niin monta jo poissa

plunger

Lopettakaa tämän palstan arvostelu!
Lopettakaa toisten kirjoittajain arvostelu!

Kurkistin historiaa, lokakuuta ja sitten vähän tuoreenpaa. Sävy on muuttunut, monta, niin monta kirjoittajaa on vaiti, pois lähtenyt, muualla.

Se tapahtuu koko ajan jos täällä vain muutama keskenänsä väittelee ja kilpailee kumpi osaa olla enemmän nenäkäs ja kipeämmin pistellä.

Kirjoittakaa asiaa, ajatuksia julki, ilman että rupeatt kaivamaan kirjoittajan henkilöä paaluun että siihen kivittää voitte.

Tämä on hätähuuto!

94

4742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joe-11,5

Tämä palsta ei ole silti ainoa,mistä vakkarit ovat lähteneet pois.Jotkut ovat vain niin katkeria omasta pahoinvoinnistaan,että kiukku täytyy purkaa toisiin kirjoittajiin.

• liberaattori

kuinka negatiivinen asia on muutos. Moniko kirjoittaja on oikeasti pois. Ja moniko on vain yllättynyt muutaman kirjoittajan räväkkäämmästä otteesta. Sävy muuttuu, maailma muuttuu ja me siinä mukana.
      Käsitykseni mukaan, eivät uudet kirjoittajat ole asiallisiin avauksiin ja "palstapierujen" jutusteluun puuttuneet juuri ollenkaan. Tilaa on. Myös hätähuudoille.

• Luulen

Eivät vain enää kirjoita oikeilla nikeillään sattuneesta syystä

• liberaattori
        Luulen kirjoitti:

on mikä?

• maron
        Luulen kirjoitti:

keskusteluhan käy ihan vilkkaana, ja uskon kyllä tuohon että nikit ovat muuttuneet, mutta samat ihmiset pysyneet. En tiedä minkätasoista keskustelua täällä pitäisi käydä, mutta jos meno käy liian "tiukkapipoiseksi" niin ainakin minä vaihdan kanavaa. Tosin sehän olisi monen mieleen, mutta pitäkää sitten vakavamielinen keskustelulinjanne jos haluatte. Vaikka olen ollut linjoilla vasta lyhyen aikaa, en ole mielestäni saanut yhtään kirjoitusta jota minun huumorintajuni ei olisi kestänyt, se kestää jopa tämänkin avauksen.

• liberaattori
        maron kirjoitti:

keskusteluhan käy ihan vilkkaana, ja uskon kyllä tuohon että nikit ovat muuttuneet, mutta samat ihmiset pysyneet. En tiedä minkätasoista keskustelua täällä pitäisi käydä, mutta jos meno käy liian "tiukkapipoiseksi" niin ainakin minä vaihdan kanavaa. Tosin sehän olisi monen mieleen, mutta pitäkää sitten vakavamielinen keskustelulinjanne jos haluatte. Vaikka olen ollut linjoilla vasta lyhyen aikaa, en ole mielestäni saanut yhtään kirjoitusta jota minun huumorintajuni ei olisi kestänyt, se kestää jopa tämänkin avauksen.

minäkään sinulle huulta heittänyt, ellen olisi ennalta arvellut sinun sitä kestävän. Olen myös tässä asiassa joidenkin osalta erehtynyt. Semmosta se on. Pitäs tulla laatikosta pois ja vielä kestää se.

• maron
        liberaattori kirjoitti:

minäkään sinulle huulta heittänyt, ellen olisi ennalta arvellut sinun sitä kestävän. Olen myös tässä asiassa joidenkin osalta erehtynyt. Semmosta se on. Pitäs tulla laatikosta pois ja vielä kestää se.

tässä iässä sitä on parkkiintunut ja ikäni miesten kanssa työtä tehneenä olen oppinut puoleni pitämään ja kestämään rajuakin huumoria. Kaikki eivät tietenkään sitä kestä, kyllähän sen ymmärrän, olen minäkin saanut joiltakin oikein kunnon rökityksen omituisen huumorintajuni takia, mutta ei se mitään - jatkamme eteenpäin aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan:-)

• ja minä
        maron kirjoitti:

tässä iässä sitä on parkkiintunut ja ikäni miesten kanssa työtä tehneenä olen oppinut puoleni pitämään ja kestämään rajuakin huumoria. Kaikki eivät tietenkään sitä kestä, kyllähän sen ymmärrän, olen minäkin saanut joiltakin oikein kunnon rökityksen omituisen huumorintajuni takia, mutta ei se mitään - jatkamme eteenpäin aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan:-)

Osaatko Maron ajatella asioita muitten kirjoittajien kannalta? Olitko täällä seuraamassa keskusteluitamme syksyllä,talvella ja kevät talvella? Epäilempä että et ollut
        Keskustelut täällä eivät todellakaan olleet tiukkapipoisten vakavia keskusteluja jos niitäkin välillä oli, vakavia oikealla tavalla, pohdiskeluja elämästä ja kaikesta mahdollisesta,elämän ja kuoleman välillä, mutta täällä oli paljon hauskaakin juttelua, aitoa huumoria jolle sai nauraa. Molemmat keskustelun lajit ovat muuttaneet muotoaan kokonaan vajaan kahden kuukauden sisällä, miksihän, hyökkääviksi tavoiksi vaihtaa ajatuksia!! Meitä on useampi jotka olemme muualle siirtyneet keskustelemaan, joskus luulen että minun lisäkseni kylläkin joku muukin käy täällä kyllä katsomassa mutta pettyy joka kerta niinkuin minäkin. Asioitten maailmassa täytyy muuttua, totta kai mutta ei muuttumisen tarvitse tarkoittaa hyökkäävään,huonompaan suuntaan muuttumista, eikä hauskuuden tarvitse tarkoittaa hyökkäävää huumoria sillä silloin siitä huumori onkin juuri äärettömän kaukana.
        Plunger on oikeassa ja puhuu täyttä asiaa, liian monet hyvät kirjoittajat,hauskoja kirjoittavat nimimerkit ovat täältä jääneet pois ja ne jotka pitempään täällä ovat kirjoittaneet, tietävät sen kaikki.

• maron
        ja minä kirjoitti:

Osaatko Maron ajatella asioita muitten kirjoittajien kannalta? Olitko täällä seuraamassa keskusteluitamme syksyllä,talvella ja kevät talvella? Epäilempä että et ollut
        Keskustelut täällä eivät todellakaan olleet tiukkapipoisten vakavia keskusteluja jos niitäkin välillä oli, vakavia oikealla tavalla, pohdiskeluja elämästä ja kaikesta mahdollisesta,elämän ja kuoleman välillä, mutta täällä oli paljon hauskaakin juttelua, aitoa huumoria jolle sai nauraa. Molemmat keskustelun lajit ovat muuttaneet muotoaan kokonaan vajaan kahden kuukauden sisällä, miksihän, hyökkääviksi tavoiksi vaihtaa ajatuksia!! Meitä on useampi jotka olemme muualle siirtyneet keskustelemaan, joskus luulen että minun lisäkseni kylläkin joku muukin käy täällä kyllä katsomassa mutta pettyy joka kerta niinkuin minäkin. Asioitten maailmassa täytyy muuttua, totta kai mutta ei muuttumisen tarvitse tarkoittaa hyökkäävään,huonompaan suuntaan muuttumista, eikä hauskuuden tarvitse tarkoittaa hyökkäävää huumoria sillä silloin siitä huumori onkin juuri äärettömän kaukana.
        Plunger on oikeassa ja puhuu täyttä asiaa, liian monet hyvät kirjoittajat,hauskoja kirjoittavat nimimerkit ovat täältä jääneet pois ja ne jotka pitempään täällä ovat kirjoittaneet, tietävät sen kaikki.

että olen todella pahoillani jos olen teidät kaikki täältä pois häätänyt inhoittavilla kirjoituksillani. Pyydän sydämestäni anteeksi.
        Kysyn nyt teiltä kaikilta kirjoittajilta onko asia todella näin, minun EI ole mikään pakko olla näillä palstoilla, jos asia sillä korjaantuu että minä- minä- minä siirryn vaikka huuhaa puolelle, niin olen kyllä sen valmis tekemään. Ja jos kerran olen se häirikkö täällä, niin miksi minulle vastataan? Ajakaa pois hiljaisuudella. Ei ole pakko vastata kirjoituksiini, en täällä kauaa viitsi olla jos yksinäni kirjoittelen.
        Ja sinä raukka et uskalla edes nikkiäsi esiin laittaa, se jo kertoo jotakin sinun hienosta moraalistasi. Piiloita pääsi pensaaseen vain, jos et uskalla esiin tulla, niinhän ne muutkin pelkurit tekevät - kiitos ja anteeksi.

• Pirre*
        maron kirjoitti:

että olen todella pahoillani jos olen teidät kaikki täältä pois häätänyt inhoittavilla kirjoituksillani. Pyydän sydämestäni anteeksi.
        Kysyn nyt teiltä kaikilta kirjoittajilta onko asia todella näin, minun EI ole mikään pakko olla näillä palstoilla, jos asia sillä korjaantuu että minä- minä- minä siirryn vaikka huuhaa puolelle, niin olen kyllä sen valmis tekemään. Ja jos kerran olen se häirikkö täällä, niin miksi minulle vastataan? Ajakaa pois hiljaisuudella. Ei ole pakko vastata kirjoituksiini, en täällä kauaa viitsi olla jos yksinäni kirjoittelen.
        Ja sinä raukka et uskalla edes nikkiäsi esiin laittaa, se jo kertoo jotakin sinun hienosta moraalistasi. Piiloita pääsi pensaaseen vain, jos et uskalla esiin tulla, niinhän ne muutkin pelkurit tekevät - kiitos ja anteeksi.

kyllä karkaa, olet hyvä kirjoittaja, sanavalmis ja enenkaikkea pidät puolesi - jatka vaan samaan malliin!:)

• ja minä
        maron kirjoitti:

niinkö? Ei ollut minulla tarkoitus vain sinulle sanoja osoittaa, anteeksi jos ne sillä tavalla ymmärsit.Puhuin parista menneestä viimeisestä kuukaudesta joita sinä kehuit, en siitä että sinä ketään olisit ajanut pois, eihän siihen kukaan yksin pystyisikkään!!

• eeroliini
        maron kirjoitti:

Eivät kaikki halua kirjoittaa rekisteröidyllä nikillä juuri koska on turvallisempaa tuuletella tuntemattomana,täällähän kun ei ole rekisteröitymispakkoa

• maron
        ja minä kirjoitti:

niinkö? Ei ollut minulla tarkoitus vain sinulle sanoja osoittaa, anteeksi jos ne sillä tavalla ymmärsit.Puhuin parista menneestä viimeisestä kuukaudesta joita sinä kehuit, en siitä että sinä ketään olisit ajanut pois, eihän siihen kukaan yksin pystyisikkään!!

kun kirjoituksessasi oli oikein minun nimeni erikseen mainittu. En tiedä miksi ärsytän sinua niin suunnattomasti, kun kehuin että olen ollut ihan tyytyväinen tähän palstaan. Ja taas tulee sana minä koska muiden suulla en voi puhua, mutta minä pidän näistä kirjoittajista täällä, vaikka joskus sukset ristiin meneekin. En tiedä mitä oli ennen minun aikaani(taas sana minä) mutta kelpaa tämä palsta vallan hyvin näinkin, ja kirjoittajia ainakin riittää ja sehän tälläisen palstan tarkoitus kai onkin -vai oletko eri mieltä?

• maron
        eeroliini kirjoitti:

Eivät kaikki halua kirjoittaa rekisteröidyllä nikillä juuri koska on turvallisempaa tuuletella tuntemattomana,täällähän kun ei ole rekisteröitymispakkoa

mutta kun suoraan haukutaan väärällä nikillä, niin se on taas pelkuruutta. Jos on sanottavaa niin paljon reilumpaa on sanoa asia omalla nikillään, se on mielipiteeni asiasta. Otan kyllä vastaan haukkumiset enkä piuhoja pitkin kimppuunkaan pääse, joten miksi piilotella suotta?

• ja minä
        eeroliini kirjoitti:

en enään edes tunne nimimerkkiäni koska pariin kuukauteen tämä oli kolmas kerta kun tänne kirjoitin mitään, lukenut olen joskus. Mitään tarvista en tunne enään entistä nimeäni käyttää.

• maron
        ja minä kirjoitti:

en enään edes tunne nimimerkkiäni koska pariin kuukauteen tämä oli kolmas kerta kun tänne kirjoitin mitään, lukenut olen joskus. Mitään tarvista en tunne enään entistä nimeäni käyttää.

kiinnosta niin ei voi mitään, aina olet kuitenkin tervetullut tänne takaisin jos joskus mielesi muutat. Toivotan sinulle kuitenkin oikein hyvää kevään jatkoa ja kaunista kesää, toivottavasti et ole liian katkera palstan muuttumisesta tälläiseksi mitä se nyt on.

• ja minä
        maron kirjoitti:

kun kirjoituksessasi oli oikein minun nimeni erikseen mainittu. En tiedä miksi ärsytän sinua niin suunnattomasti, kun kehuin että olen ollut ihan tyytyväinen tähän palstaan. Ja taas tulee sana minä koska muiden suulla en voi puhua, mutta minä pidän näistä kirjoittajista täällä, vaikka joskus sukset ristiin meneekin. En tiedä mitä oli ennen minun aikaani(taas sana minä) mutta kelpaa tämä palsta vallan hyvin näinkin, ja kirjoittajia ainakin riittää ja sehän tälläisen palstan tarkoitus kai onkin -vai oletko eri mieltä?

kysyin sinulta ajatteletko koskaan asioita muitten kirjoittajien kannalta.? Tiedän aivan hyvin mitä plunger tarkoittaa!! Totta kai sinä kehut että palsta on ollu hieno kun sinä olet kai juuri sen pari kuukautta ollut täällä kun meistä monet ollaan siirrytty muualle,suoraan sanottuna sen hyökkäävän tyylin takia mikä tänne tuli, ja nyt en siis taaskaan puhu yksin sinusta,maailmassa on muitakin, täälläkin palstalla!!

• maron

niin nikkini kyllä mainittiin sen yhteydessä kuinka palsta on muuttunut ja sain sen käsityksen että minä olen yksi paha henki tällä palstalla.
        Uskoisin että syy on liian usein kirjoittelu ja minun huumoriani ei kaikki kestä. Itse en voi paljokaan vaikuttaa toisten mielipiteisiin, kuten joskus jollekin vastatessani kerroin että minusta joko pidetään tai minua inhotaan, sen saman asian olen huomannut myös tällä palstalla. Sitä en tiedä mistä se johtuu, mutta uskon että useat kuvittelevat minun olevan joku itserakas öykkäri, mikä ei kylläkään pidä paikkaansa. Jos joku sen käsityksen saa niin se on heidän päänsärkynsä.

• tarvitsematta
        ja minä kirjoitti:

itse vaivautua, edellisessä on kaikki.

• maron
        tarvitsematta kirjoitti:

itse vaivautua, edellisessä on kaikki.

huomata kuinka paljon vihamiehiä on kertynyt kahdessa kuukaudessa. Kiitos.

• plunger
        maron kirjoitti:

Minä tykkään, että Sinun tyyli puree monessa asiassa hyvin ajatuksia kutittaen. Minusta olet saanut ystävämiehen, vaikka on joskus ollut näkemyksissä eroja. Niin pitää olla myös, ei tuuletu ajatus muutoin.
        Sinun ilmaisu sopii minun huumorintajuun hyvin, mutta jollekin se voi olla myrkkyä.

• maron
        plunger kirjoitti:

Minä tykkään, että Sinun tyyli puree monessa asiassa hyvin ajatuksia kutittaen. Minusta olet saanut ystävämiehen, vaikka on joskus ollut näkemyksissä eroja. Niin pitää olla myös, ei tuuletu ajatus muutoin.
        Sinun ilmaisu sopii minun huumorintajuun hyvin, mutta jollekin se voi olla myrkkyä.

ja jossakin tälläisessä jutussa tulikin ilmi jo että olen ihminen josta joko pidetään tai jota inhotaan. Minulle ei juurikaan ole sitä keskitietä nyt eikä ole koskaan ollutkaan. Koskaan en kuitenkaan tahallisesti halua aiheuttaa kenellekään mielipahaa, mutta tiedän myrkyllisen huumorintajuni - olisinkohan edellisessä elämässäni ollut myrkkyhämähäkki?

• liberaattori
        maron kirjoitti:

ja jossakin tälläisessä jutussa tulikin ilmi jo että olen ihminen josta joko pidetään tai jota inhotaan. Minulle ei juurikaan ole sitä keskitietä nyt eikä ole koskaan ollutkaan. Koskaan en kuitenkaan tahallisesti halua aiheuttaa kenellekään mielipahaa, mutta tiedän myrkyllisen huumorintajuni - olisinkohan edellisessä elämässäni ollut myrkkyhämähäkki?

vinkuminen. Sä oot mitä oot. Jos ei jollekulle kelpaa. Mitäs siitä. xD

• maron
        liberaattori kirjoitti:

vinkuminen. Sä oot mitä oot. Jos ei jollekulle kelpaa. Mitäs siitä. xD

olen hiljaa kuin hiiri, sormet ne on jotka näppäimillä ääntä pitää:-)

• mekatron
        maron kirjoitti:

tuomosia höpötä.
        Parhaasta päästä ovat kirjoituksesi ja vielä niin nätin kuvankin laittanut tuonne rekisteröinti-juttuusi!

Häärää nyt vaan palstala mieles muhkaan, kyllä met luethaan.
        Ja tykkäämä jutuista, et pahhaa sannaa sano kenestäkhään.

• maron
        mekatron kirjoitti:

tuomosia höpötä.
        Parhaasta päästä ovat kirjoituksesi ja vielä niin nätin kuvankin laittanut tuonne rekisteröinti-juttuusi!

Häärää nyt vaan palstala mieles muhkaan, kyllä met luethaan.
        Ja tykkäämä jutuista, et pahhaa sannaa sano kenestäkhään.

ovat eri meiltä kanssasi, koska olen kohta ansainnut "viikon pahis" tittelin, ylpeänä kannan sen ellei esimerkiksi jermu sitä minulta vie:-)

• ja minä kirjoitti:

kysyin sinulta ajatteletko koskaan asioita muitten kirjoittajien kannalta.? Tiedän aivan hyvin mitä plunger tarkoittaa!! Totta kai sinä kehut että palsta on ollu hieno kun sinä olet kai juuri sen pari kuukautta ollut täällä kun meistä monet ollaan siirrytty muualle,suoraan sanottuna sen hyökkäävän tyylin takia mikä tänne tuli, ja nyt en siis taaskaan puhu yksin sinusta,maailmassa on muitakin, täälläkin palstalla!!

muutama nikki,jotka kahden viime kuun aikana on täältä palstalta lähtenyt,niin minäkin saan jotain konkreettista väitteesi tuesta.

• ja minä
        maron kirjoitti:

olen hiljaa kuin hiiri, sormet ne on jotka näppäimillä ääntä pitää:-)

hyvä ihminen!! Olin muualla ja tulin katsomaan ja mitä näin, sinä sinä ja sinä!! Eihän sinua kukaan täältä ole ajamassa minnekkään, palstan tasosta ja hyökkäävästä tyylistä nykyisin palstalla nyt on ollut kysymys,etkö voisi lopulta tajuta sitä.? Ei aina ja joka paikassa kysymys ole sinusta,hyvä ihminen, vaan palstasta voi keskustella muutenkin!! Täällä on hyökkäävää touhua nykyisin,ja itse viihdyn muualla, en ole minä ainakaan ketään ajamassa poies!! Minut on jo ajettu mutta sepä ei nyt aiheemme olekkaan.

• taikanainen
        ja minä kirjoitti:

hyvä ihminen!! Olin muualla ja tulin katsomaan ja mitä näin, sinä sinä ja sinä!! Eihän sinua kukaan täältä ole ajamassa minnekkään, palstan tasosta ja hyökkäävästä tyylistä nykyisin palstalla nyt on ollut kysymys,etkö voisi lopulta tajuta sitä.? Ei aina ja joka paikassa kysymys ole sinusta,hyvä ihminen, vaan palstasta voi keskustella muutenkin!! Täällä on hyökkäävää touhua nykyisin,ja itse viihdyn muualla, en ole minä ainakaan ketään ajamassa poies!! Minut on jo ajettu mutta sepä ei nyt aiheemme olekkaan.

omw34 suoraan sanoo maronille,että mene pois. Voiko sen selvemmin ajaa pois?

• maron
        ja minä kirjoitti:

huumorintaju. Juo vettä, se auttaa kuivumiseen, Ihmisessä on 75 prosenttia vettä ja sinussa se alkaa uhkaavasti hupenemaan. Ja piruakos luet viestejäni jos noin kismittää. Taitaa vaan kiinnostaa kuitenkin että saisi taas naukua ja omaa erinomaisuuttaan tuoda julki. Kukaan ei varmaan ole sinua pois ajanut, ellet itse ole lähtenyt ja takaisin olet aina tervetullut, vaikka kuiva oletkin.......

• ja minä
        maron kirjoitti:

huumorintaju. Juo vettä, se auttaa kuivumiseen, Ihmisessä on 75 prosenttia vettä ja sinussa se alkaa uhkaavasti hupenemaan. Ja piruakos luet viestejäni jos noin kismittää. Taitaa vaan kiinnostaa kuitenkin että saisi taas naukua ja omaa erinomaisuuttaan tuoda julki. Kukaan ei varmaan ole sinua pois ajanut, ellet itse ole lähtenyt ja takaisin olet aina tervetullut, vaikka kuiva oletkin.......

vielä sen verran haluan sanoa,että täällä tiedätkö syksyllä,talvella ja vielä kevät talvellakin naurettiin ihan aidostikkin. Oli tosi hauskoja ketjuja eikä kukaan ollut rähisemässä ja, hyökkäämässä, riitaa haastamassa.Yksi ainoa kai ilkeilijä yritti olla mutta ei ollu kauaa, ja nyt sinä esitit juuri semmoisen puheen vuoron jollasia pari kuukautta sitten alkoi tulla hauskojenkin juttujen alle.Esitit hyvän esimerkin. Kiitos, menen takaisin.Ota sinä kuitenkin jatkossa huomioon että täällä palstalla on muitakin keskustelemassa kuin sinä.Ota myös huomioon että monet keskustelijoista ovat myös ihmisiä, monet koviakin kokeneita.Kiitän vieläkin tuosta esimerkistä jonka yläpuolelleni laitoit, olkoon se esimerkkinä siitä millainen ei pitäisi toisia ihmisiä kohtaan olla.

• skrivaaja
        ja minä kirjoitti:

Joku on harkitseva, hiljainen, maltillinen, mietteliäs, varautunut, yliherkkä ... joku/joku toinen on agressiivinen, ailahtelevainen, aktiivinen, huoleton, optimistinen, pessimistinen, puhelias, tasapainoinen, tasapainoton jne... Jotkut ajattelevat niin, jotkut toiset toisin ... joten eipä mikään ihme, että "sanasotaa" välillä syntyy ... siltikin, monet on kivoja kirjoittajia, mutta niin on/ovat/olivat myös monet muutkin kirjoittajat ... mukavaa kuitenkin, että ollaan kaikki erilaisia !?

• tämän
        maron kirjoitti:

kiinnosta niin ei voi mitään, aina olet kuitenkin tervetullut tänne takaisin jos joskus mielesi muutat. Toivotan sinulle kuitenkin oikein hyvää kevään jatkoa ja kaunista kesää, toivottavasti et ole liian katkera palstan muuttumisesta tälläiseksi mitä se nyt on.

omistat?

• vihamiehesi
        maron kirjoitti:

mutta jossain on raja siihen MINÄ JA ITSE, sietokykyyn, vaikka asiaa kirjoittaisitkin.

• maron
        vihamiehesi kirjoitti:

mutta jossain on raja siihen MINÄ JA ITSE, sietokykyyn, vaikka asiaa kirjoittaisitkin.

en pysty ymmärtämään niin selkeää asiaa kuin sitä että mistä olette päähänne saaneet tämän minä minä minä- jutun. Pyydän todella anteeksi , mutta kirjoitanko aina noin itserakkaasti? Jos haluatte solvata minä minä minua niin tehkää se edes hieman järkevämmällä tavalla. sillä, Sinä sinä sinä tulit jo melkein ensimmäisissä kirjoítuksissani arvostelemaan että kirjoitan aina minä minä minä, olin ollut silloin palstalla vain muutaman päivän. Sekö sitten on sitä uuden kirjoittajan huomioonottamista sinä sinä sinunmielestäsi?
        Jos kirjoitteluni sinä sinä sinua niin paljon ärsyttää, niin laita jokaisen kirjoittamasi ketjun alkuun vaikka merkki(M) niin lupaan etten koko ketjua avaa, enkä tule sinä sinä sinua millään tavalla häiritsemään. Mutta sinä sinä sinä piilotat pääsi toisen nikin taakse aina kirjoittaessasi joten on hyvin vaikeaa tietää koska sinä sinä sinä olet kirjoituksen takana - siitä tuo (M) niin emme enää vahingossakkaan törmää toisiimme.Minä minä minulla ei todellakaan ole minkäänlaista halua keskustella sinä sinä sinun kanssasi enää tästä lähtien, minä minä minä en ole kuitenkaan missään tapauksessa ajamassa sinä sinä sinua pois palstalta - kuten sinä sinä sinä olet alusta alkaen yrittänyt minä minä minulle tehdä.
        Jos et ymmärrä sen vertaa itseironista huumoria, niin asialle en mitään voi. Minä minä minä en voi myöskään tietää vastaanko edes nyt oikealle nikille, mutta minä minä minä olen kuitenkin myös tämän urhean puskaanpiiloutujan hampaissa. Perustakaa kerho jossa minä minä minä olen valtakunnan nettivihollinen numero yksi - vai oliko sekin taas liian itserakkaasti sanottu?
        Minä minä minä toivotan kuitenkin kaikesta huolimatta teille kaikille rakkaille minä minä minä vihollisilleni hyvää kevään jatkoa ja toivon todella sydämestäni että pysytte palstalla ja pistätte kirjoitustenne alkuun tuon merkin että minä minä minä tiedän pysyä poissa ketjuistanne.
        Hellurei ja hellät tunteet!!

• taikis
        maron kirjoitti:

en pysty ymmärtämään niin selkeää asiaa kuin sitä että mistä olette päähänne saaneet tämän minä minä minä- jutun. Pyydän todella anteeksi , mutta kirjoitanko aina noin itserakkaasti? Jos haluatte solvata minä minä minua niin tehkää se edes hieman järkevämmällä tavalla. sillä, Sinä sinä sinä tulit jo melkein ensimmäisissä kirjoítuksissani arvostelemaan että kirjoitan aina minä minä minä, olin ollut silloin palstalla vain muutaman päivän. Sekö sitten on sitä uuden kirjoittajan huomioonottamista sinä sinä sinunmielestäsi?
        Jos kirjoitteluni sinä sinä sinua niin paljon ärsyttää, niin laita jokaisen kirjoittamasi ketjun alkuun vaikka merkki(M) niin lupaan etten koko ketjua avaa, enkä tule sinä sinä sinua millään tavalla häiritsemään. Mutta sinä sinä sinä piilotat pääsi toisen nikin taakse aina kirjoittaessasi joten on hyvin vaikeaa tietää koska sinä sinä sinä olet kirjoituksen takana - siitä tuo (M) niin emme enää vahingossakkaan törmää toisiimme.Minä minä minulla ei todellakaan ole minkäänlaista halua keskustella sinä sinä sinun kanssasi enää tästä lähtien, minä minä minä en ole kuitenkaan missään tapauksessa ajamassa sinä sinä sinua pois palstalta - kuten sinä sinä sinä olet alusta alkaen yrittänyt minä minä minulle tehdä.
        Jos et ymmärrä sen vertaa itseironista huumoria, niin asialle en mitään voi. Minä minä minä en voi myöskään tietää vastaanko edes nyt oikealle nikille, mutta minä minä minä olen kuitenkin myös tämän urhean puskaanpiiloutujan hampaissa. Perustakaa kerho jossa minä minä minä olen valtakunnan nettivihollinen numero yksi - vai oliko sekin taas liian itserakkaasti sanottu?
        Minä minä minä toivotan kuitenkin kaikesta huolimatta teille kaikille rakkaille minä minä minä vihollisilleni hyvää kevään jatkoa ja toivon todella sydämestäni että pysytte palstalla ja pistätte kirjoitustenne alkuun tuon merkin että minä minä minä tiedän pysyä poissa ketjuistanne.

tuohtunut nainen :))

Näin valoisana lauantai-aamuna tulin ajatelleeksi, no ikkunanpesua tietysti, mutta myös tuota, mikä toisen kirjoittelussa on ärsyttävää. Kukin meistä kait kokee kirjoittajan kommentin peilaten niitä itseensä. Tiedän että sinulle voi sanoa suoraan ilman puskaan piiloutumista, siksi sanon nyt oman mielipiteeni.... Olet räväkkä kirjoittaja, ja joskus käytät taktiikkaa "hyökkäys on paras puolustus", minkä lisäksi saatat ampua kärpästä norsupyssyllä. siinähän käy niin, että haulit leviävät myös ympäristöön. Minua tyylisi ei häiritse, päinvastoin se tuo väriä palstalle. Uskon kuitenkin että joukossa on niitäkin, jotka saavat hepulin lukiessaan viestejäsi.

• maron kirjoitti:

aina yks säyseä manselainen mahtuu.

Hyvää ja räiskyvää kevättä myös toivotan kaikille.

Voi voi nääs nääs sentään,nysse tekis se Kummeleiden TertinMartin kalakeitto hyvän säväyksen,siältä Amurista nääs.

Voi nääs nääs meninköhän liian pitkälle,empä sentään;kyllä tämä ketju myös tämän kevennyksen saa sietää.

• n52

luen esim.sinun mielipiteitäsi.
      Minusta tämä palsta on hyvä!
      Olen iloinen monen kirjoittajan rohkeudesta ja myönnän itse alkuun arkana paenneeni pois riitaa,mutta käänsin asian niin,että ei ihminen voi pelätä sanoja!

Olen itse tullut joulukuun lopussa 2004.
      Tänne ilmestyy minusta koko ajan lisää uusia (kiitos laajakaistan helppouden ja hinnat)merkkejä.
      Ilkeä kaartelija tuntuu pysyvän kurissa.
      Olen laiska luonne eli en ole selaillut kuin tämän vuoden sivuja,mutta olenko väärässä jos väitän,että selvä piristyminen ja rohkeita kommentteja sekä paljon naurua ja asioiden kääntelyä kunnolla myös erillaisilla ajatuksilla ja vastaväitteitäkin tulee niinikuin kuuluukin.

Siksi kysyn,että mikä on sinusta nyt oikeastaan pielessä?

• liikaa...

vain samoja joka väliin ja jätän sanomatta..

• n52
        liikaa... kirjoitti:

vain samoja joka väliin ja jätän sanomatta..

sinun mielipiteesi oli se tärkein?

• ykstypy

Olenkohan minäkin syyllinen noihin arvosteluihin??
      Olen yrittänyt vaan jonkun kommentin väliin heittää.
      En oikein ehdikään muiden mukaan juuri koskaan, kun niin hurjaa vauhtia täällä mennään. :=((
      Monta on tosiaan lähtenyt pois, tai vaihtaneet nikkiä. Minä olen täällä ollut aina välillä viime keväästä saakka.

• liberaattori

ei sinun hymyilläsi päivää voi pilata. Edes kalsarikännejä. xD

• ykstypy
        liberaattori kirjoitti:

Olen otettu :=)))
        Muuten. Ne kalsarikännit olis aika kivat.
        Joskus tuolla huuhaalla olen sellaiset ottanut.
        Mitä mieltä olet? Sopiiko tänne sellainen ihminen, joka kirjoittelee sekä huuhaalle että tänne?
        Joskus menee itsekin sekaisin. Saattaa vastata huumorilla tänne ihan vakavaan juttuun :=((

• se jokin sinulla on.
        liberaattori kirjoitti:

Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa...

• ykstypy
        se jokin sinulla on. kirjoitti:

Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa...

vain tärkein on, saat hymylläsi aikaan kaiken sen...
        Kyllä Typy laulun sanat osaa :=))
        Ja kun lentää vahvoin siivin niinkuin joutsen :=)))

• Plunger on oikein on asia,jota tällä avauksella haet?
      Pyydät lopettamaan palstan ja kijoittajien arvostelun.

Täällä on näitä eettismoralisteja ollut ainakin sen ajan,kun olen 4 kk. ajan palstalla ollut.Yhteistä heille on että antavat hyvää tarkoittavia ohjeita tavasta kirjoittaa tällä yleispalstalla,joka on nimenomaan tarkoitettu kaikille halukkaille osallistujille.
      Yllätyin,että sinäkin lähdet siivoustalkoisiin mukaan ja vieläpä samoin keinoin,jota paheksut kirjoituksen kahden viimeisen kappaleen tekstissä.

Palsta on nykyisinkin aivan ok ns.yleispalstaksi,eikä ainakaan kovin radikaalisti tämän 4kk.aikana muuttunut mihinkään suuntaan.
      Eloa ja uusia piristäviä kirjoittajia on tullut mukaan ja se ei todellakaan ole huono asia palstalla viihtymisen suhteen.

Huumorilla on myös oma sijansa palstaalla siinä missä kevyellä tai vakavalla keskustelulla.

Annetaan kaikkien kirjoittajien ottaa osaa niihin ketjuihin,joihin vetoa tuntevat sekä annetaan myös kaikille niin tunteville lupa kysyä saamansa palautteen antajan motiiveista jos se keskustelun tuoksinnassa niin tuntee tarvetta.
      Siis yhteenvetona joka keskusteluun antautuu,niin kestäköön myös moninaiset ja moniselitteiset vastineet joita kaikkien kohdalle sattuu.

Ja kyllä tällä palstalla löytyy mukavasti puolustajia sabotoijia ja häiriköitä vastaan.

jk.Tämä nimenomaan ei ole hätähuuto.

• Hexa

sitten eettismoralistitkin saivat häätökäskyn. Kyllä tästä varmasti kohta hyvä palsta tulee.

• Essi
        Hexa kirjoitti:

sitten eettismoralistitkin saivat häätökäskyn. Kyllä tästä varmasti kohta hyvä palsta tulee.

millainen?

• plunger

mitä tähän ketjuun tuli. Juuri sitä, mitä en toivo - niin yleispalsta kuin tämän on.

• plunger kirjoitti:

mitä tähän ketjuun tuli. Juuri sitä, mitä en toivo - niin yleispalsta kuin tämän on.

syyllä ihmettelen,mikä sinut sai tämän ketjun tälläisessa hengessä avaamaan.

On mielestäni kaksinaismoralistista,että esität aloituksessa palstan pelastajaa,mutta saman avauksen kahdessa kappaleessa teet sanoillasi selväksi,että palstalla on sellaisia kirjoittajia jotka pilaavat sen hengen.

Lueppa oma avauksesi ajatuksella uudestaan tai edes huviksesi.

Kysynkin,miksi et voi antaa kaikkien erilaistenkin henkilöiden,jotka eivät ole niin vakavahenkisiä ja syvällisiä kuin sinä, kirjoittaa omina itsenään muiden mukana.
        Osallistu ja tee avauksia oman makusi mukaan,ja kukin tehköön samoin mieltymystensä mukaan.

Sanot,että juuri tälläista et toivo,ja kuitenkin teet avauksen,jonka uskon,että myös sinä tiedät,että juuri tälläista tekstiä tekemäsi avauksen esiintuominen esittämälläsi tavalla,lähes 'satavarmasti' aikaan saa.
        Olethan jo niin kauan tässä ollut mukana,että perjantaipäivän avauksena ja melko yksioikoinen opastus palstalaisille evästyksenä ilman,että esimerkiksi olisit kertonut haluavasi avaukseesi,toisten ottavan osaa keskustelijoina,eikä vain olevan objekteina sinun palstan pelastusoperaatiossa.

Kysyn siis mikä oli tämän ketjun avauksen tavoite tällaisella yksipuoleisen ehdottomalla kannanotolla,jonka julki toit?
        Oletko oikeasti niin naivi,että et tiennyt kokemuksesta,mitä avauksesi kirvoittamana tuleman pitää.

Sitä saa mitä tilaa,se pätee myös tässä tapauksessa.

• mielestäni
        emw34 kirjoitti:

syyllä ihmettelen,mikä sinut sai tämän ketjun tälläisessa hengessä avaamaan.

On mielestäni kaksinaismoralistista,että esität aloituksessa palstan pelastajaa,mutta saman avauksen kahdessa kappaleessa teet sanoillasi selväksi,että palstalla on sellaisia kirjoittajia jotka pilaavat sen hengen.

Lueppa oma avauksesi ajatuksella uudestaan tai edes huviksesi.

Kysynkin,miksi et voi antaa kaikkien erilaistenkin henkilöiden,jotka eivät ole niin vakavahenkisiä ja syvällisiä kuin sinä, kirjoittaa omina itsenään muiden mukana.
        Osallistu ja tee avauksia oman makusi mukaan,ja kukin tehköön samoin mieltymystensä mukaan.

Sanot,että juuri tälläista et toivo,ja kuitenkin teet avauksen,jonka uskon,että myös sinä tiedät,että juuri tälläista tekstiä tekemäsi avauksen esiintuominen esittämälläsi tavalla,lähes 'satavarmasti' aikaan saa.
        Olethan jo niin kauan tässä ollut mukana,että perjantaipäivän avauksena ja melko yksioikoinen opastus palstalaisille evästyksenä ilman,että esimerkiksi olisit kertonut haluavasi avaukseesi,toisten ottavan osaa keskustelijoina,eikä vain olevan objekteina sinun palstan pelastusoperaatiossa.

Kysyn siis mikä oli tämän ketjun avauksen tavoite tällaisella yksipuoleisen ehdottomalla kannanotolla,jonka julki toit?
        Oletko oikeasti niin naivi,että et tiennyt kokemuksesta,mitä avauksesi kirvoittamana tuleman pitää.

Sitä saa mitä tilaa,se pätee myös tässä tapauksessa.

palstan pelastajaa leiki,vaan pyytää palstalta pois tätä ilkeää sävyä mikä täällä on jo pari kuukautta ollut, joku tuolla sanoi sitä hyökkääävksi tyyliksi. Plunger pyysi yksinkertaisesti kirjottajia lopettamaan toisten kirjottajien arvostelemisen mikä on mielestäni ihan asiallinen pyyntö.Plungeriin on lisäksi kohdistettu parilta taholta sairaita syytöksiä, olen huomannut ja olisimpa toivonut sitä kymmeneenlaskua ennenkuin viesti lähetetään. K.o.henkilöt eivät ilmeisesti tiedä hänen taustasta mitään eikä mekään kukaan voida niistä puhua jos hän itse ei niistä puhu. Syytöksiä esitetään kyllä näköjään muihinkin ,vanhoihinkin kirjottajiin.Siksi luulen että porukkaa on täältä lähtenyt muuanne. Ei kenestäkään ole varmaan kivaa jos uudet kirjottajat hyökkää määräämän kuka täällä saa kirjottaa ja mitä täällä saa kirjottaa, kyllä kaikkien pitäisi saada kirjottaa ja itseään purkaa kirjottamalla jos ei muita keinoja löydä. Minä ymmärsin ainakin hyvin mitä Plunger tarkottaa.Henkilöihin kohdistetut herjat ei kuulu tänne.

• mielestäni kirjoitti:

palstan pelastajaa leiki,vaan pyytää palstalta pois tätä ilkeää sävyä mikä täällä on jo pari kuukautta ollut, joku tuolla sanoi sitä hyökkääävksi tyyliksi. Plunger pyysi yksinkertaisesti kirjottajia lopettamaan toisten kirjottajien arvostelemisen mikä on mielestäni ihan asiallinen pyyntö.Plungeriin on lisäksi kohdistettu parilta taholta sairaita syytöksiä, olen huomannut ja olisimpa toivonut sitä kymmeneenlaskua ennenkuin viesti lähetetään. K.o.henkilöt eivät ilmeisesti tiedä hänen taustasta mitään eikä mekään kukaan voida niistä puhua jos hän itse ei niistä puhu. Syytöksiä esitetään kyllä näköjään muihinkin ,vanhoihinkin kirjottajiin.Siksi luulen että porukkaa on täältä lähtenyt muuanne. Ei kenestäkään ole varmaan kivaa jos uudet kirjottajat hyökkää määräämän kuka täällä saa kirjottaa ja mitä täällä saa kirjottaa, kyllä kaikkien pitäisi saada kirjottaa ja itseään purkaa kirjottamalla jos ei muita keinoja löydä. Minä ymmärsin ainakin hyvin mitä Plunger tarkottaa.Henkilöihin kohdistetut herjat ei kuulu tänne.

jo tuolla ylempänä muutamaa nikkiä,jotka täältä on tämän parinkuukauden aikana lähteneet.En ole vielä saanut mitään vastausta,muuten taitaa meidän kaikkien teitämys levätä mututiedon varassa.

Turhaa tässä on lähteä sellaisen utopian perään toivomaan,että 300-500-viestin joukko saataisiin niin homogeeniseksi,että aina ja jokaisen kirjoittajan kohdalle ei osu myös niitä ikäviä ja luokkaaviakin mielipiteitä.

Silti edelleenkin sanon,että puolustajia löytyy useita,jos siihen on aihetta annetaan.
        Ja se on kyllä tunnustettava,että ne pari toedellista ns,puskanikkeilijää on pysynyt paremmin "ojennuksessa"jermun ja kaffeelaisten mukanaan tuoman huikan rennomman ja "ilkeämmän"(positiivisen)suhtautumisen kautta häiriköintiin.

Peräänkuullutan edelleenkin toistemme erilaisuuden ja asenteiden hyväksymistä osana tämän yleispalstan "pakollisena"asiantilana,koska kukaan ei sille mitään mahda.

Nyt olemme jättäneet hyvin vähiin sen nikkikeskustelun ja suoranaisen häiriköintikäytöksen palstalla,niin eiköhän tämä pienten säätämisten avulla edelleenkin ole sellainen foorumi,missä kaikki mahdumme olemaan. Vaikka joudumme väliin törmäämään epämiellyttävien asioiden seinään.

Tämä vastineeni on edelleen vain oma mutujuttuni muiden joukossa,enkä tahdo sanoa etteikö pluger ja esim.sinä,mielestäni,nikki olen hyvää tarkoittavalla asialla,mutta sitä yritän minäkin.

Se miksi plugerin avaukseen ja hänen minulle antamaan "lue huvikses"kirjoitukseen otin suorasanaisesti kantaa,johtui vain siitä,että katsoin esitetyn aloituksen ansaitsevan samantyylisen melko voimakkaan sävyn.
        Yleensäkin pyrin vastaamaan niihin ketjuihin ja kommentteihin samalla tyylillä,kuin ymmärrän niiden olevan kirjoitettu.

Siksi sanoinkin ja sanon edelleen,'sitä saa mitä tilaa'.
        Olen myös saman saanut kokea useaan kertaan,eikä se ole minun elämääni raiteiltaan suistanut.
        Kohtuullista kaikille on,että mielipiteensä saa esittää.
        Kohtuullista on myös,että pyydettäessä kukin kohdallaa perustelee mielipiteensä.
        Silloin syntyy keskustelua ja kohtelu on tasapuolista jokaiselle.

Tämä "mielestäni"sanomasi väite uusien kirjoittajien "hyökkää määräämään kuka täällä saa kirjoittaa" on myös sen tason väittämä,että sinun kannattaisi se esimerkein perustella,miten sen "määrääminen" tapahtuu.
        Muutoin olen kirjoitukksesi sisällön valmis hyväksymään rakentavana mielipiteenä ja ajatuksia antavana keskusteluna palstan parhaaksi.

• Jermu
        mielestäni kirjoitti:

Mulle tuli kyllä mieleen heti ajatus kokonaisuudesta, mitä hän haluaisi. Siinä mielessä Plunkun avaus on erilainen, kuin esim tuon yhden ihmettelijän, että Plunkku heitti asiaa todellakin yleisellä tasolla, mutta tuo toinen ihmettelijä halusi päästä nokittamaan.
        Mä en henk. koht. ota minkäänlaista painolastia jonkun lähtemisestä ja tulemisesta tällaiselle palstalla ja nuo nyyhkytarinat "monien" poistumisesta tyyliin "Meitä on monta, jotka on poistuneet viimeisten kuukausien aikana" ovat vain säälinkeräyspisteiden hakureissuja jonkun yksittäisen hahmon pahasta mielestä, koska muutos palstalla on realiteetti ja tuo yksittäinen hahmo ei halua minkäänlaista muutosta tilanteeseen. (Os. muutosvastarinta)

• Jermu
        emw34 kirjoitti:

jo tuolla ylempänä muutamaa nikkiä,jotka täältä on tämän parinkuukauden aikana lähteneet.En ole vielä saanut mitään vastausta,muuten taitaa meidän kaikkien teitämys levätä mututiedon varassa.

Turhaa tässä on lähteä sellaisen utopian perään toivomaan,että 300-500-viestin joukko saataisiin niin homogeeniseksi,että aina ja jokaisen kirjoittajan kohdalle ei osu myös niitä ikäviä ja luokkaaviakin mielipiteitä.

Silti edelleenkin sanon,että puolustajia löytyy useita,jos siihen on aihetta annetaan.
        Ja se on kyllä tunnustettava,että ne pari toedellista ns,puskanikkeilijää on pysynyt paremmin "ojennuksessa"jermun ja kaffeelaisten mukanaan tuoman huikan rennomman ja "ilkeämmän"(positiivisen)suhtautumisen kautta häiriköintiin.

Peräänkuullutan edelleenkin toistemme erilaisuuden ja asenteiden hyväksymistä osana tämän yleispalstan "pakollisena"asiantilana,koska kukaan ei sille mitään mahda.

Nyt olemme jättäneet hyvin vähiin sen nikkikeskustelun ja suoranaisen häiriköintikäytöksen palstalla,niin eiköhän tämä pienten säätämisten avulla edelleenkin ole sellainen foorumi,missä kaikki mahdumme olemaan. Vaikka joudumme väliin törmäämään epämiellyttävien asioiden seinään.

Tämä vastineeni on edelleen vain oma mutujuttuni muiden joukossa,enkä tahdo sanoa etteikö pluger ja esim.sinä,mielestäni,nikki olen hyvää tarkoittavalla asialla,mutta sitä yritän minäkin.

Se miksi plugerin avaukseen ja hänen minulle antamaan "lue huvikses"kirjoitukseen otin suorasanaisesti kantaa,johtui vain siitä,että katsoin esitetyn aloituksen ansaitsevan samantyylisen melko voimakkaan sävyn.
        Yleensäkin pyrin vastaamaan niihin ketjuihin ja kommentteihin samalla tyylillä,kuin ymmärrän niiden olevan kirjoitettu.

Olen myös saman saanut kokea useaan kertaan,eikä se ole minun elämääni raiteiltaan suistanut.
        Kohtuullista on myös,että pyydettäessä kukin kohdallaa perustelee mielipiteensä.

Tämä "mielestäni"sanomasi väite uusien kirjoittajien "hyökkää määräämään kuka täällä saa kirjoittaa" on myös sen tason väittämä,että sinun kannattaisi se esimerkein perustella,miten sen "määrääminen" tapahtuu.
        Muutoin olen kirjoitukksesi sisällön valmis hyväksymään rakentavana mielipiteenä ja ajatuksia antavana keskusteluna palstan parhaaksi.

Koska todellisia poistujia ei ole, vaan nikit ovat vaihtuneet, siinä kaikki. Plunkun avaus pysyttelee yleisellä tasolla, mutta tuolla olikin sitten muutama hahmo aloittanut sen nyyhkytarinansa "Me ollaan suurella porukalla lähdetty pois..."Hohhoijakkaa, "kovasti" on kuitenkin asiaa joka ikinen päivä, tyyli vain on sama aina.
        Se, että esim. Plunkulle ja sinulle on heitelty puskasta skeidaa, niin taitaa olla palstan vanhempaa perua. Mulle nyt vastaavia tilanteita tulee aina, mutta se taas johtuu minun omasta asenteesta, ei niinkään mielipiteestäni muista nikeistä. Nikit ovat yhdentekeviä itsessään.
        Tällainen sarkastinen ja ironinen suhtautumiseni itseeni ja kaikkeen ja kaikkkiin muihin on tainnut vaan parille tyypille olla liikaa. Ehkä he eivät vaan uskalla nauraa minulle, itselleen ja omille kommelluksilleen.

• kirjotin
        Jermu kirjoitti:

Koska todellisia poistujia ei ole, vaan nikit ovat vaihtuneet, siinä kaikki. Plunkun avaus pysyttelee yleisellä tasolla, mutta tuolla olikin sitten muutama hahmo aloittanut sen nyyhkytarinansa "Me ollaan suurella porukalla lähdetty pois..."Hohhoijakkaa, "kovasti" on kuitenkin asiaa joka ikinen päivä, tyyli vain on sama aina.
        Se, että esim. Plunkulle ja sinulle on heitelty puskasta skeidaa, niin taitaa olla palstan vanhempaa perua. Mulle nyt vastaavia tilanteita tulee aina, mutta se taas johtuu minun omasta asenteesta, ei niinkään mielipiteestäni muista nikeistä. Nikit ovat yhdentekeviä itsessään.
        Tällainen sarkastinen ja ironinen suhtautumiseni itseeni ja kaikkeen ja kaikkkiin muihin on tainnut vaan parille tyypille olla liikaa. Ehkä he eivät vaan uskalla nauraa minulle, itselleen ja omille kommelluksilleen.

tuon mielestäni - kommentin enkä minä ole täältä lähtenyt pois.Koska tässä ketjussa on kysymyksiä jotka kohdistuvat henkilöön en halua vakinikillä kirjottaa. Halusin puolustaa plungeria kun ymmärsin mitä hän tarkoittaa,liian paljon täällä henkilöön kohdistuvia solvauksia on. siis on vieläkin. Katsoppa esimerkiksi ketjua lemmikeistä.Jos vähän taustoja sinäkin tietäisit ymmärtäisit mitä minä tarkotan, mutta sinä niinkun moni muukaan joka ei ole syksystä täällä ollut ei voi kai niitä tietää. Niinkun ei sitäkään että millasta täällä oli pari kuukautta sitten.Mutta Kyllä minä ainakin täällä olen,vielä ainakin,ja sinnitellä täällä yritän mutta ei ne keneenkään henkilöön kohdistuvat herjat oikein ole. Kyllä minä myös monia entisiäkinn kirjottajia kaipaisin takasin vaikka uudetkin tervetulleet on,mutta ilkeily pois täältä, semmoinen henkilöihin kohdistettu,on minun mielipiteeni.

• Jermu
        kirjotin kirjoitti:

tuon mielestäni - kommentin enkä minä ole täältä lähtenyt pois.Koska tässä ketjussa on kysymyksiä jotka kohdistuvat henkilöön en halua vakinikillä kirjottaa. Halusin puolustaa plungeria kun ymmärsin mitä hän tarkoittaa,liian paljon täällä henkilöön kohdistuvia solvauksia on. siis on vieläkin. Katsoppa esimerkiksi ketjua lemmikeistä.Jos vähän taustoja sinäkin tietäisit ymmärtäisit mitä minä tarkotan, mutta sinä niinkun moni muukaan joka ei ole syksystä täällä ollut ei voi kai niitä tietää. Niinkun ei sitäkään että millasta täällä oli pari kuukautta sitten.Mutta Kyllä minä ainakin täällä olen,vielä ainakin,ja sinnitellä täällä yritän mutta ei ne keneenkään henkilöön kohdistuvat herjat oikein ole. Kyllä minä myös monia entisiäkinn kirjottajia kaipaisin takasin vaikka uudetkin tervetulleet on,mutta ilkeily pois täältä, semmoinen henkilöihin kohdistettu,on minun mielipiteeni.

Ei siinä Plunkun vastauksessa ollut mitään kauheeta. Siellä nyt pari kettutyttöä tais hermostua vaan sanavalinnoista, hui hai!
        Mä en ole tolleen ajatellut mitään henkilöön käypäsiä juttuja yms. Mä heittelen kaikenlaista täällä ja henkilökohtaistakin. Ja takuuvarmasti olen sitä saanutkin takaisinkin. En mä edes välitä kuka aloitti jne. Johan tuossa kommentoinkin, että taitaa olla tilanteet vanhempaa perua, kuin pari kuukautta, jonka täällä olen pyörinyt.

• Jermu

Jos minä vastaan esim. sinulle Jermuna, niin vastaan samalla lailla myöskin seuraavana päivänä, vaikka nikkisi olisi vaihtunut. Siihen perustuu väiteeeni, ettei nikillä ole väliä.
        Toiseksi heität väitteen, etten olisi vastannut huutooni..Esitä se tilanne reilusti ja katsellaan se läpi missä kohdin olisin muka valehdellut.
        Jos et pysty esittämään sitä tilannetta, niin valitettavasti olet jälleen kerran syylistynyt puskista huuteluun ja edelleenkin nikistä viis.
        Tälläisiäkö sinä olet täällä muuten viskellyt pitkin aikaa toisille kirjoittelijoille? Luuletkos, että ne jotenkin minun mielen pahoittaa?
        No niin faktat kehiin, tai olet jälleen kerran pihalla tilanteesta.

• n52
        mielestäni kirjoitti:

vaan ihan rauhassa taas.

• ymmärtää
        n52 kirjoitti:

vaan ihan rauhassa taas.

että taidat luulla minua erääksi toiseksi,vääräksi henkilöksi ,minä en ilkeile koskaan kenellekkään,mutta luulen että tiedän ketä sinä tarkoitat ja hän taitaa olla aikas hiljanen nykysin.Tarkotan nyt semmosta että täällä on monet puhuneet elämästään aikas tavalla ja nyt tuntuu pahalta kun katsoo kun jotkut hyökkäävät väärillä perusteilla ihan henkilöitä kohtaan, eikä ajatella ollenkaan mitä viesteihin kirjotetaan!! Semmonen varmasti sattuu koska semmonen sattuu meihin moniin muihin myös kun niitä kirjotuksia luetaan täältä Henkilökohtasia solvauksia ei mielestäni tänne pitäisi kirjotella,sitä tarkotan.

• n52
        ymmärtää kirjoitti:

että taidat luulla minua erääksi toiseksi,vääräksi henkilöksi ,minä en ilkeile koskaan kenellekkään,mutta luulen että tiedän ketä sinä tarkoitat ja hän taitaa olla aikas hiljanen nykysin.Tarkotan nyt semmosta että täällä on monet puhuneet elämästään aikas tavalla ja nyt tuntuu pahalta kun katsoo kun jotkut hyökkäävät väärillä perusteilla ihan henkilöitä kohtaan, eikä ajatella ollenkaan mitä viesteihin kirjotetaan!! Semmonen varmasti sattuu koska semmonen sattuu meihin moniin muihin myös kun niitä kirjotuksia luetaan täältä Henkilökohtasia solvauksia ei mielestäni tänne pitäisi kirjotella,sitä tarkotan.

ja väännä minulle muotti mitä minä en nyt ymmärrä?
        Luulen erittäin harvoin asioita.

Noin älykkän mielipiteen takana on varmaan älykäs mies?

• Hexa
        emw34 kirjoitti:

Meikäläinen kun on tällainen satunnainen surffailija, niin nyt herää kysymys , että keitä ne on ne mainitsemasi pari järjestykseen laitettua "paskanikkeilijää"?

• ollenkaan
        n52 kirjoitti:

ja väännä minulle muotti mitä minä en nyt ymmärrä?
        Luulen erittäin harvoin asioita.

Noin älykkän mielipiteen takana on varmaan älykäs mies?

älykäs. Tiedän vain sen että sekä Plungeria että muutamia muitakin täällä on henkilökohtaisesti solvattu,köytetty paaluun ,kivitetty paalulla ja se ei ole oikein!!

• n52
        ollenkaan kirjoitti:

älykäs. Tiedän vain sen että sekä Plungeria että muutamia muitakin täällä on henkilökohtaisesti solvattu,köytetty paaluun ,kivitetty paalulla ja se ei ole oikein!!

ja kenen toimesta?
        Kuuluuko sanaan enpä ämmä?

• uskonut
        n52 kirjoitti:

ja kenen toimesta?
        Kuuluuko sanaan enpä ämmä?

että sinä olisit huomannut kun sinäkin täällä paljon kirjottelet niinkun minäkin yritän sinnitellä.Vaikkapa tällä sivulla asian huomaa .jos vain lukee. Kyllä olisin uskonut myös sinun huomaavan miten moni on pois jäänyt täältä,etkö sinä osaa kaivata takaisin ketään.? Vai miten kauan sinä olet täällä ollut kirjottamassa.? Viimeistä kysymystä en ymmärtänyt,jos puhut jostakin ämmästä niin en usko semmosten asioitten kuuluvan tänne, luulen että semmoset menisivät taas henkilökohtaisiin juttuihin,ja ne ei kuulu tänne. Ei kai ketään ämmäksi sano,vai haluaisitko sinäkin henkilökohtaisiin haukkumisiin mennä täällä.?

• n52
        uskonut kirjoitti:

että sinä olisit huomannut kun sinäkin täällä paljon kirjottelet niinkun minäkin yritän sinnitellä.Vaikkapa tällä sivulla asian huomaa .jos vain lukee. Kyllä olisin uskonut myös sinun huomaavan miten moni on pois jäänyt täältä,etkö sinä osaa kaivata takaisin ketään.? Vai miten kauan sinä olet täällä ollut kirjottamassa.? Viimeistä kysymystä en ymmärtänyt,jos puhut jostakin ämmästä niin en usko semmosten asioitten kuuluvan tänne, luulen että semmoset menisivät taas henkilökohtaisiin juttuihin,ja ne ei kuulu tänne. Ei kai ketään ämmäksi sano,vai haluaisitko sinäkin henkilökohtaisiin haukkumisiin mennä täällä.?

on tieto koska olen!
        En osaa kaivata sitä mistä en tiedä!

Ämmä ei ole paha nimi,mutta kuka sen sanoo on eri asia.

Luetko itse rivien välistä?

Voisitko kertoa minulle asiasi selvemmin?

• tuossa
        n52 kirjoitti:

on tieto koska olen!
        En osaa kaivata sitä mistä en tiedä!

Ämmä ei ole paha nimi,mutta kuka sen sanoo on eri asia.

Luetko itse rivien välistä?

Voisitko kertoa minulle asiasi selvemmin?

just laskin että on ainakin seitsemän semmosta henkilöä joita minä kaipaisin takasin tänne ja niistä kolme on lähteny sen takia että on loukkaantuneet henkilökohtaisista solvauksista joita heihin esittetty. Muitten syitä en tiedä minä,ainakaan.Sinähän kysyit jostakin ämmästä mutta minusta on parempi että ei alettaisi kenestäkään vihjailemaan. Lueppa tätä sivua tarkemmin.Kyllä asiat ainakin jotkut,selviää vaikka minä en nimiä sanokkaan.

• n52
        tuossa kirjoitti:

just laskin että on ainakin seitsemän semmosta henkilöä joita minä kaipaisin takasin tänne ja niistä kolme on lähteny sen takia että on loukkaantuneet henkilökohtaisista solvauksista joita heihin esittetty. Muitten syitä en tiedä minä,ainakaan.Sinähän kysyit jostakin ämmästä mutta minusta on parempi että ei alettaisi kenestäkään vihjailemaan. Lueppa tätä sivua tarkemmin.Kyllä asiat ainakin jotkut,selviää vaikka minä en nimiä sanokkaan.

on seisemän sivupersoonaa niin voin antaa tilaa vieressäni sillä minä olen ainutlaatuinen ainoa!

Otappa sinä puolestasi selvää milloin kirjallisuudessamme alkoi esiintyä sana ämmä ja oliko se herja.

• seurata
        n52 kirjoitti:

on seisemän sivupersoonaa niin voin antaa tilaa vieressäni sillä minä olen ainutlaatuinen ainoa!

Otappa sinä puolestasi selvää milloin kirjallisuudessamme alkoi esiintyä sana ämmä ja oliko se herja.

sinun ajatusten juoksua. En ymmärtänyt sinun viestiäsi ollenkaan.Halusitko sinä sanoa minua miespuoliseksi ämmäksi,vai ämmämäiseksi mieheksi.? Molemmat kuullostavat aikas loukkaavilta,mutta minä en loukkaannu niinkun monet muut herkästi. Olen saanut turpiini ennenkin.

• n52
        seurata kirjoitti:

sinun ajatusten juoksua. En ymmärtänyt sinun viestiäsi ollenkaan.Halusitko sinä sanoa minua miespuoliseksi ämmäksi,vai ämmämäiseksi mieheksi.? Molemmat kuullostavat aikas loukkaavilta,mutta minä en loukkaannu niinkun monet muut herkästi. Olen saanut turpiini ennenkin.

sanoja on myös tiedettävä mitä ne merkitsevät.

Haluatko kysyä jotain minulta?

• äsken
        n52 kirjoitti:

sanoja on myös tiedettävä mitä ne merkitsevät.

Haluatko kysyä jotain minulta?

sinulta,mutta sinä et vastannut minulle. En toista kysymystä,mutta en myös ketään ämmää nimeltä tänne halua sinun vetävän. Ainakaan henkilökohtaiset solvaukset ketään kohtaan eivät kuulu tänne.

• n52
        äsken kirjoitti:

sinulta,mutta sinä et vastannut minulle. En toista kysymystä,mutta en myös ketään ämmää nimeltä tänne halua sinun vetävän. Ainakaan henkilökohtaiset solvaukset ketään kohtaan eivät kuulu tänne.

mukavaa kun sinä vaihdat noita jankkaus sanoja.
        Meille kummallekaan ei tule yksitoikkoisuuden tunne?
        Vielä?

• avulias
        n52 kirjoitti:

mukavaa kun sinä vaihdat noita jankkaus sanoja.
        Meille kummallekaan ei tule yksitoikkoisuuden tunne?
        Vielä?

lemmikkieiläin ketju niin tajuat mistä hän puhuu. Suotta haastat riitaa, eihän toinenkaan sitä tee nyt tässä.

Kaikella ystävyydellä.

• Sarita

Tässä juuri testataan ihmisten lahjakkuus ilmaista kirjallisesti ajatuksiaan. Täällähän kirjoittelee varsinaisia lahjakkuuksia! Olisi ainesta monesta kirjoittajasta vaikka toimittajaksi! Kun ei ole ajoissa hakeutunut haluamalleen alalle, voi täällä toteuttaa itseään ja kokeilla rajojaan. Hienoa että on tällainen mahdollisuus vapaaseen sanaan. Siis eläköön sananvapaus!!!:¤

• n52

huutoa mukaan!

• taikanainen

Uutena kirjoittajana tulee helposti vähän kiusaantunut olo lukiessa tällaista avausta. Joku syyhän tietysti on siihen jos täältä on porukkaa lähtenyt, luonnollinen vaihtuvuus varmaan yksi syy,monet kirjoittajat kulkevat palstalta toiselle jossa viipyvät kuka pidempään kuka lyhempään.Kevät on toinen mikä vie ihmisiä koneen ääreltä, valo vetää ulos, pihatyöt kutsuvat, kuntoiluvimma saa vauhtia kun reitit sulaneet lenkkarikuntoon...

Jotenkin kuitenkin aina säpsähtää tällaisia kirjoituksia ja miettii, olenko tehnyt jonkun olon niin epämukavaksi että juuri minun vuokseni sai tarpeekseen. Tarkoituksesi ei varmaankaan ole arvostella toisia kirjoittajia, niinhän itsekin pyydät ettei tehtäisi.

Hyvän konsti itselleni olen huomannut miten viihdyn paremmin, en lue kaikkia kommentteja ja toinen että yritän laskea sataan ennenkuin vastaan johonkin hyökkäävään kommenttiin. joskus se onnistuu ja joskus ei..Kaikenkaikkiaan täällä on mukavia kirjoittajia jotka ovat hyvin vastaanottaneet

• vain palsta monipuolisena ja vilkaana.

Tuntuu vain meidän"suvaitevaisten"suvaitevaisuuden raja olevan hyvin rajallista ja subjektiivista sanahelinää ja loppuu juuri siihen mikä itselle on normiksi muodostunut.

Moralisointi on mielestäni suomalaisten toinen suuri intohimo sen usein mainitun toisen'kantavan'voiman seurana.

Otetaan kevättä vastaan niin monipuolisesti,kuin se täällä palstalla ja varsinkin nettielämän ulkopuolella on otettavissa.
        Nautitaan toistemme seurasta kukin kykyjemme mukaan ja jatketaan lauantaita uusin iloisin ja "kavahtamattomin"mielin.

Hyvää huomenta aamun herääjille tasapuolisesti.

• vaille 54
        emw34 kirjoitti:

vain palsta monipuolisena ja vilkaana.

Tuntuu vain meidän"suvaitevaisten"suvaitevaisuuden raja olevan hyvin rajallista ja subjektiivista sanahelinää ja loppuu juuri siihen mikä itselle on normiksi muodostunut.

Moralisointi on mielestäni suomalaisten toinen suuri intohimo sen usein mainitun toisen'kantavan'voiman seurana.

Otetaan kevättä vastaan niin monipuolisesti,kuin se täällä palstalla ja varsinkin nettielämän ulkopuolella on otettavissa.
        Nautitaan toistemme seurasta kukin kykyjemme mukaan ja jatketaan lauantaita uusin iloisin ja "kavahtamattomin"mielin.

nyt on semmoinen tunne, että itselle täytyy keksiä uutta puuhasteltavaa.??!! Heippa kaikki mukavat kamut, ainakin vähäksi aikaa. Erikoisterveiset Pirrelle.

• Pirre*
        vaille 54 kirjoitti:

nyt on semmoinen tunne, että itselle täytyy keksiä uutta puuhasteltavaa.??!! Heippa kaikki mukavat kamut, ainakin vähäksi aikaa. Erikoisterveiset Pirrelle.

aurinko on jo korkealla ja valaisee keittiön (ja mielen) paisteellaan, että nyt lähden kahvin keittoon ja sitten äkkiä ulos jotain raapustamaan, jos siellä olisi jo hieman lämpimämpi tänään.

Valoisaa päivänjatkoa sinulle, kuin myös kaikille muillekin (unohtamatta kontrolleja, vinkuleluja, hyminöitä, ynms. erikois persoonia), tehdään päivästämme ja toistemmekin päivästä mukava!

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

aurinko on jo korkealla ja valaisee keittiön (ja mielen) paisteellaan, että nyt lähden kahvin keittoon ja sitten äkkiä ulos jotain raapustamaan, jos siellä olisi jo hieman lämpimämpi tänään.

Valoisaa päivänjatkoa sinulle, kuin myös kaikille muillekin (unohtamatta kontrolleja, vinkuleluja, hyminöitä, ynms. erikois persoonia), tehdään päivästämme ja toistemmekin päivästä mukava!

huomenta :)) lukihäiriöinen sormi pakana aina...

• T.R.maalari.N
        Pirre* kirjoitti:

Sinullekin Pirre ja kaikille muillekin...
        Pitäkääpä peukkuja, että en tänään, sukujuhlissa hmm..tai ristiäisethän ne ovat, kovin monessa, sopimattomassa, kohdassa... saa hihittelykohtauksia ;))
        ... sellaista kun on ..liikkeellä.

Niin, ja sytytelkää iltasella kynttilöitä sille...
        että jokinen ja minä, emme innostu tekemään geenienyhdistyskoetta ja väsäämään lasta vielä näin *vanhoilla päivillä*. Nimi olisi kyllä jo valmiina.. Eikö yrittäjäparin iltatähdeksi sopisi somasti pieni Alvi;))

... hemmetin vauvat... saavat haihattelemaan, milloin mitäkin;))
        - taidan maanataina tilata ajan sterilisaatioon, ensitöikseni.

• maron
        emw34 kirjoitti:

vain palsta monipuolisena ja vilkaana.

Aurinko paistaa ja mieli on kevyt, koska viikonlopuksi luvattiin lämmintä kaunista ilmaa. Aamu on parasta aikaa, kun linnut aloittavat laulamisensa jo aikaisin, on hauska kuunnella avoimesta ikkunasta lämpimien peittojen seasta niiden erilaisia ääniä, ja miettiä että mikähän tirppa tuokin oli. Aurinkoista aamua kaikille:-)

• mekatron
        maron kirjoitti:

Aurinko paistaa ja mieli on kevyt, koska viikonlopuksi luvattiin lämmintä kaunista ilmaa. Aamu on parasta aikaa, kun linnut aloittavat laulamisensa jo aikaisin, on hauska kuunnella avoimesta ikkunasta lämpimien peittojen seasta niiden erilaisia ääniä, ja miettiä että mikähän tirppa tuokin oli. Aurinkoista aamua kaikille:-)

Suomen linnut-cd, pääset kärryille niistä sirkuttajista.
        Siinä on kuvat ja äänet, minäkin kävelyltä tullessa kuuntelen siitä, jos on jotain outoa laulua pusikossa.

PS. poltettuna ehkä tutulta, omaan käyttöön saa näin tehdä.

• pikkusieppo

oi niitä aikoja ... monta kivaa juttua on takanapäin, kuten esim. se tulevaisuutemme vanhustentalo !:)

• Pirre*

tervveisii ulukoilimasta.
      Voitteko kuvitella tämän palstan ihmiset ovat kuin me ihmiset elävässä elämässä kuunnaan!

Tämä kuin ihmiskunta pienoiskoossa, täällä tapellaan, itketään, surraan, rakastutaan, hännystellään, dominoidaan, kitistään, säälitään, paijjataan, flirttaillaan (mie en ou).. siis tämmöisiä me olemme..

Tiällä pittää olla rauhan tunnustelijoita, rauhhaan pakottajjii ja polliissii (sefu ameriikassa!)niinku oikkeessa yhteiskunnassa kuunnaan..

Kun ajattelemme tätä palstaa ja suhteutamme sen ihmiset koko maailman mittakaavaan, onko siis ihme, että mualimasta eiät sodat lopu koskaan, ei ainakaan niin kauvvan kun meitä immeissii tiällä muanpiällä asusttaa, en tiä sitten jos saamme sen paratiisin tänne muan piälle.

Luulen vuan että sekkii parattiisi pittää vain jokkaisen kohallaan löyttee itesttään ja se on onnii koko elämän pitunen ja ainakkii vaikkein löytöretki.

Nyt pittää lähttee syömmään ja sitten mummia khtommaan..moi vuan tuas..

• mekatron

sano rikhaat toisilheen! (Reinikainen).
        Pistit taas hyvästi vähän ko kaikile.

Taian kans lähteä tallustelehmaan ja kuuntelehmaan ja kattohmaan kesän tuloa.

Hyvvää viikonloppua sulle ja muilekki!

• Pirre*
        mekatron kirjoitti:

sano rikhaat toisilheen! (Reinikainen).
        Pistit taas hyvästi vähän ko kaikile.

Taian kans lähteä tallustelehmaan ja kuuntelehmaan ja kattohmaan kesän tuloa.

Hyvvää viikonloppua sulle ja muilekki!

viikonloppua ja naatittaan keväästä :)

• Jermu

Palstahan on ihan cool! Kaikki tänne mahtuu.
      Mä en muuta ainakaan omaa toimintaani millään tavalla. Mua voi kivittää kyllä, mutta mä aina kyllä tinttaan takaisin. (vitsi vitsi !)

• plunger

Tuli palautetta!
        Minä toivoin ja toivon keskustelua asioista, en toisten kirjoittajien omituisesta olemuksesta. En halua lukea, että palsta on huono. Jokainen voi tuoda oman panoksen, että taso nousee. Jokainen saa osallistua myös niin kuin haluaa, vaikka solvata toisia, sitä minä en voi kieltää, sitä minä en halua kieltää, sitä minä myös en tykkää lukea.
        Kävin tutkimassa vanhoja juttuja, löysin monta kirjoitustani ja häpesin huonoa kieltä. Huomasin että sävy ketjuissa oli ennen erilainen, huomasin monta nimeä, jotka eivät enää kirjoita. Siksi aloitus. Siinä toivoin, että ei kahden ihmisen välillä yrityksiä haukkua ja solvata kunnes on toinen nitistetty. Heille olisi saatava toinen ketju. Se on minun mielipide. Se ei ole paras, se on vain minun. Minä en ole keisari, poliisi, celesta, opettaja, minä olen vain yksi tavallinen 50 mies.
        Jokainen kirjoittaa mitä osaa, haluaa. Jokaisella on syy kirjoittaa tai olla että ei kirjoita. Jokaisella on oma sisäinen elämä ja sen mukainen esiintyminen.

• Eikö
        plunger kirjoitti:

Tuli palautetta!
        Minä toivoin ja toivon keskustelua asioista, en toisten kirjoittajien omituisesta olemuksesta. En halua lukea, että palsta on huono. Jokainen voi tuoda oman panoksen, että taso nousee. Jokainen saa osallistua myös niin kuin haluaa, vaikka solvata toisia, sitä minä en voi kieltää, sitä minä en halua kieltää, sitä minä myös en tykkää lukea.
        Kävin tutkimassa vanhoja juttuja, löysin monta kirjoitustani ja häpesin huonoa kieltä. Huomasin että sävy ketjuissa oli ennen erilainen, huomasin monta nimeä, jotka eivät enää kirjoita. Siksi aloitus. Siinä toivoin, että ei kahden ihmisen välillä yrityksiä haukkua ja solvata kunnes on toinen nitistetty. Heille olisi saatava toinen ketju. Se on minun mielipide. Se ei ole paras, se on vain minun. Minä en ole keisari, poliisi, celesta, opettaja, minä olen vain yksi tavallinen 50 mies.
        Jokainen kirjoittaa mitä osaa, haluaa. Jokaisella on syy kirjoittaa tai olla että ei kirjoita. Jokaisella on oma sisäinen elämä ja sen mukainen esiintyminen.

Olet ajatteleva ihminen

• yopollo
        plunger kirjoitti:

Tuli palautetta!

kirjoittajat ovat sillä tapaa minulle vieraita etten osaa ryhtyä kosimaan heitä takaisin jos päättävät täältä poissa pysyä. Se valinta olkoon täysin heidän omansa.

• yopollo

tämäkin voidaan tulkita palstan arvosteluksi ja sille kirjoittavien arvosteluksi.

Netti on siitä hauska asia että kaikki voivat sinne kirjoittaa, tarjontaa ei voi karsia (paitsi täällä vastauslaatikon yllä olevia sääntöjä rikkova viesti voidaan poistaa, tästä kuitenkaan ei tainnut olla kysymys) vaan pitää kilpailla lisäämällä mieleistään materiaalia.

Hätähuudot kannattaa muotoilla positiivisiksi, jotta ne toimisivat.

• se.Minunkin esiin tuoma kriittisyys johtui aloituksen tarkoitusperän,joka oli aivan oikeutettu,mutta tapa jolla se tuotiin esiin,oli toteutettu arvostelevalla sävyllä,josta aloittaja palstalaisia moitti.

Siksi ei pidä toisilta vaatia parempaa käytöstä,kuin mitä itse toteuttaa.

• plunger
        emw34 kirjoitti:

se.Minunkin esiin tuoma kriittisyys johtui aloituksen tarkoitusperän,joka oli aivan oikeutettu,mutta tapa jolla se tuotiin esiin,oli toteutettu arvostelevalla sävyllä,josta aloittaja palstalaisia moitti.

Siksi ei pidä toisilta vaatia parempaa käytöstä,kuin mitä itse toteuttaa.

Minun tarkoitus ei ollut esiintyä arvostellen!

Minä toivoin, että ei kirjoitettaisi toisten kirjoittajien arvostelua, vaan kirjoitettaisiin asioista. Minusta on ikävä lukea kahden tai useamman ihmisen välillä kinaamista.

Sinä fiksoiduit nyt siihen kriittisyyteen, että sävy oli arvosteleva. Kyllä se on tahaton, ehkä kielen heikkouden takia tapahtunut, virhe ja ehkä sen joku ymmärsi.

Sinun harmi on ollut vähän vaikea ymmärtää kun siinä on sellaista mitä aloitus mielestäni ei ole ollut. Pahoittelen tätä sotkua.

• plunger kirjoitti:

Minun tarkoitus ei ollut esiintyä arvostellen!

Minä toivoin, että ei kirjoitettaisi toisten kirjoittajien arvostelua, vaan kirjoitettaisiin asioista. Minusta on ikävä lukea kahden tai useamman ihmisen välillä kinaamista.

Sinä fiksoiduit nyt siihen kriittisyyteen, että sävy oli arvosteleva. Kyllä se on tahaton, ehkä kielen heikkouden takia tapahtunut, virhe ja ehkä sen joku ymmärsi.

Sinun harmi on ollut vähän vaikea ymmärtää kun siinä on sellaista mitä aloitus mielestäni ei ole ollut. Pahoittelen tätä sotkua.

Ymmärryksen puutteesta minun kriittisyys alkunsa sai ja sen verran olisin tietysti voinut itse olla hyvää tarkoittavan aloituksesi suhteen lojaaalimpi,että olisin jättänyt muotoseikat sikseen.

Rehellisyyteesi ja käytöksesi olen kyllä merkille pannut ja siksi olisin voinut myötäillä kirjoituksesi jyrkkää esitystapaa.

Mitään erityistä harmia et ole puheenvuorollasi aikaan saanut ja oma osuuteni on 50%ns.sotkusta.
        Jatketaan omin tapoinemme kirjoittelua ja hymyillään,kun tavataan.

Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      406
      8892
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      174
      3328
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      18
      1801
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      77
      1156
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1068
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1055
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1011
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      995
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      973
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65