Onko kenelläkään tietoa mitä tarkoittaa..

Anonyymi

Jos ja kun laittaa bluetooth yhteyden päälle kännykästään ( Koronavilkku- sovelluksen käyttö suorastaan edellyttää sitä) niin kännykkä ilmoittaa omiksi laitteiksi ihan oudon laitteen, joka ei ole kuuloke, kaiutin, stereo tai tai mikään vastaava, vaan ihan jotain muuta. Laite on merkitty nimellä WIN- RE1GOGPGAIT..? Laite on välillä yhteydessä välillä taas ei yhteyttä ole., Välillä tuo on merkitty omiin laitteisiini, välillä ei.

Kannettavaa tai muuta tietokonetta ei ole ollut enää käytössä vuosiin. Aiemmin oli käytössä modeemi joka yhdistetty taloyhtiön verkkoon, joka sekin takkusi lähes jatkuvasti, eli yhteys pätki koko ajan. Nyt verkkoyhteys on poistettu, mutta aika ajoin tuo omituinen laiteyhteys vain tulee esille.

Samoin bluetooth : n laitettaessa päälle aina yhdet ja samat laitteet, kännykät, hakevat parinmuodostusyhteyttä, eli joku toinen laite haluaa muodostaa laitepariyhteyden ja lopussa on teksti; muodosta pari tai kumoa.
Siis mikä on kyseessä? Alkaa nimittäin kypsyttämään tuo jatkuva laitepariksi- venkoilu😡👿

Onko joku talon asukas onnistunut kytkemään minun jonkun laitteen omiinsa ja päässyt käsiksi tietokoneeseen tai kännykkääni bluetooht yhteyden kautta?
Miten tuon (WIN- RE1..)saan kumottua pysyvästi, koska vaihtoehtoina on ollut; katkaise yhteys ja unohda tämä laite. Kumpaakin vaihtoehtoa olen täpännyt, eli katkaissut laiteyhteyden ja pyytänyt unohtamaan laitteen, mutta aina vaan sama tulee esiin. Miten ihmeessä saan pysyvästi nämä kummalliset laiteyhteydet katoamaan pysyvästi, etteivät ne jatkuvasti kummittelisi olemassaolollaan?
Onko kyse älypuhelimeni ja tablettini hakkeroinnista jonkin toisen, ennestään minulle kuuluneen verkkoyhteyden , palvelimen tai laitteen kautta/ avulla , vai mistä?

30

2093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ettei vaan tuo "WIN- RE1GOGPGAIT" olisi sen tietokoneen järjestelmänimi jonka asennusohjelma sille asennuksen yhteydessä antoi....?

      • Anonyymi

        Tarkoittaa mitä? Tietokonetta ei ole itselläni, joten miten se voidaan luokitella ” omiin laitteisiini” kuuluvaksi. Vai onko sinulla, kun laitat bluetoothin päälle ” omia laitteita” muitakin, kuin mitä oikeasti sinulla ehkä on?
        Ja miten välillä siihen on yhteys, välillä ei, välillä sitä ei lueta omiin laitteisiisi kuuluvaksi ja taas välillä se ei ole oma laitteesi? Täysin käsittämätöntä. Liitätkö sinä satunnaisia laitteita pariksesi - ihan mitä tahansa- ja haet tuntemattomista kännyköistä laiteparia omaan puhelimeesi? Vaikka seinänaapurisi äly- tv:n? Tai hänen kännykkänsä tai tietokoneensa?
        Minulle ei vain avaudu mistä tuossa on kyse, en ole liittyneenä taloyhtiön verkkoon, koska internet- yhteys on muuta kautta. Ja miten laite hakee oman kännykkäni tai ipadini jatkuvasti ja kytkee ne johonkin tuntemattomaan laitteiseen tai verkkoon? Vaikka bluetooth ei ole edes päällä itselläni!. Eli, se jokin kykenee liittämään ja hallinnoimaan kaikkia älylaitteitani ..ko ihan tuosta vaan, seinän läpi? Vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaa mitä? Tietokonetta ei ole itselläni, joten miten se voidaan luokitella ” omiin laitteisiini” kuuluvaksi. Vai onko sinulla, kun laitat bluetoothin päälle ” omia laitteita” muitakin, kuin mitä oikeasti sinulla ehkä on?
        Ja miten välillä siihen on yhteys, välillä ei, välillä sitä ei lueta omiin laitteisiisi kuuluvaksi ja taas välillä se ei ole oma laitteesi? Täysin käsittämätöntä. Liitätkö sinä satunnaisia laitteita pariksesi - ihan mitä tahansa- ja haet tuntemattomista kännyköistä laiteparia omaan puhelimeesi? Vaikka seinänaapurisi äly- tv:n? Tai hänen kännykkänsä tai tietokoneensa?
        Minulle ei vain avaudu mistä tuossa on kyse, en ole liittyneenä taloyhtiön verkkoon, koska internet- yhteys on muuta kautta. Ja miten laite hakee oman kännykkäni tai ipadini jatkuvasti ja kytkee ne johonkin tuntemattomaan laitteiseen tai verkkoon? Vaikka bluetooth ei ole edes päällä itselläni!. Eli, se jokin kykenee liittämään ja hallinnoimaan kaikkia älylaitteitani ..ko ihan tuosta vaan, seinän läpi? Vai?

        Tarkoittaako tuo myös sitä, että joskus käytössäni ollut kannettava tietokone on ns.kaapattu jonkun naapurini hallintaan tai onko verkkoliittymäni hakkeroitu joskus ja siitä saatujen tietojen kautta myös nykyisiin laitteisiini päästään käsiksi jatkuvasti, yhä uudestaan vai mistä on kyse? Vai olenko poliisin seurannassa? Joku viranomainen seuraa nettiliikennettäni? Tässä sekoaa nuppi ihan täysin, kun vastauksia ei vain tule, mielikuvitus lähtee laukalle vähemmästäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaa mitä? Tietokonetta ei ole itselläni, joten miten se voidaan luokitella ” omiin laitteisiini” kuuluvaksi. Vai onko sinulla, kun laitat bluetoothin päälle ” omia laitteita” muitakin, kuin mitä oikeasti sinulla ehkä on?
        Ja miten välillä siihen on yhteys, välillä ei, välillä sitä ei lueta omiin laitteisiisi kuuluvaksi ja taas välillä se ei ole oma laitteesi? Täysin käsittämätöntä. Liitätkö sinä satunnaisia laitteita pariksesi - ihan mitä tahansa- ja haet tuntemattomista kännyköistä laiteparia omaan puhelimeesi? Vaikka seinänaapurisi äly- tv:n? Tai hänen kännykkänsä tai tietokoneensa?
        Minulle ei vain avaudu mistä tuossa on kyse, en ole liittyneenä taloyhtiön verkkoon, koska internet- yhteys on muuta kautta. Ja miten laite hakee oman kännykkäni tai ipadini jatkuvasti ja kytkee ne johonkin tuntemattomaan laitteiseen tai verkkoon? Vaikka bluetooth ei ole edes päällä itselläni!. Eli, se jokin kykenee liittämään ja hallinnoimaan kaikkia älylaitteitani ..ko ihan tuosta vaan, seinän läpi? Vai?

        Haitakkeet pystyvät kääntämään BT päälle itsekseen.

        Olen ihan huvikseni tottakai yrittänyt liittää naapureiden BT laitteita omaan läppäriini jotta voisin tarjoita heille hieman 'vaihtelua'...

        Itselläni on useita kännyköitä jotta voin 'testailla' ja 'kokeilla' kaikenlasita, myös sellaista joista näillä palstoilla ei kannata puhua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haitakkeet pystyvät kääntämään BT päälle itsekseen.

        Olen ihan huvikseni tottakai yrittänyt liittää naapureiden BT laitteita omaan läppäriini jotta voisin tarjoita heille hieman 'vaihtelua'...

        Itselläni on useita kännyköitä jotta voin 'testailla' ja 'kokeilla' kaikenlasita, myös sellaista joista näillä palstoilla ei kannata puhua...

        Tuohan on rikollista touhua! Oletko miettinyt minkälaisen helvetin toiselle ihmiselle aiheutat laittomalla toiminnallasi? Mitä sulla on uhrejasi vastaan? Itse ainakin olen kokenut helvetinmoista ahdistusta, on kuin olisi jonkun näkymättömän kynsissä koko ajan, kuin verkkoon takertunut kala joka tukehtuu kuoliaaksi lopulta vainoajansa kynsissä. Mieti uhrejasi vai nautitko vallantunteestasi? Ihan sairasta touhua! Sadistista!
        Itsellä edellisessä laitteessa meni Bluetooth päälle itsekseen, kun vein kännykkäni operaattorille kukaan ei kommentoinut millään tavalla, ei ohjeistanut tai neuvonut mitään. Ei edes uskottu sen olevan mahdollista, pidettiin varmaan hulluna! Tässä näkee operaattoreiden ja kaiken maailman asiantuntijoiden ammattitaidon!
        Eli Suomessa saa vapaasti verkkorikolliset kaapata laitteita, tehdä niillä mitä huvittaa kenenkään reagoimatta asiaan millään tapaa tai saamatta apua keneltäkään.
        Poliisia ei ilmeisesti kiinnosta, se ei tutki, ei välitä, ei ihme että Vastaamon kaltaiset rikokset ovat mahdollisia kun porukka min niin sokeaa ja välinpitämätöntä,

        Naapurit liittävät kotiverkkoonsa muka laitteistoihinsa toisten äly TV- laitteita, kännyköitä, tietokoneita, puhelimia jne. En usko.
        Miten sun omatunto kestää vai onko sulla sitä lainkaan?
        Helvetti mitä sakkia!
        Eikö täällä ole ketään joka neuvoisi miten toimia ja onko sun kertomasi edes mahdollista vai silkkaa liiottelua ja valetta?


        Itsellä ei ole laitteissa mitään muuta erityistä havainnut, ei ole tullut kiristyskirjeitä, ei pyydetty rahaa, ei ole mitään haitallista tapahtunut, vielä.

        Kun kerran tunnustat tekosi, kerro oletko koskaan jäänyt kiinni ja mitä saat kyseisestä toiminnasta? Tiedät itsekin sen olevan laitonta, joten missä vika että noin toimit? Mikset ajattele lainkaan uhrejasi vai oletko sosiopaatti?

        Vai teetkö tuota ammatiksesi hyvisten puolella vai kuulutko pahiksiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on rikollista touhua! Oletko miettinyt minkälaisen helvetin toiselle ihmiselle aiheutat laittomalla toiminnallasi? Mitä sulla on uhrejasi vastaan? Itse ainakin olen kokenut helvetinmoista ahdistusta, on kuin olisi jonkun näkymättömän kynsissä koko ajan, kuin verkkoon takertunut kala joka tukehtuu kuoliaaksi lopulta vainoajansa kynsissä. Mieti uhrejasi vai nautitko vallantunteestasi? Ihan sairasta touhua! Sadistista!
        Itsellä edellisessä laitteessa meni Bluetooth päälle itsekseen, kun vein kännykkäni operaattorille kukaan ei kommentoinut millään tavalla, ei ohjeistanut tai neuvonut mitään. Ei edes uskottu sen olevan mahdollista, pidettiin varmaan hulluna! Tässä näkee operaattoreiden ja kaiken maailman asiantuntijoiden ammattitaidon!
        Eli Suomessa saa vapaasti verkkorikolliset kaapata laitteita, tehdä niillä mitä huvittaa kenenkään reagoimatta asiaan millään tapaa tai saamatta apua keneltäkään.
        Poliisia ei ilmeisesti kiinnosta, se ei tutki, ei välitä, ei ihme että Vastaamon kaltaiset rikokset ovat mahdollisia kun porukka min niin sokeaa ja välinpitämätöntä,

        Naapurit liittävät kotiverkkoonsa muka laitteistoihinsa toisten äly TV- laitteita, kännyköitä, tietokoneita, puhelimia jne. En usko.
        Miten sun omatunto kestää vai onko sulla sitä lainkaan?
        Helvetti mitä sakkia!
        Eikö täällä ole ketään joka neuvoisi miten toimia ja onko sun kertomasi edes mahdollista vai silkkaa liiottelua ja valetta?


        Itsellä ei ole laitteissa mitään muuta erityistä havainnut, ei ole tullut kiristyskirjeitä, ei pyydetty rahaa, ei ole mitään haitallista tapahtunut, vielä.

        Kun kerran tunnustat tekosi, kerro oletko koskaan jäänyt kiinni ja mitä saat kyseisestä toiminnasta? Tiedät itsekin sen olevan laitonta, joten missä vika että noin toimit? Mikset ajattele lainkaan uhrejasi vai oletko sosiopaatti?

        Vai teetkö tuota ammatiksesi hyvisten puolella vai kuulutko pahiksiin?

        En ole aiheuttanut kenellekään yhtään mitään, enkä myöskään tule näin tekemään, sillä se ei ole aikomukseni, sillä minulla on muutakin parempaa tekemistä kuin viettää aikaani erittäin suljetussa ja valvotussa tilassa...


      • Anonyymi

        Olisiko tietoliikenneportin nimi? Eli se, jonka kautta tietoliikenne kulkee. Nettiin? Se lienee ollut täysin auki ja julkinen, kuten Varaamon tapauksessa. Joku kaapannut/ ottanut verkkoportin omaan käyttöönsä, hakkeri tietenkin.
        Taloyhtiössä joku hömöillyt kunnolla ja kaikki taloyhtiön asukkaat päässeet avoimesta tietoliikenneportista kyttäämään tämän hölmöilijän tekemisiä? Ottaneet sen lopulta darknetiin käyttöön ja tilanneet ties mitä vaikka huumeita toisen nimiin? Ja tehneet muuta jäynää, henkilötiedot vuotaneet esteettä kaikkien nähtäville?
        Absurdia
        Tietääkö kukaan mikä on FTP? Juu, tämä liittyy juttuun.


    • Anonyymi

      Löytyyhän ne laiteparit ilman että käynnistät bluetoothia, sieltä poistat. Tuo on varmaan joku naapurin winkura(saastunut?), joka yrittää muodostaa yhteyttä.

      • Anonyymi

        Mutta miten on mahdollista että laite on linkkittäytynyt omiin laitteisiin - sen täytyy olla joku tietokone- ei kännykkä, Windows- pohjaisia tabletteja tai kännyköitä ei enää edes ole.
        Ja sitten se että mitä ihmeen kautta näitä härpäkkeitä ylipäätään pääsee muodostamaan laiteyhteyksiä jos Bluetooth on suljettu? Ja eikä tuo laiteyhteyden pyrkivä laite ja sen haltija itse tajua mitään ja tee jotain?
        Minkälainen etäisyys ylipäätään vaaditaan laiteparin muodostamiseen? Onko se yläkertalsinen, seinänaapuri, alakerrassa oleva vai muutama kerros suuntaan tai toiseen? Miten betoniseinän läpi kulkee mitään?
        Entä äly TV: n WI-FI- DIRECT Toiminto, sieltäkin löyty yhtä sun toista laitetta joiden yhteys oli kyllä katkaistu.
        Mutta tuo WIN... on kyllä tosi outo, selvittäkää joku nyt mistä tässä on kyse?
        Ja pääseekö joku oikeasti vain noin kevyesti naapureittensa laitteisiin käsiksi? Tuohan on uskomaton tietoturva uhka jokaiselle, kaikille jotka nyt älylaitteen omistavat!
        Ei jumalauta!!


    • Anonyymi

      Minulla joku valopää oli hakkeroinut Android- kännykän. Tulos oli kyllä näkemisen arvoinen, sitä ihmetteli myös Telian tekninen tuki.. Kännykän sovellukset olivat ihan outoja. Ja sama ilmiö; bluetooth oli mennyt itsekseen päälle ja pois päältä, tätä sahaamista esiintyi vaikka kuinka kauan.
      Lopulta hakkeri otti koko kännykän ns.haltuunsa, manipuloi ja ohjasi käyttäjäänsä kun marionettia. Taitavasti manipuloi, jos ei joku usko että nettihakkerit eivät osaisi manipuloida, kuten siinä vieressä oleva, elävä tyyppikin, on täysin väärässä.
      Oli todella traumaattinen kokemus, mitään et voinut tehdä ja tätä kesti monta kuukautta.

      Toinen hakkerointikokemus liittyi windows- koneeseen.

      Sen neuvon annan. Jos et ymmärrä tietotekniikasta yhtään mitään, älä osta älylaitteita, koska jos niiden kanssa töppäilee, joutuu todella pissaseen tilanteeseen,.

      Mikään ei auta, hakkeri pitää sinua näpeissään ja puree luuta myöden mitään sääliä tuntematta. Olet täysin niiden kynsissä, koska nämä manipuloivat ja ohjailevat sinua toimimaan juuri heidän etujensa mukaisesti, ja aina uppoat syvemmälle suohon näiden tyyppien käsittelyssä, ovat täysin säälimättömiä ja raakoja.
      Seurauksena voit menettää mielenterveytesi. Manipulointi ja ohjailu on niin taitavaa. Ihan sama tilanne jos asuisit narsistin kanssa saman katon alla. Järki lähtee hetkessä.
      Ne sekoittaa sinun ajatuksesi täysin ja totaalisesti, siten että päädyt aina tekemään vääriä ratkaisuja, manipulointi on niin tehokasta, sitä ei usko ennen kuin itse kokee sen..
      Järkyttäviä tyyppejä, täysiä psykopaatteja.

    • Anonyymi

      Verkot tötterölle Koljonen. Koljonen, Koljonen, Koljonen elämä on ihanaa Koljonen, Koljonen, Koljonen
      Xsoftball

    • Anonyymi

      Siis, ei mitään järkevää vastausta edelleenkään! Mitä näillä palstoilla tekee jos sen valtaavat epätoivoiset, samaa jankkaavat winwin- tyypit?

      Onko kyse siitä, että kukan ei tiedä, ei ymmärrä tai ei välitä, ei kiinnosta?
      WIN- RE1GOGPGATE oli jälleen tässä yksi päivä merkitty ” omiin laitteisiin” ja oli yhdistyneenä…yhdistyneenä MIHIN? Vaihtoehtoja tarjottiin; KATKAISE YHTEYS - jota tietenkin painoin- kuka hullu haluaa jotain tuntematonta laitetta oman laitteensa kanssa yhteyksiin..
      Sitten seuraavaksi näpäytin ” unohda laite” - toki olen tehnyt tämän saman jutun jo kertaalleen aiemmin, mutta JOSTAIN HELVETISTÄ SE SINNE MINUN LAITTEISIINI TULEE JA VIELÄPÄ ON YHTEYDESSÄ..JOHONKIN..MIHIN..MINUN TABLETTIINI VAI KÄNNYKKÄÄNI VAI MIHIN. ..JA LUETAAN MINUN LAITTEISIINI KUULUVAKSI?!?

      Miten minulla voi olla mitään laitetta, siis laitetta josta en tiedä itse mitään!

      ETTÄ ALKAA KYPSYTTÄÄ VÄHITELLEN, LAITE EI JÄTÄ MINUA RAUHAAN VAN AINA PULPAHTAA PINNALLE JOSTAIN, JOTAIN KAUTTA JA JONKUN ANSIOSTA. KYSE EI OLE KUULOKKEISTA, LUETTOLOSSA OLI MERKITTY ” muu laite”
      Mikä se voisi olla? KAHVINKEITIN, JÄÄKAAPPI,👿🤭😡

      • Anonyymi

        Tuollaisella asenteella liikkeellä ollessa ei paljoa edes kiinnosta vastata...

        Hyvää viikonloppua vaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisella asenteella liikkeellä ollessa ei paljoa edes kiinnosta vastata...

        Hyvää viikonloppua vaan!

        Et ilmeisesti ymmärrä, kuinka kypsynyt olen tähän. Kun koska en saa keneltäkään vastausta mihinkään, tulee aika epätoivoiseksi, ja kiukkuiseksi.
        Miten pitäisi toimia jotta saisi yksinkertaisiin kysymyksiin vastauksia, edes joskus, vai luuletko että tämä asia tai ongelma on ihan uusi. Ei, sama ongelma on kestänyt monta vuotta, eikä kukaan ole neuvonut millään tavalla. Kukaan ei osaa sanoa mistä on kyse? No, virusta jonkun laitteessa oli ehdotettu. Omassa laitteessani vai oliko virus jonkun taloyhtiössä asuvan laitteessa vai mitä? En ole ajatustenlukija.
        Mitä odotat? Kerro miten täällä voisi sitten toimia, kohtelias aloitus ei auta, tulee kuittailua vastaukseksi.
        Luulenkin ettei kukaan tiedä mistä on kyse, miksei sitä sanota suoraan, ettei tiedetä mistä on kyse.

        Ok. Ei kiinnosta siis, tai ei ole tietoa mistä on kyse, selvä! Kiitos kuitenkin kommenteista kuten mm.Kolojonen, Koljonen exc. Ne valoittivatkin asiaa tarpeeksi.

        Tiedän senkin ettei tänne kanata kirjoittaa yhtään mitään, ei yömyöhään, eikä luultavasti päivälläkään, koska se on turhaa.

        Hyvää ja mukava viikonloppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ilmeisesti ymmärrä, kuinka kypsynyt olen tähän. Kun koska en saa keneltäkään vastausta mihinkään, tulee aika epätoivoiseksi, ja kiukkuiseksi.
        Miten pitäisi toimia jotta saisi yksinkertaisiin kysymyksiin vastauksia, edes joskus, vai luuletko että tämä asia tai ongelma on ihan uusi. Ei, sama ongelma on kestänyt monta vuotta, eikä kukaan ole neuvonut millään tavalla. Kukaan ei osaa sanoa mistä on kyse? No, virusta jonkun laitteessa oli ehdotettu. Omassa laitteessani vai oliko virus jonkun taloyhtiössä asuvan laitteessa vai mitä? En ole ajatustenlukija.
        Mitä odotat? Kerro miten täällä voisi sitten toimia, kohtelias aloitus ei auta, tulee kuittailua vastaukseksi.
        Luulenkin ettei kukaan tiedä mistä on kyse, miksei sitä sanota suoraan, ettei tiedetä mistä on kyse.

        Ok. Ei kiinnosta siis, tai ei ole tietoa mistä on kyse, selvä! Kiitos kuitenkin kommenteista kuten mm.Kolojonen, Koljonen exc. Ne valoittivatkin asiaa tarpeeksi.

        Tiedän senkin ettei tänne kanata kirjoittaa yhtään mitään, ei yömyöhään, eikä luultavasti päivälläkään, koska se on turhaa.

        Hyvää ja mukava viikonloppua.

        Ehkä kyse on WIN- tuulivoimalasta….joka kytketty IPadiin ja se saa virtansa siitä..😉🤔😆no, ei sentään,..menee liiottelun puolelle…tai todellakin älyjääkaapista, mokkakeittimestä tai naapurin vibraattorista..😆🤭😂😳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kyse on WIN- tuulivoimalasta….joka kytketty IPadiin ja se saa virtansa siitä..😉🤔😆no, ei sentään,..menee liiottelun puolelle…tai todellakin älyjääkaapista, mokkakeittimestä tai naapurin vibraattorista..😆🤭😂😳

        Mun mielestäni älylaitteiden suurin heikkous - on ominaisuuksien joiden oli tarkoitus muka helpottaa käyttäjiään- onkin niiden antama mahdollisuus ulkopuolisten eli väärien, tyyppien päästä laitteisiisi käsiksi, juuri tuo bluetooth yhtenä esimerkkinä.
        Ulkomaisilla rikollisjengeillä on jo olemassa sovelluksia jotka käyttävät bluetooth ominaisuutta hyväksi, siinä vieressä oleva juippi voi tehdä laitteellesi ihan mitä tahansa, vaikka julkisessa liikennevälineessä istuessasi.
        Sitten on näitä, järjestelmällisiä rikollisliigoja kuten Microsoft- huijarit, isoja organisaatioita, joilla on monia kymmeniä työntekijöitä keskittyneenä vain sinun huijaamiseesi.

        Itse olen aikana i haksahtanut Microsoft- huojaukseen, soitto tuli 44 alkuisesta numerosta johon vastasin,. Siellä oli enkkua puhuva mies, lähettivät myöhemmin Microsoft- kirjautumskoodin joka meni kevyesti itseltäni läpi, mutta oli täyttä huijausta.

        Samoin Goglen nimissä on esiinnytty, lähetetty viestejä niin sähköpostitse kuin tekstiviesteinä. Voihan olla, että Googlellakin on jossain Irlannissa joku huijauksiin keskittyvä yritys työntekijöineen joiden tavoite on juuri sinun naruttamisesi..

        Säntönä näillä kaikilla on se, , että jos ihmistä kerran pääsee huijaamaan, uhria kiusataan loppuun asti, hyvin vakuuttavilla tavoilla, siten että pidetään pientä taukoa aina välillä ja kun on kulunut sopivan pitkä aika, uhri otetaan uudelleen käsittelyyn, aina vaan, jatkuvasti, kunnes hän väsyy ja antaa periksi. Eli uskotellaan uhrille, että hän on päässyt eroon vainoajistaan ja aloitetaan höykytys uudestaan, väsytetään uhri, jolloin hän tekee virheitä, antaa periksi huijareille, kun ei enää jaksa - eikä hän myöskään saa apua mistään, kun kukaan ei enää usko hänen juttujaan.
        Olen itse kokenut tuon todella massiivisen ja intensiivisen höykytyksen ja voin kertoa että se on silkkaa aivopesua ja henkistä kidutusta. Tulee väistämättä mieleen Kinan uiguurien uudelleenkoulutus- leirit. Siitä ei tervepäisenä selviä. Sen julmuuden siinä taustalla voi selkeästi ihan aistia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestäni älylaitteiden suurin heikkous - on ominaisuuksien joiden oli tarkoitus muka helpottaa käyttäjiään- onkin niiden antama mahdollisuus ulkopuolisten eli väärien, tyyppien päästä laitteisiisi käsiksi, juuri tuo bluetooth yhtenä esimerkkinä.
        Ulkomaisilla rikollisjengeillä on jo olemassa sovelluksia jotka käyttävät bluetooth ominaisuutta hyväksi, siinä vieressä oleva juippi voi tehdä laitteellesi ihan mitä tahansa, vaikka julkisessa liikennevälineessä istuessasi.
        Sitten on näitä, järjestelmällisiä rikollisliigoja kuten Microsoft- huijarit, isoja organisaatioita, joilla on monia kymmeniä työntekijöitä keskittyneenä vain sinun huijaamiseesi.

        Itse olen aikana i haksahtanut Microsoft- huojaukseen, soitto tuli 44 alkuisesta numerosta johon vastasin,. Siellä oli enkkua puhuva mies, lähettivät myöhemmin Microsoft- kirjautumskoodin joka meni kevyesti itseltäni läpi, mutta oli täyttä huijausta.

        Samoin Goglen nimissä on esiinnytty, lähetetty viestejä niin sähköpostitse kuin tekstiviesteinä. Voihan olla, että Googlellakin on jossain Irlannissa joku huijauksiin keskittyvä yritys työntekijöineen joiden tavoite on juuri sinun naruttamisesi..

        Säntönä näillä kaikilla on se, , että jos ihmistä kerran pääsee huijaamaan, uhria kiusataan loppuun asti, hyvin vakuuttavilla tavoilla, siten että pidetään pientä taukoa aina välillä ja kun on kulunut sopivan pitkä aika, uhri otetaan uudelleen käsittelyyn, aina vaan, jatkuvasti, kunnes hän väsyy ja antaa periksi. Eli uskotellaan uhrille, että hän on päässyt eroon vainoajistaan ja aloitetaan höykytys uudestaan, väsytetään uhri, jolloin hän tekee virheitä, antaa periksi huijareille, kun ei enää jaksa - eikä hän myöskään saa apua mistään, kun kukaan ei enää usko hänen juttujaan.
        Olen itse kokenut tuon todella massiivisen ja intensiivisen höykytyksen ja voin kertoa että se on silkkaa aivopesua ja henkistä kidutusta. Tulee väistämättä mieleen Kinan uiguurien uudelleenkoulutus- leirit. Siitä ei tervepäisenä selviä. Sen julmuuden siinä taustalla voi selkeästi ihan aistia.

        Älylaitteiden ja tietokoneen käyttäminen on ihan vapaaehtoista; kukaan ei pakota tähän esim. viemällä uudelleenkoulutuskeskukseen...


    • Anonyymi

      Itse en koskaan pidä mitään bluetoothia tai tai wifiverkkoja päällä esim. kerrostaloissa kauppakeskuksissa tai yleensäkään paikoissa missä on useita ihmisiä paikalla.
      Johan tuon jo järkikin sanoo.

      • Anonyymi

        Kannattaa pitää päällä.. Tuo lisää turvallisuutta varsinkin wlan


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta.
        Näitä kaappausohjelmia tulee sitten han mistä vaan, ilmeisesti. Riittää kun vain avaat kännykän, luet päivän lehdet?

        Vakoiluohjelmia, viruksia samoin?
        Ei auttanut virustorjuntaohjelmat edelliselläkään keralla. Ei myöskään Freedomin VPN! Mikä ihme siinä on, että aina yksi ja sama ihminen otetaan kohteeksi? Ihan jatkuvasti. En ole politikko, toimittaja, julkkis, en merkittävässä asemassakaan oleva?! En käytä Facebookia tai ylipäätään ole somessa. En käy pornosivustoilla, Tori.fi: ssä jne. Ja silti, näitä haittaohjelmia vaan jostain tulee?

        Tosin esim. tehdasasetusten palautus ei välttämättä ratkaise mitään. Kävipä näinkin, että kännykän tyhjennys ja tietojen palautus pilvitallenteista toi saman ongelman uudestaan.

        Eli, haittaohjelma tai vastaava oli tullut kännykkään, koska varmuuskopiointi pilveen tallensi myös sen haittaohjelman , josta se taas ladattiin uudestaan, tämä rumba käytiin pariinkin kertaan läpi.
        Huollossa laite sitten tyhjennettiin kokonaan ja sovellukset ynnä muut haettiin muualta, ei pilvestä. Näiden operaattoreiden toimipisteissä työskentelevien työntekijöiden asiantuntemus ei näytä riittävän jos kyseessä on hankalampi ongelma?
        Jatkuvaa koulutusta tarvitaan lisää,, työntekijät eivät pysy perässä, koska isojen tietoturvayhtiöidenkään rahkeetkaan eivät aina riitä. Rikolliset ovat ovelampia , tehokkaampia ja nopeampia.
        Itselle on karttunut näitä ongelmia epätavallisen paljon.
        Siitä tuo johtopäätös on tullut, että kun kerran on tullut huijatuksi, sama porukka pyrkii uudestaan huijaamaan, jos se kerran tai kaksi onnistui, miksei se onnistuisi jatkossakin, eri metkut vaan käyttöön.
        Erilaisten linkkien avaamista olen jo oppinut välttämään. Mutta, joskus erehtyy , jos vastaa operaattorin lähettämään kyselyyn linkin kautta — ja yks kaks— samalta operaattorilta tulee toinen kysely, jonkin ajan kuluttua — ja jonka senkin avaat— todeten sen olevan hiukan erilainen, kuin se ensimmäinen!.?
        Muuta ei tarvita, ilmeisesti. Joku aina tietää, mitä materiaalia kannattaa juuri nyt lähettää ja mihin kohde todennäköisemmin tarttuu?


    • Anonyymi

      Jatkuu:

      Entä julkisten liikennevälineiden seinissä töröttävät ” pistorasiat”? Juu, kerran kuvittelin niiden olevan virtalähteitä, joihin voi kännykän johdon lykätä jos akku on hyytynyt. Eipä ollutkaan, vaan jotain muuta.


      Miksi hiivatissa näitä asennetaan julkisiin liikennevälineisiin, kuten busseihin? Keiden tarvetta ne tyydyttävät?

      Sen sijaan oikea virtalähde olisi hyvä, mutta tuntuu siltä, että ihmisiä johdetaan harhaan . He, jotka eivät tiedä, mitä ne pistokkeet oikeasti ovat, erehtyvät niitä luulemaan ihan muuksi ja kytkevät älylaitteitaan niihin. Katsomatta yhtään mitään.

      Mitä ne siellä tekevät, mikä virka niillä oikein on? Ne ovat kuin ansoja tyhmille ihmisille! Keiden idea on ollut asentaa niitä busseihin? Ne ovat haitakkeita tai ainakin niistä kyllä saa vaikka mitä omaan laitteeseensa, ovat metsästys ansoja!

      Tänä kesänä myös töppäsin kunnolla.

      Maalla kun ei ole virtalähteitä, käytin naapurin ” latauslaitetta” kiinalaista Huawein sellaista. Laite oli piuhoilla kytketty akkuun kiinni. Itse laite oli sellainen soikean pitkulainen, johon kytkettiin taas joku toinen johto jonka päässä oli samantyyppiset pistokkeen aukot kuin noissa busseissakin on.

      Sitten vain oman laitteen johto kiinni piuhaan ja kännykän akku alkoi lataamaan - sähkövirtaako—- kyllä, mutta ehkä muutakin.

      Samalla kokeilin, testasin bluetooth ja WI-FI yhteyttä. Kyllä toimi, henkilön Huawei kännykkä liitettiin omiin laitteisiini sekunnissa. Onneksi tämän sain kumottua.

      Kohta sen jälkeen kännykkäni näppäin, se joka avaa kännykän näytön , alkoi pitää kameran sulkimen ääntä! Tätä jatkui ja jatkui. Aina kun avasin kännykkäni näytön ( näyttö siis lukkiutuu ja sulkeutuu - menee ns. pimeäksi) kameran sulkimen ääni kuului.

      Se oli kammottavaa. Lisäksi 3G yhteys oli jatkuvasti päällä, laite ei löytänyt 4G: tä lainkaan ja mobiiliyhteys oli poikki koko ajan, tuli jatkuvasti ilmoitus: ei verkkoa. Operaattorista johtuva ongelma, olin katvealueella.

      Tämä kummallinen ilmiö sitten lopulta loppui, kun pääsin kotiin. Vein laitteeni huoltoon, jossa todettiin, ettei kyse ole mistään vakavasta, vain toimintahäiriöstä.

      Sitten sain lukea iltalehden digisivustolts, , että Apple on löytänyt turva- aukon laitteistaan ja että kaikki IPhonet, tabletit jne.olisi päivitettävä.

      Kun katsoin oman laitteeni tarjoamaa päivitystä, sen sisältöä, — ei missään varoitettu tietoturva- aukosta tai kehoitettu välittömästi päivittämään laitteet. ?.!
      Toki, näin sitten heti teinkin, päivitin kaikki. Onneksi luin iltapäivälehden digi- osiota!

      Kannattaa lukea viimeisimmät tietoturvaan liittyvät uutisoinnit!

      Mitä muuta opimme? Älä tunge laitteesi virtajohtoa mihin tahansa härpäkkeeseen, saatat saada jotain ylimääräistä mukaasi.

      • Anonyymi

        Kyllä ne ihan virtalähteitä on..


      • Anonyymi

        Naapurin setä tuli tarjomaan johtoa ja sait enemmän kuin halusit...


    • Anonyymi

      Todennäköisesti se on naapurin utelias närttikakara joka luulee osaavansa kaiken ja on liittyneenä koneellesi huvikseen ja vakoillaakseen surffailujasi (pornosivuilla?).

    • Anonyymi

      Nähtävästi pidät puhelimessa Bluetoothin päällä jatkuvasti, ja joku joka on kantaman sisällä onnistuu parittamaan tietokoneen puhelimesi kanssa. Ratkaisu on se, että pidät BT:n sammuksissa.

    • Anonyymi

      Oletko vienyt metalliketäyspisteeseen tietokoneen tyhjentämättömän kovalevyn?

    • Anonyymi

      Oletettavasti kyse on bluetooth yhteyttä käyttävä ja hyödyntävä, huoneiston lämpötilaa ja kosteutta mittaava SIMAP- laite. Itselläni tuo laite osittain simahti huoneistpn lämmönmittauksen osalta ja epämääräiset bluetooth yhteydet katosivat, toivottavasti pysyvästi. Ainakin näin toivon, että ongelma katoaa lopullisesti.

      Mietityttää vain, keiden koneilla tuo lämpötilojen ja kosteudenseuranta oikein on, kenen vastuulla ja käsissä. Huoltomiesten vai? Isännöitsijän? Kaikissa näissä ammattikunnissa voi olla mitä tahansa hakkerointiin kykenevää tirkistelijää
      Aika hurjaa jos tuollaisia omituisia laiteyhteyksiä pystyy mikä tahansa etäluentalaite- yritys tai sen yksittäiset työntekijät tai toimintaa valvovat tahot voivat jollain ihme konstilla luoda.
      Bluetooth - yhteyksillä isot yritykset kontrollovat pakettien liikumista paikasta toiseen, jopa henkilökuntaa. Edellyttää kyllä laitteiden osalta rahkeita, ihan pikkuvempeleillä sitä ei tehdä.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö….

        Ei ole mitään tekemistä yhdenkään ilmapuntarin tai lämpötilamittauksen kanssa.
        Katsoppa sieltä Applen sovelluksista sellainen kun TERVEYS.
        On punaisella sydämellä varustettu appi, joka kertoo terveydentilastasi, verenpaineestasi jne.
        Sieltä menet osioon KUULO ja kuulolaitteet.
        Sieltä taas löytyy kuulolaitteiden äänitaso- osio joka kertoo kuinka monella desibelivoimakkuudella kuuntelet musiikkia tai jotain muuta.

        Yllättäen medialähteinä löytyvät Gmail, SpringBoard, YouTube, SIMSetupUIService..jne.?!

        Näistä SIMSetupUIservice ja Chrome käyttävät laitteita EarlPods ja WIN-RE1GOGPGATE - nimisiä laitteita. Ilmeisesti johonkin seurantaan.

        Joten mistään vakavammasta ei siis ilmeisesti ole kyse.?

        Lähteenä on se oma laite oli se sitten Iphone, Ipad tai kannettava- minkä kautta kuunnellaan kuulokkeilla sitten sitä musiikkia tai PodCasteja jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö….

        Ei ole mitään tekemistä yhdenkään ilmapuntarin tai lämpötilamittauksen kanssa.
        Katsoppa sieltä Applen sovelluksista sellainen kun TERVEYS.
        On punaisella sydämellä varustettu appi, joka kertoo terveydentilastasi, verenpaineestasi jne.
        Sieltä menet osioon KUULO ja kuulolaitteet.
        Sieltä taas löytyy kuulolaitteiden äänitaso- osio joka kertoo kuinka monella desibelivoimakkuudella kuuntelet musiikkia tai jotain muuta.

        Yllättäen medialähteinä löytyvät Gmail, SpringBoard, YouTube, SIMSetupUIService..jne.?!

        Näistä SIMSetupUIservice ja Chrome käyttävät laitteita EarlPods ja WIN-RE1GOGPGATE - nimisiä laitteita. Ilmeisesti johonkin seurantaan.

        Joten mistään vakavammasta ei siis ilmeisesti ole kyse.?

        Lähteenä on se oma laite oli se sitten Iphone, Ipad tai kannettava- minkä kautta kuunnellaan kuulokkeilla sitten sitä musiikkia tai PodCasteja jne.

        SIMAP etäluentalaite käyttää radiotaajuutta yhteyksissään. Mutta myös YouTube käyttää sitä offline- yhteydessä?
        Siitä tuo YouTube ilmeisesti tullut kuvioon mukaan ja ilmeisesti tarkoitit kuulolaitteilla langatonta bluetooth yhteyttä käyttäviä kuulokkeita? Ja onhan noita muitakin. Kuulolaitteet ovat eri juttu. Kukapa tietää, ehkä nekin keräävät jotain dataa mm.siitä, kuinka aktiivisesti kuulolaitetta käytetään?
        Nykyään ksnnattaa käyttää VPN: ää lähes koko ajan, sen verran on erilaisia härpäkkeitä asunnot täynnä jotka lataavat dataa ties mistä ja mihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe