Valkoiset pilkut kynsissä ei johdukaan kalkin puutteesta

Anonyymi

8

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

"Toisin kuin yleisesti luullaan, kynsien pinnalla olevat valkoiset läntit eivät johdu kalkin, sinkin tai muiden vitamiinien puutoksesta. Yleisimmin ne johtuvat kynsipetiin kohdistuneesta harmittomasta kolhusta tai iskusta. Valkokyntisyys voi viitata keuhkojen huonoon hapettumiseen ja hengitystiesairauteen."

Ohoh. Minulla on monta vuotta ollut ongelmia keuhkoissa.
        Hapensaanti välillä vaikeaa. Toisaalta epäilen sydäntä,
        mutta keuhkot ja sydän toimii yhdessä.
        Alustavia tutkimuksia on tehty, puhallusseuranta ja sairaalassa kerran puhallustesti.
        Jäi siihen. Epäilyyn ja seurantaan, mutta en ole sen jälkeen päässyt siihen "seurantaan".

Kynsiin on tämän vuoden puolella tullut valkoisia pilkkuja.
        Sormia en ole satuttanut mihinkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Toisin kuin yleisesti luullaan, kynsien pinnalla olevat valkoiset läntit eivät johdu kalkin, sinkin tai muiden vitamiinien puutoksesta. Yleisimmin ne johtuvat kynsipetiin kohdistuneesta harmittomasta kolhusta tai iskusta. Valkokyntisyys voi viitata keuhkojen huonoon hapettumiseen ja hengitystiesairauteen."

Ohoh. Minulla on monta vuotta ollut ongelmia keuhkoissa.
        Hapensaanti välillä vaikeaa. Toisaalta epäilen sydäntä,
        mutta keuhkot ja sydän toimii yhdessä.
        Alustavia tutkimuksia on tehty, puhallusseuranta ja sairaalassa kerran puhallustesti.
        Jäi siihen. Epäilyyn ja seurantaan, mutta en ole sen jälkeen päässyt siihen "seurantaan".

Kynsiin on tämän vuoden puolella tullut valkoisia pilkkuja.
        Sormia en ole satuttanut mihinkään.

Muistan lapsena arvuuteltiin valkoisista pilkuista kynsistä.

Mulla kans hapensaanti ongelmia, ihmettelin vuosia takaperin kun hengitys salpautui aina rasituksessa, syy löytyi tutkimuksissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistan lapsena arvuuteltiin valkoisista pilkuista kynsistä.

Mulla kans hapensaanti ongelmia, ihmettelin vuosia takaperin kun hengitys salpautui aina rasituksessa, syy löytyi tutkimuksissa.

Minulla on samaa, en nuorempanakaan voinut juosta kuin koulun liikuntatunnin
        100 metriä nippanappa.
        Syytä ei ole löydetty. Sydänultrassa olen käynyt.
        Mikä syy sinulla ano 18:03 löydettiin, olisin tosi kiinnostunut tietämään,
        kun on niin vaikeita oloja.

• Anonyymi

Lapsena muistan huomanneeni n. valk.pilkkuja kynsissäni,..aikuisena ei yhtään. Joskus oli pystyraitojakin ei valkoisia sentään. Onhan niitä ihmisten hampaissakin raitoja ja kuin sysäyskasvua,..lääkärithän ja apteekkarit sitä varten on opiskelleet, heitä ne lisäaineet kiinnostaa

Näkeehän lääkärit varmaan kynsistä kuin silmistä ja ties mistä., terveydentilaamme, mahd. ravinnon kivennäisten ja vitamiinien puutteita, mutta kuulemma itselläni arvot on loistavat! Nykyään on ruokakulttuurimme EU:n myötä paras aikoihin! Hedelmiä, ja vihanneksia saamme ympäri vuoden

• Anonyymi

Minulla ei ole ollenkaan valkosta kysien seudulla,
      olen ilmeisesti terve kuin joulu-pukki.,,,,, vaikka on sepelval.tauti tahdistin, ja nykyisin päivittäin rintakehän seutuvilla kipukohtauksia,

jooo terve mummo heh, kiva tietää,

• Anonyymi

Minulla on samaa ano 18:03, en nuorempanakaan voinut juosta kuin koulun liikuntatunnin
      100 metriä nippanappa.
      Syytä ei ole löydetty. Sydänultrassa olen käynyt.

Mikä syy sinulla löydettiin, olisin tosi kiinnostunut tietämään,
      kun on niin vaikeita oloja.
      Jos jotain apua löytyisi vielä tällä löytyisi.

• Anonyymi

Mun kohdalla

liikunta on lääke,

aina kun saan itteni liikkeelle ja menen uimareissuille
        voi joka kerta paremmin
        kuin niinä päivinä jollon vähemmän liikun,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4691
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2648
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2533
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2455
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1837
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      60
      1428
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82