ja muuta tietoa
https://www.studio55.fi/terveys/article/nama-merkit-kehossasi-voivat-kielia-terveysongelmista/125846
Valkoiset pilkut kynsissä ei johdukaan kalkin puutteesta
8
315
Vastaukset
- Anonyymi
Raudan tms. puutos voi olla, jos kynsissä on valkoisia pilkkuja
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2ab729a9-4559-4f5d-8a4d-51e2b2998f8f- Anonyymi
"Toisin kuin yleisesti luullaan, kynsien pinnalla olevat valkoiset läntit eivät johdu kalkin, sinkin tai muiden vitamiinien puutoksesta. Yleisimmin ne johtuvat kynsipetiin kohdistuneesta harmittomasta kolhusta tai iskusta. Valkokyntisyys voi viitata keuhkojen huonoon hapettumiseen ja hengitystiesairauteen."
Ohoh. Minulla on monta vuotta ollut ongelmia keuhkoissa.
Hapensaanti välillä vaikeaa. Toisaalta epäilen sydäntä,
mutta keuhkot ja sydän toimii yhdessä.
Alustavia tutkimuksia on tehty, puhallusseuranta ja sairaalassa kerran puhallustesti.
Jäi siihen. Epäilyyn ja seurantaan, mutta en ole sen jälkeen päässyt siihen "seurantaan".
Kynsiin on tämän vuoden puolella tullut valkoisia pilkkuja.
Sormia en ole satuttanut mihinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toisin kuin yleisesti luullaan, kynsien pinnalla olevat valkoiset läntit eivät johdu kalkin, sinkin tai muiden vitamiinien puutoksesta. Yleisimmin ne johtuvat kynsipetiin kohdistuneesta harmittomasta kolhusta tai iskusta. Valkokyntisyys voi viitata keuhkojen huonoon hapettumiseen ja hengitystiesairauteen."
Ohoh. Minulla on monta vuotta ollut ongelmia keuhkoissa.
Hapensaanti välillä vaikeaa. Toisaalta epäilen sydäntä,
mutta keuhkot ja sydän toimii yhdessä.
Alustavia tutkimuksia on tehty, puhallusseuranta ja sairaalassa kerran puhallustesti.
Jäi siihen. Epäilyyn ja seurantaan, mutta en ole sen jälkeen päässyt siihen "seurantaan".
Kynsiin on tämän vuoden puolella tullut valkoisia pilkkuja.
Sormia en ole satuttanut mihinkään.Muistan lapsena arvuuteltiin valkoisista pilkuista kynsistä.
Mulla kans hapensaanti ongelmia, ihmettelin vuosia takaperin kun hengitys salpautui aina rasituksessa, syy löytyi tutkimuksissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan lapsena arvuuteltiin valkoisista pilkuista kynsistä.
Mulla kans hapensaanti ongelmia, ihmettelin vuosia takaperin kun hengitys salpautui aina rasituksessa, syy löytyi tutkimuksissa.Minulla on samaa, en nuorempanakaan voinut juosta kuin koulun liikuntatunnin
100 metriä nippanappa.
Syytä ei ole löydetty. Sydänultrassa olen käynyt.
Mikä syy sinulla ano 18:03 löydettiin, olisin tosi kiinnostunut tietämään,
kun on niin vaikeita oloja.
- Anonyymi
Lapsena muistan huomanneeni n. valk.pilkkuja kynsissäni,..aikuisena ei yhtään. Joskus oli pystyraitojakin ei valkoisia sentään. Onhan niitä ihmisten hampaissakin raitoja ja kuin sysäyskasvua,..lääkärithän ja apteekkarit sitä varten on opiskelleet, heitä ne lisäaineet kiinnostaa
Näkeehän lääkärit varmaan kynsistä kuin silmistä ja ties mistä., terveydentilaamme, mahd. ravinnon kivennäisten ja vitamiinien puutteita, mutta kuulemma itselläni arvot on loistavat! Nykyään on ruokakulttuurimme EU:n myötä paras aikoihin! Hedelmiä, ja vihanneksia saamme ympäri vuoden - Anonyymi
Minulla ei ole ollenkaan valkosta kysien seudulla,
olen ilmeisesti terve kuin joulu-pukki.,,,,, vaikka on sepelval.tauti tahdistin, ja nykyisin päivittäin rintakehän seutuvilla kipukohtauksia,
jooo terve mummo heh, kiva tietää, - Anonyymi
Minulla on samaa ano 18:03, en nuorempanakaan voinut juosta kuin koulun liikuntatunnin
100 metriä nippanappa.
Syytä ei ole löydetty. Sydänultrassa olen käynyt.
Mikä syy sinulla löydettiin, olisin tosi kiinnostunut tietämään,
kun on niin vaikeita oloja.
Jos jotain apua löytyisi vielä tällä löytyisi.- Anonyymi
Mun kohdalla
liikunta on lääke,
aina kun saan itteni liikkeelle ja menen uimareissuille
voi joka kerta paremmin
kuin niinä päivinä jollon vähemmän liikun,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324691Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152648Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642533Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252455- 321837
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321641Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?601428- 661304
- 821241