Joo en jaksa kirjottaa pitkää tekstiä mutta sairastin siis joulukuusta-kesäkuuhun jonkin sortin syömishäiriön (diagnoosina epätyypillinen) ja olin vakavassa alitavitsemustilassa ja ollessani osastolla lähetettiin lähete endokrinologin tutkimuksiin, nyt oon melkein saanut normalisoitua painon ja alitavitsemus tilaa ei enää ole, mutta se käynti endokrinologille on elokuussa, ja mulla ei oo hajuakaan mitä siellö tehdään joten voisiko joku joka tietää kertoo mitä endokrinologi käynneillä tehdään kun se liittyy syömishäiriöön? :) kiitos jo valmiiks vastauksista
Vastaukset 5
- Anonyymi
Tutkitaan laihtumista aiheuttavat sairaudet, kuten diabetes, kilpirauhasen liikatoiminta, kortisolin vajaaeritys, tulehdukselliset suolistosairaudet, muut ruuansulatuskanavan sairaudet ja pahanlaatuiset kasvaimet.
- Anonyymi
Ai vaikka se johtuis vain syömishäiriöstä? :o ja miten nää tutkitaan? Verikokeilla? Magneettikuvilla? ~Ap
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai vaikka se johtuis vain syömishäiriöstä? :o ja miten nää tutkitaan? Verikokeilla? Magneettikuvilla? ~Ap
Laihtumisen syy pitää selvittää vaikka tietäsit sen olevan anoreksiaa.Endokrinologisia sairauksia tutkitaan laboratoriotutkimuksien avulla.
- Anonyymi
Endokrinologiaan liittyviin metabolisiin sairauksiin kuuluvat esimerkiksi seuraavat tilat
Diabetes
Hypoglykemia
Dyslipidemiat
Lihavuus
Laihuushäiriö
Ahmimishäiriö
Akuutti jaksoittainen porfyria
Porphyria variegata
Hereditaarinen koproporfyria
Porphyria cutanea tarda
Laihuushäiriö on sama kuin anoreksia joten sen takia sut tutkitaan sairauksen varalta. - Anonyymi
On hyvä, että tutkivat, sillä anoreksia ja sen myötä laihtuminen, voivat vaikuttaa erilaisiin hormonaalisiin toimintoihin.
Esim. kilpirauhasten toimintaan, tai jopa kuukautisiin.
Ihmisellä on hormonitoimintaa eri puolilla kehoa ja lääkärit haluavat varmaankin varmistua, ettei anoreksiasta ole aiheutunut suurempia haittoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 46953
- 95933
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19785- 116731
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t80688Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34624- 43621
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45610- 19596
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke21554- 33543
- 36522
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.67519- 25502
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok107493Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44486Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka133474- 44464
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7437