Perämoottorin ulkokehä kulunut

Anonyymi

Terveppä terve,
Potkurin maalipinta on kulunut, pääosin ulkokehältä. Lisäksi potkurin lavoissa on pientä röpelöä reunoissa.

Mikä tämän on saanut aikasiksi ja miten korjaan tuon?

11

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ajettu likaisessa vedessä, ajettu pohjamutiin, tai potkuri kavitoi. Normaalia kulumaa jos on pikkuhiljaa vuosien ja ajotuntien saatossa ilmaantunut. Mahdollinen korjaus riippuu aiheuttajasta, jos ongelmaa edes on.

      • Anonyymi

        Eipä tuo minun aikana ole tässä tänän kesän aikana ainakaan pahentunut. Onko olemassa jotain maalia joka tuossa pysyisi, vai vienkö suosiolla koko härvelin syksyllä huoltoon? Potkuria reunoja ei varmaan itse kannata hioskella? Evää kun kattoo, niin siitäkin on maalia vähän poissa, liekö sitten käynyt mudassa/hiekassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo minun aikana ole tässä tänän kesän aikana ainakaan pahentunut. Onko olemassa jotain maalia joka tuossa pysyisi, vai vienkö suosiolla koko härvelin syksyllä huoltoon? Potkuria reunoja ei varmaan itse kannata hioskella? Evää kun kattoo, niin siitäkin on maalia vähän poissa, liekö sitten käynyt mudassa/hiekassa?

        Jonkun pikkumoottorin potkuria ei ihmeemmin kannata korjauttaa. Pelkkä kosmeettinen vaiva ellei muuten oireile. Voihan siihen jotain maalia päälle vetää (varsinkin evään) jos pelkää syöpymiä, mutta alumiinipotkurissa ei oikein mikään tahdo pysyä.


    • Anonyymi

      Alumiiniin löytyy omat maali, kysy kaupasta ja liekkö vaivan väärtti...

      Kavitaatiosta ja sähkökemiallisesta korroosiosta, missä kunnossa anodi?

    • Anonyymi

      Jos potkurissa on koloja, raaputa ne jollain puhtaaksi, ja täytä kemiallisella metallilla. Blastic badding tarttuu hyvin.

      • Anonyymi

        Ei varsinaisesti koloja vaan lapojen ulkoreunat ovat röpelöisiä.
        Joku tuossa aiemmin kyseli anodien kuntoa, ne ovat syöpyneitä, eli toiminevat, mutta vielä reilusti jäljellä.
        Alan kallistua sen puolelle että puhallan potkurin puhtaaksi, hion nuo röpelöt vähän pienemmäkis ja käyn ostamassa maalia. Jos menee perseelleen, niin ostan uuden porkurin ja jätän tuon varalle.


    • Anonyymi

      laita teräspotkuri.

    • Anonyymi

      Potkureiden viilaaminen on luvanvaraista hommaa, että jätä vaan suosiolla väliin.

      Soita johonkin kriisikeskukseen, että neuvovat sinulle valtuutetun potkurikorjaamon, joka veloittaa mahdollisimman paljon.

      Tai saatahan sinä oman potkurisi korjata, mutta et saa laittaa siihen leimaa, ja väittää sen olevan kunnossa!

      Ja pahinta on, jos et korjaa kunnolla, vaan laitat vaan maalia päälle. Jos joku varastaa veneesi ja sattuu onnettomuus, niin sinä olet syyllinen etkä saa mitään korvausta, koska olet päässyt potkurin laitosssa liian halvalla.

      • Anonyymi

        Jepjep, eikä potkuria saa edes rikkoa - sekin pitää teettää valtuutetussa huoltoliikkeessä. Lisähintaan saa kanta-asiakasetuna muutaman gelcoat vaurion pohjaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jepjep, eikä potkuria saa edes rikkoa - sekin pitää teettää valtuutetussa huoltoliikkeessä. Lisähintaan saa kanta-asiakasetuna muutaman gelcoat vaurion pohjaan.

        Aijumalauta että naurattaa setämieästen hassunhauskat jutut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijumalauta että naurattaa setämieästen hassunhauskat jutut

        Entäs jos setäs onkin täti?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe