perustaa vuokraoikeuden, se on verovapaata. Mutta tietenkin menee sitten verot kun se joku päivä puretaan.
Verosuunnittelu on toki laillista, mutta aloittaja kolkuttelee kyllä kovasti veropetoksen portteja sellaisilla rahamäärillä, että kiinni jäädessä napsahtaa helposti vankeutta.
Helpomalla selviää maksamalla ne verot, jossain vaiheessa ne on kuitenkin maksettava!- Anonyymi
RAkennuksesta, joka rakennetaan toisen omistamalle tontille, EI tule automaattisesti maapohjan omistajan omaisuutta. Tällainen harhaluulo maallikoilla voi olla, mutta asia EI OLE NIIN.
Jos siis vanhemmat rakentavat lastensa omastamalle maalle kustannuksellaan rakennuksen eivätkä pidätä omistuoikeutta siihen, kysymys on lahjasta. Siitä maksetaan lahjavero. Tässä voi säästää sikäli, että jos vanhemmat itse tekevät rakennustöitä, niin työstä ei tarvitse veloittaa täyttä hintaa, jolloin lahjan arvo ja sitä myötä lahjavero on pienempi.
Jos vanhemmat pitävät rakennuksen omistuksessaan, se on toisen maalla oleva rakennus. Tämä ei vaadi mitään maanvuokrasopimusta, koska maan omistajan (lasten) luvalla saa pitää rakennusta toisen maalla. Toisen maalla oleva rakennus ei saa ns. sivullissuojaa VILPITTÖMÄSSÄ MIELESSÄ olevaa maapohjan ostajaa vastaan. Eli tontin ostajasta tulee myös rakennuksen omistaja, jollei hän ole tinnyt eikä perustellusti voinutkaan tietää toisenlaisista omistussuhteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391