Onkohan tuohon lääkärillä lääkettä.
Siis kaikki paikat on niin täynnä, eikä se auta mitään jos 10 % heittää roskikseen.
On esim. Sähkötoiminen kylmälaukku, kerran kesässä käytetään. Kattotelineet ja suksiboksi, 4 v sitten käytetty. Lapioita käytetty 5 v sitten.
On myös niin, olen romuttanut jo useita 2 kertaa ja aina olen tarvinnut ostaa uusi, tämän 45 vuoden aikana kun olen tässä kerrostalossa asunut.
Ja tietysti on paljon muutakin, tavaraa. Kaikki kaappien alustat ja kaappien päällä on tavaraa,,,,,,, siististi piilossa.
Masentaa kun on kaikki paikat niin täynnä tavaraa, autotallit , varastot
8
301
Vastaukset
- Anonyymi
Olisi myös hyväksi muuttaa 120 neliöisestä pienempään, kun kaksin asumme.
Ei ole talouskysymys, mutta todella ei voi ainakaan romuttaa kuin 20 %.
Auttaisiko oikea lääke , viinaa en käytä. - Anonyymi
Kuulostaa huolestuttavasti siltä, että aivoissasi on kemiallinen epätasapainotila. Mutta ei hätää, sillä sen korjaamiseen on olemassa monia eri lääkkeitä. Mitä kauemmin niitä käytät, sitä tehokkaammin kemiallinen epätasapainotila korjaantuu. Kysy lisää lääkäriltäsi.
- Anonyymi
Yksikään lääkäri ei saa tavaramäärääsi vähenemään.
Ihan itse on alettava laittaa tavaraa pois.
Miten luulisit, että jokin lääke auttaisi masennukseen, jonka tiedät johtuvan paljosta tavarasta ? Tavarat eivät katoa pillereitä popsimalla.
Ala laittaa tavaroita poistoon pikkuhiljaa.
Usein, jos jotain ( esim. työkalua ) tarvitsee tosi harvoin, niin joltain tutulta pystyy lainaamaan.
Jos on käyttökelpoista ylimääräistä tavaraa, niin niistä saattaisi saada jopa pieniä summia rahaa myymällä.
Tai sitten on kierrätyskeskukset, ym. Tutuiltakin voi kysellä, onko jollain tarvetta. - Anonyymi
Nimenomaan muuttaminen auttaa. Pari-kolme muuttoa tiukkana vaikka viiden vuoden kuurina. Niin johan alkaa turha käyttämätön tavara katoamaan.
Nimimerkillä kokemusta löytyy... - Anonyymi
Ymmärrän ongelmasi. Jos kerran lapioita käytetään, vaikkakin harvoin, samoin muuta kamaa, niin onhan se kurja ajatus että ostaisi joka neljäs vuosi uuden lapion jonka sitten käytön jälkeen heittäisi pois.
Mutta ongelmaan. Miten se 120 m2 on käytetty jos noin tavaroita tarvitsee sirotella? Eikö voi sovinnolla yhdestä huoneesta tehdä varaston? Kerrostaloissa on liian vähän tavaratilaa ja sillä sipuli. Nähty on. Kun ihminen aikuistuu niin sitä kamaa vaan kertyy kun elelee. Omakotitaloissa joissa on vaikkapa kellarit ja vintit, on säilytystilaa luonnostaan. Mutta kerrostaloissa on otettava lusikka kauniiseen käteen ja tehtävä yhdestä huoneesta varasto.
Näin on näreet.
Sitten voi elellä rauhassa eteenpäin. - Anonyymi
Minun suositus olisi asketismi, vain minimi.
Itse omistan sen mitä autoon ja peräkärryyn mahtuu.- Anonyymi
Tekevän elävän ihmisen muuttuminen askeetiksi ei taida onnistua hetkeksi. Ainakin minusta olisi kamala ajatus luopua tekemisen ja suunnittelun ilosta.
Yllättävän moni kuvittelee että ihminen voisi viihtyä paikoillaan pysyen pelkkien huonekalujen seassa siellä seinien sisässä.
Protestoin tuollaista ehdotusta vastaan. Mutta paljon tuollaista todellakin ehdotetaan. Todella omituista. Ihmisen täytyy saada tehdä ja toimia niin kauvan kuin itse haluaa. Kerrostaloissa on omat puutteensa ja siellä on joskus haasteellista asua.
Itse olen muuttamassa, mutta minulla myös muu syy kuin paljo tavara. Tosin uskon että tavaraongelmakin siinä samassa helpottuu. Seuraava koti on säilytystiloiltaan järkevämpi kuin tämä nykyinen.
- Anonyymi
Mä asun autossa 7 kk... Ei tilaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289