Hymyillen huomiseen

Anonyymi

Hei, millainen tämä yritys siellä? Eivät vastaa puhelimeen/spostin, oli sovittu työhaastattelu sinne ja eivät suvainneet edes itse tulla paikalle (etäkokoukseen) tai ilmoittaa mitään vaikka yritin yhteyttä ottaa. Ihme hommaa

59

8858

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Huijarifirma ja työnantaja!!

      • Anonyymi

        Mitä Sinulle heidän kanssa kävi?


    • Anonyymi

      Millä nuo pilipalit ketään palkkaa, löytyy ko. firma protestilistalta ja on myös velkomustuomiokin.

      • Anonyymi

        Palkkatuella..


    • Anonyymi

      Moi, vihdoin vastasi mutta tarjos taas ihan eri tehtäviä kuin mitä edes hain... En tiiä sitten, aivan ihme hommaa?

    • Anonyymi

      Epämääräiset nettisivut, facebookissa 17 tykkää sivuista ja ei ole työnantajarekisterissä eli eiköhän ole jokin huijaus. Näyttää olevan myös protestilistalla ja velkomustuomio. Osoitetta ei näy missään.

      • Anonyymi

        Niin sitä justiin katoin kans... Voihan sitä tieten koeajalla kattella ja jos ei tule rahaa niin Hei hei


    • Anonyymi

      Miten se huijaa, jos menet töihin sinne? Siis ok jos ei maksa palkkaa mut sithän sitä vaan lähtee kävelee. Miten huijaa

    • Anonyymi

      Palkkaa et tule saamaan mutta jos haluat kuukauden tehdä töitä ilmaiseksi niin siitä vaan.

      • Anonyymi

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista, skippaan siis tämän yrityksen huhhuh!

    • Anonyymi

      Kantsii muuten lukea vastaava keskustelu tästä mutta yrittäjyys - teema alla, löytyy googlaamalla "hymyillen huomiseen". Uskomatonta että tuollaista peliä saa pitää tämä lafka. Toivottavasti muut älyää tehdä taustatyötä ja välttyy tältä

    • Anonyymi

      Hain kanssa alkukeväästä kyseisen yrityksen työpaikkaa, taisi olla juuri joku graafikon paikka. 4kk myöhemmin tämä nainen soittaa ja kysyy työhaastatteluun. Kyseessä kumminkin aivan toinen paikka. Menin kumminkin mielenkiinnosta etähaastatteluun. En saanut juurikaan selkoa mitä ihmettä työssä pitäisi tehdä, ja intuitio nosti niskakarvat pystyyn, joku tässä yrityksessä tökkii ja pahasti. Naisesta ei ole kuulunut sittemmin mitään, vaikka sanoi ilmoittavansa viimeistään seuraavalla viikolla.

    • Anonyymi

      Eivät maksa palkkaa kun sen aika koittaa

    • Anonyymi

      Ei maksa palkkaa ja jos olette olleet työttömiä, nostaa teistä palkkatuet.
      On vaihtanut yrityksen nimeä, nykyään on Hupsista keikkaa työnvälitys ja tuon Hymyillen huomiseen alla on useita aputoiminimiä, joiden alla voi toimia ja hakea lisää huijattavia. Itse yrittäjä vaihtelee myös millä nimellä esiintyy.

    • Anonyymi

      Siis uskomatonta ettei tämmöselle toiminnalle saada stoppia!!

      • Anonyymi

        Juurikin näin! Kannattaa tosiaan kaikkien lukea myös toinen ketju k.o aiheesta ja henkilöstä.


    • Anonyymi

      Siis lukekaa uusimmat käänteet siitä toisesta keskustelusta. Huijaus jatkuu!

      • Anonyymi

        Juu, lukeaa muut keskustelut ja uskokaa myöskin se, että tämä koko homma on täysin huijausta kaikkia kohtaan ja älkää vaan langetko siihen kuten minä tein... ja kärsin 3kk:n karenssin tästä kaikesta sopasta ja pa.....sta. Olkaa muut ihmiset viisaampia. Mullakin löi aluksi tuntosarvet tästä sopasta korkeelle, mut oon yrittänyt ajatella ihmisten parasta.. väärin kävi ja nyt yritän pitää muut kaukana sekä itsekin pötkiä jotenkin eteenpäin, karenssista ja muusta skeidasta huolimatta.


    • Anonyymi

      Älkää vain hakeko töihin sinne. Palkanmaksussa tulee olemaan ongelmia!

    • Anonyymi

      Olen molempien ketjujen aloittaja ja hyvä että edes tämä toinen vielä täällä. Ko. nainen edelleen tarjosi töitä vko sitten, vissiin jo kolmas eri nimike mitä ehdotti. Alunperin hain koordinaattoriksi, nyt jo ehdotti johtajan paikkaa että tota Joo. Olen Lapista joten tänne asti ulottuu tämäkin huijaus. Onneks en ehtinyt konkreettisesti töihin tuolle.

    • Anonyymi

      Hei, laitoitteko siis te toimistoon vaan viestiä asioinnissa vai soititteko vai miten?

      • Anonyymi

        Itse varasin puhelinajan (onnistuu kirjautumalla TE-toimiston sivuille) ja selitin kokemuksestani aika yksityiskohtaisesti. Silloin kyllä huomasivat, että samasta tyypistä oli tehty jo ilmoituksia, ja siksi onkin outoa että asialle ei ole edelleenkään tehty mitään. Juttelin heidän kanssaan siis ensimmäisen kerran asiasta elokuun alussa...


      • Anonyymi

        Ilmoitin soittamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse varasin puhelinajan (onnistuu kirjautumalla TE-toimiston sivuille) ja selitin kokemuksestani aika yksityiskohtaisesti. Silloin kyllä huomasivat, että samasta tyypistä oli tehty jo ilmoituksia, ja siksi onkin outoa että asialle ei ole edelleenkään tehty mitään. Juttelin heidän kanssaan siis ensimmäisen kerran asiasta elokuun alussa...

        Hyvä, että muutkin ovat tehneet ilmoituksia k.o työnantajasta, jospa joskus saisivat kuriin moisen toiminnan. Harmittaa vaan itselleni langennut 3kk:n karenssi tästä "työsuhteesta".
        Olin ilmeisesti ensimmäisiä, jotka ilmoituksen tekivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että muutkin ovat tehneet ilmoituksia k.o työnantajasta, jospa joskus saisivat kuriin moisen toiminnan. Harmittaa vaan itselleni langennut 3kk:n karenssi tästä "työsuhteesta".
        Olin ilmeisesti ensimmäisiä, jotka ilmoituksen tekivät.

        Tuo karenssiasia on kyllä ihan käsittämätön! :( Tosi epäreilua. Varsinkin kun on jo niin painavaa näyttöä siitä että kyseessä on täysi huijaus. Voimia sinne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että muutkin ovat tehneet ilmoituksia k.o työnantajasta, jospa joskus saisivat kuriin moisen toiminnan. Harmittaa vaan itselleni langennut 3kk:n karenssi tästä "työsuhteesta".
        Olin ilmeisesti ensimmäisiä, jotka ilmoituksen tekivät.

        Miksiköhän muuten osalle on tullut karenssi ja osalle ei samasta keissistä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse varasin puhelinajan (onnistuu kirjautumalla TE-toimiston sivuille) ja selitin kokemuksestani aika yksityiskohtaisesti. Silloin kyllä huomasivat, että samasta tyypistä oli tehty jo ilmoituksia, ja siksi onkin outoa että asialle ei ole edelleenkään tehty mitään. Juttelin heidän kanssaan siis ensimmäisen kerran asiasta elokuun alussa...

        Elokuussa varmaankin oltiin jo tietoisia k.o henkilöstä ja touhuista, itse tein ilmoituksen kesäkuussa ja hyvä kun monet muut on ilmeisesti ilmoittaneet sen jälkeen tästä tapauksesta.


    • Anonyymi

      Minäkin ilmoitin työvoimatoimistoon. Palkkaturvasta täytyy hakea puuttuvat palkat.

    • Anonyymi

      Okei, pitääpä kans itse laittaa ilmoituksia eteenpäin. Räikeää huijausta eikä kukaan puutu, ei jumalauta. Annas olla jos itse tekee jonku pikku virheen ees työttömyyspäivien ilmoituksissa, työkköein tehtävis tms ni jopa rokotetaan siitä kuitenkin. Uskomatonta

      • Anonyymi

        No juurikin näin ja osuvasti sanottu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juurikin näin ja osuvasti sanottu!

        Eihän työntekijöiden kusetus voi jatkua loputtomiin ja jonkunhan siihen täytyy puuttua kun palkkatuellisia ihmisiä käytetään hyväksi ja nostellaan palkkatukia aiheetta plus siitä seuraavat virheelliset verotustiedot työntekijöillä ym. harmit. Itse olen tehnyt voitavani asian puolesta ja toivon mukaan mukaan muutkin tekevät.


    • Anonyymi

      Tarkastakaa myöskin jokainen palkka- ja verotietonne osoitteesta: tuloreskisteri.fi.

    • Anonyymi

      Lueskelin tätä ketjua koska loppu viikosta minulla on työhaastettu hymyillen yritykselle. Taisi ollakin täysin kusetusta

      • Anonyymi

        Lueskelin tätä ketjua koska loppu viikosta minulla on työhaastettu hymyillen yritykselle.
        mInÄ en YmMrarA.


      • Anonyymi

        Älä vain mene sinne töihin koska palkkaa et tule saamaan ja yrittäjä saa sinusta rahaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mulla samoja kokemuksia, hain heidän tarjoamaansa työtä ja yhteyshenkilö alkoi puhua aivan eri alan töistä, mitä työpaikkailmoitus koski. Parista yrityksestä huolimatta edes työhaastattelua ei saatu onnistumaan puhelimitse, joten alkoi hälytyskellot sen verran kilkattaa että ajattelin, että parempi unohtaa koko homma..

    • Anonyymi

      Aika monta yritystä näkee lynkattuna.

      Noudattavat ilmeisesti työpaikkailmoitusten mukaan sosiaalipalvelualan tes työehtosopimusta, ainakin mol.fi sivulla, ja tuntityö keikkatyö samanlaisella maksutaulukolla kun esim Esperi care
      Ja sitten jos vielä etätyö jossa saa tehdä milloin haluaa, jos riitaa vaikka työtunneista tai etätyönä lisäillyt vähän lisää työtunteja mutta ei voi perustella, noissa ei työnantajat edes saa puolustautua. Harva huijari yrityksistä missää noissa EK tai muissa oikeina jäseninä kuten noiden nettisivujen mukaan noissa ovat

      Joo ja eivät kuulemma vastaa sähköpostitse tai puhelimeenkaan kuten mol.fi sivuilla työpaikkailmoituksissa lukee, niin lukee näköjään kun selailee mol.fi muissakin työpaikkailmoituksissa

      Eivät ole ilmeisesti julkistaneet vielä vaan kehittämisvaihe, ehkä siksi herättänyt keskustelua. Niillä lisäksi PRH mukaan akateemisten joukko ja vielä samannimisiä ovat etunimiltänsä useampi työryhmäläinen. Lisäksi sote uudistusta ja kuulemma aika päteviä. Saa nähdä

    • Anonyymi

      Ihanko totta? Mitä Te palvelut selvittäisi? kuka siellä huijari, jos niillä työpaikkailmoituksen mukaan 27 työntekijää suomessa, ja 2005 PRH mukaan perustettu, ei edes uusi.

      Te-toimistot ei liity työnantajien ja työntekijöiden sopimuksiin millään tavalla, kaikki palkkatuet jne on täysin harkinnanvaraisia, ja nekin ihan erillisiä, ei voi edes väittää että "työnantaja saa hänestä rahaa" kun harkinnanvarainen etuus, eli jos saa, jos puhutaan työllistetyistä, ja TE-toimiston sivuilla lukee että eivät millään tavalla osallisia mihinkään työsopimus/työnantaja/työntekijä asioihin. ps. itse Te-toimistossa ollut töissä

      Noitahan on vaikka mitä
      Tossa toinen huijarifirmaksi syytetty josta löytyy ketjutolkulla vaikka mitä negatiivista,
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/9760626/newsec-kokemuksia

      • Anonyymi

        Juu ja voi voi, aika onneton yritys puolustaa itseään ja näitä keksittyjen yhdistyksien toimia.
        Samat liiba laabat ja blaa blaa blaat toistojen perään ei kyllä vakuuta ketään.
        Siis siellähän vain ja ainoastaan ratsastetaan työntekijöiden kustannuksilla ja palkkatuilla ja työntekijöiden määrä vaihtelee juuri sen mukaan kun joku hiffaa taas vedätyksen ja lähtee ja joku uudelleen höynäytettävä palkkatuellinen tulee taas tilalle.
        Vakituista ja "oikeata" henkilökuntaa tai toimintaa ei löydy mistään osoitteesta vaan ainoastaan keksittyjä henkilöitä ja nimikkeitä/titteleitä.
        Ei paljon vakuuta puolustuspuheet kun tietää tarkalleen miten siellä kusetetaan ihmisiä.
        Turhaa vetää muita yrityksiä tuohon hämärään ja laittomaan toimintaan mitä teillä harrastetaan.
        No eikös vanha sanonta pidä paikkansa.. minkä taakseen jättää sen edestään löytää.


    • Anonyymi

      Aijaa, kuka niistä

      Ei niitä saanut edes houkuteltua haukkumaan, puhumaan, voimakkaisiin kannanottoihin, loukkaantumaan tai puolustamaaaan :)
      Ärsyttääkö kun yrittää ärsyttää, ehkä ei kuitenkaan, ei ole oikein aihetta,

      Ihan huippu tyyppejä töissä, jotkut olleet pitkään työttöminä, ja toisin kun jotkut firmat, esim ns kierrätyskeskuksessa pelkkiä palkkatuki kierrätettäviä työntekijöitä tai joissain ns omakoti talkkariyrityksissä

      On siellä paljon saatu aikaan, ja oikeasti sellaisia tulevaisuuden lupauksia, jotka tehneet samalla tulevaisuuden työpaikan ja työuran itsellensä, saa olla mukana tekemässä ja kivasti näkyy myös sellainen kehittäminen tulevaisuudessa

      Googlesta löytyy esim Sote uudistus viivästyi ja tähän liittymättömän palvelukokeilu pilotissa yhdessä sellaisessa 3 työntekijää lähti 5:sta, jotkut kuvanneet kehittämistä/uudistuksia/pilottihankkeita ”paineensietokykyä, joutuu tekemään töitä myös itsensä kanssa, ns rajojen rikkomista” ja jotkut ihan sillä että tykkäävät tavallisesta valmiista käytännön työstä eivät mistään kehittämisestä ettei joku sekoa jotenkin jostain kohtaa

      Ne ei lisäksi syrji, niillä on asiakasyrityksiä esim konkursseissa ja vaikka missä olleita ja vaikka mistä taustoista ja vaikka minkälaisia, ne ei myöskään sellaista säikähdä. Esim mm Todistavat, puolustavat, istuvat vaikka palveluverkostotapaamisissa tms, hyviä tyyppejä ja asiansa osaavia, jotkut ajatelleet että jos jotain kävis, sitten vasta olis enemmänkin asiaa
      Lähinnä sellaisia toimijoita jotka saaneet tosi paljon luottamusta, jonka arvoisia ne on, ja se vasta se hikoiluttaa jos jokin :) joo, ja ne on tosiaan niitä jotka kuuntelevat jos jotai käynyt tms,
      eivät edes pottuile, esillä paljon esim ”tekevät hyvää heikoimmille” paljon ovat esillä vammautuneiden elämän uudelleen rakentamisessa, potilasjärjestöissä ym. Työkokemuksina niillä mm. Vaativaa asiantuntijatyötä, viranomaistöitä. Muutoksenhakuja ja juridisia asioita töissä hoitaneita

      jokainen toimija hioo ja hienosäätää, tuossa niihin työtehtäviin joissa kehitetään, ei ole tarjottu ns valmista pöytää ja tavallista tylsää työtä, eikä tosin rekrytoi varmaan sen mukaisesti, mutta nuoria/töihin palaajia jotka ns lyöneet itsensä läpi, ”kääritään hihat ja hoidetaan homma”’tehdään jotain uudella tavalla, niitä löytyy.
      Uutta eri tavalla ajateltua/järjestettyä kehittämisprojekteja, , on vaikka paikkakuntiakin Jotka eivät ole olleet valmiina joihinkin vaikka uuden projektin tuomiin asioihin ja sitten hommat pistetty hetkeksi tauolle, ja taaas jatkettu kun hidasteet ylitetty, sellaistakin voi olla kuten esim vaikka sote uudistuksessa

      Uudella tavalla tehtävä etätyö korona aikanakin on puhututtanut, hieman lisätunteja ja työaikajärjestelmään perustelemattomia kymmeniä perehdytystunteja, sellaisissa työnkuvissa missä sitä aiemmin ollut vähän, tai työnantaja ryöstää kun eazybreak pihvitkin vietiin työsuhteen päättymisen johdosta, mukavasta mielekkäästä etätyöstä, sellaistakin voi jossain olla

      Vapaa sana, sanavapaus mutta tahriminen ja mustamaalaaminen hieman eri asioita, sen kun muistaa, niin sehän lisää oikein fanijoukkoa

    • Anonyymi

      Tässä nyt joka suuntaan yritetty puuttua,

      Korkeintaan ja enintään ja työnantajista erillisiä
      Harkinnanvaraisia, joiden varaan ei voi laskea niin siellä nettisivulla lukee

      Sitten siellä lukee että ähä, harmittaako
      Ne on vaan niin hyviä että halusitte takaisin töihin
      Ihan itse sitä mieltä, no itse, ihan kuule itse

      Sitähän nettikiusaamisesta halitaan että oikein pöyristyttävää loukkaavaa, ihan itse

      Liian fiksuja mihinkään lapsellisen kuitenkin

      Ja jos joku sanoisi että te puuttuisi johonkin
      Sellaista ei tosiaan te palvelut tee kun eivät edes liity työnantajiin millään tavalla
      eikä työttömät muutenkaan mistään mitään tiedä eilä sellaisille kerrota


      Ne ei elä enää huomiseen, ne ei odota huomista
      Odotellaan huomiseen, huominen tuli jo
      Huomennakin ehtii, huomista odotellessa
      No ei enää oo huomiseen, ne ei enää jaksaneet odotella kuten PRH otteessa lukee, ei ihan pieni toimija liikevaihto

      • Anonyymi

        Voi ei, lopeta jo! Eihän tässä enää voi muuta kun nauraa, eihän tuosta saa mitään tolkkua! :D :D :D


    • Anonyymi

      Onko tietoa onko valituksista aiheutunut yhtään mitään vai jatkuuko tämä pelleily?

    Ketjusta on poistettu 35 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe